Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cane corso

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

cane corso schreef:Geeft niet hoor, dan zoeken de andere partij toch zelf in de buurt.
Ik ben wel benieuwd namelijk.
Ik zal morgen is wat foto's maken, geef je mail maar even via mijn box of mail die er ook staat.

Gr Bertus.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

idorh schreef:
cane corso schreef:Geeft niet hoor, dan zoeken de andere partij toch zelf in de buurt.
Ik ben wel benieuwd namelijk.
Ik zal morgen is wat foto's maken, geef je mail maar even via mijn box of mail die er ook staat.

Gr Bertus.

als je de makelaar weet, zal het huis op de site staan van de makelaar. :wink:
Bie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bie »

Duvel schreef:goed opgelet Bertus! Het CC teefje is een halfzusje van mijn Duveltje :mrgreen: In Italië mag het dus gewoon nog en iedere fokker doet het ook nog steeds. Alleen op speciaal verzoek laten ze oren en/of staart eraan. Zelf zou ik niet de keus hebben gemaakt om alsnog te laten couperen, maar mooier blijf ik het wel vinden. Verder is dit trouwens wel een pracht van een CC!
Jaa Bertus, dat klopt wat Duvel hierboven schrijft.... Die Cane Corso die je zag is namelijk van mij!! Grappig hoor, zit ik een beetje te snuffelen op dit forum en vind ik ineens een topic die gaat over mijn hondje... Nou, ook voor Mol dan, (want je wil toch graag een foto zien van een mooie Cane Corso... :mrgreen: ) meet Dorus:
14 weken
Afbeelding
15 weken
Afbeelding
Afbeelding

Thorns may hurt you, men desert you, sunlight turn to fog...
But you're never friendless ever, if you have a dog!
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Bie schreef:
Duvel schreef:goed opgelet Bertus! Het CC teefje is een halfzusje van mijn Duveltje :mrgreen: In Italië mag het dus gewoon nog en iedere fokker doet het ook nog steeds. Alleen op speciaal verzoek laten ze oren en/of staart eraan. Zelf zou ik niet de keus hebben gemaakt om alsnog te laten couperen, maar mooier blijf ik het wel vinden. Verder is dit trouwens wel een pracht van een CC!
Jaa Bertus, dat klopt wat Duvel hierboven schrijft.... Die Cane Corso die je zag is namelijk van mij!! Grappig hoor, zit ik een beetje te snuffelen op dit forum en vind ik ineens een topic die gaat over mijn hondje... Nou, ook voor Mol dan, (want je wil toch graag een foto zien van een mooie Cane Corso... :mrgreen: ) meet Dorus:
14 weken
Afbeelding
15 weken
Afbeelding
ben benieuwt hoe het uit groeit hoe is het gebit? en persoonlijk vindt ik hem/haar slecht gecoupeerd.

mol :8):
Bie
geregistreerd lid

Zij heeft een lichte onder-voor beet, zoals het hoort. En slecht gecoupeerd??? Ik vind het juist heel erg mooi gedaan. Soms zie je CC's met gigantisch grote puntoren, dat vindt ik persoonlijk vreselijk. Ik wou het goed kort en rond, en zo is het ook gebeurt. Dus ik ben er blij mee!! Wat vind jij er dan slecht aan???
Afbeelding

monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

waar komt je CC vandaan ?
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Bie
geregistreerd lid

Dorus komt van Chiaro E Tondo uit Poortvliet.
Afbeelding

monica
Zeer actief

poortvliet ??? das nederland toch ???
waar heb je haar dan laten couperen ?
Bie
geregistreerd lid

In Italië, waar het coupeerverbod nog niet geldt.
Afbeelding

Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Mooi koppie heeft Dorusje

Wat hebbie van sleuteltjes omhangen ????? :smile: :smile:
Toch niet van de kluis :cheer: :cheer: ....hoop ik
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Bie schreef:Zij heeft een lichte onder-voor beet, zoals het hoort. En slecht gecoupeerd??? Ik vind het juist heel erg mooi gedaan. Soms zie je CC's met gigantisch grote puntoren, dat vindt ik persoonlijk vreselijk. Ik wou het goed kort en rond, en zo is het ook gebeurt. Dus ik ben er blij mee!! Wat vind jij er dan slecht aan???
tja maar hoe ligt is ligt hondje is nog niet uit gegroeit, maar goed
ja slecht gecoupeerd ja je ziet de snij rnad nog zitten en naar mate de hond ouder word wordt dez meer een meer zicht baar dus lelijk.

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Bie schreef:In Italië, waar het coupeerverbod nog niet geldt.
Begrijp ik dus goed dat het een Nederlandse hond is met een Nederlandse stamboom en je nadat je jouw pup hebt gekregen naar Italië bent gegaan om hem daar te laten couperen? :denken:
Afbeelding
Bie
geregistreerd lid

Branka schreef:
Begrijp ik dus goed dat het een Nederlandse hond is met een Nederlandse stamboom en je nadat je jouw pup hebt gekregen naar Italië bent gegaan om hem daar te laten couperen? :denken:
Yep!! Dat heb je goed begrepen :ok:

En Mol, de snijrand wordt juist minder duidelijk vind ik. Je moet niet vergeten dat het pas 6 weken geleden gebeurt is (eerste foto), en in het begin zag je die snijranden idd heel goed, maar nu is het al veel minder zichtbaar, doordat er haar op groeit. Kijk maar: (en kun je ook gelijk zien dat haar ondervoorbeet echt licht is)

Afbeelding

En Jolly, zoals je ziet hebben de sleuteltjes plaatsgemaakt voor een naamplaatje, ik wou iets hebben wat lawaai maakt en die sleuteltjes was ff tijdelijk... We wonen in de boomgaarden dus is het erg handig dat ze een beetje 'tinkelt' als ze loopt.. :cheer: :mrgreen:
Afbeelding

little-wolf
Zeer actief

Bie schreef:
Branka schreef:
uhm....waarom heb je het laten doen?
neem aan dat je er in nl geen shows mee mag lopen.
monica
Zeer actief

PPFFFFFFFFFF ........ waarom heb je het laten doen dan ??????
Vind het echt te gek voor worden als ik eerlijk mag zijn :boos:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Bie schreef:
Branka schreef:

Dat vind ik wel maf hoor !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
little-wolf
Zeer actief

monica schreef:PPFFFFFFFFFF ........ waarom heb je het laten doen dan ??????
en tis niet eens fotosoep :mrgreen:

zoals bekend, vind ik gecoupeerde oren over het algemeen mooi.
maar om mn hond te laten couperen in t buitenland omdat het daar wel mag terwijl de hond zelf uit nl komt.... :neenee:
Bie
geregistreerd lid

Ik heb het laten doen omdat ik het mooi vind :19: . Ik kan idd niet met haar showen maar dat was ik toch niet van plan. En zolang het in Italië nog mag en ik heb het reisje er voor over, dan zie ik het probleem niet. Maar je mag er over denken wat je wilt natuurlijk, eeuwenlang worden er al dieren gecoupeerd en in veel landen doen ze het nog steeds, maar veel mensen vinden het zielig of verminking. Ik vind het niet zielig en ik vind het ook geen verminking, mits het op een professionele gedegen manier wordt gedaan natuurlijk.
Afbeelding

monica
Zeer actief

little-wolf schreef:
monica schreef:PPFFFFFFFFFF ........ waarom heb je het laten doen dan ??????
en tis niet eens fotosoep :mrgreen:

zoals bekend, vind ik gecoupeerde oren over het algemeen mooi.
maar om mn hond te laten couperen in t buitenland omdat het daar wel mag terwijl de hond zelf uit nl komt.... :neenee:
Ja dat vind ik ook... vind het wel mooi , maar ik zal er nooit naar het buitenland mee gaan om het te laten doen..... maar goed.....

Enne Bie..... weet je wel dat het gedragsproblemen kan opleveren van andere honden af... !!!!!!! een hond met gespitte oren is vaak een hond die dominant is .. en helaas kan straks geen enkele hond meer zien , hoe jou hond is kwa karakter !!! heb je daar wel eens over nagedacht ....
Branka
moderator

Bie schreef:Ik heb het laten doen omdat ik het mooi vind :19: . Ik kan idd niet met haar showen maar dat was ik toch niet van plan. En zolang het in Italië nog mag en ik heb het reisje er voor over, dan zie ik het probleem niet. Maar je mag er over denken wat je wilt natuurlijk, eeuwenlang worden er al dieren gecoupeerd en in veel landen doen ze het nog steeds, maar veel mensen vinden het zielig of verminking. Ik vind het niet zielig en ik vind het ook geen verminking, mits het op een professionele gedegen manier wordt gedaan natuurlijk.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dus niet zo zeker ben of het dus wel mag omdat je het in Italië hebt laten doen. Want de hond is daar niet geboren.
En je mag er nu dus niets officieels meer mee doen. Dus niet showen, maar ook geen G&G-examens of welke tak van hondensport dan ook die via de RvB/Cynophilia loopt.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Branka schreef:
Bie schreef:Ik heb het laten doen omdat ik het mooi vind :19: . Ik kan idd niet met haar showen maar dat was ik toch niet van plan. En zolang het in Italië nog mag en ik heb het reisje er voor over, dan zie ik het probleem niet. Maar je mag er over denken wat je wilt natuurlijk, eeuwenlang worden er al dieren gecoupeerd en in veel landen doen ze het nog steeds, maar veel mensen vinden het zielig of verminking. Ik vind het niet zielig en ik vind het ook geen verminking, mits het op een professionele gedegen manier wordt gedaan natuurlijk.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dus niet zo zeker ben of het dus wel mag omdat je het in Italië hebt laten doen. Want de hond is daar niet geboren.
En je mag er nu dus niets officieels meer mee doen. Dus niet showen, maar ook geen G&G-examens of welke tak van hondensport dan ook die via de RvB/Cynophilia loopt.
Het mag toch niet dacht ik. :denken:
Als je hond uit het land van herkomst ,waar een coupeerverbod geldt, dan mag je het niet in een ander land laten doen.
Groetjes Els
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ja hoor dit mag wel, en je mag er ook mee naar een hondenschool maar inderdaad geen G&G mee doen maar dit is ook de bedoeling niet van Bie.
Dus respecteer haar eigen eerlijke mening, en Bie ik ben 1 mei heel benieuwd naar Dorus.
En nog welkom hier, ik zag het nu pas..
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Branka
moderator

billy schreef:
Branka schreef:
Het mag toch niet dacht ik. :denken:
Als je hond uit het land van herkomst ,waar een coupeerverbod geldt, dan mag je het niet in een ander land laten doen.
Groetjes Els
Ik dacht het ook niet, maar zeker weten doe ik het niet. Want zo heeft dat coupeerverbod nog weinig nut/beperkt effect.
Afbeelding
billy
Erelid

cane corso schreef:Ja hoor dit mag wel, en je mag er ook mee naar een hondenschool maar inderdaad geen G&G mee doen maar dit is ook de bedoeling niet van Bie.
Dus respecteer haar eigen eerlijke mening, en Bie ik ben 1 mei heel benieuwd naar Dorus.
En nog welkom hier, ik zag het nu pas..
Ze mag dat natuurlijk zelf weten wat ze doet, maar ik mag toch echt geen bv bouvier van een nederlandse fokker hebben die in belgie gecoupeerd is. Dat weet ik bijna zeker.
Groetjes Els
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

dit is wat er bij de st.hubertus op de site staat:

Artikel 17bis van de wet van 14 augustus 1986 betreffende de bescherming en het welzijn der dieren stelt :

§ 1. Het is verboden een of meer ingrepen bij een gewerveld dier te verrichten waarbij een of meerdere gevoelige delen van het lichaam worden verwijderd of beschadigd.

§ 2. Het bepaalde in § 1 is niet van toepassing op :

…

3° ingrepen met het oog op het nutsgebruik van het dier of op de beperking van de voortplanting van de diersoort. De Koning stelt, bij een in Ministerraad overlegd besluit, de lijst van deze ingrepen vast en bepaalt de gevallen waarin en de wijze waarop die ingrepen mogen worden uitgevoerd.

Aan deze bepalingen werd uitvoering gegeven door het KB van 17 mei 2001 betreffende de toegestane ingrepen bij gewervelde dieren met het oog op het nutsgebruik van de dieren of op de beperking van de voortplanting van de diersoort dat in werking trad op 1 oktober 2001. Het couperen van de oren bij honden is niet opgenomen in de lijst van dit KB en is dan ook verboden sinds 1 oktober 2001. Het couperen van de staarten van honden zal verboden zijn vanaf 1 januari 2006.

Artikel 19, § 1 van hogervernoemde wet luidt :

§ 1. Vanaf 1 januari 2000 is het verboden om deel te nemen aan tentoonstellingen, keuringen of wedstrijden met dieren waarbij een bij artikel 17bis verboden ingreep is verricht.

Hieruit volgt dat het verboden is om deel te nemen aan tentoonstellingen, keuringen of wedstrijden met een hond met gecoupeerde oren, ongeacht in welk land de ingreep werd uitgevoerd en ongeacht de nationaliteit van de eigenaar van de hond.

Verder bepaalt art. 19, § 2 van dezelfde wet :

§ 2. Het is verboden een dier dat een bij artikel 17bis verboden ingreep heeft ondergaan tot een tentoonstelling, keuring of wedstrijd toe te laten.

Dit houdt in dat de organisator van een tentoonstelling, keuring of wedstrijd de deelname van honden met gecoupeerde honden moet weigeren, zo niet is hij in overtreding.

§ 3 van hetzelfde wetsartikel stelt :

§ 3. Het verhandelen van dieren waarbij een bij artikel 17bis verboden ingreep is verricht, is verboden.

Dit betekent dat een hond met gecoupeerde oren:

niet in de handel gebracht mag worden;
niet te koop mag aangeboden worden;
niet in het bezit gehouden, verworven en tentoongesteld mag worden met het oog op verkoop;
niet geruild of verkocht mag worden;
niet ten kosteloze of bezwarende titel mag afgestaan worden.
§ 4 van hetzelfde artikel tenslotte luidt :

§ 4. De bepalingen van de voorafgaande paragrafen zijn niet van toepassing indien bewijzen kunnen worden voorgelegd dat de ingreep verricht is vóór het van kracht worden van het in artikel 17bis bedoelde verbod.

Enkel wanneer kan bewezen worden dat de oren van het dier gecoupeerd werden vóór 1 oktober 2001 mag de hond dus deelnemen aan tentoonstellingen, keuringen en wedstrijden en mag hij wel verhandeld worden. De deelname aan dergelijke evenementen van honden waarvan de oren om medische redenen werden gecoupeerd is dan ook niet toegestaan.

Het mag duidelijk zijn dat de wetgeving strafbepalingen voorziet bij vaststelling van één of meerdere overtredingen van de hogervermelde verboden. Dit betekent dat bij deelname van een hond met gecoupeerde oren waarvan niet kan aangetoond worden dat de ingreep werd uitgevoerd vóór de inwerkingtreding van het verbod zowel de eigenaar van het dier als de organisator van het evenement worden blootgesteld aan vervolging, ongeacht in welk land of om welke reden de ingreep werd uitgevoerd.

in hoeverre dat van nl verschild, geen idee. ken bij de rvb niks over vinden.
Mol
Zeer actief

elk doel met compentitie strijt of beoordeling van, is het niet toegestaan een hond voor te brengen met gecoupeerde oren.
enkel en alleen mag de staart gecoupeerd zijn en dit alleen als de hond gecoupeerd is in land van herkomst waar dit nog toegestaan is.
en ik vind persoonlijk dat het foei lelijk gedaan is

billy
Erelid

Heb het even nagevraagd aan een russenfokker en je bent zelfs strafbaar als je zo'n hond hebt.
Nou zal dat niet een vaart lopen, maar het mag niet.
Groetjes Els
Afbeelding
monica
Zeer actief

Het is inderdaad strafbaar... de eigenaar loopt een risico een hoge geldboete te krijgen...
en ik ben het met Mol eens... tis niet echt netjes gedaan .
little-wolf
Zeer actief

Mol schreef:elk doel met compentitie strijt of beoordeling van, is het niet toegestaan een hond voor te brengen met gecoupeerde oren.
enkel en alleen mag de staart gecoupeerd zijn en dit alleen als de hond gecoupeerd is in land van herkomst waar dit nog toegestaan is.

ff voor de zekerheid vragen, het mag dan dus ook als de hond hier gefokt is?
billy
Erelid

little-wolf schreef:
Mol schreef:elk doel met compentitie strijt of beoordeling van, is het niet toegestaan een hond voor te brengen met gecoupeerde oren.

ff voor de zekerheid vragen, het mag dan dus ook als de hond hier gefokt is?
Neeeeeeeeeeeeeeeeee :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”