Ik zal morgen is wat foto's maken, geef je mail maar even via mijn box of mail die er ook staat.cane corso schreef:Geeft niet hoor, dan zoeken de andere partij toch zelf in de buurt.
Ik ben wel benieuwd namelijk.
Gr Bertus.
Moderator: moderatorteam
idorh schreef:Ik zal morgen is wat foto's maken, geef je mail maar even via mijn box of mail die er ook staat.cane corso schreef:Geeft niet hoor, dan zoeken de andere partij toch zelf in de buurt.
Ik ben wel benieuwd namelijk.
Gr Bertus.
Jaa Bertus, dat klopt wat Duvel hierboven schrijft.... Die Cane Corso die je zag is namelijk van mij!! Grappig hoor, zit ik een beetje te snuffelen op dit forum en vind ik ineens een topic die gaat over mijn hondje... Nou, ook voor Mol dan, (want je wil toch graag een foto zien van een mooie Cane Corso...Duvel schreef:goed opgelet Bertus! Het CC teefje is een halfzusje van mijn DuveltjeIn Italië mag het dus gewoon nog en iedere fokker doet het ook nog steeds. Alleen op speciaal verzoek laten ze oren en/of staart eraan. Zelf zou ik niet de keus hebben gemaakt om alsnog te laten couperen, maar mooier blijf ik het wel vinden. Verder is dit trouwens wel een pracht van een CC!

ben benieuwt hoe het uit groeit hoe is het gebit? en persoonlijk vindt ik hem/haar slecht gecoupeerd.Bie schreef:Jaa Bertus, dat klopt wat Duvel hierboven schrijft.... Die Cane Corso die je zag is namelijk van mij!! Grappig hoor, zit ik een beetje te snuffelen op dit forum en vind ik ineens een topic die gaat over mijn hondje... Nou, ook voor Mol dan, (want je wil toch graag een foto zien van een mooie Cane Corso...Duvel schreef:goed opgelet Bertus! Het CC teefje is een halfzusje van mijn DuveltjeIn Italië mag het dus gewoon nog en iedere fokker doet het ook nog steeds. Alleen op speciaal verzoek laten ze oren en/of staart eraan. Zelf zou ik niet de keus hebben gemaakt om alsnog te laten couperen, maar mooier blijf ik het wel vinden. Verder is dit trouwens wel een pracht van een CC!
) meet Dorus:
14 weken
15 weken
tja maar hoe ligt is ligt hondje is nog niet uit gegroeit, maar goedBie schreef:Zij heeft een lichte onder-voor beet, zoals het hoort. En slecht gecoupeerd??? Ik vind het juist heel erg mooi gedaan. Soms zie je CC's met gigantisch grote puntoren, dat vindt ik persoonlijk vreselijk. Ik wou het goed kort en rond, en zo is het ook gebeurt. Dus ik ben er blij mee!! Wat vind jij er dan slecht aan???
Yep!! Dat heb je goed begrepenBranka schreef:Begrijp ik dus goed dat het een Nederlandse hond is met een Nederlandse stamboom en je nadat je jouw pup hebt gekregen naar Italië bent gegaan om hem daar te laten couperen?Bie schreef:In Italië, waar het coupeerverbod nog niet geldt.![]()

uhm....waarom heb je het laten doen?Bie schreef:Yep!! Dat heb je goed begrepenBranka schreef:Begrijp ik dus goed dat het een Nederlandse hond is met een Nederlandse stamboom en je nadat je jouw pup hebt gekregen naar Italië bent gegaan om hem daar te laten couperen?Bie schreef:In Italië, waar het coupeerverbod nog niet geldt.![]()
![]()
Yep!! Dat heb je goed begrepenBie schreef:Branka schreef:Begrijp ik dus goed dat het een Nederlandse hond is met een Nederlandse stamboom en je nadat je jouw pup hebt gekregen naar Italië bent gegaan om hem daar te laten couperen?Bie schreef:In Italië, waar het coupeerverbod nog niet geldt.![]()
en tis niet eens fotosoepmonica schreef:PPFFFFFFFFFF ........ waarom heb je het laten doen dan ??????
Vind het echt te gek voor worden als ik eerlijk mag zijn
Ja dat vind ik ook... vind het wel mooi , maar ik zal er nooit naar het buitenland mee gaan om het te laten doen..... maar goed.....little-wolf schreef:en tis niet eens fotosoepmonica schreef:PPFFFFFFFFFF ........ waarom heb je het laten doen dan ??????
Vind het echt te gek voor worden als ik eerlijk mag zijn![]()
zoals bekend, vind ik gecoupeerde oren over het algemeen mooi.
maar om mn hond te laten couperen in t buitenland omdat het daar wel mag terwijl de hond zelf uit nl komt....
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dus niet zo zeker ben of het dus wel mag omdat je het in Italië hebt laten doen. Want de hond is daar niet geboren.Bie schreef:Ik heb het laten doen omdat ik het mooi vind. Ik kan idd niet met haar showen maar dat was ik toch niet van plan. En zolang het in Italië nog mag en ik heb het reisje er voor over, dan zie ik het probleem niet. Maar je mag er over denken wat je wilt natuurlijk, eeuwenlang worden er al dieren gecoupeerd en in veel landen doen ze het nog steeds, maar veel mensen vinden het zielig of verminking. Ik vind het niet zielig en ik vind het ook geen verminking, mits het op een professionele gedegen manier wordt gedaan natuurlijk.
Het mag toch niet dacht ik.Branka schreef:Moet heel eerlijk zeggen dat ik dus niet zo zeker ben of het dus wel mag omdat je het in Italië hebt laten doen. Want de hond is daar niet geboren.Bie schreef:Ik heb het laten doen omdat ik het mooi vind. Ik kan idd niet met haar showen maar dat was ik toch niet van plan. En zolang het in Italië nog mag en ik heb het reisje er voor over, dan zie ik het probleem niet. Maar je mag er over denken wat je wilt natuurlijk, eeuwenlang worden er al dieren gecoupeerd en in veel landen doen ze het nog steeds, maar veel mensen vinden het zielig of verminking. Ik vind het niet zielig en ik vind het ook geen verminking, mits het op een professionele gedegen manier wordt gedaan natuurlijk.
En je mag er nu dus niets officieels meer mee doen. Dus niet showen, maar ook geen G&G-examens of welke tak van hondensport dan ook die via de RvB/Cynophilia loopt.

Ik dacht het ook niet, maar zeker weten doe ik het niet. Want zo heeft dat coupeerverbod nog weinig nut/beperkt effect.billy schreef:Het mag toch niet dacht ik.Branka schreef:Moet heel eerlijk zeggen dat ik dus niet zo zeker ben of het dus wel mag omdat je het in Italië hebt laten doen. Want de hond is daar niet geboren.Bie schreef:Ik heb het laten doen omdat ik het mooi vind. Ik kan idd niet met haar showen maar dat was ik toch niet van plan. En zolang het in Italië nog mag en ik heb het reisje er voor over, dan zie ik het probleem niet. Maar je mag er over denken wat je wilt natuurlijk, eeuwenlang worden er al dieren gecoupeerd en in veel landen doen ze het nog steeds, maar veel mensen vinden het zielig of verminking. Ik vind het niet zielig en ik vind het ook geen verminking, mits het op een professionele gedegen manier wordt gedaan natuurlijk.
En je mag er nu dus niets officieels meer mee doen. Dus niet showen, maar ook geen G&G-examens of welke tak van hondensport dan ook die via de RvB/Cynophilia loopt.![]()
Als je hond uit het land van herkomst ,waar een coupeerverbod geldt, dan mag je het niet in een ander land laten doen.
Groetjes Els
Ze mag dat natuurlijk zelf weten wat ze doet, maar ik mag toch echt geen bv bouvier van een nederlandse fokker hebben die in belgie gecoupeerd is. Dat weet ik bijna zeker.cane corso schreef:Ja hoor dit mag wel, en je mag er ook mee naar een hondenschool maar inderdaad geen G&G mee doen maar dit is ook de bedoeling niet van Bie.
Dus respecteer haar eigen eerlijke mening, en Bie ik ben 1 mei heel benieuwd naar Dorus.
En nog welkom hier, ik zag het nu pas..
ff voor de zekerheid vragen, het mag dan dus ook als de hond hier gefokt is?Mol schreef:elk doel met compentitie strijt of beoordeling van, is het niet toegestaan een hond voor te brengen met gecoupeerde oren.
enkel en alleen mag de staart gecoupeerd zijn en dit alleen als de hond gecoupeerd is in land van herkomst waar dit nog toegestaan is.
en ik vind persoonlijk dat het foei lelijk gedaan is
mol
Neeeeeeeeeeeeeeeeeelittle-wolf schreef:ff voor de zekerheid vragen, het mag dan dus ook als de hond hier gefokt is?Mol schreef:elk doel met compentitie strijt of beoordeling van, is het niet toegestaan een hond voor te brengen met gecoupeerde oren.
enkel en alleen mag de staart gecoupeerd zijn en dit alleen als de hond gecoupeerd is in land van herkomst waar dit nog toegestaan is.
en ik vind persoonlijk dat het foei lelijk gedaan is
mol