Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dagelijkse ditjes en datjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Dagelijkse ditjes en datjes

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Fotogravinnetje schreef: 31 mar 2023 18:35
steffieh schreef: 31 mar 2023 11:19
Fotogravinnetje schreef: 27 mar 2023 16:57 @steffieh, dit is een koekoeksjong. En ik heb deze foto's gemaakt met een Olympus OM-D E-M1 en 12-200mm objectief
Er zitten bijzondere foto's tussen!!

Wat is dit:

??

In welke regio maak je je fotos?
Dat is een bevroren zeepbel op snoeiafval van een conifeer en verlicht met een ledlampje. Meeste van mijn foto's zijn in de buurt van Rotterdam gemaakt, maar binnenkort wordt het vooral Drenthe
Ik zit wat oude berichten in dit topic te lezen.

Wat een fantastische plaat is dit :I:

Maar ik kan hem’helemaal niet terugvinden in het topic. Ik vermoed dat er ergens een link staat naar een site maar ik kijk er over heen denk ik want ook die link zie ik niet
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hazenrein schreef: 06 mei 2023 23:57
Fotogravinnetje schreef: 31 mar 2023 18:35
steffieh schreef: 31 mar 2023 11:19
Fotogravinnetje schreef: 27 mar 2023 16:57 @steffieh, dit is een koekoeksjong. En ik heb deze foto's gemaakt met een Olympus OM-D E-M1 en 12-200mm objectief
Er zitten bijzondere foto's tussen!!

Wat is dit:

??

In welke regio maak je je fotos?
Dat is een bevroren zeepbel op snoeiafval van een conifeer en verlicht met een ledlampje. Meeste van mijn foto's zijn in de buurt van Rotterdam gemaakt, maar binnenkort wordt het vooral Drenthe
Ik zit wat oude berichten in dit topic te lezen.

Wat een fantastische plaat is dit :I:

Maar ik kan hem’helemaal niet terugvinden in het topic. Ik vermoed dat er ergens een link staat naar een site maar ik kijk er over heen denk ik want ook die link zie ik niet
Ik denk dat dat via linkje in mijn onderschrift gegaan is. Foto is van 16 december, dus je zult nu wat verder moeten scrollen om hem terug te vinden in mijn 'portfolio'
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Stoeltje op de veiling gekocht, voor de oude Fries. De Fransman probeert hem uit maar die vind het geloof ik niets 😁

Afbeelding

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nee die keurt het niet goed :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Is ook te klein voor de Fransman die heeft een sofa nodig :pffff:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Al jaren zijn wij bezig Elco te leren dat hij niets met andere honden hoeft. En keer op keer werd onze training gesaboteerd door mensen die toch hun hond op hem af lieten gaan, vaak nog even bleven staan praten zodat het nog langer duurde. Vaak ook om Elco te laten merken dat hun hond heus niet zo spannend was (helaas, de spanning liep alleen maar extra op voor hem)

Zo niet in de afgelopen maanden. Veel meer respect voor ons afstand nemen/houden, aandacht vragen en weinig afgedwongen contact. Sowieso weinig honden die loslopen zonder onder appèl te staan.
Vanochtend diverse mensen met honden tegengekomen. De eerste was een collie. Die baas ziet dat ik de aandacht van Elco en Gait vraag, neemt zijn hond kort aan zijn andere kant en we passeerden elkaar op minder dan 2 meter met de aandacht van beide hondjes volledig op mij (sowieso al een bewijs dat de training nu wel echt werkt). Kreeg nog de opmerking dat het toch wel heel leuke hondjes waren. Ik bedacht achteraf dat ik hem graag bedankt had voor het respecteren van onze training. De volgende honden die we tegenkwamen waren heel anders qua energie. De ene kreeg weliswaar redelijk wat ruimte, maar niet voldoende om bij ons te komen, de andere werd opgetild (liet hetzelfde gedrag zien als Elco eerder altijd liet zien). Opnieuw konden Elco en Gait de honden prima negeren. En dat waren het type ontmoetingen waarvan we er veel hebben hier.
De volgende hond was een teckel die besloot toch bij Elco en Gait te gaan snuffelen. Maar die waren niet geïnteresseerd: ze hadden hun aandacht bij mij. Enorm trots natuurlijk! En flink beloond uiteraard. De teckel werd door z'n baas aangemaand door te lopen voordat Elco en Gait op hem reageerden. De andere honden en baasjes die we van een afstand gezien hebben, gingen een andere kant op of pasten hun tempo aan ons tempo aan (en ik liep even iets steviger door om hun ook de ruimte te gunnen, het is wel geven en nemen uiteraard).
Ik ben zo blij met die mentaliteit hier! Gewoon normaal respect voor anderen, grenzen respecteren, signalen serieus nemen, geen gebemoei met andermans opvoeding. We merken echt goed dat dit voor Elco veel plezieriger is. En zijn blij dat het trainen nu eindelijk echt effect heeft.

Als je nu denkt dat we helemaal geen contact hebben met buurthonden: zeker wel, maar op momenten dat Elco er goed mee om kan gaan. Zo hebben Elco en Gait twee honden aan het spelen gekregen die de andere helft van hun roedel verloren waren bij een ongeluk een paar maanden eerder en sindsdien duidelijk in de rouw waren en totaal geen interesse in spelen met andere honden of met elkaar hadden getoond.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Super is dat :ok:
Dat loopt een stuk prettiger :D

Ik zie dat hier op bepaalde plekken ook gebeuren.
Ik laat Claire niet naar allerlei honden toe sprinten en zeker niet als die honden aangelijnd zijn.
Het vaste patroon is bij ons dat aangelijnd (zelf en/of een andere hond) zeker niet mag.
Als ze zelf is aangelijnd wil ik ook geen contact met loslopende honden.
Als beide honden los zijn mag er contact zijn.
Meestal kort, want als ik door loop is Claire ook zo weer bij me.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat is wel fijn geen macho gedoe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”