Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopt jouw hond los op oudejaarsdag?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Loopt jouw hond los op oudejaarsdag?

Ongelezen bericht door renee-uk »

hier wel gewoon los, aangezien er nauwelijks geknald wordt en al zeker niet overdag.

in nederland hield ik mijn honden wel aan de lijn op oudjaarsdag, voor mij geen honden die in paniek weglopen als er iets verkeerd gaat met dat ellendige vuurwerk.
van een dagje aan de lijn gaan ze niet dood, bij een in paniek wegrennende hond moet je dat maar afwachten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

we zijn bij opa en oma geweest en die hebben een omheind grasveld op hun binnenerf, daar hebben ze even lekker kunnen rennen en we hebben nog wat getraind. anders was ik naar het bos gegaan of een andere plek waar ze nog ff lekker los konden. In de wijk lopen ze nooit los dus vandaag ook niet.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Vanmiddag naar bussloo geweest en daar is geen vuurwerk dus gewoon los.
Mijn honden lopen in de wijk ook altijd los maar net met de plasronde heb ik ze toch aan de lijn gedaan onderweg naar het veldje.
Ze knallen hier als debielen, de hele straat staat vol en de brandweer en politie komt af en aan.
Op het veldje een straat verderop gingen ze wel los maar dan aan de lijn weer terug, m'n trommelvliezen trillen nog na, zo'n herrie en gewoon niet stoppen als er honden lopen.
Gelukkig zijn ze bomproof en reageren ze 0 maar dit soort risico's als er zo dichtbij vuurwerk is moet je gewoon niet nemen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Hier mochten ze vanmorgen gewoon een uurtje los. Ze zijn echt niet bang voor de knallen, zelfs als het dicht bij is en ik het stiekem zelf wel eng vind ;)

‘S avonds ga ik niet lopen, in de straten kan achter elke auto wel een kutjochie met een rotje staan, voor de hondjes en voor mezelf gevaarlijk dus.
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ja hoor, geen probleem.
Op oudjaarsavond hebben we gewoon lekker onze ronde gelopen, ook los. Geen spastisch gedoe hoor. Ik doe gewoon net als anders. Als ik hem ineens aan de riem ga houden vindt hij het misschien juist raar.
Diesel geeft er ook totaal niet om, de grootste bommen worden hier afgestoken op de buurt maar niets last hoor. Ook niet als hij losloopt. Regen vindt hij veel erger :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”