waarom praat je over rasverenigingen?Sietske schreef:Mol, ik vind het niet inhumaan om een hond zonder staart te fokken. Die rassen zijn er nu ook al. Corgy's en dergelijke zijn niet zielig omdat de genen voor het ontstaan van een staart selectief zijn weg gefokt. Alhoewel er natuurlijk genoeg mensen zijn die vinden dat je daarin te ver kunt gaan als het lichaam van de hond te veel gebreken gaat vertonen zoals ik persoonlijk vind van de Olde English.v.d Lupinehof schreef:en dat zou je niet inhumane vinden , soory hoor maar dat vind ik dus pas echt ziek wat je zegt dus je vind het best om bij een hond gewoon weg een antal gene weg te fokken ,maar een amputatie is zielig, ik vind dat je een beetje krom denkt nu
mol
Dat zou je dus van het ontbreken van een staartje ook KUNNEN vinden.
Wat ik inhumaan vind is het chirurgisch verwijderen (voor zover er niet gewoon de keukenschaar gebruikt wordt) van lichaamsdelen van een levend dier.
Als het er niet aan zit, hoeft het er ook niet af.
Dus wil de rasvereniging een rotweiler met het uiterlijk en de uitstraling conform de oude rasstandaard (pre coupeer verbod), dan moet het toch mogelijk zijn om dat er in te fokken? Net zoals we hondjes fokken met een bepaalde lichaamsbouw, gang of karakter?
als mensen een rondom gecoupeerde dober willen of een gecoupeerde rottweiler dan gebeurt dat gewoon bij de fokker. heeft de rasvereniging niets mee te maken.
de rasverenigingen leggen zich er nog goed bij neer vindt ik.
wij, de eigenaren zijn degene die maar blijve ouwehoeren over staartjes en oortjes.
heeft de rasvereniging niets mee te maken.nee, ik vindt het niet mooi, maar ja, ik heb me er wel bij neergelegd en qyan is verder ene prachthond en een hele lieve hond. het is nu eenmaal zo.
eerlijk, voordat ik met de africhting in aanraking kwam, zou qyan gewoon rondom gecoupeerd worden.
maar bij het horen van een staart couperen op een leeftijd van 7 weken vanwege de nestcontrole ed heb ik het niet gedaan.
in de wteede plaats omdat ik ook niet wilde dat qyan overal voor buiten gesloten zou worden: trainingen ed.
ik merk nu, in tegenstelling tot gecoupeerde honden, wel voordeel aan een complete hond.
het contact tussen de honden is gewoon veel beter, ze kunnen elkaar lezen, mensen zijn minder bang en van het kapot slaan van de staart heb ik hier ook nog weinig gemerkt.
ze gebruiken de staart voor het evenwicht, poepen, plassen, etc, etc, etc.
maar een rondom gecoupeerde dober, als ik er 1 zie lopen die mooi gecoupeerd is dan is het toch wel ene kwijlsessie