Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Charlie... update niks meer aan de hand....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Charlie loopt mank/ foto prima Middellandse zeeziekte?

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, klachten aan het bewegingsapparaat (mankheid, stijfheid, gewrichtsontstekingen) en lusteloosheid zie je vaak bij Leishmania, Ehrlichia en Anaplasmose. Goed idee dus om daarop te testen :ok:
Het bloed afnemen en opsturen naar het lab kan elke dierenarts als het goed is ;-) Bij de meeste laboratoria kun je kiezen voor een zogenaamd reisprofiel waarbij meerdere mediterrane ziektes tegelijk getest worden en dan ben je meestal voordeliger uit dan wanneer je ze afzonderlijk laat testen.
Daarnaast zou ik, als je toch bloed laat afnemen, de dierenarts meteen wat extra af laten nemen. Mocht blijken dat ze inderdaad positief test op één of meerdere van deze mzz, dan heeft het lab meteen bloed in huis om vervolgonderzoek te doen, wat nodig is om de behandeling te bepalen. Maar misschien wil je sowieso dan ook meteen verder bloedonderzoek laten doen naast de schildklierwaardes (groot bloedbeeld, organen) om te kijken of daar nog aanwijzingen in te vinden zijn voor haar klachten?
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

S@ndr@ schreef:Fijn in ieder geval dat het niet het bewegingsapparaat is.. nu even verder speuren hopelijk vinden jullie iets waar je wat met kunt.
Ja, dat is op zich wel fijn. Wel te hopen dat er nu iets uit gaat komen wat te behandelen is.

DeDiana schreef:Ja, klachten aan het bewegingsapparaat (mankheid, stijfheid, gewrichtsontstekingen) en lusteloosheid zie je vaak bij Leishmania, Ehrlichia en Anaplasmose. Goed idee dus om daarop te testen :ok:
Het bloed afnemen en opsturen naar het lab kan elke dierenarts als het goed is ;-) Bij de meeste laboratoria kun je kiezen voor een zogenaamd reisprofiel waarbij meerdere mediterrane ziektes tegelijk getest worden en dan ben je meestal voordeliger uit dan wanneer je ze afzonderlijk laat testen.
Daarnaast zou ik, als je toch bloed laat afnemen, de dierenarts meteen wat extra af laten nemen. Mocht blijken dat ze inderdaad positief test op één of meerdere van deze mzz, dan heeft het lab meteen bloed in huis om vervolgonderzoek te doen, wat nodig is om de behandeling te bepalen. Maar misschien wil je sowieso dan ook meteen verder bloedonderzoek laten doen naast de schildklierwaardes (groot bloedbeeld, organen) om te kijken of daar nog aanwijzingen in te vinden zijn voor haar klachten?
Op zich kan elke da natuurlijk dat bloed afnemen maar als er een dierenarts hier (redelijk) in de buurt zit waar er ervaring met mzz is dan is dat voor een eventuele behandeling wel prettig. Ik heb de facebookgroep gevonden en als ik het goed begrijp is daar een lijst met dierenartsen te vinden met ervaring. Ze heeft verder geen uiterlijke kenmerken, geen schilferige huid, rare plekjes, gewichtsverlies e.d. en van 't weekend had ze ineens een wondje boven haar oog en dat is snel en goed aan het genezen.
Maar niet op de zaken vooruit lopen, eerst maar eens dat bloedonderzoek inderdaad.
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Goed dat je nu in elk geval weet in welke richting te zoeken.
Moest het mijn hond zijn dan liet ik meteen Lyme mee testen.

Ik druk de duimen, beterschap!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Sassy schreef:Goed dat je nu in elk geval weet in welke richting te zoeken.
Moest het mijn hond zijn dan liet ik meteen Lyme mee testen.

Ik druk de duimen, beterschap!
Dat is een goeie :ok: dank je wel!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Rebble schreef:
DeDiana schreef:Ja, klachten aan het bewegingsapparaat (mankheid, stijfheid, gewrichtsontstekingen) en lusteloosheid zie je vaak bij Leishmania, Ehrlichia en Anaplasmose. Goed idee dus om daarop te testen :ok:
Op zich kan elke da natuurlijk dat bloed afnemen maar als er een dierenarts hier (redelijk) in de buurt zit waar er ervaring met mzz is dan is dat voor een eventuele behandeling wel prettig. Ik heb de facebookgroep gevonden en als ik het goed begrijp is daar een lijst met dierenartsen te vinden met ervaring. Ze heeft verder geen uiterlijke kenmerken, geen schilferige huid, rare plekjes, gewichtsverlies e.d. en van 't weekend had ze ineens een wondje boven haar oog en dat is snel en goed aan het genezen.
Maar niet op de zaken vooruit lopen, eerst maar eens dat bloedonderzoek inderdaad.
Voor de behandeling is dat zeker prettig, maar als uit de bloedtesten blijkt dat ze geen Leish, Ehrlichia of Anaplasmose (of inderdaad Lyme/Borrelia, kan ook dergelijke klachten veroorzaken!) heeft, heb je verder ook niets aan een dierenarts met ervaring met mzz. Test ze wel positief, dan kun je met die bloeduitslagen gewoon naar een meer ervaren dierenarts toe.
Er zijn best veel honden waarbij Leishmania zich enkel uit in gewrichtsklachten en vaak ook lusteloosheid, maar die verder geen huidklachten o.i.d. hebben. Idem voor Ehrlichia.

Hopelijk weet je snel meer, veel succes! :ok:
Rebble
Zeer actief

DeDiana schreef:
Rebble schreef:
Voor de behandeling is dat zeker prettig, maar als uit de bloedtesten blijkt dat ze geen Leish, Ehrlichia of Anaplasmose (of inderdaad Lyme/Borrelia, kan ook dergelijke klachten veroorzaken!) heeft, heb je verder ook niets aan een dierenarts met ervaring met mzz. Test ze wel positief, dan kun je met die bloeduitslagen gewoon naar een meer ervaren dierenarts toe.
Er zijn best veel honden waarbij Leishmania zich enkel uit in gewrichtsklachten en vaak ook lusteloosheid, maar die verder geen huidklachten o.i.d. hebben. Idem voor Ehrlichia.

Ja da's ook waar. Ik bekijk de lijst als ik toegelaten wordt. Ik heb nu toch ook niet echt een da in de buurt waar ik wild enthousiast over ben.
Dat laatste wist ik niet. Wel dat het een symptoom kan zijn maar ik dacht dat andere symptomen veel vaker voorkomen.
Dank je wel!
Afbeelding
Doke
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Doke »

Dit doet me wel wat aan de eerste symptomen bij Ira (ook een Griekse) denken.
Zij heeft lupus.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Heavy schreef:
Rebble schreef:De afgelopen weken heb ik de lange wandeling wat opgeschroefd in tempo. Van regelmatig mogen snuffelen en op een normaal/rustig tempo te lopen naar doorlopen en een wat hoger tempo, dit naast de korte rondes op rustig tempo. En sindsdien valt het op dat het toch niet goed zit. Ik loop aan het eind van de 7 meter lijn en zij loopt achter me aan, regelmatig komt er zelfs wat spanning op de lijn omdat zij zo langzaam loopt. Ze lijkt het gewoon niet te redden en dat eigenlijk al vrij snel in de wandeling. Het eerste stuk is rustig naar een groot grasveld om te snuffelen en behoefte te doen maar daarna is het doorlopen geblazen. En na een km sjokt ze al achter me. Vorige week dacht ik dat het aan de warmte lag maar dat is deze week niet aan de orde. Van de week kwijlde ze ook tijdens de grote wandeling, dit doet ze als ze iets spannend vindt maar er was niks en we liepen een bekende route en bij thuiskomst stond ze enorm te hijgen. Dus dat zou pijn geweest kunnen zijn. Vandaag liep ze, op een klein rondje, weer onzuiver maar dat was weer voor het eerst. Overigens is die lange wandeling ook zo spannend niet, dan zijn we een uur onderweg, dat versterkt mijn gevoel nog. Een normale hond zou dat op míjn hogere tempo makkelijk moeten kunnen, ik heb korte pootjes :) . Ze loopt altijd aangelijnd.
Ik wil toch verder gaan kijken maar ik heb echt geen idee wat ik moet laten onderzoeken. Het zit niet goed maar ik heb te weinig verstand van het bewegingsapparaat om te zien waar het in zou kunnen zitten. Nek? Schouder? Heupen? Rug?
Ze likt de laatste tijd ook veel aan haar achterpoten, wederom: pijn?

En ook waar ga ik heen, ik heb geen vaste dierenarts. Van degene waar ik vorige keer geweest ben heb ik niet het gevoel dat daar goed meegedacht wordt
Fysio? Dat voelt voor mij niet als er achter komen wat er mis is.
Het voelt een beetje alsof ik een oude hond heb terwijl ze nu, geschat, zo'n jaar of 5 is.

Iemand een idee over wat ik zou kunnen doen?
Kan ze ergens veilig los? Je schrijft dat ze altijd aangelijnd loopt maar hoe loopt ze los? Hier lopen ze aangelijnd mooi mee als ze naast me lopen maar als ze aan een lange lijn lopen dan ziet het er ook heel raar uit. En als het te lang duurt dan vinden ze er niks aan en gaan ze nog slechter lopen
Nee, niet echt maar ze loopt altijd aan de deze lange lijn en dit is echt afwijkend van hoe ze eerder liep. Ik wijd het dan ook echt niet aan het aangelijnd lopen. Daarnaast zijn we ook wel actief bezig tijdens de wandeling en daar is ze ook niet meer voor te porren.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Rebble schreef:
DeDiana schreef:
Rebble schreef:

Ja da's ook waar. Ik bekijk de lijst als ik toegelaten wordt. Ik heb nu toch ook niet echt een da in de buurt waar ik wild enthousiast over ben.
Dat laatste wist ik niet. Wel dat het een symptoom kan zijn maar ik dacht dat andere symptomen veel vaker voorkomen.
Dank je wel!
Waarom is er eigenlijk niet direct bloed afgenomen en opgestuurd als testen op mzz al aangeraden werd?
Rebble
Zeer actief

crutz schreef:Waarom is er eigenlijk niet direct bloed afgenomen en opgestuurd als testen op mzz al aangeraden werd?
Geen idee, dat vroeg ik me in de auto ook (pas) af :mrgreen:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Bloeduitslagen zijn prima aldus de arts, ook geen antistoffen tegen een van de Middellandsezee ziektes. Rode bloedcellen 1 punt in het rood, 58 ipv max. 57. Urine was prima. De uitslagen krijg ik nog per mail.

Helaas geen schildklier erbij gedaan terwijl ik daar wel specifiek om gevraagd had. De da kon niet terugvinden in het verhaal in het dossier dat ik daarnaar gevraagd had maar verwachtte ook eigenlijk niet dat het probleem daar zou zitten omdat haar leverwaardes dan veel slechter zouden moeten zijn.

En nu weet ik het niet meer. Het is geen hond die er dramatisch aan toe is maar echt lekker gaat het ook niet.
Voor nu toch proberen haar conditie wat te verbeteren en kijken of dat lukt, want o.a. omdat dat niet lukte ben ik gaan zoeken. Ze loopt altijd aangelijnd, soms omheind los maar dan snuffelt ze alleen maar op haar dooie gemak. Fietsen...ik ben linkshandig, haar met rechts vasthouden levert ongelukken op. Daarnaast vindt ze achteropkomend verkeer veel te spannend.

Pfff, ik weet t niet meer. Voor nu gaan we het aankijken en haar toch pushen in wat hogere activiteit.

Edit, en eigenlijk ben ik ook gewoon hartstikke pissig. Ik heb zeker aangegeven dat ik de schildklierwaardes ook wilde omdat ik weet dat dat er niet standaard bij zit. Volgens mij heb ik het wel 2x gezegd maar ze is er inderdaad niet op ingegaan. Als ik naar de symptomen van hypothyreoïdie kijk vind ik het juist helemaal niet zo raar om die kant ook te onderzoeken. En ik baal ervan want het had voor Charlie vorige week dan in 1 keer klaar geweest. Nu komen die kosten er ook weer bovenop incl. consult. God ik ben echt enorm pissig. Het is bij die praktijk nu de ene irritatie na de andere.
//cloud.tapatalk.com/s/5efc8a7b688 ... harlie.pdf
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Charlie mank/sloom foto's goed + geen MZZ...

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat vervelend dat je niet echt een antwoord hebt gekregen.
Als jij overigens duidelijk hebt aangegeven om de schildklier waarden te checken ,en dat is niet gedaan, is dat toch echt hun fout en voor hun rekening.
Dat zou ik ook wel aangeven bij hun.
Ik snap die check wel , zeker na het Uma verhaal.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Rebble
Zeer actief

Tineke schreef:Wat vervelend dat je niet echt een antwoord hebt gekregen.
Als jij overigens duidelijk hebt aangegeven om de schildklier waarden te checken ,en dat is niet gedaan, is dat toch echt hun fout en voor hun rekening.
Dat zou ik ook wel aangeven bij hun.
Ik snap die check wel , zeker na het Uma verhaal.
Ja, ik baal echt. Wel blij natuurlijk dat ze geen leishmania heeft. Ik heb inderdaad met Uma in mijn achterhoofd om die test gevraagd. Ik heb Uma vandaag nog in het telefoongesprek aangehaald zelfs om een reden te geven waarom ik die waardes wil weten. Dat ze zo lang bezig zijn geweest om erachter te komen wat Uma mankeerde.

Ik heb net weer gebeld om te vragen of er nog genoeg bloed is om toch die schildklierwaardes te bepalen. De assistente bood haar verontschuldigingen aan en ging de arts een bericht sturen, die neemt dan weer contact op met mij. Ze kon niks aangeven wb kosten omdat dat inderdaad dan misschien (gedeeltelijk) voor hun rekening zou komen. Nou ja, we gaan het zien. Straks ben ik €800,- verder om alleen te horen dat ik een extreem luie hond heb :LOL:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Heavy schreef:Ben je van voer veranderd misschien ? Jip werd ook zo vreselijk lui van seniorvoer

Nee, ze krijgt gewoon smuldier met heel soms wat andere kvv maar niks anders dan anders.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Nee niet geprobeerd maar ik heb ook niet het idee dat het daaraan ligt. Charlie is van zichzelf al geen actieve hond, ik kan me er dus niks bij voorstellen dat ze brok nodig heeft voor energie.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:Toch is Smuldier niet echt super om altijd te geven

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 25&start=0
2 jaar geleden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rebble
Zeer actief

Gister telefonisch contact gehad met de dierenarts en we willen er allebei geen welles nietes berhaal van maken. Overeengekomen dat het onderzoek alsnog gebeurt. Ze heeft het lab gebeld en helaas is er niet genoeg bloed over om het zo te doen dus weer opnieuw bloed afnemen. Ik betaal dan alleen de onderzoekskosten voor T4 en TSH waarde, geen consult en bloedafname. Ik ben daar tevreden mee alleen voor Charlie wel vervelend dat ze weer moet. Maar daar is niks aan te doen.

Ik hoop ergens dat deze waarden niet goed zijn. Dan weet ik wat er scheelt en het is te behandelen. En ik heb dan gelijk gekregen :engel: Afbeelding we gaan het zien, we mogen vanmiddag al.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Netjes dat ze het zo oplossen.
En ik hoop met je mee.
Naast dat je dan gelijk hebt :mrgreen: weet je dan ook wat er aan de hand is. Zou fijn zijn!
Afbeelding
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Inderdaad netjes, dan hoop ik dat hier iets uitkomt.
Niet weten wat er aan de hand is lijkt me heel vervelend.

Vanaf het filmpje heb ik echt niet het idee dat dit een hond is waar "voertechnisch" iets niet ok is, maargoed, ik ken haar niet irl, misschien is het ook wel een beetje een luie hond.
Ze leek op het filmpje in ieder geval imo geen happy hond :U:

Mijn honden zijn altijd blij als ze meegaan, als er hier een zo zou lopen, dan zijn ze op sterven na dood zo ongeveer.
Maar elke hond is anders natuurlijk.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Netjes opgelost zo. Hoop voor je dat er wat uit komt. Veel fijner om iets te kunnen behandelen dan het gevoel hebben dat er iets niet klopt, maar er niet achter kunnen komen wat het is
Rebble
Zeer actief

Ik vind het ook een prima oplossing, inderdaad.
Sassy schreef:Inderdaad netjes, dan hoop ik dat hier iets uitkomt.
Niet weten wat er aan de hand is lijkt me heel vervelend.

Vanaf het filmpje heb ik echt niet het idee dat dit een hond is waar "voertechnisch" iets niet ok is, maar goed, ik ken haar niet irl, misschien is het ook wel een beetje een luie hond.
Ze leek op het filmpje in ieder geval imo geen happy hond :U:

Mijn honden zijn altijd blij als ze meegaan, als er hier een zo zou lopen, dan zijn ze op sterven na dood zo ongeveer.
Maar elke hond is anders natuurlijk.
Charlie is geen heel actieve hond maar ze was absoluut actiever dan ze nu is. Naast het slome lopen zijn het ook kleine dingen. Als ik om een touch vroeg werd ze altijd blij en actief, dat was nl. meestal het begin van even lekker gek doen onderweg of wat oefeningen om samen bezig te zijn. Maar de actie is daar nu uit. Meestal geeft ze de touch dan wel maar ook regelmatig niet, een hoge touch beantwoord ze nog maar zelden. Ze loopt aan de lange lijn en ze had altijd wel even actie, ik noemde het longeren :mrgreen: en dat gebeurt nu nog maar weinig. Toevallig net wel weer, maar dan rent ze 2 rondjes en dan staat ze uit te hijgen. Ze staat ook uitgezakt. Het zijn gewoon allerlei kleine dingen die je als baas wel ziet maar als vreemde meestal niet.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dat lijkt inderdaad best wel op het Uma-verhaal. Fijn dat die schildklier nu toch gecheckt wordt. Of geven de leverwaardes aan dat het euvel toch niet hoofdzakelijk in de schildklier zit?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Rebble
Zeer actief

Alfilillo schreef:Dat lijkt inderdaad best wel op het Uma-verhaal. Fijn dat die schildklier nu toch gecheckt wordt. Of geven de leverwaardes aan dat het euvel toch niet hoofdzakelijk in de schildklier zit?
Wat sloomheid e.d. betreft wel maar Charlie heeft geen huid- en/of vachtproblemen. Ik hou er dan ook gewoon rekening mee dat ook dit het niet is.
Ik heb geen idee wat de leverwaardes zeggen, ik heb eigenlijk totaal geen verstand van bloedwaarden :mann:
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Is het hart goed? Dat zie je immers niet terug op bloedwaarden, als daar wat mee is. Niet om je bang te maken hoor, maar misschien iets om nog naar te kijken als alles al uitgesloten is.
Wat vervelend dat je er nog niet achter bent wat er aan de hand is. Hopelijk is het iets wat makkelijk te behandelen is
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rebble schreef:Charlie is geen heel actieve hond maar ze was absoluut actiever dan ze nu is. Naast het slome lopen zijn het ook kleine dingen. Als ik om een touch vroeg werd ze altijd blij en actief, dat was nl. meestal het begin van even lekker gek doen onderweg of wat oefeningen om samen bezig te zijn. Maar de actie is daar nu uit. Meestal geeft ze de touch dan wel maar ook regelmatig niet, een hoge touch beantwoord ze nog maar zelden. Ze loopt aan de lange lijn en ze had altijd wel even actie, ik noemde het longeren :mrgreen: en dat gebeurt nu nog maar weinig. Toevallig net wel weer, maar dan rent ze 2 rondjes en dan staat ze uit te hijgen. Ze staat ook uitgezakt. Het zijn gewoon allerlei kleine dingen die je als baas wel ziet maar als vreemde meestal niet.
Naast de suggestie van Doyaquba, wat ik zelf een hele goeie vind ……………..

In verband met het longeren en niet meer een hoge touch willen geven.
Is er naar de nek/rug gekeken?
Laatst gewijzigd door ranetje op 02 jul 2020 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Heel goed! Fijn ook dat je zo snel al weer terecht kan (of kon).
Rebble
Zeer actief

Naar haar hart is wel specifiek geluisterd maar meer dan dat niet. Daar werd niks geks gehoord. Ik weet wel dat lang niet alles te horen is wb het hart.
Dat zou dan ook nog een optie zijn om verder te kijken.
ranetje schreef:
Rebble schreef:Charlie is geen heel actieve hond maar ze was absoluut actiever dan ze nu is. Naast het slome lopen zijn het ook kleine dingen. Als ik om een touch vroeg werd ze altijd blij en actief, dat was nl. meestal het begin van even lekker gek doen onderweg of wat oefeningen om samen bezig te zijn. Maar de actie is daar nu uit. Meestal geeft ze de touch dan wel maar ook regelmatig niet, een hoge touch beantwoord ze nog maar zelden. Ze loopt aan de lange lijn en ze had altijd wel even actie, ik noemde het longeren :mrgreen: en dat gebeurt nu nog maar weinig. Toevallig net wel weer, maar dan rent ze 2 rondjes en dan staat ze uit te hijgen. Ze staat ook uitgezakt. Het zijn gewoon allerlei kleine dingen die je als baas wel ziet maar als vreemde meestal niet.

In verband met het logeren en niet meer een hoge touch willen geven.
Dat was de reden dat er naar haar rug en nek gekeken is. Dat ziet er allemaal perfect uit van heupen tot nek.
Overigens is dat longeren al jaren niks meer dan rondjes rennen aan de lange lijn. Charlie weet precies hoe lang de lijn is, daar komt dan ook geen spanning op. In het begin heeft ze door het gek doen wel wat klappen op haar nek gehad en daarom is die ook op de foto geweest.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rebble schreef:Naar haar hart is wel specifiek geluisterd maar meer dan dat niet. Daar werd niks geks gehoord. Ik weet wel dat lang niet alles te horen is wb het hart.
ranetje schreef:

Dat was de reden dat er naar haar rug en nek gekeken is. Dat ziet er allemaal perfect uit van heupen tot nek.
Overigens is dat longeren al jaren niks meer dan rondjes rennen aan de lange lijn. Charlie weet precies hoe lang de lijn is, daar komt dan ook geen spanning op. In het begin heeft ze door het gek doen wel wat klappen op haar nek gehad en daarom is die ook op de foto geweest.
:ok:
Zou een spierkwestie kunnen zijn en dat zie je niet op de foto.

Maar eerst maar even het bloedonderzoek afmaken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Rebble
Zeer actief

ranetje schreef:
Rebble schreef:Naar haar hart is wel specifiek geluisterd maar meer dan dat niet. Daar werd niks geks gehoord. Ik weet wel dat lang niet alles te horen is wb het hart.
ranetje schreef:

:ok:
Zou een spierkwestie kunnen zijn en dat zie je niet op de foto.

Hoe bedoel je spierkwestie? Die 'klappen' door verder doorrennen dan de lijn lang is zijn van 3 jaar geleden daar verwacht is dan nu geen problemen met de spieren mee. Het is ook niet alleen de touch, dat is een voorbeeld. Op het filmpje hebben we niks anders gedaan dan wandelen op normaal tempo, dan verwacht je niet dat ze zo loopt. Of denk jij ergens anders aan?

Bloedonderzoek is weer achter de rug en ging weer prima. Nu weer een week wachten

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Rebble schreef:
ranetje schreef: Zou een spierkwestie kunnen zijn en dat zie je niet op de foto.

Hoe bedoel je spierkwestie? Die 'klappen' door verder doorrennen dan de lijn lang is zijn van 3 jaar geleden daar verwacht is dan nu geen problemen met de spieren mee. Het is ook niet alleen de touch, dat is een voorbeeld. Op het filmpje hebben we niks anders gedaan dan wandelen op normaal tempo, dan verwacht je niet dat ze zo loopt. Of denk jij ergens anders aan?

Bloedonderzoek is weer achter de rug en ging weer prima. Nu weer een week wachten

//uploads.tapatalk-cdn.com/202007 ... 0b1c4a.jpg
Dat heef eigenlijk te maken met mijn suggestie om een osteopaat te laten "meekijken" als je niets kan vinden.
Risico dat daardoor iets beschadigd zou worden is 0
Een goede osteopaat kijkt met haar/zijn handen en kan vertellen of er ergens weefsel is dat niet aanvoelt zoals zou moeten (te stug bijv.)
Een oude blessure kan daardoor soms gevonden worden.
Door die blessure kan een hond anders zijn gaan bewegen om pijn te vermijden.
Dat kan weer leiden tot andere problemen (overbelasting van een andere spier bij) omdat de hond dan niet meer optimaal beweegt.

Verwacht geen wonderen, maar de osteopaat waar mijn honden komen kan heel goed aanvoelen hoe het er van binnen voor staat.
Je ziet vrijwel niet dat ze bezig is en toch zie ik aan de honden dat dat zeker wel het geval is.
Wat info over/van haar kan je hier wel vinden.

Leuke kop heeft hij :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”