Atilla schreef:waarom is dat nou weer 'naar van aard'?
wat ik zeg is hier gewoon waar.
Mag een grote hond niet duidelijk maken als hij of zij er niet van gediend is als er iemand in z'n poten hangt?
Ik dacht het wel.
Het ondoordachte "ze zoeken het zelf wel uit" is zo irritant...
Mijn hond zoekt het niet zelf uit...
Maar is wel van een formaat dat anderen denken "ach dat komt wel goed, dus laat maar donderjagen met elkaar"
Nee dus...
En Rimpel mag zeker laten weten dat hij niet gediend is van kleine hondjes die in zijn enkels hangen...die lopen er namelijk ook ja...
Maar het probleem is dat die van mij dat niet doet...
Als een klein hondje op me af komt rennen hangt ie binnen no time in Rimpel's hals of enkels...
Dan kan Rimpel nog zo gek doen...het kleintje is daar niet van onder de indruk...
En gevolg? Gestresste Rimpel...
Dus nee dank je...ik wil geen woest blaffende honden op me af hebben te stormen..Niet klein en niet groot..
Mensen moeten geen dingen aannemen puur gebasseerd op het uiterlijk van een hond..
Die van mij redt zichzelf namelijk niet...
Dus kleine hondjes met bazen moeten niet denken dat Rimpel het zelf wel even oplost met het kleintje
En andersom moeten mensen met grote honden niet denken dat Rimpel wel opgewassen is tegen hun wilde bras die misschien wel alleen wil komen spelen maar dat onderscheid kan Rimpel niet meer maken na een keer of wat vanuit het niets om niets te zijn aangevallen..
Alles wat op hem afkomt rennen is per definitie eng.
Een beetje verdraagzaamheid en verantwoordelijkheid zou mensen niet misstaan...
Ik hou mijn hond aan de lijn en dan verwacht ik dat van een ander ook als ze mij zien lopen...
En voordat ik nou weer gebrul krijg over losloopgebieden...
Ik loop in een nieuwbouwwijk waar je hond gewoon aangelijnd moet lopen.
Als je zonnodig met je hond los wil lopen dan zoek je maar een plekje waar dat mag...
Ik gedoog ze en accepteer ze zolang ze niet op me af komen rennen..Laat ze hier maar loslopen zolang ik er geen last van heb..heb ik dat wel dan horen ze dat ook.
Maar inmiddels ken ik de honden en bazen hier de buurt aardig en weten we allemaal van elkaar hoe het zit...
Iedereen is verdraagzaam en houdt zijn hond keurig bij zich wanneer er iemand met een aangelijnde hond loopt.
Weer een andere hond luisterd gewoon prima en komt niet in de buurt. en er is een man in een electrische rolstoel met lab die ook niet komt...
Geven en nemen noemen we dat