Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rottweilers met lange staart..

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Sietske schreef:
v.d Lupinehof schreef:en dat zou je niet inhumane vinden , soory hoor maar dat vind ik dus pas echt ziek wat je zegt dus je vind het best om bij een hond gewoon weg een antal gene weg te fokken ,maar een amputatie is zielig, ik vind dat je een beetje krom denkt nu

mol 8)
Mol, ik vind het niet inhumaan om een hond zonder staart te fokken. Die rassen zijn er nu ook al. Corgy's en dergelijke zijn niet zielig omdat de genen voor het ontstaan van een staart selectief zijn weg gefokt. Alhoewel er natuurlijk genoeg mensen zijn die vinden dat je daarin te ver kunt gaan als het lichaam van de hond te veel gebreken gaat vertonen zoals ik persoonlijk vind van de Olde English.
Dat zou je dus van het ontbreken van een staartje ook KUNNEN vinden.

Wat ik inhumaan vind is het chirurgisch verwijderen (voor zover er niet gewoon de keukenschaar gebruikt wordt) van lichaamsdelen van een levend dier.

Als het er niet aan zit, hoeft het er ook niet af.

Dus wil de rasvereniging een rotweiler met het uiterlijk en de uitstraling conform de oude rasstandaard (pre coupeer verbod), dan moet het toch mogelijk zijn om dat er in te fokken? Net zoals we hondjes fokken met een bepaalde lichaamsbouw, gang of karakter?
waarom praat je over rasverenigingen?
als mensen een rondom gecoupeerde dober willen of een gecoupeerde rottweiler dan gebeurt dat gewoon bij de fokker. heeft de rasvereniging niets mee te maken.
de rasverenigingen leggen zich er nog goed bij neer vindt ik.
wij, de eigenaren zijn degene die maar blijve ouwehoeren over staartjes en oortjes.
heeft de rasvereniging niets mee te maken.nee, ik vindt het niet mooi, maar ja, ik heb me er wel bij neergelegd en qyan is verder ene prachthond en een hele lieve hond. het is nu eenmaal zo.
eerlijk, voordat ik met de africhting in aanraking kwam, zou qyan gewoon rondom gecoupeerd worden.
maar bij het horen van een staart couperen op een leeftijd van 7 weken vanwege de nestcontrole ed heb ik het niet gedaan.
in de wteede plaats omdat ik ook niet wilde dat qyan overal voor buiten gesloten zou worden: trainingen ed.
ik merk nu, in tegenstelling tot gecoupeerde honden, wel voordeel aan een complete hond.
het contact tussen de honden is gewoon veel beter, ze kunnen elkaar lezen, mensen zijn minder bang en van het kapot slaan van de staart heb ik hier ook nog weinig gemerkt.
ze gebruiken de staart voor het evenwicht, poepen, plassen, etc, etc, etc.
maar een rondom gecoupeerde dober, als ik er 1 zie lopen die mooi gecoupeerd is dan is het toch wel ene kwijlsessie :mrgreen:
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

qyan schreef:waarom praat je over rasverenigingen?
als mensen een rondom gecoupeerde dober willen of een gecoupeerde rottweiler dan gebeurt dat gewoon bij de fokker. heeft de rasvereniging niets mee te maken.
Ik ga er van uit dat de rasstandaard bepaald word in samenwerking met de rasvereniging als overkoepelende organisatie van fokkers en liefhebbers. Dus als er een grote beweging fokkers c.q. liefhebbers is die graag een "rondom gecoupeerde look" wil hebben voor hun oorspronkelijk gecoupeerde ras, zou de rasvereniging een rol kunnen spelen om een ander fokbeleid te kiezen, met als potentieel doel het fokken van rotweilers of dobermanns zonder staart of flapjes.

Dan HOEF je er niet in te knippen. :roll:

Overigens propageer ik de gecoupeerde look helemaal niet hoor. Ik vind het heerlijke honden zo!

Maar die "gevaarlijke" uitstraling is natuurlijk heel afgezwakt en als er doelgroepen zijn die die uitstraling perse terug willen (bewaking bijv.) is het misschien een leuke uitdaging voor de fokkers om zo'n hondje zonder flapjes en staart geboren te laten worden.

Sport op zich. Er zijn al zoveel genetisch defecte hondenrassen, dit kan er dan ook nog wel bij, toch? :mrgreen:
qyan

Sietske schreef:
qyan schreef:waarom praat je over rasverenigingen?
Ik ga er van uit dat de rasstandaard bepaald word in samenwerking met de rasvereniging als overkoepelende organisatie van fokkers en liefhebbers. Dus als er een grote beweging fokkers c.q. liefhebbers is die graag een "rondom gecoupeerde look" wil hebben voor hun oorspronkelijk gecoupeerde ras, zou de rasvereniging een rol kunnen spelen om een ander fokbeleid te kiezen, met als potentieel doel het fokken van rotweilers of dobermanns zonder staart of flapjes.

Dan HOEF je er niet in te knippen. :roll:

Overigens propageer ik de gecoupeerde look helemaal niet hoor. Ik vind het heerlijke honden zo!

Maar die "gevaarlijke" uitstraling is natuurlijk heel afgezwakt en als er doelgroepen zijn die die uitstraling perse terug willen (bewaking bijv.) is het misschien een leuke uitdaging voor de fokkers om zo'n hondje zonder flapjes en staart geboren te laten worden.

Sport op zich. Er zijn al zoveel genetisch defecte hondenrassen, dit kan er dan ook nog wel bij, toch? :mrgreen:
gevaarlijke uitstraling past niet in mijn beschrijving hoor :mrgreen:
ik heb gewoon nooit andere dobers mee gemaakt da rondom gecoupeerd, behalve qyan nu dan.
het is gewoon veel mooier, sierlijker, adelijker, het model van de hond zelf vindt ik mooier.
tja, moelijk te beschrijven, maar een gevaarlijke uitstraling zou ik het niet willen noemen.

denk dat als ze dobers zonder staart proberen te fokken het een heel ander ras gaat worden en er nog veel meer uiterlijke kenmerken verloren gaan.
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

Yvonne Bekkers schreef:Ik heb twee Rottweilers 1 reu ZONDER staart van 4,5 jaar en een teefje van 16 maanden MET staart.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel heb moeten wennen, ik vond het niet lelijk maar "anders".
Nu merk ik wel dat mijn teef veel wendbaarder is, en veel beter kan zwemmen en springen als mijn reu. De staart gebruikt ze echt als een soort van roer.
Ik merk ook dat de "mensen op straat" eerder op mijn teefje af komen lopen als naar mijn reu (terwijl die veel socialer is), mensen "zien" meer aan een hond met staart. (ik heb het dan niet over kenners van het ras maar meer over "leken").
Mijn teefje draagt haar staart ook wel mooi vind ik zelf.
Op de onderstaande foto is Kleine Kenza 9 maanden oud.
Afbeelding

ik vind de gecoupeerde staart mooier
maar het staat de rot wel als ik ooit een rot aanschaf laat ik de staart eraan zeer mooi
bij de dober ligt dit anders die heeft maar een hele dunne staart wat ik niet mooi vind
sinds het coupeer verbod is de belangstelling voor de gecoupeerde rassen wel danig verminderd en dat is wel spijtig maar mijne is gecoupeerd
tja mn persoonlijke smaak daar zal het aan liggen :roll:
qyan

scooby doo schreef:
Yvonne Bekkers schreef:Ik heb twee Rottweilers 1 reu ZONDER staart van 4,5 jaar en een teefje van 16 maanden MET staart.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel heb moeten wennen, ik vond het niet lelijk maar "anders".
Nu merk ik wel dat mijn teef veel wendbaarder is, en veel beter kan zwemmen en springen als mijn reu. De staart gebruikt ze echt als een soort van roer.
Ik merk ook dat de "mensen op straat" eerder op mijn teefje af komen lopen als naar mijn reu (terwijl die veel socialer is), mensen "zien" meer aan een hond met staart. (ik heb het dan niet over kenners van het ras maar meer over "leken").
Mijn teefje draagt haar staart ook wel mooi vind ik zelf.
Op de onderstaande foto is Kleine Kenza 9 maanden oud.
Afbeelding

ik vind de gecoupeerde staart mooier
maar het staat de rot wel als ik ooit een rot aanschaf laat ik de staart eraan zeer mooi
bij de dober ligt dit anders die heeft maar een hele dunne staart wat ik niet mooi vind
sinds het coupeer verbod is de belangstelling voor de gecoupeerde rassen wel danig verminderd en dat is wel spijtig maar mijne is gecoupeerd
tja mn persoonlijke smaak daar zal het aan liggen :roll:
niet alle dobers hebben een dunne staart hoor.
ik vindt qyan zijn staart nog wel mee vallen.
maar wat ik bij dobers het meest verschrikkelijke aan de staart vindt is die achterlijke krul over hun rug waarin die staart gaat staan.
als die staart nou gewoon recht bleef, maar nee, hij moet met ene boog over de rug worden gedragen :mrgreen:
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Ik zeg vast iets wat allang gezegd is, maar had geen zin om eerst alle replies door te lezen. Maar ik vind zowel een rottweiler als een dobermann er met staart en ongecoupeerde oren, veel vriendelijker uitzien. En ze zijn veel duidelijker "leesbaar" dan zonder die communicatiemiddelen.
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

De rasvereniging kan het rasstandaard niet veranderen. Dit mag alleen het land van herkomst doen. B.v. als de rasstandaard van de dober veranderd zou worden moet Duitsland dit doorvoeren alleen die willen het niet doen, dus wordt er nog steeds in diverse landen gecoupeerd. Pas als Duitsland de knoop doorhakt dan is het echt verboden.

Het is dus niet zo makkelijk als er gedacht word want dan moet het ook nog goedgekeurd worden door de F.C.I.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonie »

Ik was helaas te laat in 1995 met doorgeven dat ik een Rottie wou met staart, dus helaas heeft Terra geen staart :cry: . Maar met staart vind ik ze prachtig :P , en zoals Terra die is gek van zwemmen, en dan merk je toch zo af en toe dat ze haar staart mist als roer. En dan komt er ook nog bij dat ik veel honden ken die toch last hebben van hun stompe staartje, vooral in de winter veel likken eraan, en jeuk. Terra heeft dit gelukkig niet. Maar op naar de doggies met alles erop en eraan zoals het hoort :ok: Groetjes Leonie en Terra :zwaai: [/b]
Groetjes Leonie en een poot van Luca.

in liefde volle herinnering Terra 13-03-95/09-11-06
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”