Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffend op andere honden af.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Atilla schreef:moet je beter lezen voordat je oordeeld.
Of ken je misschien "valse beaucerons"?
nou, nee. ik heb er een paar gekend, beaucerons, maar dat waren eigenlijk hele vriendelijke honden.

toch is het me niet helemaal duidelijk wat je nou wil zeggen. spreek je uit ervaring of gooi je gewoon een mening in de groep?
Atilla

Ongelezen bericht door Atilla »

Als er een hond (of meer) op een hond komt/komen afrennen met luid gekef/ geblaf en ze hangen gelijk in de poten, dan kan het zo zijn dat de hond dat niet leuk vindt en dat hij het afstraft.
Bij een grote hond is dat niet zo erg. Maar een klein hondje past makkelijk in zijn grote bek. Hap slik weg.
Ik zeg niet dat het bij mij voorkomt, gelukkig niet. Ik zou het heel verschrikkelijk vinden als het wel gebeurt.
Ik ken wel iemand die een bouvier had die een fierse setter heeft doodgebeten die uit de struiken kwam vliegen. ZONDER BAAS! Bouvier aan de riem. Het kan dus wel, puur toeval in de verkeerde plek gebeten.
Sta je daar dan.

Wat ik wil zeggen, bij ons lopen heel veel jack russels e.d. die altijd achter hem aan rennen en keffen en willen bijten.
Ik zeg altijd maar weer dat zijn geduld een keer ophoudt en hij misschien wel een keer zal uithalen. En dan is zo'n klein beestje zo weg natuurlijk.
Maar hij mag zich wel verdedigen en duidelijk maken dat hij er niet van gediend is.
Als je dan waarschuwd krijg je dat in mijn ogen slappe excuus dat zo'n hondje gegrepen is door een grote zwarte hond.

heel erg als zo'n beest gebeten is, maar dat is geen reden om alle honden aan te vliegen.

Overigens ga ik dan niet roepen van hou je k honden bij je en ojee ojee.

Ze zoeken het wel uit.

Dit is ook zo met andere honden.

Sandra
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Atilla schreef:

Ze zoeken het wel uit.

Sandra
Da's namelijk heerlijk makkelijk als jouw honden de sterkste en grootste partij zijn. Jij kan leuk denken "die Jack van de buren en mijn hond zoeken het lekker maar uit" Want jouw hond zal niet doodgebeten worden dan he?

Als ik met 4 kilo hond loop en er komt een loslopende Herder op haar af stieren, om er vervolgens bovenop te klappen is het wat lastig om te denken "ze zoeken het zelf wel uit" De baas van de Herder in kwestie roept dat dan wel altijd trouwens. Want tja, zijn hond zal niet gewond raken, heerlijk makkelijk.
Dus ja, dan ga ik wel roepen "hou je hond bij je" :boos:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb dus 5 honden en van elk formaat wel wat en ze dienen zich alle 5 te gedragen, de Chihuahua net zo goed als de Herder. En als mijn Herder een klein hondje lastig valt dan roep ik haar terug, omdat ik ook wil dat iemand anders zijn hond terug roept als die mijn Chihuahua lastig valt. En eerlijk gezegd is de Chi ook nog wel fel genoeg om het zelf op te lossen, alleen is dat niet zijn taak, maar de mijne.
poohbeer
Actief

Ongelezen bericht door poohbeer »

Wat moet ik nou met die keer dat er een Jack in Baileys zijn neus hing en niet losliet :N:
Daar had de kleine mooi de grote te pakken :pffff:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Toch heb ik liever een grote hond die op Nanni afrent dan een kleine :N: :mrgreen: raar maar waar. Grote honden heeft Nanni weliswaar meer een hekel aan, maar ik ben banger voor kleine dan voor grote honden :N:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Atilla schreef:Als er een hond (of meer) op een hond komt/komen afrennen met luid gekef/ geblaf en ze hangen gelijk in de poten, dan kan het zo zijn dat de hond dat niet leuk vindt en dat hij het afstraft.
Bij een grote hond is dat niet zo erg. Maar een klein hondje past makkelijk in zijn grote bek. Hap slik weg.
Ik zeg niet dat het bij mij voorkomt, gelukkig niet. Ik zou het heel verschrikkelijk vinden als het wel gebeurt.
Ik ken wel iemand die een bouvier had die een fierse setter heeft doodgebeten die uit de struiken kwam vliegen. ZONDER BAAS! Bouvier aan de riem. Het kan dus wel, puur toeval in de verkeerde plek gebeten.
Sta je daar dan.
oké. het stond er echt een beetje krom, hoor, alsof je dat was overkomen. gelukkig niet. :wink:
Wat ik wil zeggen, bij ons lopen heel veel jack russels e.d. die altijd achter hem aan rennen en keffen en willen bijten.
Ik zeg altijd maar weer dat zijn geduld een keer ophoudt en hij misschien wel een keer zal uithalen. En dan is zo'n klein beestje zo weg natuurlijk.
Maar hij mag zich wel verdedigen en duidelijk maken dat hij er niet van gediend is.
Als je dan waarschuwd krijg je dat in mijn ogen slappe excuus dat zo'n hondje gegrepen is door een grote zwarte hond.
nou ja, als jouw hond geen moordmachine is, en als de mormel-bazen niet echt moeite lijken te doen om hun keffertjes niet jouw hond te laten treiteren, dan kan ik me voorstellen dat je dat echt niet kan waarderen.

het gebeurt mij wel 'ns hoor, dat mijn mormel-reutje door mijn onachtzaamheid gaat staan etterbakken bij een andere hond. ik sta dan echt onmiddellijk klaar met excuses en haal het mormel meteen op. en je hoort mij ook niet als de hond in kwestie vervelend doet tegen mijn keffende mormel. maar dat is wat anders dan in contact komen met een gegarandeerd mormelvermoordende hond wiens baas het eigenlijk wel best vindt. dat is gewoon doodeng. wie er ook in zijn recht staat.
Moos
Zeer actief

jidde schreef:Toch heb ik liever een grote hond die op Nanni afrent dan een kleine :N: :mrgreen: raar maar waar. Grote honden heeft Nanni weliswaar meer een hekel aan, maar ik ben banger voor kleine dan voor grote honden :N:
Maar Nanni komt nooit grote honden tegen van, laten we zeggen, 300 kilo :mrgreen:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Moos schreef:
jidde schreef:Toch heb ik liever een grote hond die op Nanni afrent dan een kleine :N: :mrgreen: raar maar waar. Grote honden heeft Nanni weliswaar meer een hekel aan, maar ik ben banger voor kleine dan voor grote honden :N:
Maar Nanni komt nooit grote honden tegen van, laten we zeggen, 300 kilo :mrgreen:
Bijnaaaa :mrgreen: Een nulletje eraf wel :smile:
Moos
Zeer actief

jidde schreef:
Moos schreef:
Bijnaaaa :mrgreen: Een nulletje eraf wel :smile:
Ja, haha, die wel. Saar komt voornamelijk honden tegen met een nulletje bij haar gewicht :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Atilla schreef: Overigens ga ik dan niet roepen van hou je k honden bij je en ojee ojee.

Ze zoeken het wel uit.

Sandra
je probeert toch, als bazen, onverschillig wie er nu precies 'schuld " heeft, een bloedbad tussen de honden te voorkomen, neem ik aan ?
Afbeelding
Atilla

Het moet wel heel erg zijn, wil het een bloedbad worden, hoor.
Bijna altijd is het een hoop lawaai en verder niks aan de hand.
Als ik een bepaald iemand met een hond tegen kom waarvan ik weet dat ze mekaar echt niet moeten, dan neem ik hem bij me.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Oh...ik zie hier al die leuke uitspraken alweer voorbij denderen..

"Hij doet niets hooooooorrrrr"

"Hij wil alleen maar spelen hooooorrrr"

"Laat ze het maar uitzoeken hooooorrrr"

"daar komen ze samen wel uit als honden hooorrrrrr"

Brrrr.....mijn nekharen staan alweer overeind...
Niks ergers dan mensen die hondengedrag bagataliseren tot iets dat in de catagorie 'spelen' valt...

Makkelijke lullen dat ze het wel uitzoeken als jouw hond het formaat heeft om een andere hond eronder te schoffelen, een andere hond imponeren met hun indrukwekkende geblaf en een andere hond plus baas de stuipen op het lijf jaagt.

Ik heb het formaat hond MET kracht die helemaal niet onder hoeft te doen voor een herder...
Probleem is dat hij dat niet weet of niet snapt.

Ik sta dus mooi met het zweet op mijn rug mijn hond in bedwang te houden als er een hond op me af komt rennen. Rimpel doet alleen maar gek en als hij dan niet uitkijkt krijgt hij op zijn flikker.
Met gevolg dat Rimpel de rest van de dag over de zeik is.

Nee dank je...ik zit niet bepaald te wachten op mensen zoals jij in mijn buurt...
Ik ben net verhuisd uit een buurt met mensen zoals jij en wat ben ik blij dat ik daar weg ben.

Mijn advies; lekker gaan trainen op een veldje waar niemand last van je heeft...ga op cursus in een groep waar honden zitten die niet meteen onder de indruk zijn en dit gedrag van je hond kunnen incasseren.
Een beetje goede hondenschool kan je wel plaatsen in zo'n groep.
En tot de tijd dat je hond zich normaal gedraagt zou ik de mede-honden-eigenaren in jouw buurt maar gewoon tegemoet komen en je hond aanlijnen als je in je buurt loopt.

Jij hebt niet zo gek veel om geiiriteerd over te zijn naar je buurtbewoners toe...alleen de kortzichtigheid van mensen die bij voorbaat een DH eng vinden, daar kun je je aan ergeren...maar ik zal je wat vertellen...daar zul je altijd last van blijven houden.
Voor de rest is het niet zo raar dat je getergde blikken naar je toe geworpen krijgt..
Die getergde blik zou je van mij ook krijgen en ook als je een malthezer had of een Jack Russel.
Ik wil gewoon geen blaffende hardrennende honden op me af gestiert krijgen...niet met hond en ook niet zonder hond.

De irritatie dat mensen DH's eng vinden zul je op de koop moeten nemen.
En als je slim bent dan stop je met ergeren...
Dat heb ik inmiddels ook gedaan wanneer ze beginnen over vechthonden en Rimpel voor de zoveelste keer bestempeld wordt als"Da's een pitbull!!"
poohbeer
Actief

zie hieronder.
Laatst gewijzigd door poohbeer op 27 dec 2005 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
poohbeer
Actief

mercedes2803 schreef:Oh...ik zie hier al die leuke uitspraken alweer voorbij denderen..

"Hij doet niets hooooooorrrrr"

"Hij wil alleen maar spelen hooooorrrr"

"Laat ze het maar uitzoeken hooooorrrr"

"daar komen ze samen wel uit als honden hooorrrrrr"

Brrrr.....mijn nekharen staan alweer overeind...
Niks ergers dan mensen die hondengedrag bagataliseren tot iets dat in de catagorie 'spelen' valt...

Makkelijke lullen dat ze het wel uitzoeken als jouw hond het formaat heeft om een andere hond eronder te schoffelen, een andere hond imponeren met hun indrukwekkende geblaf en een andere hond plus baas de stuipen op het lijf jaagt.

Ik heb het formaat hond MET kracht die helemaal niet onder hoeft te doen voor een herder...
Probleem is dat hij dat niet weet of niet snapt.

Ik sta dus mooi met het zweet op mijn rug mijn hond in bedwang te houden als er een hond op me af komt rennen. Rimpel doet alleen maar gek en als hij dan niet uitkijkt krijgt hij op zijn flikker.
Met gevolg dat Rimpel de rest van de dag over de zeik is.

Nee dank je...ik zit niet bepaald te wachten op mensen zoals jij in mijn buurt...
Ik ben net verhuisd uit een buurt met mensen zoals jij en wat ben ik blij dat ik daar weg ben.

Mijn advies; lekker gaan trainen op een veldje waar niemand last van je heeft...ga op cursus in een groep waar honden zitten die niet meteen onder de indruk zijn en dit gedrag van je hond kunnen incasseren.
Een beetje goede hondenschool kan je wel plaatsen in zo'n groep.
En tot de tijd dat je hond zich normaal gedraagt zou ik de mede-honden-eigenaren in jouw buurt maar gewoon tegemoet komen en je hond aanlijnen als je in je buurt loopt.

Jij hebt niet zo gek veel om geiiriteerd over te zijn naar je buurtbewoners toe...alleen de kortzichtigheid van mensen die bij voorbaat een DH eng vinden, daar kun je je aan ergeren...maar ik zal je wat vertellen...daar zul je altijd last van blijven houden.
Voor de rest is het niet zo raar dat je getergde blikken naar je toe geworpen krijgt..
Die getergde blik zou je van mij ook krijgen en ook als je een malthezer had of een Jack Russel.
Ik wil gewoon geen blaffende hardrennende honden op me af gestiert krijgen...niet met hond en ook niet zonder hond.

De irritatie dat mensen DH's eng vinden zul je op de koop moeten nemen.
En als je slim bent dan stop je met ergeren...
Dat heb ik inmiddels ook gedaan wanneer ze beginnen over vechthonden en Rimpel voor de zoveelste keer bestempeld wordt als"Da's een pitbull!!"
Durf het bijna niet te vragen. Maarre tegen wie bedoel je dit nu??
Mag toch hopen niet de mijne hier, want als je alles goed gelezen hebt hoor ik niet in die categorie die je hier boven beschrijft. Loopt de mijne al nooit meer los als ik alleen met hem wandel (en dat is alleen maar te danken aan het feit dat hij het stempel enge herder heeft en niet omdat hij iets op zijn kerfstok heeft) en zijn we hard bezig met trainen.

En nog kleine aanvulling. Laatst in Annen heeft je zus mijn DH gezien en meegemaakt met wandelen.
mercedes2803
Zeer actief

Ik zie de zinnetjes hier voorbij komen...
Dus voor degenen die ze gebruiken is mijn bericht bedoeld.

Ik had alleen begrepen dat je trainde, niet dat je de hond nu aanlijnt.

Train je alleen dan? Of op een hondenschool?
Misschien is trainen met andere honden wel een goed idee...

Toch bespeur ik in je berichten iets van goedpraten van het gedrag van je hond...
En zolang je niet aan de andere kant van het verhaal hebt gestaan kun je niet oordelen over hoe andere mensen reageren op jouw blaffende hond die op ze af komt rennen.
Ik krijg op zijn minst een hartverzakking als er een hond op me af komt rennen...als aan de grond genageld...
En natuurlijk vind ik dat enger als het een grote hond is...
maar ook bij kleine hondjes schrik ik me rot..
Kleine tandjes richten namelijk in een Sharpei=velletje best veel schade aan...

Dus ik kan me de reactie van buurtbewoners goed voorstellen
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Atilla schreef:Het moet wel heel erg zijn, wil het een bloedbad worden, hoor.
Bijna altijd is het een hoop lawaai en verder niks aan de hand.
nou ja, dit schrijf je o.a. zelf :
Atilla schreef:Atilla gaat altijd maar weg voor die mormels. Maar ik zeg altijd maar, het houdt een keer op, zijn geduld. En dan is het hap slik weg mormeltje.
Wie is er dan fout, presies, de grote hond Ondanks alle waarschuwingen.
In mijn optiek zijn de bazen verantwoordelijk, wat wil zeggen dat ze er al het redelijke moeten doen om te voorkomen dat er een hond wordt dood gebeten.
Afbeelding
poohbeer
Actief

mercedes2803 schreef:Ik zie de zinnetjes hier voorbij komen...
Dus voor degenen die ze gebruiken is mijn bericht bedoeld.

Ik had alleen begrepen dat je trainde, niet dat je de hond nu aanlijnt.

Train je alleen dan? Of op een hondenschool?
Misschien is trainen met andere honden wel een goed idee...

Toch bespeur ik in je berichten iets van goedpraten van het gedrag van je hond...
En zolang je niet aan de andere kant van het verhaal hebt gestaan kun je niet oordelen over hoe andere mensen reageren op jouw blaffende hond die op ze af komt rennen.
Ik krijg op zijn minst een hartverzakking als er een hond op me af komt rennen...als aan de grond genageld...
En natuurlijk vind ik dat enger als het een grote hond is...
maar ook bij kleine hondjes schrik ik me rot..
Kleine tandjes richten namelijk in een Sharpei=velletje best veel schade aan...

Dus ik kan me de reactie van buurtbewoners goed voorstellen
De mijne is 4 keer aangevallen. Ik weet dat die van jou vaker is aangevallen. Als er op mijn aangelijnde DH een hond komt afstormen dan weet ik ook niet hoe ik het heb. Aan de lijn is zijn territorium namelijk erg beperkt en gaat hij als een debiel blaffen, trekken, springen etc. Als een andere hond ook is aangelijnd kan ik erop trainen, maar ik kan niet trainen met hem als die andere hond erop af komt stormen, dan slaan de stoppen door. Los is een ander verhaal, dan heeft hij ruimte en kan hij weg rennen als hij het eng vindt. En aangezien meneer een dikke puber is heeft hij verzonnen dat hij zo af en toe wel eens blaffend op een hond af kon gaan i.p.v. voorzichtig, dus loopt hij nu niet meer los waar andere honden zijn. (Mits we met een groep honden zijn en met elkaar hebben afgesproken om te wandelen natuurlijk.).

Verder trainen we idd in een groep, daar heeft hij geleerd om nu op 1 bepaalde plaats dat je als je aan de lijn zit best ontspannen met andere honden om kan gaan. Nu moeten we dit uit gaan bouwen en dat kost tijd, maar dat maakt niet uit. We komen er wel.

En met de buurtbewoners is er al helemaal nooit wat gebeurd. 9 van de 10 zijn al over de zeik omdat hij een zwarte kop heeft. Het is hier vrij druk en weinig overzicht dus daar is hij zoiezo altijd al vast. Dus ik kan me de reactie niet helemaal voorstellen, dat kan ik alleen als hij ook echt iets gedaan zou hebben. Mensen die gewoon echt bang zijn daargelaten. Want daar hebben we er ook 1 van, die heb ik al uitgelegd hoe het zit e.d. Haar hond is notabene groter dan de mijne, maar als we elkaar tegenkomen springt ze tussen de bomen. En de fout van mijn hond??? Hij kon eerder blaffen dan de hare (ze zijn zo'n beetje van dezelfde leeftijd). Nu is die laatste misschien wel een extreem voorbeeld, maar het is helaas wel zo.
mercedes2803
Zeer actief

Oke...het verhaal is duidelijker...poohbear.
Blijft dat ik Atilla's berichten tot wat naar van aard vind...

En de vooroordelen over DH's blijf je houden...
Doe je niets aan.
Kun je praten als Brugman maar mensen geloven toch wat ze geloven willen.

Ik kan 10 keer vertellen dat mijn Sharpei geen Pitbull is..maar dezelfde persoon zegt op de zondagviste gerust dat er een Pitbull achtig dier bij hem in de straat woont...
En dat hoor je dan weer via via...
Tja...kan er niet meer wakker van liggen... :wink:
En het is beter voor jou dat je dat ook niet meer doet.
Je werkt met je hond en probeert er een leuk beest voor jezelf en voor andere van te maken...je ziet dat het problemen kan geven als hij zich zo blijft gedragen...
Dan ben je al een stuk verder dan menig ander... :ok:
Dus succes met trainen!
poohbeer
Actief

mercedes2803 schreef:Oke...het verhaal is duidelijker...poohbear.
Blijft dat ik Atilla's berichten tot wat naar van aard vind...

En de vooroordelen over DH's blijf je houden...
Doe je niets aan.
Kun je praten als Brugman maar mensen geloven toch wat ze geloven willen.

Ik kan 10 keer vertellen dat mijn Sharpei geen Pitbull is..maar dezelfde persoon zegt op de zondagviste gerust dat er een Pitbull achtig dier bij hem in de straat woont...
En dat hoor je dan weer via via...
Tja...kan er niet meer wakker van liggen... :wink:
En het is beter voor jou dat je dat ook niet meer doet.
Je werkt met je hond en probeert er een leuk beest voor jezelf en voor andere van te maken...je ziet dat het problemen kan geven als hij zich zo blijft gedragen...
Dan ben je al een stuk verder dan menig ander... :ok:
Dus succes met trainen!
Je hebt helemaal gelijk. In dit opzicht ben ik ook veelste emotioneel. We moeten eigenlijk gewoon sch*^t hebben aan wat anderen vinden van het ras waarvoor we gekozen hebben. Ergens ben ik gewoon zo'n naief geval die graag wil dat iedereen ziet dat haar DH geen kwaaie jongen is :wink:
En hetzelfde geldt natuurlijk voor iedereen die een klein hondje heeft wat uitgescholden wordt voor enkelbijter e.d. :D
Atilla

waarom is dat nou weer 'naar van aard'?
wat ik zeg is hier gewoon waar.
Mag een grote hond niet duidelijk maken als hij of zij er niet van gediend is als er iemand in z'n poten hangt?
Ik dacht het wel.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Atilla schreef:waarom is dat nou weer 'naar van aard'?
Mag een grote hond niet duidelijk maken als hij of zij er niet van gediend is als er iemand in z'n poten hangt?
Ik dacht het wel.
Nee, mijn hond mag dat inderdaad niet. Als hij last heeft van een andere hond grijp ik in en niet hij. Juist omdat de strijd zelden gelijk is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mercedes2803
Zeer actief

Ik dacht het wel.
Het ondoordachte "ze zoeken het zelf wel uit" is zo irritant...
Mijn hond zoekt het niet zelf uit...
Maar is wel van een formaat dat anderen denken "ach dat komt wel goed, dus laat maar donderjagen met elkaar"
Nee dus...

En Rimpel mag zeker laten weten dat hij niet gediend is van kleine hondjes die in zijn enkels hangen...die lopen er namelijk ook ja...
Maar het probleem is dat die van mij dat niet doet...
Als een klein hondje op me af komt rennen hangt ie binnen no time in Rimpel's hals of enkels...
Dan kan Rimpel nog zo gek doen...het kleintje is daar niet van onder de indruk...
En gevolg? Gestresste Rimpel...

Dus nee dank je...ik wil geen woest blaffende honden op me af hebben te stormen..Niet klein en niet groot..

Mensen moeten geen dingen aannemen puur gebasseerd op het uiterlijk van een hond..
Die van mij redt zichzelf namelijk niet...

Dus kleine hondjes met bazen moeten niet denken dat Rimpel het zelf wel even oplost met het kleintje
En andersom moeten mensen met grote honden niet denken dat Rimpel wel opgewassen is tegen hun wilde bras die misschien wel alleen wil komen spelen maar dat onderscheid kan Rimpel niet meer maken na een keer of wat vanuit het niets om niets te zijn aangevallen..
Alles wat op hem afkomt rennen is per definitie eng.

Een beetje verdraagzaamheid en verantwoordelijkheid zou mensen niet misstaan...
Ik hou mijn hond aan de lijn en dan verwacht ik dat van een ander ook als ze mij zien lopen...

En voordat ik nou weer gebrul krijg over losloopgebieden...
Ik loop in een nieuwbouwwijk waar je hond gewoon aangelijnd moet lopen.
Als je zonnodig met je hond los wil lopen dan zoek je maar een plekje waar dat mag...
Ik gedoog ze en accepteer ze zolang ze niet op me af komen rennen..Laat ze hier maar loslopen zolang ik er geen last van heb..heb ik dat wel dan horen ze dat ook.
Maar inmiddels ken ik de honden en bazen hier de buurt aardig en weten we allemaal van elkaar hoe het zit...
Iedereen is verdraagzaam en houdt zijn hond keurig bij zich wanneer er iemand met een aangelijnde hond loopt.
Weer een andere hond luisterd gewoon prima en komt niet in de buurt. en er is een man in een electrische rolstoel met lab die ook niet komt...

Geven en nemen noemen we dat
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

mercedes2803 schreef:
Ik dacht het wel.
Het ondoordachte "ze zoeken het zelf wel uit" is zo irritant...
Mijn hond zoekt het niet zelf uit...
Maar is wel van een formaat dat anderen denken "ach dat komt wel goed, dus laat maar donderjagen met elkaar"
Nee dus...

En Rimpel mag zeker laten weten dat hij niet gediend is van kleine hondjes die in zijn enkels hangen...die lopen er namelijk ook ja...
Maar het probleem is dat die van mij dat niet doet...
Als een klein hondje op me af komt rennen hangt ie binnen no time in Rimpel's hals of enkels...
Dan kan Rimpel nog zo gek doen...het kleintje is daar niet van onder de indruk...
En gevolg? Gestresste Rimpel...

Dus nee dank je...ik wil geen woest blaffende honden op me af hebben te stormen..Niet klein en niet groot..

Mensen moeten geen dingen aannemen puur gebasseerd op het uiterlijk van een hond..
Die van mij redt zichzelf namelijk niet...

Dus kleine hondjes met bazen moeten niet denken dat Rimpel het zelf wel even oplost met het kleintje
En andersom moeten mensen met grote honden niet denken dat Rimpel wel opgewassen is tegen hun wilde bras die misschien wel alleen wil komen spelen maar dat onderscheid kan Rimpel niet meer maken na een keer of wat vanuit het niets om niets te zijn aangevallen..
Alles wat op hem afkomt rennen is per definitie eng.

Een beetje verdraagzaamheid en verantwoordelijkheid zou mensen niet misstaan...
Ik hou mijn hond aan de lijn en dan verwacht ik dat van een ander ook als ze mij zien lopen...

En voordat ik nou weer gebrul krijg over losloopgebieden...
Ik loop in een nieuwbouwwijk waar je hond gewoon aangelijnd moet lopen.
Als je zonnodig met je hond los wil lopen dan zoek je maar een plekje waar dat mag...
Ik gedoog ze en accepteer ze zolang ze niet op me af komen rennen..Laat ze hier maar loslopen zolang ik er geen last van heb..heb ik dat wel dan horen ze dat ook.
Maar inmiddels ken ik de honden en bazen hier de buurt aardig en weten we allemaal van elkaar hoe het zit...
Iedereen is verdraagzaam en houdt zijn hond keurig bij zich wanneer er iemand met een aangelijnde hond loopt.
Weer een andere hond luisterd gewoon prima en komt niet in de buurt. en er is een man in een electrische rolstoel met lab die ook niet komt...

Geven en nemen noemen we dat

Zodra er weereeens wat voorvalt Hilje dan zeg je gewoon dit tegen ze...."aj oew bek noe nie dichthold dan rieg ik oe an mien messe of smiet oe met een klompe veur oew kop" .......hey nie slecht voor een rotterdammer he :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Eline* schreef:
Ik dacht het wel.
Nee, mijn hond mag dat inderdaad niet. Als hij last heeft van een andere hond grijp ik in en niet hij. Juist omdat de strijd zelden gelijk is.
Nee dat mogen die van mij ook niet. Mijn "gelijk" in deze is onderschikt aan de veiligheid van mijn hond en die van de ander.
Al zou die van mijn ongeschonden uit de strijd komen, zit ik niet te wachten op een hond die denkt buiten de boel te moeten regelen.
Onderling thuis vind ik wat anders laat ik meer gebeuren (al moet ik zeggen er gebeurt niets :wink:) maar buiten is spelen leuk, als dat kan, maar anders loop ik door.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
mercedes2803
Zeer actief

Angel-eyes schreef:

Zodra er weereeens wat voorvalt Hilje dan zeg je gewoon dit tegen ze...."aj oew bek noe nie dichthold dan rieg ik oe an mien messe of smiet oe met een klompe veur oew kop" .......hey nie slecht voor een rotterdammer he :mrgreen:[/quote]

He mafkees :mrgreen:

Ik kan natuurlijk ook nog het volgende zeggen:

"aanders krie'j een pak op oen balleg"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Atilla schreef: Wat ik wil zeggen, bij ons lopen heel veel jack russels e.d. die altijd achter hem aan rennen en keffen en willen bijten.

heel erg als zo'n beest gebeten is, maar dat is geen reden om alle honden aan te vliegen.

Ze zoeken het wel uit.

Sandra
Dan is t te hopen voor jouw hond dat je mijn JR nooit tegenkomt, want dan is t dag voor jouw hond :pffff:

Wat een onzin van ze zoeken t zelf wel uit, er valt niks uit te zoeken met vreemde honden! De grootste hond die ik nu in huis heb weegt 35kg en is geheel toevallig een DH uit Spanje. Een scheet van een hond, niks mis mee, terwijl ik t echt niet zo op DHs heb, vanwege hun vele uitvallen en aanvallen naar mijn honden. Als er bij mijn groep een DH blaffend op af komt rennen, ben ik ook echt niet blij.
En helaas wonen er hier veel in de buurt en ja er zijn vooroordelen tegen DHs en jammer genoeg vaak terecht....
Nizar de DH die ik in opvang heb, is ook niet te vergelijken met de DHs die hier in de buurt lopen. :wink:
Moos
Zeer actief

Ik dacht het wel.
Mijn zeer kleine honden mogen dat ook niet. Als ze last hebben van andee honden stuur ik die voor ze weg; ik heb namelijk helemaal geen zin in een hond die denkt alles zelf wel even te gaan regelen.
Afbeelding
poohbeer
Actief

nance schreef:Dan is t te hopen voor jouw hond dat je mijn JR nooit tegenkomt, want dan is t dag voor jouw hond :pffff:

Wat een onzin van ze zoeken t zelf wel uit, er valt niks uit te zoeken met vreemde honden! De grootste hond die ik nu in huis heb weegt 35kg en is geheel toevallig een DH uit Spanje. Een scheet van een hond, niks mis mee, terwijl ik t echt niet zo op DHs heb, vanwege hun vele uitvallen en aanvallen naar mijn honden. Als er bij mijn groep een DH blaffend op af komt rennen, ben ik ook echt niet blij.
En helaas wonen er hier veel in de buurt en ja er zijn vooroordelen tegen DHs en jammer genoeg vaak terecht....
Nizar de DH die ik in opvang heb, is ook niet te vergelijken met de DHs die hier in de buurt lopen. :wink:
niet helemaal ontopic:
Het zijn vaak wel de eigenaren die zorgen dat de vooroordelen waar worden. Bijvoorbeeld pakwerk doen met een hond die er niet geschikt voor is of nog niet genoeg onder appel staat. Wat dat betreft mogen ze wel een gedragstest doen voordat mensen worden toegelaten.
Atilla

Dat is presies wat ik bedoel.

En nu doe ik niet meer mee, want ik heb 2 grote honden en die zijn toch altijd de slechterik.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”