Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen
Moderator: moderatorteam
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Re: Even voorstellen
Wat leuk, heel veel geluk met jullie knappe vent
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Ik vind het super leuk dat Peer bij jullie is komen wonen. Echt een gouden mandje.
Van Nanna vind ik het van heel veel liefde getuigen, om te kijken naar het echte belang van Peer, hoe moeilijk het dan is, dat dan de conclusie is, dat Peer misschien elders beter af is.
Ik heb vanmiddag Peer even mogen begroeten. Weliswaar was hij beleefd naar mij en liet aaitjes en alles toe, maar hij had verder alleen maar oog voor Thea. Dat was echt heel bijzonder te zien. Papeer was toen niet thuis.
Maar het is duidelijk, dat Peer er echt past. Lekker genieten en verwend worden.
Van Nanna vind ik het van heel veel liefde getuigen, om te kijken naar het echte belang van Peer, hoe moeilijk het dan is, dat dan de conclusie is, dat Peer misschien elders beter af is.
Ik heb vanmiddag Peer even mogen begroeten. Weliswaar was hij beleefd naar mij en liet aaitjes en alles toe, maar hij had verder alleen maar oog voor Thea. Dat was echt heel bijzonder te zien. Papeer was toen niet thuis.
Maar het is duidelijk, dat Peer er echt past. Lekker genieten en verwend worden.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik had het al op Fb gezien.
Van harte gefeliciteerd Toos met jullie nieuwe baas in huis
Nanna, voor jou een knuffel omdat je hem zeker zult missen, maar ook omdat je twee mensen vast heel gelukkig hebt gemaakt
Van harte gefeliciteerd Toos met jullie nieuwe baas in huis

Nanna, voor jou een knuffel omdat je hem zeker zult missen, maar ook omdat je twee mensen vast heel gelukkig hebt gemaakt

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Een echte lovestory
.
Ben blij dat hij zijn adelijke kontje er zo goed ingedraaid heeft en het goed naar zijn zin heeft.
Is denk ik voor jou Nanna en meneer Nanna ook een bevestiging dat jullie het goed gedaan hebben ondanks dat jullie hem enorm zullen missen.
Zal ook vreemd zijn nu nog maar 2 honden maar zoals al gezegd is, jullie hebben 2 mensen en een teckel heel gelukkig gemaakt.
Gaddakkie zeg, Thea jullie wonen ook prachtig zeg.

Ben blij dat hij zijn adelijke kontje er zo goed ingedraaid heeft en het goed naar zijn zin heeft.
Is denk ik voor jou Nanna en meneer Nanna ook een bevestiging dat jullie het goed gedaan hebben ondanks dat jullie hem enorm zullen missen.
Zal ook vreemd zijn nu nog maar 2 honden maar zoals al gezegd is, jullie hebben 2 mensen en een teckel heel gelukkig gemaakt.
Gaddakkie zeg, Thea jullie wonen ook prachtig zeg.

-
- Zeer actief
Ik was net op het teckelforum en zag bij het welkomsttopic een foto van een prachtige teckel staan. Maar die teckel kwam me wel heel erg bekend voor, ik wist zeker dat die van Nanna was. Toen ik verder scrolde kwam de naam Peer uit Geldrop. Even dacht ik dat Nanna ons op het teckelforum kwam verblijden. Maar nee, Thea en haar man zijn nu de gelukkige baasjes van Peer. Dit topic had ik nog niet gezien, dus verdere details noopte mij tot wat research, vandaar dus. Peer zal het zeker naar zijn zin bij jullie hebben. Veel plezier ermee.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Ja dat vind ik ook, een beetje afwisseling is toch leuk?Brindlecardi schreef:Wat leuk voor jullie!van harte gefeliciteerd met hem!
Beetje jammer wel dat we van Nanna nu alleen nog maar dweilfoto's krijgen

Maar dit is wel een mooie oplossing, fijn dat het zo kan.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dappere beslissing Nanna! Thea en pa, veel plezier met jullie knapperd!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Wow! Wat een goede daad, maar tegelijkertijd voor mij totaal onvoorstelbaar.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ja nou ja, ik wist dus niet dat ze elkaar dwars zaten.Cleva schreef:Nou, dat wordt heel snel voorstelbaar als je honden elkaar dwars zitten.Leonie. schreef:Wow! Wat een goede daad, maar tegelijkertijd voor mij totaal onvoorstelbaar.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Wat super van je dat je voor het hondje gekozen hebt.Nanna schreef:Het was niet eens echt dwarszitten hoor. Hij vond dat geruk aan zijn togus gewoon niet fijn. En dat honderden meters achterblijven met wandelen begon mij te irriteren. Op een gegeven moment liep ik alleen maar te schreeuwenCleva schreef:Nou, dat wordt heel snel voorstelbaar als je honden elkaar dwars zitten.Leonie. schreef:Wow! Wat een goede daad, maar tegelijkertijd voor mij totaal onvoorstelbaar.PEER HIERR CSIKASZ NEE
Toen Sarah was overleden rijpte mijn plan. Peerke is een hondje voor, met alle respect hoor, oudere mensen. Haha! We zijn even oudMaar jullie snappen wat ik bedoel.
Ik heb hem Thea aangeboden en die zei ja. Daarna heb ik nog een keer heel zakkig mijn aanbod ingetrokken omdat ik meende dat ik het niet kon. Maar nadat Csikasz hem een keer zo hard aan zijn oren trok dat hij piepte was de maat vol.
Ik krijg nu steeds de meest schattige filmpjes van Peer die op zijn rug naast Thea ligt en zijn borst laat kroelenPeer, die naar mensen die hij niet kent best een afstandelijke lul is.
Het is goed zo.
Dat meen ik echt.. ik zou het niet kunnen en vind het echt heel knap dat je hem een rustiger leven gunt.
@TekkelToos en man Gefeliciteerd met Peer

- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna maakte altijd zulke prachtige foto's van de teckels, daardoor had ik bijna ook een teckel gekocht (bij Kees, de beste teckelfokker natuurlijk)Kells schreef:Maryanne schreef:Ik zal de Pirke foto's missen.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoek dat maar op.Kells schreef:Ach zo. Wie is Kees?Maryanne schreef:Nanna maakte altijd zulke prachtige foto's van de teckels, daardoor had ik bijna ook een teckel gekocht (bij Kees, de beste teckelfokker natuurlijk)Kells schreef:Maryanne schreef:Ik zal de Pirke foto's missen.

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik kan me er ook niets bij voorstellen, wel dat een roedel niet lekker loopt en herplaatsen wellicht beter is , maar dan zou ik voor de nieuwkomer kiezen en niet voor het hondje welke ik al jaren had.
Sowieso was ik niet op zoek naar nog een pup als mijn roedel niet lekker liep , die aanschaf zou totaal niet in de planning zitten tot alles op de rit was.
Maar goed ieder het zijne en Peer zit op een goede plek en krijgt een fijn leven
Sowieso was ik niet op zoek naar nog een pup als mijn roedel niet lekker liep , die aanschaf zou totaal niet in de planning zitten tot alles op de rit was.
Maar goed ieder het zijne en Peer zit op een goede plek en krijgt een fijn leven

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Maar wel of geen nieuwe pup, doet niets af aan het feit dat het niet lekker loopt tussen de puli's en Peer. En blijkt dat Peer een luiwammes is en liever bij iemand op de bank ligt om buikje te kroelen. En voor zover ik Nanna ken, past dat niet helemaal bij haar en heeft ze voor de hond gekozen. Iets wat je denk ik doet als je heel veel van je hond houdt. Ervoor willen zorgen dat hij het beste leven kan krijgen wat bij hem past en hem niet koste wat kost bij je houden.Tineke schreef:Ik kan me er ook niets bij voorstellen, wel dat een roedel niet lekker loopt en herplaatsen wellicht beter is , maar dan zou ik voor de nieuwkomer kiezen en niet voor het hondje welke ik al jaren had.
Ik weet dat het een gigantisch moeilijke beslissing is geweest, maar een beslissing waar ik heel veel respect voor heb.
Thea, heel veel plezier met Peer, jullie gaan het heel gezellig krijgen samen. Hier wonen ook allemaal van die knuffel teckels.
- Bishy
- Zeer actief
Wat fijn dat er weer een teckel bij jullie loopt teckeltoos
Veel sterkte nanna, ongetwijfeld ben je dól op heer Peer.

Veel sterkte nanna, ongetwijfeld ben je dól op heer Peer.
- Jackira
- Zeer actief
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je kunt ook je hond in bescherming nemen trouwens. Maar als je hem eerst een half jaar af laat raggen totdat het moment daar is dat hij zich het liefst onzichtbaar maakt dan is bijsturen inderdaad veel werk.Tineke schreef:Ik kan me er ook niets bij voorstellen, wel dat een roedel niet lekker loopt en herplaatsen wellicht beter is , maar dan zou ik voor de nieuwkomer kiezen en niet voor het hondje welke ik al jaren had.
Heel veel plezier met Peer Thea. Hij had het niet beter kunnen treffen.
jeetje,gister opende ik al even dit topic en dacht,goh dat hondje lijkt op Peer ,blijkt ie het echt te zijn...
tja soms is herplaatsen voor een hond helemaal niet verkeerd,en zijn ze bij een ander net meer op hun plek, en ik geloof dat bij thea de honden met hun kont in een gouden mandje terecht komen..
heel veel plezier Thea met 'ons' peerke , en Nanna heel veel sterkte,dit moet na al de honden die je pas verloren bent toch zeer doen,ondanks dat het een weloverwogen beslissing is,is het toch weer een hond kwijt raken...
tja soms is herplaatsen voor een hond helemaal niet verkeerd,en zijn ze bij een ander net meer op hun plek, en ik geloof dat bij thea de honden met hun kont in een gouden mandje terecht komen..
heel veel plezier Thea met 'ons' peerke , en Nanna heel veel sterkte,dit moet na al de honden die je pas verloren bent toch zeer doen,ondanks dat het een weloverwogen beslissing is,is het toch weer een hond kwijt raken...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Toch wel knap dat jij weet achter je schermpje hoe peer is opgevoedJackira schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens. Je kunt ook je hond in bescherming nemen trouwens. Maar als je hem eerst een half jaar af laat raggen totdat het moment daar is dat hij zich het liefst onzichtbaar maakt dan is bijsturen inderdaad veel werk.Tineke schreef:Ik kan me er ook niets bij voorstellen, wel dat een roedel niet lekker loopt en herplaatsen wellicht beter is , maar dan zou ik voor de nieuwkomer kiezen en niet voor het hondje welke ik al jaren had.

wat een aannames zeg

- Jackira
- Zeer actief
Er waren genoeg foto sLizzie. schreef:Toch wel knap dat jij weet achter je schermpje hoe peer is opgevoedJackira schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens. Je kunt ook je hond in bescherming nemen trouwens. Maar als je hem eerst een half jaar af laat raggen totdat het moment daar is dat hij zich het liefst onzichtbaar maakt dan is bijsturen inderdaad veel werk.Tineke schreef:Ik kan me er ook niets bij voorstellen, wel dat een roedel niet lekker loopt en herplaatsen wellicht beter is , maar dan zou ik voor de nieuwkomer kiezen en niet voor het hondje welke ik al jaren had.
Maar goed ieder het zijne en Peer zit op een goede plek en krijgt een fijn leven![]()
wat een aannames zeg
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik zat er na Sarah's dood ook over te prakkiseren, je hebt me, al máánden geleden, al eens verteld dat, bij een súperbaas, Peer mocht verhuizen. Dit is gewoon perfect. Niet leuk, maar het kwam erg 'mooi' uit.
- Thijs&Pim
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dwerg/mini Pincher,
Chihuahua - Aantal honden: 2
Wat een mooierd.. geweldig ! 

How we walk with the broken, speaks louder than how we sit with the great.

- Suzanne
- Zeer actief
Jeetje wat een beslissing! Sterkte. Maar voor Peer is alleen het allerbeste goed genoeg. Zo te horen heeft hij dat gekregen. Veel geluk met elkaar!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat gaat dan wel ten koste van de natuurlijke manier van spelen bij de puli's.Jackira schreef:Je kunt ook je hond in bescherming nemen trouwens.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar de dweilen verdienen evengoed een thuis waarin ze volledig zichzelf kunnen zijn en zich een hele leven lang moeten intomen omwille van de andere partij is ook zoiets.
Ik heb zelf een hond die nogal lomp is met roedelgenoten en hoewel hij prima weet waar de grens ligt en de anderen hem gelukkig ook terecht wijzen indien hij te ver gaat kan en wil ik niet veranderen hoe hij zich van nature vermaakt met andere honden. Dat is nu eenmaal hoe hij is.
Fijn dat Peer met zijn kont in de boter is gevallen

Wij mensen hebben er meer last van als we een dier moeten herplaatsen, dan het dier zelf, zeker als die in zo'n warme mand terecht komt. Lekker knuffelen, spelen en eten en alle aandacht van het baasje en geen gekrijs van die idiote zwabbers, hij prijst zichzelf helemaal gelukkig!Nanna schreef:Ik had natuurlijk best Pirke aangelijnd kunnen houden. In dat geval ben ik er vlot bij als Csikasz even gezellig aan hem wil trekken én hij blijft geen kilometers achter. En als hij bij Thea niet goed zou gaan zou ik het ook zo doen, maar het is niet mijn stijl om een hond eeuwig aan een lijntje te hebben.-Saskia- schreef:Dat gaat dan wel ten koste van de natuurlijke manier van spelen bij de puli's.Jackira schreef:Je kunt ook je hond in bescherming nemen trouwens.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar de dweilen verdienen evengoed een thuis waarin ze volledig zichzelf kunnen zijn en zich een hele leven lang moeten intomen omwille van de andere partij is ook zoiets.
Csikasz herplaatsen had ook gekund maar ik geloof niet dat Thea daar op zit te wachten
Het was ook geen heilig moeten en hij zat niet op de schopstoel. Maar nadat Sarah overleed leek hij me het ideale hondje voor Thea en man Peter. Enig kind, alle aandacht en altijd mee. Het gaat nu al zo goed als perfect dus ik geloof niet dat Peer veel last heeft van de transitie.
- Tineke
- Zeer actief
Nou vanaf dat de pup kwam begon dat niet meer lopen toch omdat er toen pas zo wild werd gespeeld.Neeltje schreef: Maar wel of geen nieuwe pup, doet niets af aan het feit dat het niet lekker loopt tussen de puli's en Peer. En blijkt dat Peer een luiwammes is en liever bij iemand op de bank ligt om buikje te kroelen. En voor zover ik Nanna ken, past dat niet helemaal bij haar en heeft ze voor de hond gekozen. Iets wat je denk ik doet als je heel veel van je hond houdt. Ervoor willen zorgen dat hij het beste leven kan krijgen wat bij hem past en hem niet koste wat kost bij je houden.
Ik weet dat het een gigantisch moeilijke beslissing is geweest, maar een beslissing waar ik heel veel respect voor heb.
En daarop geef ik aan dat ik dan ervoor gekozen zou hebben de nieuwkomer of in te dammen of , als dat me niet lukte, die te herplaatsen.
En dat een ander daar anders over denkt , prima immers.
Waarom er voor , wederom , de verkeerde keuze van hond die uitloopt op een herplaatsing zoveel respect moet zijn ontgaat mij eerlijk gezegd.
Je herstelt je fout die je met wat verstand gebruiken had kunnen voorkomen.

- Tineke
- Zeer actief
Die natuurlijke manier van spelen kunnen ze toch echt niet bij iedere hond doen lijkt mij. Zouden ze mijn Micron daarvoor nemen waren de rapen ook gaar hoor, dus ik denk dat het helemaal niet zo verkeerd is honden in te dammen wanneer ze de grenzen van andere honden niet respecteren.-Saskia- schreef:Dat gaat dan wel ten koste van de natuurlijke manier van spelen bij de puli's.Jackira schreef:Je kunt ook je hond in bescherming nemen trouwens.
Ik heb zelf een hond die nogal lomp is met roedelgenoten en hoewel hij prima weet waar de grens ligt en de anderen hem gelukkig ook terecht wijzen indien hij te ver gaat kan en wil ik niet veranderen hoe hij zich van nature vermaakt met andere honden. Dat is nu eenmaal hoe hij is.
Fijn dat Peer met zijn kont in de boter is gevallen
Ik laat mijn meiden ook niet met elke hond spelen , simpelweg omdat hun manier van spelen niet leuk is voor iedere hond.
Ik zie dat nou niet direct als een aantasting van hun karakter eerlijk gezegd, en dat blijkt wel want als ze samen spelen gaat het er nog net zo aan toe als anders.
Het verschil met jouw hond is dat hij weet waar de grens ligt en dat is het verschil tussen spelen wat wellicht ook op de grens gaat of een andere hond pijn doen.