Jawel dat kun je wel bewaren. En dan gewoon op een vaste dag in de week alles tegelijk doen.~Suzanne~ schreef:? Dat vind ik onlogisch. Je kunt wel stellen dat je zo'n onderzoek op vaste dagen doet maar dan alsnog krijg je toch direct een uitslag? Je kunt het bloed toch niet bewaren? Ik ben in dat soort situaties altijd " bang' dat het naar een lab gaat en dat iemand alsnog torenhoge kosten krijgt.. Dat was nou ook weer niet de bedoeling. Voor mij klinkt dat heel gek.malinois schreef:Nee niet bij elke dierenarts. Ik zoek er altijd wel eentje die t gelijk doet maar er zijn er zat die dat 1 of 2x per week doen op vaste dagen~Suzanne~ schreef:Caro. schreef:Na veel lezen en nadenken, hebben we besloten om inderdaad te titeren: Jessie heeft zoveel inentingen gehad toen ze
jong was (ook Rabiës) en is maandenlang hier 'ziek' geweest door 2 parasieten waarvoor ze ook weer allerlei medicatie kreeg.
De kans dat ze nu weer verzwakt door wellicht onnodige inentingen, lijkt me aanwezig, dus gaan we titeren.
Vanmiddag naar een dierenarts (op de lijst) om wat bloed te laten afnemen en waarschijnlijk hebben we vrijdag
de uitslag dan.
Ik ben benieuwd, sowieso of Jessie het goed toelaat het bloed afnemen én naar de uitslag natuurlijk.
DAt vind ik gek... daar kun je nameluijk gewoon op wachten.
Suzanne
Suzanne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaccinatie, wie kijkt even mee?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vaccinatie, wie kijkt even mee?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je doet ongelooflijk moeilijk om niets. Ja, er moet net wat meer bloed afgenomen worden dan als het meteen verwerkt wordt, maar dat is ook alles~Suzanne~ schreef:? Dat vind ik onlogisch. Je kunt wel stellen dat je zo'n onderzoek op vaste dagen doet maar dan alsnog krijg je toch direct een uitslag? Je kunt het bloed toch niet bewaren? Ik ben in dat soort situaties altijd " bang' dat het naar een lab gaat en dat iemand alsnog torenhoge kosten krijgt.. Dat was nou ook weer niet de bedoeling. Voor mij klinkt dat heel gek.malinois schreef:Nee niet bij elke dierenarts. Ik zoek er altijd wel eentje die t gelijk doet maar er zijn er zat die dat 1 of 2x per week doen op vaste dagen~Suzanne~ schreef:Caro. schreef:Na veel lezen en nadenken, hebben we besloten om inderdaad te titeren: Jessie heeft zoveel inentingen gehad toen ze
jong was (ook Rabiës) en is maandenlang hier 'ziek' geweest door 2 parasieten waarvoor ze ook weer allerlei medicatie kreeg.
De kans dat ze nu weer verzwakt door wellicht onnodige inentingen, lijkt me aanwezig, dus gaan we titeren.
Vanmiddag naar een dierenarts (op de lijst) om wat bloed te laten afnemen en waarschijnlijk hebben we vrijdag
de uitslag dan.
Ik ben benieuwd, sowieso of Jessie het goed toelaat het bloed afnemen én naar de uitslag natuurlijk.
Suzanne
Suzanne
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Vers bloed 7 dagen maar de test kan ook worden gedaan met ingevroren serum of plasma (zie handleiding Vaccicheck).
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
~Suzanne~ schreef:? Dat vind ik onlogisch. Je kunt wel stellen dat je zo'n onderzoek op vaste dagen doet maar dan alsnog krijg je toch direct een uitslag? Je kunt het bloed toch niet bewaren? Ik ben in dat soort situaties altijd " bang' dat het naar een lab gaat en dat iemand alsnog torenhoge kosten krijgt.. Dat was nou ook weer niet de bedoeling. Voor mij klinkt dat heel gek.malinois schreef:Nee niet bij elke dierenarts. Ik zoek er altijd wel eentje die t gelijk doet maar er zijn er zat die dat 1 of 2x per week doen op vaste dagen~Suzanne~ schreef:Caro. schreef:Na veel lezen en nadenken, hebben we besloten om inderdaad te titeren: Jessie heeft zoveel inentingen gehad toen ze
de uitslag dan.
Suzanne
Suzanne
Het gaat niet naar het lab, de dierenarts doet de test zelf en ik heb direct netjes het normale bedrag van €45,00 betaald
Het was ook echt de dierenarts die op de lijst staat, dus niet een collega ofzo. Ze doet vele testen en ook sessies, maar die was
net 13 maart geweest en daarvoor was ik dus net te laat.
Er was maar heel weinig bloed nodig, oké geen druppel, maar een heel klein laagje, dat stelde echt niets voor.
Het zit echt goed, daar ben ik van overtuigd (en ik ben echt niet goedgelovig
-
80564M
Joh, natuurlijk zit dat goed. Laat wantrouwende Suzanne maar lullen. Volgens mij is er ook nog iets met 12 strips in een verpakking ofzo, maar weet ik niet zeker.Caro. schreef:Het zit echt goed, daar ben ik van overtuigd (en ik ben echt niet goedgelovig)
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies daarom zoek ik ook een da die dat gelijk doet maar dat wil niet zeggen dat t niet kan zoals Suzanne golfjes zegtKruimel53 schreef:Ik vind het wel handig als de da gelijk kijkt. Moet er dan alsnog gevaccineerd worden dan hoef ik daar niet voor terug te komen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt me ook veel handiger hoor, maar ja een sessie was net 13 maart geweest en de enige nog enigszins in de buurt was dezemalinois schreef:Precies daarom zoek ik ook een da die dat gelijk doet maar dat wil niet zeggen dat t niet kan zoals Suzanne golfjes zegtKruimel53 schreef:Ik vind het wel handig als de da gelijk kijkt. Moet er dan alsnog gevaccineerd worden dan hoef ik daar niet voor terug te komen.
dierenarts en direct aan de telefoon werd me gezegd dat de uitslag enkele dagen zou duren omdat ze 1 keer in de week alles test.
Iets onhandiger want 2 keer rijden en de nieuwsgierigheid bedwingen
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Het is ook niet rendabel voor een dierenarts om één voor één te testen voor die € 45,00. Als ze dat wel gaan doen dan vliegt het tarief omhoog en dan is daar weer wat op te neuzelen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn er zat die t wel doen hoor. Ik heb een paar weken geleden mijn pup laten titeren dat kon gewoon op elke willekeurige dag en na 30 min de uitslagWilma schreef:Het is ook niet rendabel voor een dierenarts om één voor één te testen voor die € 45,00. Als ze dat wel gaan doen dan vliegt het tarief omhoog en dan is daar weer wat op te neuzelen.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
malinois schreef:Er zijn er zat die t wel doen hoor. Ik heb een paar weken geleden mijn pup laten titeren dat kon gewoon op elke willekeurige dag en na 30 min de uitslagWilma schreef:Het is ook niet rendabel voor een dierenarts om één voor één te testen voor die € 45,00. Als ze dat wel gaan doen dan vliegt het tarief omhoog en dan is daar weer wat op te neuzelen.
Hier idem.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En ik betaalde gewoon 40 euroTamara/Bayko schreef:malinois schreef:Er zijn er zat die t wel doen hoor. Ik heb een paar weken geleden mijn pup laten titeren dat kon gewoon op elke willekeurige dag en na 30 min de uitslagWilma schreef:Het is ook niet rendabel voor een dierenarts om één voor één te testen voor die € 45,00. Als ze dat wel gaan doen dan vliegt het tarief omhoog en dan is daar weer wat op te neuzelen.
Hier idem.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de uitslag al: Distemper zwak positief, Parvo en Hepatitis zeer ruim positief.
Dus het wordt nu voor 1 jaar afgetekend vanwege de vrij lage Distemper, maar ik hoef dit jaar nog niet te laten inenten.
Volgens mij was de Distemper 2, de rest 5 (of 6?) maar ik was aan het wandelen met Jessie en er kwamen net tig honden aan,
dus ik was er niet helemaal bij.
Een klein
Volgend jaar waarschijnlijk dus wel de Distemper (eerst weer titeren), maar dit kon - als ik het goed begrepen heb - samen met
de parvo en dan kan de hepatitis er tussenuit gehaald worden.
Dus het wordt nu voor 1 jaar afgetekend vanwege de vrij lage Distemper, maar ik hoef dit jaar nog niet te laten inenten.
Volgens mij was de Distemper 2, de rest 5 (of 6?) maar ik was aan het wandelen met Jessie en er kwamen net tig honden aan,
Een klein
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Fijn.Caro. schreef:Ik heb de uitslag al: Distemper zwak positief, Parvo en Hepatitis zeer ruim positief.
Een kleinVolgend jaar waarschijnlijk dus wel de Distemper (eerst weer titeren), maar dit kon - als ik het goed begrepen heb - samen met
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi... als ie de volgende keer nog 2 is wordt ie waarschijnlijk gewoon voor 3 jaar afgetekend.Caro. schreef:Ik heb de uitslag al: Distemper zwak positief, Parvo en Hepatitis zeer ruim positief.
Een kleinVolgend jaar waarschijnlijk dus wel de Distemper (eerst weer titeren), maar dit kon - als ik het goed begrepen heb - samen met

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat is mooi
ik laat de teckelmannen volgende maand titeren. Niet bij mijn da die dat sinds kort doet maar bij iemand met veel ervaring. Ben benieuwd.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb jij het al vaker laten doen?alm@ schreef:Dat is mooiik laat de teckelmannen volgende maand titeren. Niet bij mijn da die dat sinds kort doet maar bij iemand met veel ervaring. Ben benieuwd.
De dierenarts waar ik was, die heeft er ook zeer veel ervaring mee en dan heb je er ook gewoon vertrouwen in.
Als mijn eigen da het had gedaan, die niet op de lijst staat en waarvan ik niet eens weet of die het doet, had ik toch zoiets gehad van 'hmm
kan ik hierop vertrouwen', dus groot gelijk dat je ook naar iemand gaat met veel ervaring hierin
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop het, want anders wordt het elk jaar titeren en dat is ook zo wat. Ik zou het wel doen hoor, want nu ik dit gedaan heb vindmalinois schreef:Mooi... als ie de volgende keer nog 2 is wordt ie waarschijnlijk gewoon voor 3 jaar afgetekend.Caro. schreef:Ik heb de uitslag al: Distemper zwak positief, Parvo en Hepatitis zeer ruim positief.
ik het toch wel heel erg fijn, want anders was ze nu volgestouwd met een volledige enting terwijl het niet nodig was geweest.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ja ik heb dat vaker laten doen. Biko is 5 jaar geleden voor 6 jaar afgetekend. Gezien de gemiddelde levensverwachting staat er levenslang beschermd in zijn boekje (op 2 pupentingenCaro. schreef:Heb jij het al vaker laten doen?alm@ schreef:Dat is mooiik laat de teckelmannen volgende maand titeren. Niet bij mijn da die dat sinds kort doet maar bij iemand met veel ervaring. Ben benieuwd.
De dierenarts waar ik was, die heeft er ook zeer veel ervaring mee en dan heb je er ook gewoon vertrouwen in.
Als mijn eigen da het had gedaan, die niet op de lijst staat en waarvan ik niet eens weet of die het doet, had ik toch zoiets gehad van 'hmm
kan ik hierop vertrouwen', dus groot gelijk dat je ook naar iemand gaat met veel ervaring hierin

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoooo dat is mooi zeg!alm@ schreef:Ja ik heb dat vaker laten doen. Biko is 5 jaar geleden voor 6 jaar afgetekend. Gezien de gemiddelde levensverwachting staat er levenslang beschermd in zijn boekje (op 2 pupentingenCaro. schreef:Heb jij het al vaker laten doen?alm@ schreef:Dat is mooiik laat de teckelmannen volgende maand titeren. Niet bij mijn da die dat sinds kort doet maar bij iemand met veel ervaring. Ben benieuwd.
kan ik hierop vertrouwen', dus groot gelijk dat je ook naar iemand gaat met veel ervaring hierin). De teckels worden ook getiterd.
Stiekem hoopte ik natuurlijk op 3 jaar, maar ja... dan gooit er ééntje misschien roet in het eten, dat is jammer.
Aan de andere kant is enten nu niet nodig, dus dat is toch gewonnen.
Ik zal duimen voor de teckels
-
80564M
Waarom is dat ook al zo wat? Toch liever elk jaar titeren, dan vaccineren toch?Caro. schreef:Ik hoop het, want anders wordt het elk jaar titeren en dat is ook zo wat. Ik zou het wel doen hoor, want nu ik dit gedaan heb vindmalinois schreef:Mooi... als ie de volgende keer nog 2 is wordt ie waarschijnlijk gewoon voor 3 jaar afgetekend.Caro. schreef:Ik heb de uitslag al: Distemper zwak positief, Parvo en Hepatitis zeer ruim positief.
ik het toch wel heel erg fijn, want anders was ze nu volgestouwd met een volledige enting terwijl het niet nodig was geweest.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja natuurlijk, daarom zeg ik ook 'ik zou het wel doen', maar uiteraard heb ik liever dat er voor 3 jaar afgetekend kan worden.Marion. schreef:Waarom is dat ook al zo wat? Toch liever elk jaar titeren, dan vaccineren toch?Caro. schreef:Ik hoop het, want anders wordt het elk jaar titeren en dat is ook zo wat. Ik zou het wel doen hoor, want nu ik dit gedaan heb vindmalinois schreef:Mooi... als ie de volgende keer nog 2 is wordt ie waarschijnlijk gewoon voor 3 jaar afgetekend.Caro. schreef:Ik heb de uitslag al: Distemper zwak positief, Parvo en Hepatitis zeer ruim positief.
Al ben ik hier natuurlijk al heel erg blij mee, dat het dit jaar in ieder geval al niet hoeft
-
80564M
Titeren moet je niet doen voor het "aftekenen". Titeren doe je om zeker te weten dat ze beschermd zijnCaro. schreef:Ja natuurlijk, daarom zeg ik ook 'ik zou het wel doen', maar uiteraard heb ik liever dat er voor 3 jaar afgetekend kan worden.
Al ben ik hier natuurlijk al heel erg blij mee, dat het dit jaar in ieder geval al niet hoeft
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en als ze afgetekend zijn, zijn ze beschermd. Dus als er voor 3 jaar was afgetekend was ze voor 3 jaar beschermd geweest en datMarion. schreef:Titeren moet je niet doen voor het "aftekenen". Titeren doe je om zeker te weten dat ze beschermd zijnCaro. schreef:Ja natuurlijk, daarom zeg ik ook 'ik zou het wel doen', maar uiteraard heb ik liever dat er voor 3 jaar afgetekend kan worden.
had ik liever gezien dan dat het voor 1 jaar is.
Niet zo moeilijk doen over een woordje hoor, je snapt best wat ik bedoel
En nogmaals: natuurlijk ben ik hier ook al heel blij mee
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
1 van mijn tollers was zwak positief voor de hepatitis. zij was ook voor 1 jaar afgetekend. de laatste keer was ze nog steeds zwak positief (S2) en ze is nu voor 3 jaar afgetekend.
maar het is een mooie score en het scheel een enting voor de hond.
ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die tegen titeren zijn en constant maar met dingen aan komen draven waaruit moet blijken dat titeren niet te vertrouwen is. alsof een enting te vertrouwen is.
ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die tegen titeren zijn en constant maar met dingen aan komen draven waaruit moet blijken dat titeren niet te vertrouwen is. alsof een enting te vertrouwen is.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Joh, Jet staat op voor parvo 2 sinds ze 3 maanden is.ellen en de birmanen schreef:1 van mijn tollers was zwak positief voor de hepatitis. zij was ook voor 1 jaar afgetekend. de laatste keer was ze nog steeds zwak positief (S2) en ze is nu voor 3 jaar afgetekend.
Ze heeft meegedaan aan een onderzoek en is in totaal 28 keer getiterd en het is 2 en blijft 2.
En ze is nu 4,5. Ze is overigens afgetekend tot 2021 de laatste keer (vorig najaar).
Ik vond het stom omdat het de parvo is maar beschermd is beschermd.
- Tineke
- Zeer actief
Onze eigen dierenarts titert, staat ook op die lijst, daar ben ik wel blij mee. Het meest vertrouwd voor de honden. Beide zijn voor drie jaar afgetekend.
Ik snap de aversie tegen titeren ook niet, maar goed er zijn zat mensen die en niet titeren en niet enten.
Ik snap de aversie tegen titeren ook niet, maar goed er zijn zat mensen die en niet titeren en niet enten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
maar door heel veel mensen wordt gezegd; oh jij titert en ent dus niet? nee ik titer en als het nodig is ent ik. sommige mensen begrijpen dat niet. dat vind ik stomTineke schreef:Onze eigen dierenarts titert, staat ook op die lijst, daar ben ik wel blij mee. Het meest vertrouwd voor de honden. Beide zijn voor drie jaar afgetekend.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ahh oké, dus die 2 kan jarenlang 2 blijven, begrijp ik nu.Marjoleine schreef:Joh, Jet staat op voor parvo 2 sinds ze 3 maanden is.ellen en de birmanen schreef:1 van mijn tollers was zwak positief voor de hepatitis. zij was ook voor 1 jaar afgetekend. de laatste keer was ze nog steeds zwak positief (S2) en ze is nu voor 3 jaar afgetekend.
Ze heeft meegedaan aan een onderzoek en is in totaal 28 keer getiterd en het is 2 en blijft 2.
En ze is nu 4,5. Ze is overigens afgetekend tot 2021 de laatste keer (vorig najaar).
Dat wist ik niet, ik dacht dat alles langzaam zou zakken, maar dat hoeft dus helemaal niet
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het kan zelfs omhoog gaan zonder enting... puur omdat ze er mee in t veld in contact zijn geweest.Caro. schreef:Ahh oké, dus die 2 kan jarenlang 2 blijven, begrijp ik nu.Marjoleine schreef:Joh, Jet staat op voor parvo 2 sinds ze 3 maanden is.ellen en de birmanen schreef:1 van mijn tollers was zwak positief voor de hepatitis. zij was ook voor 1 jaar afgetekend. de laatste keer was ze nog steeds zwak positief (S2) en ze is nu voor 3 jaar afgetekend.
Dat wist ik niet, ik dacht dat alles langzaam zou zakken, maar dat hoeft dus helemaal niet

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, eigenlijk daalt het eigenlijk zelden als het bescherming is door vaccinatie. Wel maternaal natuurlijk, die is tijdelijk. Dat is ook gewoon bekend.Caro. schreef:Ahh oké, dus die 2 kan jarenlang 2 blijven, begrijp ik nu.Marjoleine schreef:Joh, Jet staat op voor parvo 2 sinds ze 3 maanden is.
Maar als er bescherming is door vaccinatie daalt dat zelden.
Het lastige is dat de waarde laag kan zijn omdat de memory cells die actief worden bij bescherming niet meetbaar zijn. Dus dan lijkt het of er niks/weinig zit, maar dat is dan niet zo.
Dat is de reden dat, zoals Mal al zei, de titer omhoog kan gaan. Dan worden de memory cells actief en dat is dan wél meetbaar.