Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Ongelezen bericht door noekie »

Leanne schreef:
Sterre schreef:
Leanne schreef:Qua uiterlijk, geen idee eigenlijk. Iemand zei me wel eens dat hij de krulstaart niet mooi vindt.
Volgens mij vinden meerdere mensen dat onaantrekkelijk.

Qua gedrag, dat hij niet aangehaald wenst te worden. Ik weet dat dat heel veel mensen niet leuk vinden.
Steeds komen mensen heel enthousiast naar hem toe, en dan zeg ik, hij wil niet geaaid worden .
Dan gaat het heel snel van :D :I: :lol1: , naar :ugh: :klaar:

Dat is ook wel jammer, snap ik ook wel.
Hij is echt prachtig en imposant. Maar zo van de foto vind ik niet echt dat hij er uit ziet om eens lekker te aaien. Als vreemde dan. Ik zou het niet in mijn hoofd halen in ieder geval.
Ik heb het hier al eerder gelezen dat mensen hem zo beoordelen.
Maar in de praktijk reageren mensen niet zo.
De meeste mensen vinden het een beer om te zien, zo zacht en zo aaibaar. En zouden heel erg graag even kroelen.
Ik moet wel zeggen dat het meestal gevraagd wordt. Er wordt gelukkig niet zomaar om zijn nek heen gevlogen. Ook door kinderen niet.
Dus in die zin zal hij ook wel indruk maken. Ti Jay is echt een hond die moet je met rust laten. Er kunnen twintig mensen om hem heen staan, maakt hem allemaal niks uit, als je maar niet aan hem komt. En al zou hij wel zomaar een aai krijgen dan bijt hij heus niet meteen, hij waarschuwt altijd.
Mijn Akita teef was ook terughoudend, maar toch een stuk vriendelijker dan Ti Jay.
Ik merk dat mensen bij akita's juist willen knuffelen. De aaibaarheidsfactor is erg hoog bij mensen als ze de "beren" zien. Onze asiel akita is volgens iedereen die hem ziet een lief knuffelig beertje (is hij voor ons ook :) ) maar voor vreemden zeker weten niet.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Kibo is geen ras maar mensen vinden zijn gedrag niet leuk als ze hem tegen komen met hun eigen hond en dat klopt :mrgreen:

Djoj is natuurlijk nu nog leuk als pupje, maar krijg al van meerdere mensen te horen als ik vertel dat ze een amerikaanse bulldog is.... nu is ze nog leuk
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

dagmar88 schreef:Pembrokes niet. Zo chagrijnig en lelijk dat ze ze van mij meteen op mogen doeken. Ga maar verder met het beter gelukte neefje :engel:
Net als appenzellers. Geen prima honden en buiten appenzell geen enkele reden om ze te houden. Stuur maar terug.
Ja, daar heb ik een hekel aan :tongue:
Bij mij zijn het Duitse herders. Crisis wat een irritante honden vind ik het. Met dat neurotische gekef, gepiep en uitvalgedrag.

Er valt een heleboel niet leuk te vinden aan een border collie :engel:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

noekie schreef:
Leanne schreef:
Sterre schreef:
Leanne schreef:Qua uiterlijk, geen idee eigenlijk. Iemand zei me wel eens dat hij de krulstaart niet mooi vindt.
Volgens mij vinden meerdere mensen dat onaantrekkelijk.

Qua gedrag, dat hij niet aangehaald wenst te worden. Ik weet dat dat heel veel mensen niet leuk vinden.
Steeds komen mensen heel enthousiast naar hem toe, en dan zeg ik, hij wil niet geaaid worden .
Dan gaat het heel snel van :D :I: :lol1: , naar :ugh: :klaar:

Dat is ook wel jammer, snap ik ook wel.
Hij is echt prachtig en imposant. Maar zo van de foto vind ik niet echt dat hij er uit ziet om eens lekker te aaien. Als vreemde dan. Ik zou het niet in mijn hoofd halen in ieder geval.
Ik heb het hier al eerder gelezen dat mensen hem zo beoordelen.
Maar in de praktijk reageren mensen niet zo.
De meeste mensen vinden het een beer om te zien, zo zacht en zo aaibaar. En zouden heel erg graag even kroelen.
Ik moet wel zeggen dat het meestal gevraagd wordt. Er wordt gelukkig niet zomaar om zijn nek heen gevlogen. Ook door kinderen niet.
Dus in die zin zal hij ook wel indruk maken. Ti Jay is echt een hond die moet je met rust laten. Er kunnen twintig mensen om hem heen staan, maakt hem allemaal niks uit, als je maar niet aan hem komt. En al zou hij wel zomaar een aai krijgen dan bijt hij heus niet meteen, hij waarschuwt altijd.
Mijn Akita teef was ook terughoudend, maar toch een stuk vriendelijker dan Ti Jay.
Ik merk dat mensen bij akita's juist willen knuffelen. De aaibaarheidsfactor is erg hoog bij mensen als ze de "beren" zien. Onze asiel akita is volgens iedereen die hem ziet een lief knuffelig beertje (is hij voor ons ook :) ) maar voor vreemden zeker weten niet.
Dat probleem had ik met mijn Akita teef ook. Veel mensen wilden haar graag aaien. Maar daar was ze niet van gediend. Ook niet door kinderen.
Tegelijk met haar had ik een enorme Duitse Dog reu. Dan zei ik: die mag je wel aaien (vond hij geweldig!)
Maar dat wilden ze dan weer niet. Die vonden ze wel heel erg groot en eng. :schrik:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Volgens mij vindt iedereen ALLES níet leuk aan Chihuahua's :goeie:
Ik hoor niet anders. "Ik vind het helemaal niks die kleine schijthondjes."
"Ik heb normaal niks met Wawa's"

En Saluki's vindt bijna iedereen in de hondenwereld wel prachtig, maar iedereen is bang voor het karakter geloof ik :LOL:
Maar ik merk wel dat mensen in het echt het soms een lelijk, zorgwekkend, mager, gered-van-straat-dier vinden. :engel: Ja als je een Golden Retriever verwacht.. Dan is het wel een schok ja.

Maar ook heel veel mensen worden verliefd op haar mooie hoofd en haar mooie danspasjes. :I:
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door naomi12 »

Bij Jaimy zijn vacht.

Over Puck hoor ik eigenlijk niks, alleen soms dat ze dun is. En over buitenlanders in het algemeen als ze haar nog niet hebben gezien. Dat de asielen in Nederland vol zitten, dat ze bijna altijd bang zijn met gedragsproblemen, etc.
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Dat ie een Stafford is....maar toevallig wel de meest brave Stafford ever :engel:
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Ach ze kwijlt een beetje :engel:
En ze is wat groot.
Maar toch willen de meeste mensen haar wel even aaien, en op de foto met haar.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Old English Bulldog. Kwijl, niet het meest gezonde ras, plaat voor hun kop, eigenwijs, kan je niks leren, ziet er gevaarlijk uit(voor sommige dan), zijn lelijk(wederom voor sommige).

Al het bovenstaande klopt wel aardig maar ik vind ze evengoed best makkelijk. Ze leren heus wel en pikken dingen ook echt snel op maar ze gaan niet slaafs zitten wachten op een commando en je moet het soms even de tijd geven voordat ze de vraag hebben verwerkt. Qua gezondheid heb ik zelf inderdaad 2 x pech gehad al doet Droef het nu super en lees ik ook veel verhalen van oldie's die gewoon 10 tot 12 worden zonder gekkigheid. Ik vind het voor mezelf een heerlijke huishond waarbij het niet noodzakelijk is om kilometers te maken maar gewoon samen bezig zijn is genoeg.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

sjm schreef:Volgens mij vindt iedereen ALLES níet leuk aan Chihuahua's :goeie:
:LOL: Wat is dat toch met chihuahua's? Iedereen moet er een mening over hebben blijkbaar :lol1:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

sjm schreef:Volgens mij vindt iedereen ALLES níet leuk aan Chihuahua's :goeie:
Dankzij dat gemierte van m'n moeder ben ik gaan snappen wat mensen eraan vinden. Echt. Ze zijn vréselijk lief, erg op (eigen) mensen gericht en haar nieuwste teefje had ik in huis genomen als zij haar zelf niet gehouden had. We worden altijd vol enthousiasme door ze onthaald en als Izzy te lomp de huiskamer komt binnengedenderd stormen ze er als de 3 Musketiers op af om nog eens duidelijk te maken hoe het in Hun Huis aan toe hoort te gaan. Met beleid. Ik hou d'r van.
Ze zijn best prima te trainen als je er de tijd aan wil wijden. Maar net als met alle extremen, vind ik het jammer dat het gefokt wordt. Bolle koppies, PL, slechte gebitjes, verstopte traanbuizen en plopogen galore. Ik vind een hond perfect als hij functioneert en mijn moeders hondjes lopen ook tegen dingen aan, puur en alleen omdat het dwergfok is en dat hand in hand gaat met problemen. Ik vind daar niks schattigs aan, in fysiek opzicht. Ik vind het sneu. Een dag naar zee is hel voor haar Wawa's. Alles is reuzegroot. De afstand. Andere honden. Stroompjes water waar ze overheen moeten, golven. De zeewind tegen die bolle ogen aan. Het reutje kan de hele godganse wandeling met half dichtgeknepen ogen lopen piepen en keffen tot hij opgetild wordt, en m'n moeder is echt geen al te slappe qua opvoeding. De moeder van het reutje loopt mee met een verbeten trek. Zolang die bij haar baasje is is het prima, maar het hoeft allemaal niet zo nodig van d'r. Korte dunne pootjes.

Dus ik heb er m'n mening over. Maar ik heb diezelfde mening over Duitse Doggen, Engelse Bulldoggen, toad-Pitbulls en noem-maar-op. Ik heb er een hekel aan dat extremen nodig zijn. Ik snáp dat er markt voor is, maar het mag van mij allemaal wat normaler.

Maar aan het eind van de dag is ook dat maar gewoon wat het is: een mening. En ik heb een valse vechthond waar ook meningen over zijn :engel: Dus lamagaan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nou sorry, ik vind Poedels niet leuk en da's vanwege het karakter :mrgreen:
Ik vind ze te eh..gevoelig/nerveus vaak. En dat op een manier die mij irriteert. Beetje zeurderig.

Tollers gillen, daar moet je van houden. En ze hebben nogal snel de neiging tot obsessief, overenthousiast gedrag.
En er wordt regelmatig gezegd dat men ze te zenuwachtig vindt, maar dat vind ik niet rastypisch he. Ja, er zijn zenuwachtige Tollers maar die zijn toch regelmatig afkomstig uit de broodfok en/of zijn aangeschaft als kleine Golden Retriever en moeten het doen met drie maal daags een blokje rond.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb nog nooit iets negatiefs gehoord over mijn rassen. Als ik met de teckel-adonissen in het bos loop valt jan en alleman in katzwijm voor het stel. Frodo is enorm mensvriendelijk en de van nature wat eenkenniger Gandalfje doet opportunistisch met Frodo mee want ja je mocht eens een koekie missen :mrgreen: en van een Laekense herder (die alles en iedereen negeert) heeft nog nooit iemand gehoord. In al die jaren dat we hem hebben ben ik een vrouw tegengekomen die het ras wel herkende omdat haar ouders vroeger Laekense hadden.
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Terriers he, die luisteren nooit. Altijd lachen als ik mijn hondjes bij me roep en ze dan (bijna altijd) direct komen.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Over Labradors hoor ik vaak dat ze vies en nat zijn. Nah ja dat klopt :LOL:
Mensen kunnen dan met zo'n afkeurend gezicht vragen of ze elke dag zwemt. Zelfs mensen die zelf ook een Labrador aan de lijn hebben, want anders springen ze in het water.
"Gaat dat niet stinken?' Ja hoor, vooral wanneer ze net door de blubber is gerend. Dan stinkt ze naar blubber.

Het gekef van Mika kan ook niet iedereen bekoren.

Gek genoeg vinden mensen Rani dan wel weer mooi en leuk en op een tijger lijken. Neem haar eens een weekje in huis zeg ik dan :LOL:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Iedereen vindt Damy knap :pffff: Dat z'n poten te kort zijn voor z'n lijf doet er niet toe, z'n schattige ogen, lachend bekje en volle vacht leiden voldoende af.
Maar iedereen is het er over eens dat Noa lelijk is, al vind ik haar toch een knap kind. Ze is qua bouw rastypischer dan Damy, alleen is het niet zo'n mega pluisbol.

Qua gedrag: het gekef! Als ze iemand zien op 10 meter afstand, als er iemand aanbelt, als er een fietser voorbij rijdt, als de parkieten te hard fluiten :piew: Meestal kan ik ze redelijk snel tot orde roepen, maar soms...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Windhonden zijn eenkennig, geen knuffels dus wat heb je er dan aan???
Ze zijn altijd zo schichtig zo bang.

Dat zijn de opmerkingen die ik altijd hoor... eenkennig waarschijnlijk wel maar ik heb een hond voor mij en niet voor een ander, en bang vind ik niet want het zijn zeker geen bevende rillende honden maar ze vinden andere mensen gewoon niet zo boeiend.
Afbeelding
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die zelf een pyreneese berghond zouden nemen i.v.m. te groot, te eigenwijs, te veel haar. Maar bijna iedereen vindt onze Noah heel erg knap. Wij worden heel regelmatig staande gehouden door mensen, die soms zelfs de auto ervoor stil zetten, om even te kunnen zeggen hoe mooi ze hem vinden. En dat zijn we natuurlijk altijd roerend met ze eens :lol1:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Mijn hondje heeft geen ras papieren.
Misschien is dat wel de reden waarom niemand iets op haar aan te merken heeft. :lol1:
Iedereen vindt haar altijd erg leuk, lief en rustig.

Wat ik zelf niet leuk aan haar vind is haar manier van verharen. Ze verhaart erger dan welke berner ook en ik had gehoopt daar van af te zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maeve schreef:Nou sorry, ik vind Poedels niet leuk en da's vanwege het karakter :mrgreen:
Ik vind ze te eh..gevoelig/nerveus vaak. En dat op een manier die mij irriteert. Beetje zeurderig.

Tollers gillen, daar moet je van houden. En ze hebben nogal snel de neiging tot obsessief, overenthousiast gedrag.
En er wordt regelmatig gezegd dat men ze te zenuwachtig vindt, maar dat vind ik niet rastypisch he. Ja, er zijn zenuwachtige Tollers maar die zijn toch regelmatig afkomstig uit de broodfok en/of zijn aangeschaft als kleine Golden Retriever en moeten het doen met drie maal daags een blokje rond.
Klinkt een beetje als poedel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Maeve schreef:Nou sorry, ik vind Poedels niet leuk en da's vanwege het karakter :mrgreen:

Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

de rottweilers geven eigenlijk geen/weinig problemen,heel soms vinden mensen ze "eng" ,maar over het algemeen krijg ik vaak reacties dat ze het mooie en lieve honden vinden.

de argentijnen waren anders, dat was echt heel negatief , ze werden eigenlijk altijd wel als grote witte pitbull's gezien,of vechthonden en de reacties waren echt extreem af en toe,

de kruisingen vinden mensen mooi ,word meestal wel gevraagd welk ras het is,en er zijn inmiddels wel vaker foto's van ze gemaakt ( vind dat wel zo raar foto's maken van andermans honden,maar oke..zal er wel bij horen :19: )
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

bouvierpoedel schreef:

Ik dacht exact hetzelfde :LOL:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Miezemuis schreef:
bouvierpoedel schreef:

Ik dacht exact hetzelfde :LOL:
Ging een beetje fout met haar statement :engel:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ramiek schreef:Terriers he, die luisteren nooit. Altijd lachen als ik mijn hondjes bij me roep en ze dan (bijna altijd) direct komen.
Dit inderdaad en dan de opmerking krijgen van goh een Jack Russell die luistert.
Afbeelding
Kimmie

Nanna schreef:
Kimmie schreef: ( vind dat wel zo raar foto's maken van andermans honden,maar oke..zal er wel bij horen :19: )
Ik doe dat zelf ook vaak, als ik iets aparts zie ;-) Vraag altijd wel eerst of de baas het goed vindt.
De meesten vinden het zelfs leuk; hun ego wordt gestreeld als iemand hun hond mooi genoeg vindt om te fotograferen.
Soms willen mensen ook mijn Puli's op de foto zetten om aan het thuisfront te laten zien dat zulke rare honden écht bestaan :-) Je gaat je gang maar hoor.
ja jij doet het ook wel inderdaad,hahah ,ik heb het echt nog nooit gedaan,nu heb ik ook nooit een camera bij me hoor,maar ik denk dan,wat moet je met een foto van andermans hond?? ,ze gaan hun gang maar hoor ,ze hebben zelfs een keer mijn auto op de foto gezet, daar zaten 6 honden in en blijkbaar was ook dat foto waardig :D
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef: Ik doe dat zelf ook vaak, als ik iets aparts zie ;-) Vraag altijd wel eerst of de baas het goed vindt.
De meesten vinden het zelfs leuk; hun ego wordt gestreeld als iemand hun hond mooi genoeg vindt om te fotograferen.
Zodat je ze lekker kunt afkraken op een forum op het internet, zoals bij die bull laatst https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 6&t=327644
Of zeg je dat er niet bij als je om toestemming vraagt?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Paisley schreef:
Nanna schreef: Ik doe dat zelf ook vaak, als ik iets aparts zie ;-) Vraag altijd wel eerst of de baas het goed vindt.
Zodat je ze lekker kunt afkraken op een forum op het internet, zoals bij die bull laatst https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... 6&t=327644
Of zeg je dat er niet bij als je om toestemming vraagt?
:engel:
Nou ze zegt toch duidelijk dat ze dat nooit doet. :mann:
Kimmie

een vriendin had 2 Pyreneese berghonden,maar echt no way dat ik ooit aan zo'n hond zou beginnen,ze nam ze weleens mee als ze hier op visite kwam, leek wel een kudde schapen die in het gastenhuisje had rondgelopen als ze weggingen,de plukken wol zaten echt overal ,zelfs in de gordijnen...en ook haar eigen huis was een huis met echt overal wol en haar ,zelfs als ze haar kleren had gewassen zat alles nog onder het haar en wol...

lieve honden overigens hoor,mooi ook wel , maar dat haar en wol... :neenee:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kimmie schreef:leek wel een kudde schapen die in het gastenhuisje had rondgelopen als ze weggingen,de plukken wol zaten echt overal ,zelfs in de gordijnen...en ook haar eigen huis was een huis met echt overal wol en haar ,zelfs als ze haar kleren had gewassen zat alles nog onder het haar en wol...
lieve honden overigens hoor,mooi ook wel , maar dat haar en wol... :neenee:
Haha, hier worden inderdaad de gordijnen twee keer per maand gewassen, tussendoor uitgeklopt en gelucht, alles moet in de droger en 2 x per dag stofzuigen en dweilen om het een beetje normaal te houden.
Wat me nooit lukt is met een toonbare jas de deur uitstappen.
Dus neem nooit een poolhond :mrgreen:

Andere mensen vinden er eigenlijk nooit wat van, ook niet op bezoek of als hij weer eens met z'n natte harige lijf bij vreemden in hun armen staat/op schoot springt.
Ik waarschuw wel, maar die dikke kraag en blije snuit hebben te veel aantrekkingskracht :tongue:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”