Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dagelijkse ditjes en datjes
Moderator: moderatorteam
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Wetterhoun
- Aantal honden: 1
Re: Dagelijkse ditjes en datjes
Wat vreselijk lief!!Fotogravinnetje schreef: ↑28 jan 2022 11:56 Vanochtend liepen we weer eens de kleine ronde over De Zaag. We lopen dan over de zomerdijk, en als we daar aan het eind de bocht om gaan, komen we op 1 van Elco's favoriete plekken. Elco liep dan ook een heel eind voor ons uit. Omdat we natuurlijk niet kunnen zien wat er om die bocht gebeurt, riep ik Elco bij me. Helemaal blij kwam hij naar ons toe rennen. En toen ging Gait. Nee, niet zo ver als Elco, want dat doet hij eigenlijk nooit. Maar toch een meter of 15 voor ons uit en vervolgens met verwachtingsvolle blik naar ons kijken. Blijkbaar wilde hij net zo vrolijk geroepen worden als ElcoHij deed het nog een paar keer. En dan sprankelend van de pret weer naar ons toe, en met diezelfde energie weer voor ons uit, omdraaien en wachten op onze roep. Heerlijk!
-
- Zeer actief
We zitten hier midden in verbouwingen en plaatsen van zonnepanelen. Bij ons moeten ze nog komen, maar bij de uitlaatstrook precies voor de uitloop van de poort staan alle containers, en de bouwkeet, diverse mannen hebben hier vorig jaar ook al onderhoud gepleegd dus ze kennen de honden uit dit blok inmiddels wel.
Vanmorgen was ik even te laat met reageren en doken ze een opslag in.. Chara dan, Aki bleef kijken maar eerst netjes op afstand. Maar hé er werd leuk gereageerd dus aandacht
Zucht, kon ik twee honden die opslag uit trekken en sorry zeggen omdat ik zag dat er 1 meneer wel bang was en een ander was ze uitgebreid aan het aaien en roepen
Ook wel een mannending dat als ze merken dat collega's bang zijn om dan extra olie op vuur te gooien.. de grappige opmerking "hebben ze al gegeten" is ook zo'n oneliner..
Maar goed.. had ik ze maar kort moeten houden, anderzijds die mannen komen binnenkort hier klussen, honden en werkmensen kunnen elkaar dan beter maar vast kennen is mijn idee altijd maar
Vanmorgen was ik even te laat met reageren en doken ze een opslag in.. Chara dan, Aki bleef kijken maar eerst netjes op afstand. Maar hé er werd leuk gereageerd dus aandacht

Ook wel een mannending dat als ze merken dat collega's bang zijn om dan extra olie op vuur te gooien.. de grappige opmerking "hebben ze al gegeten" is ook zo'n oneliner..
Maar goed.. had ik ze maar kort moeten houden, anderzijds die mannen komen binnenkort hier klussen, honden en werkmensen kunnen elkaar dan beter maar vast kennen is mijn idee altijd maar

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Het is weer het seizoen van de open deuren in huis. Elco en Gait zitten dus niet meer verplicht bij mij in de woonkamer, maar kunnen overal naar toe in huis waar ze maar willen. En het is wel weer duidelijk waar ze het liefste zijn: Elco ligt boven bij m'n man, Gait ligt beneden bij mij. We grappen weleens dat we geen ruzie hoeven te maken over de honden als we gaan scheiden, want de voorkeuren zijn al helemaal duidelijk 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Vanochtend wilde ik tijdens onze wandeling op een bepaald punt weer omdraaien, maar Gait was het daar niet mee eens. Dus vooruit, dan maar verder wandelen. Na een eindje lopen, besloot ik een weinig gebruikt paadje in te slaan, langs een sloot. Het normale pad loopt daar aan de andere kant van de sloot. Het paadje maakte een bocht en opeens zag ik dat direct naast het pad wat zat, misschien 2 meter voor me of zelfs nog minder. Doodstil, maar duidelijk levend, gezond en in goede conditie. Dus heb ik m'n camera maar gepakt, terwijl ik Elco en Gait achter me hield

Toch maar besloten om door te lopen, dus Elco en Gait heel kort genomen, naast me laten meelopen en (op minder dan een halve meter) het koekoeksjong gepasseerd. Enorm trots op m'n jongens die zich echt perfect gedragen hebben! En natuurlijk ook nog even een foto vanaf de andere kant genomen

Ik heb niet afgewacht of het jong gevoerd ging worden, want ik kon niet op voldoende afstand gaan zitten en hem in de gaten houden.
Overigens wilde Gait verderop weer een ander pad in dan ik: hij hoopte een vriendin tegen te komen. Maar toen hij vervolgens nog verder die wijk in wilde, heb ik dat afgekapt: genoeg gelopen in de warmte. En dan loopt hij ook gewoon vlot mee. Ik vind het wel leuk dat hij af en toe zo duidelijk laat merken wat hij wil. En vandaag leverde dat dus een heel bijzondere ontmoeting op

Toch maar besloten om door te lopen, dus Elco en Gait heel kort genomen, naast me laten meelopen en (op minder dan een halve meter) het koekoeksjong gepasseerd. Enorm trots op m'n jongens die zich echt perfect gedragen hebben! En natuurlijk ook nog even een foto vanaf de andere kant genomen

Ik heb niet afgewacht of het jong gevoerd ging worden, want ik kon niet op voldoende afstand gaan zitten en hem in de gaten houden.
Overigens wilde Gait verderop weer een ander pad in dan ik: hij hoopte een vriendin tegen te komen. Maar toen hij vervolgens nog verder die wijk in wilde, heb ik dat afgekapt: genoeg gelopen in de warmte. En dan loopt hij ook gewoon vlot mee. Ik vind het wel leuk dat hij af en toe zo duidelijk laat merken wat hij wil. En vandaag leverde dat dus een heel bijzondere ontmoeting op
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zeg wel eens dat ik met mijn honden er bij veel meer zie dan zonder
Dat geldt voor jullie duidelijk ook
Mooie foto van je ontmoeting

Dat geldt voor jullie duidelijk ook

Mooie foto van je ontmoeting
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Dat is wel bijzonder een koekoek. Toen ik hier pas woonde, zo'n 33 jaar geleden, zat er hier wel een ergens in de buurt want heel af en toe kon ik er een horen.
Gisterochtend hier wel weer een eekhoorntje in de straat.
Gisterochtend hier wel weer een eekhoorntje in de straat.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wij hebben sinds enkele weken een nachtegaal in buurt én die zingt me toch mooi. 

- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
- Aantal honden: 3
Hier was de middagwandeling vandaag 'iets minder' (zacht uitgedrukt).
Hier in bos/park lopen de schapen/herder weer en omdat de herder na al die jaren inmiddels kennis is mogen we daar ook altijd met nieuwe honden bij om te oefenen dat ze van de schapen moeten afblijven (behalve Bartje waar de herder helemaal gek op is die mag zelfs tussen de schapen in lopen maar die is dan ook 100% betrouwbaar en heeft zich in al die tijd ook gehecht aan de schapen, 'likjes geven' etc maar ook fanatiek de kudde bewaken als hij ertussen loopt in de wei...)
Afijn, vandaag was de Herder met zijn vader daar en wij (wandel maatjes en ik) met 8 honden en ook even een tijdje staan kletsen. Bleken 2 schapen nog buiten de weide te lopen dus als we ze tegenkwamen konden we ze óf de wei in drijven of hem even bellen. Plots kwam 1 vd schapen ons tegenmoet waardoor Sjuul (Podenco en vorig jaar een paar keer onder visie van herder laten drijven omdat hij dat zo leuk vond én dit ook goed en rustig deed, en dat voor een Podenco...) blaffend erop af vloog waardoor het schaap weer andere kant oprende.
Afijn, bewust een ander rondje gelopen zodat we achter de schapen uit zouden komen zodat ze dan vanzelf weer terug naar kudde zouden gaan (weide stond open).
Na de ronde kwamen we hetzelfde schaap weer tegen... in die korte tussentijd helaas rechtsachter helemaal opengereten door een hond...
Omdat de veearts te lang zou duren om in te slapen is dat dus helaas een noodslachting geworden.
Aangezien er nog maar 1 andere, bekende hond in bos/park aanwezig was is dat waarschijnlijk ook de 'dader' (had een dag eerder schijnbaar ook naar schaap gehapt maar toen weggejaagd door herder) maar ja, ga dat maar eens bewijzen (bij enkele beten kun je gebit wel vergelijken maar niet als er gescheurd is).
Baas en hond natuurlijk in geen velden of wegen meer te zien...
Wat een verschrikkelijke kl**tz*kken van bazen heb je er toch tussenlopen...
Wat ik dan weer niet wist (wel altijd al gedaan uit liefde voor dieren), ik citeer:
Iemand die een dier dat hulp behoeft, en die hulp niet verleent hoewel hij dat wel kan, is strafrechtelijk aanspreekbaar via artikel 2 van de Flora- en faunawet, en artikel 36, lid 3 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (6 maanden hechtenis of 6.700 euro geldboete).
Aan artikel 2 van de FFW is dan helaas geen strafbepaling gekoppeld.
Hier in bos/park lopen de schapen/herder weer en omdat de herder na al die jaren inmiddels kennis is mogen we daar ook altijd met nieuwe honden bij om te oefenen dat ze van de schapen moeten afblijven (behalve Bartje waar de herder helemaal gek op is die mag zelfs tussen de schapen in lopen maar die is dan ook 100% betrouwbaar en heeft zich in al die tijd ook gehecht aan de schapen, 'likjes geven' etc maar ook fanatiek de kudde bewaken als hij ertussen loopt in de wei...)
Afijn, vandaag was de Herder met zijn vader daar en wij (wandel maatjes en ik) met 8 honden en ook even een tijdje staan kletsen. Bleken 2 schapen nog buiten de weide te lopen dus als we ze tegenkwamen konden we ze óf de wei in drijven of hem even bellen. Plots kwam 1 vd schapen ons tegenmoet waardoor Sjuul (Podenco en vorig jaar een paar keer onder visie van herder laten drijven omdat hij dat zo leuk vond én dit ook goed en rustig deed, en dat voor een Podenco...) blaffend erop af vloog waardoor het schaap weer andere kant oprende.
Afijn, bewust een ander rondje gelopen zodat we achter de schapen uit zouden komen zodat ze dan vanzelf weer terug naar kudde zouden gaan (weide stond open).
Na de ronde kwamen we hetzelfde schaap weer tegen... in die korte tussentijd helaas rechtsachter helemaal opengereten door een hond...

Omdat de veearts te lang zou duren om in te slapen is dat dus helaas een noodslachting geworden.
Aangezien er nog maar 1 andere, bekende hond in bos/park aanwezig was is dat waarschijnlijk ook de 'dader' (had een dag eerder schijnbaar ook naar schaap gehapt maar toen weggejaagd door herder) maar ja, ga dat maar eens bewijzen (bij enkele beten kun je gebit wel vergelijken maar niet als er gescheurd is).
Baas en hond natuurlijk in geen velden of wegen meer te zien...
Wat een verschrikkelijke kl**tz*kken van bazen heb je er toch tussenlopen...

Wat ik dan weer niet wist (wel altijd al gedaan uit liefde voor dieren), ik citeer:
Iemand die een dier dat hulp behoeft, en die hulp niet verleent hoewel hij dat wel kan, is strafrechtelijk aanspreekbaar via artikel 2 van de Flora- en faunawet, en artikel 36, lid 3 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (6 maanden hechtenis of 6.700 euro geldboete).
Aan artikel 2 van de FFW is dan helaas geen strafbepaling gekoppeld.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
- twinkeltje
- moderator
Wat een nare baasjes heb je toch bah, die verzieken het vaak ook voor andere met hun gedrag
- ranetje
- Zeer actief
Wat naar dat dat schaap zo is toegetakeld
Was die hond bij de baas in de buurt?
Anders heeft die man misschien niet eens gezien dat er wat was gebeurd.
Was die hond bij de baas in de buurt?
Anders heeft die man misschien niet eens gezien dat er wat was gebeurd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Wat een verademing om ergens te wandelen waar gewoon letterlijk iedereen z'n hond onder controle heeft. Ofwel aan de lijn en dan ook de afstand weet te bewaren, ofwel los, maar dan echt sociaal of snel ingrijpen als het toch niet helemaal leuk blijkt voor iedereen. Gewoon heel fijn dat iedereen verantwoordelijkheid neemt voor het gedrag van de eigen hond(en) en ook een verzoek om afstand gewoon respecteert. In sommige delen van Nederland is dat zo enorm anders. Ik ben blij dat ik in een omgeving ga wonen waar de eigen verantwoordelijkheid en rekening met elkaar houden zonder te oordelen nog normaal is
- ranetje
- Zeer actief
Dat klinkt goed Fotogravinnetje 

- steffieh
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat een mooie scherpe foto's!! wat voor een camera heb je?? en dat zijn spreeuwen toch?Fotogravinnetje schreef: ↑15 jul 2022 19:56 Vanochtend wilde ik tijdens onze wandeling op een bepaald punt weer omdraaien, maar Gait was het daar niet mee eens. Dus vooruit, dan maar verder wandelen. Na een eindje lopen, besloot ik een weinig gebruikt paadje in te slaan, langs een sloot. Het normale pad loopt daar aan de andere kant van de sloot. Het paadje maakte een bocht en opeens zag ik dat direct naast het pad wat zat, misschien 2 meter voor me of zelfs nog minder. Doodstil, maar duidelijk levend, gezond en in goede conditie. Dus heb ik m'n camera maar gepakt, terwijl ik Elco en Gait achter me hield
- ranetje
- Zeer actief
Wat een schitterende foto's 
Arme pleegouders van zo'n koekoeksjong

Arme pleegouders van zo'n koekoeksjong
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
@steffieh, dit is een koekoeksjong. En ik heb deze foto's gemaakt met een Olympus OM-D E-M1 en 12-200mm objectief
- steffieh
- geregistreerd lid
Er zitten bijzondere foto's tussen!!Fotogravinnetje schreef: ↑27 mar 2023 16:57 @steffieh, dit is een koekoeksjong. En ik heb deze foto's gemaakt met een Olympus OM-D E-M1 en 12-200mm objectief
Wat is dit:
??
In welke regio maak je je fotos?
- twinkeltje
- moderator
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Dat is een bevroren zeepbel op snoeiafval van een conifeer en verlicht met een ledlampje. Meeste van mijn foto's zijn in de buurt van Rotterdam gemaakt, maar binnenkort wordt het vooral Drenthesteffieh schreef: ↑31 mar 2023 11:19Er zitten bijzondere foto's tussen!!Fotogravinnetje schreef: ↑27 mar 2023 16:57 @steffieh, dit is een koekoeksjong. En ik heb deze foto's gemaakt met een Olympus OM-D E-M1 en 12-200mm objectief
Wat is dit:
??
In welke regio maak je je fotos?
- ranetje
- Zeer actief
Vanmorgen bijna een kapotte hond
Een Mechelse Herder die niet zo dol is op Claire, viel haar vanmorgen van achteren aan.
Claire zat (op commando) en was op mij aan het letten. Ze heeft die hele hond nooit gezien.
Van achteren vloog die hond er zo BAM op, grommend en grauwend.
Ik heb die hond al eens van Ita af getrapt - toen deze naar muisjes aan het graven was en dus ook helemaal geen contact met die Mechel had - en deed dat nu dus voor Claire.
Ben daar best succesvol in, maar waarom moet dat nodig zijn?
De eigenaresse vindt dat "de honden het zelf maar moeten uitzoeken".
Ik vind helemaal niet dat honden dat zelf maar moeten uitzoeken.
Er kon geen excuus af.
De bazin liep me straal voorbij met haar hond.

Een Mechelse Herder die niet zo dol is op Claire, viel haar vanmorgen van achteren aan.
Claire zat (op commando) en was op mij aan het letten. Ze heeft die hele hond nooit gezien.
Ik heb die hond al eens van Ita af getrapt - toen deze naar muisjes aan het graven was en dus ook helemaal geen contact met die Mechel had - en deed dat nu dus voor Claire.

Er kon geen excuus af.
- twinkeltje
- moderator
O dat soort baasjes ik heb er een hekel aan, we hebben het wel met Ruby gehad, net groter dan een york
Laat een baas een soort labrador er op duiken dus Ruby maakt herrie
zegt die baas gooi haar riem dan af dan kunnen ze het samen uitzoeken
Niet eens een losloop plek vlak langs de weg, sommige mensen zijn gewoon gek
Laat een baas een soort labrador er op duiken dus Ruby maakt herrie
zegt die baas gooi haar riem dan af dan kunnen ze het samen uitzoeken

Niet eens een losloop plek vlak langs de weg, sommige mensen zijn gewoon gek
- ranetje
- Zeer actief
Het is toch ook helemaal geen goeie combinatie, een York met een Labrador?
Dan wordt de York platgewalst.
Lijkt me ook niet de bedoeling.
Maar ook bij een min of meer gelijke maat hond vind ik het nergens voor nodig.
Claire is ook helemaal geen vechter.
En ze heeft niets te maken met die Mechel, dus dan hoeven ze ook niks uit te zoeken toch?
Dan wordt de York platgewalst.
Lijkt me ook niet de bedoeling.
Maar ook bij een min of meer gelijke maat hond vind ik het nergens voor nodig.
Claire is ook helemaal geen vechter.
En ze heeft niets te maken met die Mechel, dus dan hoeven ze ook niks uit te zoeken toch?
- twinkeltje
- moderator
Het is ook totaal onzinnig dat uit laten zoeken
Door de jaren verschillende keren dat soort situaties mee gemaakt er zijn helaas meer mensen die dom denken
Door de jaren verschillende keren dat soort situaties mee gemaakt er zijn helaas meer mensen die dom denken
- steffieh
- geregistreerd lid
Wat een goed ras (Mechelse Herder) voor deze eigenaar. Dat zijn zeker honden die het zonder veel input en training uit kunnen zoekenranetje schreef: ↑01 apr 2023 17:44 Vanmorgen bijna een kapotte hond![]()
Er kon geen excuus af.

- ranetje
- Zeer actief
Klopt steffieh, deze honden kunnen het prima zelf uitzoeken, op een ongewenste manier
Als ze niet getraind zijn op wat, wanneer, en hoe.

Als ze niet getraind zijn op wat, wanneer, en hoe.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ergens best grappig. Ik woon nu dus op een plek waar de mensen het ras markiesje eigenlijk niet kennen. Dus ik krijg weer heel vaak de vraag wat voor hondjes het zijn. En een vraag die de afgelopen paar dagen in steeds voorbij komt: ze zijn nog jong zeker? Ze zijn 6 en 9, dus niet echt jong, nee. Ik denk dat er 2 (misschien 3) dingen meespelen: ze zijn allebei nog steeds zwart. Alleen met goed kijken kun je wat eerste grijze haren ontdekken bij Elco. En ze zijn allebei natuurlijk nog intact. Maar waar kennen mensen de intacte vacht het beste van? Van honden die nog niet gecastreerd zijn, maar binnenkort gecastreerd zullen worden.... Jonge honden dus. Een derde puntje zou hun gedrag kunnen zijn, maar dat betwijfel ik eigenlijk, omdat ze zeker vandaag al een stuk rustiger waren omdat we al een aardig eind door minder bekend gebied gelopen hadden
- krullie
- Zeer actief
pff het is heerlijk weer en mijn hond moet rusten. we mogen nog maar 3x daags 10 minuutjes lopen. en het gaat nog wel even duren. geduld dus...en dat is niet mijn sterkte kant. en mijn hond? die is een brave het is moeilijk voor hem maar hij doet het toch maar... 

- twinkeltje
- moderator
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Haha, nou ik denk dat er maar 1 ding speelt. Het (markiesjes) zijn kleine lichtvoetige ranke hondjes en de meeste mensen (die nul of weinig sjoege hebben van honden) associeren dat gewoon met jong.Fotogravinnetje schreef: ↑05 mei 2023 13:05 Ergens best grappig. Ik woon nu dus op een plek waar de mensen het ras markiesje eigenlijk niet kennen. Dus ik krijg weer heel vaak de vraag wat voor hondjes het zijn. En een vraag die de afgelopen paar dagen in steeds voorbij komt: ze zijn nog jong zeker? Ze zijn 6 en 9, dus niet echt jong, nee. Ik denk dat er 2 (misschien 3) dingen meespelen: ze zijn allebei nog steeds zwart. Alleen met goed kijken kun je wat eerste grijze haren ontdekken bij Elco. En ze zijn allebei natuurlijk nog intact. Maar waar kennen mensen de intacte vacht het beste van? Van honden die nog niet gecastreerd zijn, maar binnenkort gecastreerd zullen worden.... Jonge honden dus. Een derde puntje zou hun gedrag kunnen zijn, maar dat betwijfel ik eigenlijk, omdat ze zeker vandaag al een stuk rustiger waren omdat we al een aardig eind door minder bekend gebied gelopen hadden

Iedereen, letterlijk iedereen, zonder enige kennis van honden denkt dat mijn Fransman ‘le père’ is en de Fries ‘le fils’, wanneer ik zonder te wijzen naar de afzonderlijke honden zeg dat ze vader en zoon zijn. Gewoon omdat de Fransman groter is dan de Fries. Dat is gewoon hoe het menselijk brein werkt als het niet gehinderd wordt door enige kennis.