Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaatservice starten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Uitlaatservice starten

Ongelezen bericht door Machie »

Ach, ik loop elke dag in het bos met honden van anderen. Ik geniet er elke dag van en de stap om een eigen HUS te beginnen is de beste die ik gedaan heb. Rijk word je er niet van maar het is zo heerlijk :)
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Stapper schreef:
Cleva schreef:
Jackira schreef:
hewi schreef:Bedoel je met GPS om dat ze dan dus sowieso los gaan? Ik bedoel ik heb al keer achter de mijne aan gezeten maar als die bang is is zo'n GPS leuk maar krijg je hem nog niet.
Verder zou ik alleen willen dat mijn honden met jou een klik hadden en jij met hen. En dat ze lol hebben en lekker kunnen spelen en rennen
Nee meer als extra zekerheid voor als er iets gebeurd met honden die goed los kunnen lopen. Het lijkt me het ergste wat er is om een hond kwijt te raken en dan ook nog van een ander. Het is dus niet bedoeld om de boel gewoon maar los te gooien ongeacht wat ook. Bange honden zouden niet los gaan en honden die niet betrouwbaar loslopen ook niet. Ook niet met GPS.

Je hebt ook nog te maken met andere honden die wel loslopen.

Waarom investeer je niet in een omheind veld in plaats van een bus?
Ik zou mijn honden met liefde bij iemand achterlaten maar er is geen denken aan dat je er mee de wijde wereld in gaat. Dat doe ik zelf.
Ik wil ook helemaal niet dat mijn honden het besef ontwikkelen dat ze ook zonder me naar het bos kunnen. Niet om ze afhankelijk te houden maar het is iets dat we gewoon samen doen. Dat is roedellol. Dat doen we niet met vreemden.
Wat een goed idee een stuk land afhuren en daar de honden loslaten. Maar is dat niet erg prijzig?
En zijn er mensen die hun land verhuren en daar honden op willen?
Iemand wilde graag een stuk land huren om haar schapen op kwijt te kunnen en daar duurde wel even voordat lukte. Is een erg mooi stuk en we oefenen daar met onze honden maar de buurt wil (snap ik) zo weinig mogelijk last van blaffende honden.
Ik heb hier in de omgeving wel gekeken, hier is het niet te doen. Vrijwel niks te vinden en wat er is heeft echt een agrarische bestemming. Ik wilde namelijk niet met 7 honden tegelijk op pad, en om rond te komen had ik eigenlijk wel meer honden per wandeling nodig en dat vind ik niet verantwoord.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Cleva schreef:
Machie schreef:Ach, ik loop elke dag in het bos met honden van anderen. Ik geniet er elke dag van en de stap om een eigen HUS te beginnen is de beste die ik gedaan heb. Rijk word je er niet van maar het is zo heerlijk :)
Ik vind er ook niets mis mee, hoor. Maar dat jij het leuk vind biedt mij natuurlijk geen motivatie.
Ik zou het sowieso wel geinig vinden om voor zes klanten tegelijk af te tikken. Ik zou ook niet weten waarom dat geen vetpot is.
Als je er gewoon 40 uur per week aan werkt kun je er prima van leven, hoor.
Maar wat is mijn voordeel als klant?
40 uur per week kom je niet aan. Zeker niet met hoe ik het heb opgezet. Ik loop met max 6 honden en max 2 groepen per dag. Een eigenaar die van 8 tot 17 uur werkt heeft er niks aan als ik zijn hond om 9 uur 's morgens uitlaat.
Wat jou voordeel is? Dat je hond geen 9 uur alleen hoeft te zijn op 1 dag en wel goed uitgelaten wordt op een zo veilig mogelijke manier. Met mijn uitlaathonden ben ik nog voorzichtiger dan mijn eigen. maar jou hoef ik niet te overtuigen want jij bent duidelijk niet de markt :) En dat hoeft niet. Ik ben er zo eentje die mijn eigen honden ook niet (snel) met een HUS zal meegeven. Ik heb er nl de karakters niet voor.

Toen ik startte begin dit jaar, had ik verwachte een heel ander type honden dan ik nu heb. Ik heb voornamelijk honden van eigenaren die heel bewust bezig zijn met hun honden. Vrijwel allemaal sporten of trainen ze vrij fanatiek met hun honden en zijn ze in hun vrije tijd veel met hun honden bezig. Ik heb trouwens wel gemerkt dat het kennismaken met de eigenaren en hun beslissing om wel of niet hun hond mee te geven aan mij er eentje is die genomen wordt op basis van gevoel. Papiertjes ed zijn niet zo belangrijk. Er word meer gekeken hoe de hond op je reageert en hoe jij op de hond reageert. En of de manier van omgang beetje gelijk ligt.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Stapper schreef:
Wat een goed idee een stuk land afhuren en daar de honden loslaten. Maar is dat niet erg prijzig?
Iemand wilde graag een stuk land huren om haar schapen op kwijt te kunnen en daar duurde wel even voordat lukte. Is een erg mooi stuk en we oefenen daar met onze honden maar de buurt wil (snap ik) zo weinig mogelijk last van blaffende honden.
Wij huurden een stuk grond (in Amsterdam notabene) en hadden daar een hondencreche op (autocorrect maakt daar hondengevecht van trouwens, maar nee). Liep heel goed en was inderdaad ontzettend leuk werk om dat te runnen.

Helaas mochten we op een gegeven moment dat stuk niet meer huren en daarna hebben we nooit meer wat gevonden.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Leonie. schreef:
Stapper schreef:
Wij huurden een stuk grond (in Amsterdam notabene) en hadden daar een hondencreche op (autocorrect maakt daar hondengevecht van trouwens, maar nee). Liep heel goed en was inderdaad ontzettend leuk werk om dat te runnen.

Helaas mochten we op een gegeven moment dat stuk niet meer huren en daarna hebben we nooit meer wat gevonden.
Dan ben ik heel benieuwd waar dit was!
Perry en Noah

Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:
Jackira schreef:
hewi schreef:Bedoel je met GPS om dat ze dan dus sowieso los gaan? Ik bedoel ik heb al keer achter de mijne aan gezeten maar als die bang is is zo'n GPS leuk maar krijg je hem nog niet.
Verder zou ik alleen willen dat mijn honden met jou een klik hadden en jij met hen. En dat ze lol hebben en lekker kunnen spelen en rennen
Nee meer als extra zekerheid voor als er iets gebeurd met honden die goed los kunnen lopen. Het lijkt me het ergste wat er is om een hond kwijt te raken en dan ook nog van een ander. Het is dus niet bedoeld om de boel gewoon maar los te gooien ongeacht wat ook. Bange honden zouden niet los gaan en honden die niet betrouwbaar loslopen ook niet. Ook niet met GPS.

Je hebt ook nog te maken met andere honden die wel loslopen.

Waarom investeer je niet in een omheind veld in plaats van een bus?
Ik zou mijn honden met liefde bij iemand achterlaten maar er is geen denken aan dat je er mee de wijde wereld in gaat. Dat doe ik zelf.
Ik wil ook helemaal niet dat mijn honden het besef ontwikkelen dat ze ook zonder me naar het bos kunnen. Niet om ze afhankelijk te houden maar het is iets dat we gewoon samen doen. Dat is roedellol. Dat doen we niet met vreemden.
Een omheind veld zou ideaal zijn. Daar ben ik ook naar aan het kijken maar in deze omgeving is dat niet eenvoudig om te vinden. Dus daar ben ik nog wel even mee bezig. Er is hier wel een omheind losloopgebied en dat lijkt me een goede tweede optie. Dan heb je inderdaad nog wel te maken met andere loslopende honden. Maar ik loop daar ook met eigen honden en over het algemeen lopen daar wel mensen die prettig in de omgang zijn en ook hun honden goed in de gaten houden. Ik merk echt verschil in welke wijk ik loop. Zonder risico is het nooit, maar dat is denk ik ook niet haalbaar. Op een omheind eigen veld zelfs ook niet want je hebt altijd interactie tussen de honden.

Ik wil door middel van af en toe een hond te logeren uitzoeken hoe het gaat om er een hond van iemand anders bij te hebben met loslopen(alleen in overleg natuurlijk en in een omheind gebied) en dat uitbreiden zodat ik er steeds meer ervaring in krijg.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Een omheind veld klinkt als luxe, maar is dat leuk voor honden? Elke keer hetzelfde? Honden worden blij van struinen, rennen, nieuwe geurtjes, lopen en spelen (of niet) met andere honden. Je moet gewoon heel erg goed kunnen zien welke honden goed bij elkaar passen en hoe de balans van de groep is. En wáár je gaat lopen op welk tijdstip. Welke plekken je moet vermijden en vooral welke andere honden je moet ontlopen wanneer je deze aan ziet komen.

Ik had een commando die ik alleen riep wanneer écht nodig. En dan kregen de honden ook altijd wat lekkers. Zei ik het een keer per ongeluk dan moest ik ze dus ook wat geven :mann: Dit werkte erg goed! De honden reageerde altijd erg goed hierop.

Ik denk dat het echt ook uitmaakt waar je woont hoor. Ik liep 5-6 dagen in de week in de ochtend met een grote groep (meestal max 6 en bij uitzondering tot 8, dit lag aan welke honden ik in de groep zou hebben die dag) en de middag had ik dan gereserveerd voor de honden die niet in de groep konden of voor dierenverzorging aan huis.

Ik ben ermee gestopt omdat fotografie het won van het hebben van een hus en omdat het gewoonweg geen vetpot is. Hier in Zeeland was 12 euro per hond echt de max. En daar moeten dan dus alle kosten nog af. Daarnaast merkte ik dat ik meer behoefte kreeg aan het lopen als hobby met mijn eigen honden en niet meer als werk.

Toentertijd heeft iemand het klantenbestand overgekocht maar kreeg een jaar later een goed aanbod om iets anders te gaan doen. Ik word nog maandelijks gebeld dus een uitlaatservice hier beginnen is sowieso een heel goed plan :P

Je moet gewoon snel kunnen handelen en je altijd indenken dat je verantwoordelijk bent voor iets belangrijks van een ander. Zoals ik al eerder zei, wat hier ontzettend goed werkte was filmen. Eigenaren vonden dat fijn, zo konden ze toch een beetje meekijken. En ze waren altijd welkom om mee te lopen.

Transparantie is gewoon belangrijk. Ook bij mij ging er wel eens wat mis. Als je maar goed kan handelen op dat moment en eerlijk bent naar de eigenaren toe.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ήυs schreef:Een omheind veld klinkt als luxe, maar is dat leuk voor honden? Elke keer hetzelfde?

Finn vond het fantastisch. Leuk spelen met andere honden een uur lang, gaten graven etc. Ze hadden ook een zwemvijver. Nu is dat voor Finn niks, maar andere honden zullen dat vast waarderen.
Wandelen, snuffelen en ontdekken deden we samen al genoeg. Een uur op een veld zitten om lekker met andere honden te spelen deed ik nooit.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Cleva schreef:

Het is een andere markt waar meer geld zit dan in de uitgenutte wandelarij.
Dit betwijfel ik toch zeer. Ik geloof best dat er een markt voor is. Maar dat menig mens toch liever heeft dat hun hond met een klein groepje andere honden wordt uitgelaten. Ipv in een veredelde tuin losgelaten worden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Op een veld denk ik dat de honden sneller rottigheid gaan uithalen omdat ze zich vervelen. De honden die ik mee heb zijn druk met snuffelen en hondendingen doen onderweg, ze spelen af en toe met elkaar maar zeker niet de hele weg. Ik wil de energie in de groep laag houden, ik wil geen kans op ganging up als er wat gebeurt wat een andere hond niet aanstaat.. Een deel van de klanten laat de honden met mij meegaan omdat ik ga wandelen, ze willen hun hond niet op een veld losgegooid met andere honden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Machie
Zeer actief

Omega schreef:Op een veld denk ik dat de honden sneller rottigheid gaan uithalen omdat ze zich vervelen. De honden die ik mee heb zijn druk met snuffelen en hondendingen doen onderweg, ze spelen af en toe met elkaar maar zeker niet de hele weg. Ik wil de energie in de groep laag houden, ik wil geen kans op ganging up als er wat gebeurt wat een andere hond niet aanstaat.. Een deel van de klanten laat de honden met mij meegaan omdat ik ga wandelen, ze willen hun hond niet op een veld losgegooid met andere honden.
Hier net zo. Eigenlijk spelen de honden helemaal niet zo veel. Ze trekken eens een sprintje samen maar verder is het veel draven en snuffelen :)
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik denk dat het afhankelijk van de hond is. Voor keetje zou eigenlijk ook liever een omheind veld hebben ( niet te klein) hebben. Die vindt spelen met andere honden echt geweldig. Lekker racen. En ik weet niet hoe betrouwbaar ze losloopt bij anderen. Lizzie zou dan weer liever wandelen. Maar die spreekt dan ook eigenlijk alleen met Keetje. En die loopt super betrouwbaar los. Die raak je nog niet kwijt al had je het graag.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik geef hem ook niet mee aan een uitlaat service. Maar zorg zelf dat ik tijd genoeg heb om optijd te wandelen.

Mocht ik dat niet hebben zou ik kiezen voor een oppas die naast mijn hond hooguit nog een enkele andere hond tegelijk in huis zou hebben. Een lekkere tuin en daarnaast ook nog wandelen. Mensen die een drukke baan hebben kunnen niet altijd echt een lange wandeling maken. Dan kan een hus denk wel degelijk uitkomst bieden. Even naar het dichtbijzijnde park om de hond even te laten rennen lukt meestal wel. En ik gok er dus toch op dat een hus die lekker wandelt en waar de honden ook lekker los kunnen spelen een compleet plaatje bied.

Ik snap het niet mee willen geven aan een hus. Maar ook aan iemand die ze enkel even in een veld los gooit zou ik het niet doen.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Chihuahua-paws schreef:Ik geef hem ook niet mee aan een uitlaat service. Maar zorg zelf dat ik tijd genoeg heb om optijd te wandelen.

Mocht ik dat niet hebben zou ik kiezen voor een oppas die naast mijn hond hooguit nog een enkele andere hond tegelijk in huis zou hebben. Een lekkere tuin en daarnaast ook nog wandelen. Mensen die een drukke baan hebben kunnen niet altijd echt een lange wandeling maken. Dan kan een hus denk wel degelijk uitkomst bieden. Even naar het dichtbijzijnde park om de hond even te laten rennen lukt meestal wel. En ik gok er dus toch op dat een hus die lekker wandelt en waar de honden ook lekker los kunnen spelen een compleet plaatje bied.

Ik snap het niet mee willen geven aan een hus. Maar ook aan iemand die ze enkel even in een veld los gooit zou ik het niet doen.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Ik maak eigenlijk ieder dag wel ff tijd voor een flinke wandeling. Maar staan wachten terwijl Keetje speelt vind ik weer saai. Ze mag gerust ff en sprintje trekken maar dan loop ik weer door. Keetje en Lizzie spelen overigens echt veel samen. Dus ook met elkaar vermaken ze zich prima.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

eerlijk gezegd, vertrouw ik niemand mijn hond toe,
heb zelf gelukkig ruim voldoende tijd om te wandelen en te spelen,
Lana gaat alleen met mij van eigen terrein af,
in geval van nood, zorg mijn man voor haar, thuis, want die is niet van het wandelen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

_Tiny_ schreef:Ik heb liever een omheind veld (evt een zwemvijver!) met iemand daarop die de honden in de gaten houdt dan dat ze los meegaan. Hoe vaak hoor je wel niet dat een hond zoek raakt bij een hus. Moet er niet aan denken. Nee hoor, hoge hekken, niks mis mee.
helemaal mee eens.

ellen
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik zou mijn honden nooit meegeven aan een hus
Mijn reu kan niet met andere reuen, de 2 oudere teven hoeven niet met iemand anders mee, die zijn het liefst bij mij en de andere honden van ons.
Mijn pup is nog te jong, vind ik
Ze krijgen hier genoeg lange wandelingen en trainingen en ik heb altijd 2 schapenweien leeg liggen waar ze heerlijk kunnen rennen en snuffelen, als ik eens niet ga wandelen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

_Tiny_ schreef:Ik heb liever een omheind veld (evt een zwemvijver!) met iemand daarop die de honden in de gaten houdt dan dat ze los meegaan. Hoe vaak hoor je wel niet dat een hond zoek raakt bij een hus. Moet er niet aan denken. Nee hoor, hoge hekken, niks mis mee.

Ja precies, ik vond het ideaal en een hele geruststelling. Natuurlijk moet je er wel de hond voor hebben, maar dat geldt toch ook voor een wandelende HUS? Ik weet ook zeker dat Finn weinig zou spelen als de HUS zou wandelen, maar op zo'n groot veld heb je toch een andere setting en werd er dus volop gespeeld.
Het was mijn insteek dat hij wat te doen had en lekker voldaan thuis verder kon slapen terwijl ik nog aan het werk was en dat was iedere keer weer zeer geslaagd :D
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Heel leuk iedereen die hun hond niet mee zou geven aan een hus. :LOL: Maar er zijn genoeg mensen die het wel doen en daar gaat het nu over denk ik. Ik heb bij een pension gewerkt met grote speelweides, de ene hond vindt dat geweldig en de ander staat alleen maar om je heen te drentelen. Denk dat je vooral moet kiezen wat jij leuk en prettig vindt, wandelen of een veld. Voor beide is er genoeg vraag naar.

Succes in ieder geval. :D
Machie
Zeer actief

Ik ben verrekte blij dat er genoeg mensen hun hond wel aan mij toevertrouwen :) Want het is echt een super leuke baan, maar zeker geen vetpot :)
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Tijdens mijn zwangerschap en kraamperiode heb ik gebruik gemaakt van een HUS. Ik heb rondgevraagd naar ervaringen van mensen in het wereldje en deze HUS kwam goed naar voren.
De eigenaar van de HUS kwam kennismaken en reageerde goed op Murdock, dat gaf me vertrouwen. Ik mocht ook gerust een keer meelopen, maar dat was in mijn situatie niet mogelijk helaas.
Ik kreeg van elke wandeling een verslagje en foto's via de app.
Daarop kon ik ook zien dat ze inderdaad zoals ze zeiden met 2 man met een groep van max 8 honden liepen.
Als Murdock smerig was wasten ze hem eerst voor ze hem thuisbrachten, dat was wel fijn!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Machie schreef:Ik ben verrekte blij dat er genoeg mensen hun hond wel aan mij toevertrouwen :) Want het is echt een super leuke baan, maar zeker geen vetpot :)
Ja fijn dat je een baan hebt waar je zoveel plezier aan beleeft!
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

veertje schreef:
Ja precies, ik vond het ideaal en een hele geruststelling. Natuurlijk moet je er wel de hond voor hebben, maar dat geldt toch ook voor een wandelende HUS? Ik weet ook zeker dat Finn weinig zou spelen als de HUS zou wandelen, maar op zo'n groot veld heb je toch een andere setting en werd er dus volop gespeeld.
Het was mijn insteek dat hij wat te doen had en lekker voldaan thuis verder kon slapen terwijl ik nog aan het werk was en dat was iedere keer weer zeer geslaagd :D
Abel gaat sinds vorige week naar een oppasadres. De oppas woont buitenaf met een hele ruime tuin, die volledige omheind is. Naast twee honden heeft ze ook een paard en twee pony's, die gewoon vrij in de tuin lopen. Dagelijks heeft ze zo'n 8 à 10 oppashonden. Onze gemakkelijke Abel :I: vond het heerlijk daar. De oppashonden worden niet uitgelaten, want ze kunnen in de tuin alles doen. Dat wordt allemaal keurig opgeruimd en het ziet er echt supernetjes uit allemaal. De honden mogen, met uitzondering van de slaapkamer, echt overal komen. Via de bijkeuken en de garage kunnen ze naar binnen of buiten lopen wanneer ze maar willen. Er wordt geen gebruik gemaakt van kennels, en er is continu iemand bij om alles in de gaten te houden. Ik ben helemaal om. Wat een fantastische plek! :D Voor veel honden misschien nog wel beter/leuker dan een HUS ja, maar voor Jip zou het helemaal niets zijn.
Margreth
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever.

Ongelezen bericht door Margreth »

Machie schreef:Ik hen sinds februari een HUS en nog niemand van mijn klanten heeft gevraagd naar kennis op papier. Mijn ervaring is dat het vooral op gevoel gaat. Mensen moeten zich goed voelen bij je en vertrouwen in je hebben. De baasjes van mijn uitlaathonden mogen altijd meewandelen als ze eens willen zien hoe het er aan toe gaat. Verder wandel ik met kleine groepen van max 6 honden, mijn eigen honden gaan niet mee.
Ik vind het zelf iig heerlijk. Ik wandel met enorm veel plezier en vermaak me uitstekend zo :) Ik hen sinds ik begonnen ben nu 8 honden. Het is geen vetpot maar ik ga er langzaam van kunnen leven :)
Op de dagen ik in een werkweek 11uur van huis ben, gaat mijn hond met de HUS mee. Na deze HUS te hebben benaderd is men bij mij thuis geweest voor een intake. Een goed gesprek met wensen en verwachtingen van beide zijde, daarna is mijn hond meegenomen voor een wandeling in een bosrijke omgeving, met losloopgebied, bij mij in de omgeving en eigen honden. Na +/- 45 min. weer terug, Kyo meer dan welkom. Men 2 ronden per dag wandelt, 1 aan het eind van de ochtend de ander in de loop van de middag. Naar gelang het tijdstip de ochtend ronde door de eigenaar en het tijdstip wanneer de eigenaar weer thuis is, bepaalt ronde 1&2. De Uitlaatservice in gebieden wandelt waar ruimte heerst (ken deze gebieden), men altijd rekening houdt met andere wandelaars met positieve benadering voor hond en wandelaar. Getuige de foto's en filmpjes heeft Kyo veel plezier met zijn wandelvrienden en soortgenoten :).
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Bij mij maalt het ook al een tijdje om dit te gaan doen, maar dan niet met een bus vol honden, maar gewoon aangelijnd met 1 tot max 3 honden in mijn eigen dorp. Zal toch eens gaan peilen of hier uberhaupt belangstelling voor is.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Als de verhuizing hier achter de rug is me ook weer meer verdiepen in uitlaten als extra service. Dan wel een op een en met een fitness half uurtje er bij.

https://www.sporthondinconditie.com/blo ... n-conditie

Dus lees even mee met ideeën etc.
Machie
Zeer actief

Leuk idee Carmen :)
Ben benieuwd of er veel animo voor is.
Mijn ervaring tot nu toe is dat het liefste iedereen heeft dat de hond tussen 12 en 13 uur uitgelaten wordt :LOL:

Mijn hus draait steeds beter. En eindelijk mijn eerste labrador :cheer: :LOL: Heerlijke hond trouwens. Ook met de pup gaat hij heeeel zacht om. Echt een super leuk beest!
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Niika88 schreef:
crutz schreef:Als de verhuizing hier achter de rug is me ook weer meer verdiepen in uitlaten als extra service. Dan wel een op een en met een fitness half uurtje er bij.

https://www.sporthondinconditie.com/blo ... n-conditie

Dus lees even mee met ideeën etc.
ohh, als jij toch eens iets dichterbij woonde....
Dat heb ik ook echt, maar helaas.

Noa gaat, als ik straks 4 dagen werk, ook waarschijnlijk enkele dagen naar de dagopvang (de andere dagen bij mijn moeder). Zij mag alleen naar een volledig omheind veld, zelfs aangelijnd gaat ze niet met vreemden mee (al zijn daar wel uitzonderingen bij, bij een aantal van dit forum zou ze wel mee mogen). En in een groep op een veld haar eigen dingetje doen vindt ze heerlijk. Degene waar ik nu naar kijk is dagopvang 1 euro duurder dan uitlaatservice. Dan mogen ze er van 7-19 zijn en kunnen ze tegen betaling gehaald en/of gebracht worden.
Machie
Zeer actief

Ik snap dat volkomen Nanna, maar toch ben ik verrekte blij dat mensen mij wel vertrouwen met hun honden. Net als mensen jou vertrouwen met hun honden en jou als oppas.
Machie
Zeer actief

Ik vertrouw mezelf het aller meeste :LOL:
Dus dan is een HUS starten een vrij logisch gevolg. Laten zien hoe het ook kan. Daarom ook kleine groepen. 2x 6 honden is zat voor mij om van te kunnen leven :)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”