Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

''De eerste hond waar ik bang voor ben moet nog geboren...''

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: ''De eerste hond waar ik bang voor ben moet nog geboren.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

kooi schreef:
Terwijl voor mij de allerbelangrijkste/-leerzaamste boodschap van CM juist was: ''No talk, no touch, no eye contact''.
Terwijl dat dan juist voor mijn Jorla weer een trigger was om uit te vallen. Die vond genegeerd worden bedreigend.

Maar ja, dan had zo iemand van CM geleerd dat je een vreemde hond moest negeren en dat telde dan zwaarder dan mijn verzoek om mijn hond toch alsjeblieft even te begroeten. Kreeg ik 'les', over hoe ik anderen met MIJN hond moest laten om gaan, want CM knows best.

Uhuh, ja joh, maar zou je nu alsjeblieft mijn hond even willen begroeten, dan kunnen we allemaal ontspannen. :roll:

Met Yuna nu is het vaak het omgekeerde.
Geeft zij duidelijke signalen af dat ze bang is en dan krijg je zo'n type van: "Ja, maar ik voel honden honden aan en ze weten dat ik te vertrouwen ben". En dan toch door pushen.

Of ik zit met haar in een kantine en ze ligt aangelijnd aan de tafel, komt er iemand aan met een kind of kinderen, die "even het hondje willen aaien". En dat je dan zegt dat je dat liever niet hebt, omdat ze bang is, maar ze blijven evengoed komen.

En het labrador gebeuren.
Komen meestal op haar afgebulderd met niets dan goede bedoelingen. Maar zij vindt dat nu eenmaal eng en geeft duidelijke signalen af, die dan door de labrador-eigenaar worden genegeerd, want: "Hij doet niks hoor, hij wil alleen maar spelen". Kan zijn, maar zij is bang. Dus dan stop ik zo'n hond af. Soms is dat een complete vertoning, want zo'n hond moet en zal bij mijn hondje.

Dan sta je daar gebogen en met afwerende gebaren te draaien om je hondje buiten schot te laten. En dan doet zo'n eigenaar evengoed nog niets, want ja, hij wil alleen maar spelen. :gvd:
Waarom zou een ander je hond moeten aaien omdat ze anders bijt.? Beetje vreemd , Jaaa je eigen schuld dat je nu gebeten word . Heb je nog zo gewaarschuwd vooral te aaien anders bijt ze. :LOL: Die kreeg van mij gelijk oorveeg. :roll:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”