Ik mag hopen dat je hier een grapje maakt@idoo schreef:pasja85 schreef:en gezinnen met kinderen dan? Als honden (vies of niet) heel hard rond rennen en spelen probeer je dat toch een beetje in het zicht te houden? Stel nou dat er een kind gehurkt zit of staat in het bos (weet ik het, van mij part eikels verzamelen voor een plakboek) en er komt een hond aan gestiert (buiten jou zicht) vlak langs dat kind heen. Kind valt, zet het op een krijsen en kan wel een of ander verhaal ophangen over wat jou hond heeft gedaan bij dat kind. Nou dan heb je de poppen aan het dansen!!
Is mij weleens gebeurt hoor, dat mijn honden een heel klein helemaal ingepakt peutertje door het gras naar ons toe zagen hollen (ouders bleven gewoon staan kijken) erop afstormden om het te grijpen, omdat ze nog nooit eerder zoiets gezien hadden en er misschien een soort hondje in zagen dat weggejaagd moest worden. Eentje hapte er zelfs in zijn wantje en trok hem omver. Maar dat is toch echt de schuld van de ouders. die moeten op hun kinderen letten, en ze niet nodeloos in gevaar brengen! Deze mensen bleven staan kijken terwijl die peuter meer dan twintig lang op ons afstormden. Als ik niet voorzien had dat ie gevaar liep had ik niet op tijd kunnen ingrijpen. Had dit gebeurd terwijl ze buiten mijn zicht waren, dan waren toch echt de ouders schuldig geweest, en niet ik of mijn honden.
Je mag peuters niet eens los laten in het bos!
Ik houdt mijn hond altijd zo bij me dat ik eerst zie wat er aan komt, want ook als ik kinderen zie dan houdt ik pasja ook bij me. Simpelweg omdat hij ze anders wel eens omver zou kunnen lopen. En om gezeur te voorkomen houdt ik hem dan liever even bij me.
Beter voor mij, beter voor dat kind, beter voor mijn hond en beter voor de ouders die anders met een krijsend kind zitten.![]()
Ik vind mijn honden toch echt belangrijker dan andermans kinderen!
Niemand hoeft kinderen te nemen, en wie dat wel doet is zelf verantwoordelijk ervoor dat ze geen gevaar lopen!
Ook zeg jij dat je ze niet aan de lijn hebt omdat jij anders onder de modder zou komen te zitten, maar anderen dan maar wel?? En ik vind ook dat het dan nogal tegenspreekt dat je een andere keer zegt dat je niet in het bos moet gaan lopen als je niet vies wil worden![]()
Onder de modder komen te zitten is iets anders als tegen modderspetten kunnen!
Als ik mijn hond aan de lijn heb omdat ik ergens een hond zie waar pasja wel eens niet zo mee zou kunnen vinden, dan is het niet zo dat ik er vlak langs ga lopen. Dan loop ik namelijk of een andere kant op, of met een enorme boog om de ander heen. Of wacht even tot hij de hint begrijpt en zijn hond bij zich houdt. Ik ga zo min mogelijk met mijn aangelijnde hond bij andere (losse) honden in de buurt hoor. En mijn hond is geen enorm gevaarlijk beest ofzo. Maar wel nog al kieskeurig in zijn vriendjes, of zoals inge ook zei over nika: hij kan gewoon soms nogal onvoorspelbaar reageren op andere honden(de ene golden vind ie leuk en de ander helemaal niet!)
Dsu waarom alleen maar aan jezelf denken
Jamaar jullie doen net alsof die honden zelf een soort sukkels zijn die niet weten wat ze doen. voor jullie reageert ie misschien soms onvoorspelbaar, maar de hond weet zelf heus wel waarom ie zo reageert. Mijn honden zien best wel of een hond echt gevaarlijk is (dan lopen ze heel stilletjes in een grote boog eromheen) of dat ie er alleen maar gevaarlijk uitziet (dan stormen ze op hem af om hem uit te blaffen) maar daar zijn het dus Schapendoezen voor

Jij hoort je hond in de gaten te houden en niet kinderen nodeloos in gevaar te brengen! Ik vind het dus belachelijk dat jij ouders de schuld gaat geven terwijl jouw hond een kind omver loopt en in een wantje hapt. Jouw hond is toch fout op dat moment? Je hond weet misschien niet beter dus is het jouw taak om te zorgen dat je hond het niet kan.
Niemand hoeft inderdaad kinderen te nemen maar net zo goed hoeft ook niemand een hond te nemen.
Bovendien hoort je hond ook niet iedere hond die ze denken wel aan te kunnen af te blaffen, ook schapendoezen niet. Het lijkt wel of schapendoezen een almachtig soort hondenras is die boven alles en iedereen verheven is ofzo