Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rastypische eigenaren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Rastypische eigenaren

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:vieze ouwe venten, met bier in de hand, stoefen over hoe veel klop ze hun hond al gegeven hebben. Honden zijn leeuwen uiteraard, waar niets of niemand bij in de buurt kan en 2 TT op volle sterkte moeten aanhangen vooraleer de hond maar iets registreert :roll:

Ze zijn stilletjes aan aan het uitsterven gelukkig, maar er lopen er nog te veel rond :ugh:
Scheelt mij typen :mrgreen: maar inderdaad erg treffend
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Lothian schreef:Ik heb buitenlanders. Dat zijn linkse wereldverbeteraars. Dat klopt wel :mrgreen:
Present :LOL:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Kells schreef:
Cleva schreef:DJT eigenaren ken ik zelf niet maar ik vind het een beetje vermoeiend dat het altijd meteen gaat over dat mensen zonder jachtakte ze domweg niet krijgen.
Ik vind exclusiviteit op zich best geinig maar niet als je er hysterisch over doet. Dan wordt het een beetje het jongetje in de speeltuin die altijd andere kinderen van de wip aan het trekken is.
Dat je toe-eigenen van een populatie dieren vind ik altijd heel erg onhebbelijk.
Is dat echt zo? Ik kan mij voorstellen dat dit ras niet wordt verkocht als gezellig gezinshondje, maar om een jachtakte te verplichten.

In Duitsland is dat volgens mij zo, hoe het hier is weet ik niet.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Cleva schreef:Oh ja, want als je een baan hebt dan ben je geen vrije geest.
Wie zegt dat eigenlijk?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik kreeg pas op een show te horen dat ik ‘echt zo’n poedelmens was’. Ik weet nog steeds niet waarom :tongue:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Wat je nogal eens ziet bij Duitse herdermensen: je honden showen in trainingspak.
Afbeelding

Dat is echter láng niet altijd het geval. Op de meer bekende hondenshows lopen de handlers veelal ook netjes gekleed.
Afbeelding
Europa VS Amerika :hmmm: Ik heb ze in Nederland nog nooit gezien als in dat onderste plaatje.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat zijn jullie mild allemaal eigenlijk!

Okay, ik zal beginnen met m'n eigen ras, de Toller:
Twee types. Het eerste zijn de gezinnen met te veel kinderen en te weinig tijd die een Golden Retriever te gewoontjes vonden. Dus keken ze op marktplaats en toen ze het formaat van de Toller zagen waren ze verkocht. Ze waren wel gewaarschuwd dat het ras niet het makkelijkste is, maar ze kochten er toch één en als de hond zich misdraagt gebruiken ze dat als excuus "Tja, dat zit in het ras! Dat gillen/jagen/weglopen/slopen/niet luisteren."

En het tweede type wilde eigenlijk liever een Border Collie of Aussie, maar die zijn te gewoontjes in het agilitywereldje dus werd het een Toller. Zij hebben vaak meer ADHD dan de hond zelf en minstens zo veel drive, waardoor ze minstens één keer per week samen met de hond naar de maan vliegen in plaats van een normaal parcours uitlopen. Wat zij gemeen hebben met het eerste type is dat als het dan niet lukt, ze zeggen dat dat normaal is voor het ras :hmmm:

Flatcoats/werklijn Labradors: Permanent een fluitje om hun nek (waar de hond vaak toch niet naar luistert), soms ook permanent een camogroen dummyvest aan, dubarry laarzen en rijden in een Range Rover. Die hebben ze voor de hond en alle trainingsmaterialen, maar in werkelijkheid staan ze niet vaker dan op zondagochtend een uurtje in de klei. De hond apporteert niet zo heel best, maar dat is een léérproces want ze doen aan positief trainen dus de enige invloed die ze kunnen uitoefenen is nog gekkere geluidjes maken en breder gaan staan als de hond op de terugweg is met dummy/wild.

Podenco's: "Adopt don't shop"-types die bij het passeren van elke rashond de tranen in hun ogen hebben omdat ze dan hun eigen honden met een strop om hun nek voor zich zien. Wolventruien, wollen sokken en slobberbroeken want al het geld gaat naar de arme hondjes in het buitenland die het veel harder nodig hebben. Oh en een dromenvanger boven hun bed.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Oké Maeve

Springer spaniels: Gesjeesd corporale heren van een jaar of 55 die met vervroegd pensioen nu eens het gedrag van hun kersverse bruine langhaar gaan analyseren én fotograveren met groothoeklens, en de voedingstoestand van jouw hond er gratis bij. Baasje in kwestie kan hun fanatieke enthousiasme zelden verbloemen en je zal zeker links- of rechtsom een opmerking krijgen die volledig ongevraagd was, terwijl de springer achtjes om jou en je honden heendraait, op zoek naar een doel.

American Bully XXL: Trainmore jongen die inmiddels door de eiwitsupplementen en het in-en uit de auto dragen van zijn honden zo uit de kluiten gespierd is dat er omheen dient te worden gelopen, mits dat lukt op een smal bospaadje. Als men dan met knikkende knieën wordt gedwongen om man plus vriendelijk kwijlende overbouwde cerberus te groeten op geheel beschaafde wijze barst er een gesprek los over "die lieverds" en "ik zou het niet kunnen om te counter-conditionen met een hond met zo'n trauma, zoveel angst die vrijkomt en het zijn toch je kindjes. Ja Madelief is echt een schatje, ze is alles voor me."

Viszla: Met de baasjes van deze krijg je géén gesprek. Neuzen omhoog en druk ballengooiend ontwijken ze alles en iedereen in het bos, met uitzondering voor de Weim-baasjes, deze krijgen een kordate knik toe.

En mijn eigen "rescue jachthond": Met deze baasjes krijg je altijd een gesprek, of je het nou wil of niet, want ze lopen over van het enthousiasme over hun daad van goedheid. "Ik heb deze hond gered uit het buitenland" wordt al gauw gedeeld met een air van trotsheid en verantwoordelijkheid. Een zweem onzekerheid in de verte, of er nou goed aan is gedaan of niet om zo'n onaangepaste fruitsalade deze kant op te hengelen maar het is al te laat want het kreng dat het liefste droge kaaskorsten uit de vuilnisbak vreet heeft zich al lang en breed de harten van al zijn omringende mensen ingegraven; het baasje, de baas van het baasje, de zus, de kinderen van de zus, de oppas, de kinderen van de oppas en de wandelende takken van de kinderen van de oppas staan al te springen om de "geredde" hond in kwestie meikaas, gravad lax van makreel en hert in zoethoutsaus te voeren.

Want ze heeft zo'n zwaar leven achter de rug!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Gollum schreef:Mensen met Labradors hebben over het algemeen weinig hondenkennis, hebben de hond voor de kinderen gekocht en gaan er drie keer per dag een blokje mee om. Ze mogen niet zwemmen want dan worden ze vies en er was net gedweild. Op zondag word de hond losgegooid in het bos en springt hij tegen alle mensen op :LOL:

Ik hoor daar niet bij :mrgreen:
Whahaha, vrij accuraat :LOL:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Zoals Boutje de sheltie omschreef klopt precies. En ik ben ook een prototype sportieve sheltie eigenaar :LOL:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Perle schreef:
Gollum schreef:Mensen met Labradors hebben over het algemeen weinig hondenkennis, hebben de hond voor de kinderen gekocht en gaan er drie keer per dag een blokje mee om. Ze mogen niet zwemmen want dan worden ze vies en er was net gedweild. Op zondag word de hond losgegooid in het bos en springt hij tegen alle mensen op :LOL:

Whahaha, vrij accuraat :LOL:
De bruine Lab heet ook bijna altijd Bruno, is gecastreerd en veel te vet. Je herkent hem aan het baasje wat erachteraan slingert aan de lijn.
Of aan de rukken van de halti :schrik:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Gollum schreef:
Perle schreef:
Gollum schreef:Mensen met Labradors hebben over het algemeen weinig hondenkennis, hebben de hond voor de kinderen gekocht en gaan er drie keer per dag een blokje mee om. Ze mogen niet zwemmen want dan worden ze vies en er was net gedweild. Op zondag word de hond losgegooid in het bos en springt hij tegen alle mensen op Afbeelding

Whahaha, vrij accuraat Afbeelding
De bruine Lab heet ook bijna altijd Bruno, is gecastreerd en veel te vet. Je herkent hem aan het baasje wat erachteraan slingert aan de lijn.
Of aan de rukken van de halti :schrik:
Haha, hier heten dat type labradors allemaal Luna of Boris
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

veertje schreef:Eigenaren van 'rescues' zijn vaak wereldverbeterende types. Ieder bericht over dierenleed wordt gedeeld op facebook, hebben als levensmotto 'adopt, don't shop' en een huis vol honden (en katten) die gered zijn :tongue:
Daarnaast lijkt de buitenlandse hond ook wel een beetje de nieuwe golden retriever. Veel gezinnen die een leuke gezinshond zoeken of jonge stellen die eerst een hond nemen voor ze aan kinderen beginnen.
Haha uhmmmm nope :LOL:
Ik deel niets, heb een rashond met boom erbij gekocht na 3 herplaatsers en nou ja 3 honden en 1 kat is dan wel weer beetje overdrijven :engel:
Ik was single toen ik rescues nam en kinderen gaan er toch niet komen :D
Boutje schreef:Sheltie mensen... je hebt er die niet sporten en die sporten. De sporters zijn meestal vrouwen maar in vergelijking meer mannen, leeftijd van tieners tot 80-ers, overbezorgd en hebben altijd meerdere shelties.
Vrouw check (kerel loopt momenteel de cursussen ermee), leeftijd check, overbezorgd *hmmmm discutabel* en we hebben er maar 1 :cheer:
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

wolvster schreef:Haha, hier heten dat type labradors allemaal Luna of Boris
Toevallig hebben mijn ouders net een week lang zo'n Luna over de vloer gehad (hond van broer en schoonzus). Lief beest en mooi op gewicht, maar ze past verder helemaal in het plaatje :F:
Afbeelding
marrieeeb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Crescent schreef:Viszla: Met de baasjes van deze krijg je géén gesprek. Neuzen omhoog en druk ballengooiend ontwijken ze alles en iedereen in het bos, met uitzondering voor de Weim-baasjes, deze krijgen een kordate knik toe.
Geweldig :LOL: Mijn ervaring is hetzelfde met de Weimaraner-baasjes hier uit de buurt. :mrgreen:

Ik zou die van de corgi-eigenaren graag voor jullie doen, maar ik heb er helaas nog niet genoeg ontmoet voor een betrouwbare beeldvorming. Misschien wil een ander een poging wagen? :lol1:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Lieske_1977 schreef:
Toevallig hebben mijn ouders net een week lang zo'n Luna over de vloer gehad (hond van broer en schoonzus). Lief beest en mooi op gewicht, maar ze past verder helemaal in het plaatje :F:
Wij hebben hier ook een Luna in de buurt :LOL:
Luna houdt alleen niet van zwemmen dus die mag altijd los.

Wat is dat toch met Labradoreigenaren die niet willen dat hun hond zwemt? Ik kom er echt zoveel tegen, ze lopen ook nooit meer met mij mee omdat die van mij wel mogen zwemmen en door de blubber rennen. Mijn honden hebben een slechte invloed :LOL:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Oh ja, Nederlandse podencoeigenaars vinden het heerlijk om te praten over het 'rugzakje' van de hond.
En los van de wereldverbeteraars met de wolventrui heb je ook nog de enigszins truttige vrouw van middelbare leeftijd die niets liever doet dan zorgen en alles zielig vindt.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Mijn eerste hond was een Drentse patrijs, mijn tweede een boernfox, mijn derde een Canadees-Amerikaanse herder, mijn vierde een Zwitserse herder en nu mijn 5e is een kruising

Hoe zie ik eruit :Q:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh god ja, sowieso mensen met 'geredde hondjes'. Zat in het dodingsstation, gevonden langs de kant van de weg. Met een berg puppies. Stond op het punt ingeslapen te worden maar toen waren er gelukkig lieve mensen die hem/haar gered hebben en de huidige baasjes zagen hem/haar op de site staan en waren Op. Slag. Verliefd. Eerste dag weggelopen natuurlijk, want geen tuigje gekocht. WIOA ingeschakeld. Paniek. Hond alsjeblieft niet aankijken/aanraken want is heel bang, vooral voor mannen. Ochérm. *aai*. Lijkt erger te worden, maar ja, je weet niet wat zo'n beessie allemaal nog meer meegemaakt heeft he. Zal wel door mannen geslagen zijn.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Iemand die een duit in het zakje wil doen over eigenaren van vlinderhondjes? :engel:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sandra&co

Tamara/Bayko schreef:Iemand die een duit in het zakje wil doen over eigenaren van vlinderhondjes? :engel:
Nee hoor. Daar krijg je toch niet mee te maken want die hondjes zitten altijd binnenshuis mooi te wezen. Daar wordt niet mee gewandeld want dan worden ze vuiwlll.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Sandra&co schreef:WIOA ingeschakeld.
Me.
Sandra&co schreef:Paniek.

Me.
Sandra&co schreef:Hond alsjeblieft niet aankijken/aanraken want is heel bang
Me.
Sandra&co schreef:Ochérm. *aai*.
Me.

Meh.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Sandra&co schreef:Oh god ja, sowieso mensen met 'geredde hondjes'.
Douscha: op 3 jarige leeftijd al 5 keer van eigenaar gewisseld. Mishandeld. Werd na het werpen van haar puppies naar het asiel afgeserveerd.
Lizzy: in de Drentse bossen gevonden met een Hongaarse chip. Niemand die haar op kwam halen.
Amber: op straat gegooid. 4 byzonder stressvolle maanden in het asiel gezeten.
Kailen: tenminste 3 keer van eigenaar gewisseld. In beslag genomen in ernstig verwaarloosde toestand met 9 andere duitse herders.
Maverick: op 1 jarige leeftijd al 3 keer van eigenaar gewisseld. Zat bij laatste eigenaar hele dagen in een bench. Zwaar ondergewicht.

En zo zijn er duizenden honden met ieder hun eigen, trieste verhaal. Hoe kan iemand beweren van honden te houden zonder hierdoor geraakt te worden? Ook zonder wolventrui kies ik er zelf bewust voor een hond een tweede (3e / 4e/ 5e/ 6e) kans te geven. ik zie mezelf niet als redder, maar gewoon als liefhebber. Ik kies mijn 'zielige' honden voor mijn eigen plezier en ze moeten nog aan bepaalde eisen voldoen ook :pffff:
Maar ik weiger het mezelf als een bepaald soort mens te zien omdat ik het niet normaal vind hoeveel dieren er de dupe zijn van menselijk handelen.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Gollum schreef:
Lieske_1977 schreef:
Wij hebben hier ook een Luna in de buurt :LOL:
Luna houdt alleen niet van zwemmen dus die mag altijd los.

Wat is dat toch met Labradoreigenaren die niet willen dat hun hond zwemt? Ik kom er echt zoveel tegen, ze lopen ook nooit meer met mij mee omdat die van mij wel mogen zwemmen en door de blubber rennen. Mijn honden hebben een slechte invloed :LOL:
Haha, dat doet me denken aan die keer dat ik met een nestbroer van Joy en zijn eigenaresse heb gewandeld :LOL: Stomtoevallig bleek die bij mij in de stad te wonen en ook hulphond te zijn geworden, maar dan via een andere stichting. Hij mocht nooit zwemmen, terwijl Joy niets liever doet. We liepen langs een enorm gore stinksloot en hoppa, daar ging Joy. Haar broer zou bijna het goede voorbeeld volgen en stond al zo'n beetje met zijn tenen in het water. En die vrouw maar roepen met paniek in haar stem. Dat was meteen de laatste keer dat broer en zus samen hebben gewandeld :F:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Boomer de labrador zwom niet toen hij als bijna vijfjarige bij ons kwam. Ik vond dat zo'n onzin, dus ik heb hem geleerd dat hij wél mocht zwemmen. Voordeel was wel dat hij er gemakkelijk van te weerhouden was op stem
Sandra&co

Edit: voor de duidelijkheid dus lekker overdreven kort door de bocht gaan.
Het is geen waardeoordeel of per sé de absolute waarheid ;)
Neem het wel even met een korrel zout hè :lol1:
En welke eikel beweert van honden te houden en is niet geraakt door dit soort verhalen? :hmmm:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Het beeld wat ik heb gevormd van de mastiff eigenaar is een enigzins Bourgondische levensstijl, redelijk in de slappe was maar niet teveel waarde hechtend aan mooie spulletjes, die zitten toch binnen de kortste keren onder drie meter kwijl :mrgreen: . Een beetje het beeld van oud geld.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

billy schreef:Foxen weet ik niet, kom ze nooit tegen maar denk normale mensen net als ik :pffff: en gok zomaar dat DJT eigenaren ergens al schietend in een struikgewas liggen :LOL: :LOL: en daar begin ik niet aan :wink:
Hier in de straat wonen twee foxen, gladharige, prima honden, en leuke aardige en normale eigenaren. :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja mensen met rasloze swiffers zijn geen moeilijke mensen die gooien hun haar los in het wild en zijn gewoon geweldig, nou ik heb er toevallig 2 dus je snap het he
Laatst gewijzigd door twinkeltje op 08 jan 2019 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Heel veel berner eigenaren zijn van het type: vooral niets moeten met de hond, een klein blokje om en daar moet de hond het dan maar mee doen. Vol trots tegen elkaar opbieden hoe lui de hunne wel niet is. En eens een berner, altijd een berner natuurlijk! Niks zo geweldig als een bernerbeer. Vooral kop in het zand steken wat betreft gezondheid, het zal je toch gebeuren dat je straks wel een uur moet wandelen. Elke hond kan wat krijgen, dat is gewoon pech hebben! Dat ligt heus niet aan het ras.
Oftewel, de mensen zijn makkelijk en de hond moet ook makkelijk zijn. De bernermensen komen meerdere malen per week bij de intratuin (zonder hond uiteraard) om daar en masse de kussentjes, dekentjes, mokken en pantoffels met daarop een afbeelding van een berner te scoren. Kunnen ze lekker warm op de bank liggen met de hond aan hun voeten onderwijl thee nippend uit hun bernermok.

Laat ik het zo zeggen, Morris heeft de rasbeschrijving van de berner nooit gelezen en ik die van de typische eigenaar niet :engel:

Ayla is natuurlijk geen ras, maar wordt vaak voor 'zielige buitenlander' aangezien. En dat trekt wel bepaalde soorten mensen aan :cool2: Aan de ene kant de mensen met een sielug gered hondje die vast mishandeld is :jank: en die gezellig samen wil praten over hoe zielig onze hondjes zijn. Wat heeft de jouwe allemaal meegemaakt?! Die van mij weten we niks van, maar ik vermoed dat hij geslagen is door mannen, want toen de buurman voor ons huis vuurwerk stond af te steken moest hij niks van hem hebben! Je weet het nooit hè, wat er in die arme koppies omgaat... ze hebben heel wat meegemaakt, zo zielig!
Als ze dan horen dat Ayla geen zielige buitenlander is word ik meteen met de nek aangekeken. Een Nederlandse pup! Hoe durf ik een pup te nemen terwijl er zoveel zielige hondjes geen huisje hebben! Adopt! Don't shop!
En aan de andere kant de mensen die commentaar hebben dat ik 'zo'n buitenlander' heb genomen. Of de asiels hier soms niet vol genoeg zitten! Dit zijn meestal mensen met herders of klapkaken. Belachelijk om honden uit het buitenland te halen, eigen honden eerst! Als ze dan horen dat Ayla gewoon uit Nederland komt stijg ik weer in hun achting, dus dan vertel ik maar dat ze wel half Spaans is om snel van ze af te komen :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”