Caro. schreef:Nou ja, zoiets vermoed ik dus ook dat ze zwakke darmen overgehouden heeft aan de Giardia en Coccidiose![]()
Dan gaat het even best weer heel redelijk, zelfs vaste drollen kwamen er 's ochtends en ineens weer dit.
Tja, wat moet je er verder aan doen? Inderdaad geef ik geen vettige snacks, dat is vooral kipfilet in een kong en verder weet ik het even
ook niet. We kunnen overgaan op hypoallergeen voer, maar dan mag ze dus totaal niks ernaast hebben en Jessie is een knagerd, die moet
echt ruime tijd kunnen kluiven/knagen op een dag en puzzelen met d'r voer en alles.
Ze heeft niet echt een allergie als ik het zo lees, dus naast het hypoallergeen voer mag ze best wat anders hebben, zolang het maar niet te veel is. En wat dan 'te veel' inhoud zou trial en error moeten uitwijzen. Ik vraag me af of je echt naar hypoallergeen moet of dat een gewoon voer ook voldoende helpt. Het is dan even uitzoeken welk soort voer haar het beste past, maar ik zou geperste brok vermijden en beginnen met krokante brok met lichtverteerbare ingrediënten, misschien niet te hoog in eiwit. Maar volgens mij kreeg ze dat nu al toch? En waarschijnlijk zijn terugvallen in consistentie niet onwaarschijnlijk, want de darmen moeten zich herstellen en er moet een nieuw evenwicht gevonden worden. Een kleine afwijking in haar eten/snacks, een bacteri/virus, stress etc. kan allemaal een invloed hebben en net even de balans omgooien. Mocht je dus van voer willen wisselen, zou ik het per nieuwe soort wel even een poosje aankijken, zodat er ook echt genoeg tijd is om aan de omschakeling te wennen.
Finn is ook gevoelig, maar die krijgt gewoon dagelijks snacks en ook verschillende soorten beloningsbrokjes gaan prima. Als ik de basis maar gelijk laat. Hij krijgt geen maaltijden van kvv, alleen af en toe één of twee lepeltjes voor de lekker.