Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De rijdende rechter, stuk over loslopende honden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: De rijdende rechter, stuk over loslopende honden
Wat een omgekeerde wereld. Als je je hond niet onder appèl kunt houden dan dien je 'm aan te lijnen. Ipv iederen maar klakkeloos laten intimideren omdat jij zo nodig een rondje wilt kwekken
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
En dan die onverstoorbare bull terrierNanna schreef:Kijk NU naar de Rijdende Rechter.
Mijn hemel, wat een zootje triefel in die zaal![]()
Ruzie over een paar keffers.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Slippers heb ik gemistNanna schreef:Die ‘beet op commando’billy schreef:En dan die onverstoorbare bull terrierNanna schreef:Kijk NU naar de Rijdende Rechter.
Ruzie over een paar keffers.![]()
God wat een inkijkje in de onderkant van de samenleving. Op straat roken en die sigaret wegtikken, kankerhoer dit en dat en op die slippers in de rechtszaal

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Die ‘beet op commando’billy schreef:En dan die onverstoorbare bull terrierNanna schreef:Kijk NU naar de Rijdende Rechter.
Ruzie over een paar keffers.![]()
God wat een inkijkje in de onderkant van de samenleving. Op straat roken en die sigaret wegtikken, kankerhoer dit en dat en op die slippers in de rechtszaal

Ik woon in zo'n buurt. Godzijdank nog maar een half jaar te gaan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zo blijkt maar dat de problemen, ruzie en het oplossen niet anders is als in een andere wijk.
Vond het eigenlijk ook nog wel zielig en triest voor de simpele ziel met haar hondjes.
Vond het eigenlijk ook nog wel zielig en triest voor de simpele ziel met haar hondjes.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zouden deze dames nu niet eens denken tjonge wat laat ik me gaan als ze dit terugzien op tv. Vond het advies om ze uit elkaar te halen nog het meest verstandige want dit gaat toch nooit meer goedkomen , dat is echt kansloos.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Toch wel beperkt als je je kind bij oma laat wonen om je honden. En dan een helder moment krijgen als er iemand zegt dat je hondjes weg doen ook weer ruimte bied om je kind thuis te laten wonen.Nanna schreef:Haar dochtertje woonde niet bij haar maar bij haar moeder (geloof ik) want die was bang voor de scheldmevrouw met haar kannonades. Dus eigenlijk gaf ze aan dat die honden belangrijker waren dan dat kind.bouvierpoedel schreef:Zo blijkt maar dat de problemen, ruzie en het oplossen niet anders is als in een andere wijk.
Vond het eigenlijk ook nog wel zielig en triest voor de simpele ziel met haar hondjes.![]()
En dan die vader ook met dat kunstgebitloze bekkie en die tientonner van een omaWat erg. Maar wel vermakelijk.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Was ook gelijk wat ik dacht, ze vind die honden belangrijker dan haar dochter.bouvierpoedel schreef:Toch wel beperkt als je je kind bij oma laat wonen om je honden. En dan een helder moment krijgen als er iemand zegt dat je hondjes weg doen ook weer ruimte bied om je kind thuis te laten wonen.Nanna schreef:Haar dochtertje woonde niet bij haar maar bij haar moeder (geloof ik) want die was bang voor de scheldmevrouw met haar kannonades. Dus eigenlijk gaf ze aan dat die honden belangrijker waren dan dat kind.bouvierpoedel schreef:Zo blijkt maar dat de problemen, ruzie en het oplossen niet anders is als in een andere wijk.
Vond het eigenlijk ook nog wel zielig en triest voor de simpele ziel met haar hondjes.![]()
En dan die vader ook met dat kunstgebitloze bekkie en die tientonner van een omaWat erg. Maar wel vermakelijk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou ja, misschien wordt je wel een beetje gek als je constant honden naast je hoort blaffen, alleen haar oplossing om de tv hard te zetten is ook niet echt leuk voor haar andere buren. Hahaha.Nanna schreef:Ik geloof dat ze niet helemaal honderd was hoor. Met die blafbandjes die binnenstebuiten zatengonnie schreef: Was ook gelijk wat ik dacht, ze vind die honden belangrijker dan haar dochter.![]()
Maar evengoed had zij mijn sympathie meer dan dat asociale stuk vreten dat er langs woonde.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik geloof dat ze niet helemaal honderd was hoor. Met die blafbandjes die binnenstebuiten zatengonnie schreef: Was ook gelijk wat ik dacht, ze vind die honden belangrijker dan haar dochter.![]()
Maar evengoed had zij mijn sympathie meer dan dat asociale stuk vreten dat er langs woonde.
Zwakbegaafd. 1 op 7. Dat denk ik er ook altijd maar bij.
Begrip/medelijden zal toch vanaf de niet beperkte kant moeten komen, dan is het meteen een stuk makkelijker om het van je af te laten glijden.
Zet je er twee zonder begeleiding naast elkaar, dan is dit de te verwachten uitkomst.
Misschien zit dat kind ook wel gewoon beter bij oma.
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Floortje schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze hun theekransje niet bij dat open stuk houden.
Dan kunnen de honden lekker rennen richting het dichte stuk. Als ze dan willen etterbakken naar een voorbijganger dan moeten ze eerst langs de baas, en die kan ze dan verbaal tegenhouden of desnoods fysiek blokken.
Of is dat te simpel gedacht?![]()
Zo deed ik dat wel altijd met mijn niet 100% luisterende hond (nu niet meer nodig, want hij gaat nog maar 0,1 km/per uur).
Edit: En hoorde ik het nou goed dat er 60 bijtincidenten waren geweest? Is dat per jaar? Dat is meer dan 1x per week! Bizar
Helemaal mee eens!!
Maar nee dan zijn de hondjes niet meer vrij en kunnen de dames niet meer beppen want dan moeten ze alsnog op hun honden letten en zorgen dat ze nog een greintje fatsoen in die donders krijgen

Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Nieuwsgierig geworden door dit topic, dus ook gekeken. Wat een arremoei zeg...

Let op hoe die ene tokkie aangaf dat ze schrok dat er een 'vette tokkie' naast d'r kwam wonen
Ik ging ka-pot.
Dat soort mensen mogen kinderen krijgen

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
En tóch hadden ze die.Sandra&co schreef:Let op hoe die ene tokkie aangaf dat ze schrok dat er een 'vette tokkie' naast d'r kwam wonenIk ging ka-pot.

"Ik heb ook slaappillen meneewr Fisser!"

- Miezemuis
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Let op hoe die ene tokkie aangaf dat ze schrok dat er een 'vette tokkie' naast d'r kwam wonenIk ging ka-pot.
Daar moest ik ook zo om lachen. Erg hè dat mensen nooit zo objectief naar zichzelf kunnen kijken.
Ja dat bedoel ikthom schreef:En tóch hadden ze die.Sandra&co schreef:Let op hoe die ene tokkie aangaf dat ze schrok dat er een 'vette tokkie' naast d'r kwam wonenIk ging ka-pot.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ja maar ze is er wel hatstikke depri van de hoof.
_Esmee
Als je buiten de oxazepam ook nog quetiapine (naast onrust is dit ook voor waanbeelden en manies) slikt, lijkt me dat er wel iets meer in je breintje aan de hand is dan stress 

- Miezemuis
- Zeer actief
En die chihuahua die overleden was. Super duidelijke en rastypische chihuahua.
Wahaha ja!Miezemuis schreef:En die chihuahua die overleden was. Super duidelijke en rastypische chihuahua.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is dat ik in zo'n zelfde soort wijk woon, anders had ik niet geloofd dat dit echt was
"Nee de honden blaffen nooit! Echt niet!" Terwijl er twee honden doorheen krijsen haha!
En haar dochter woont al anderhalf jaar niet bij haar vanwege het gedoe met de buurvrouw, maar die Wawa's gaan nergens heen?!
Ik kon de dreigende tokkenbuurvrouw wel enigszins begrijpen trouwens. Al was de manier waarop weer oerdom natuurlijk
Maar mijn bovenbuuf heeft dat ook wel eens geflikt, een keffende hond de hele dag alleen thuis laten. En dat is inderdaad gekmakend. Dat ging dus niet nog eens gebeuren, maar mijn buurvrouw lijkt me nog net iets meer voor rede vatbaar dan dit..

"Nee de honden blaffen nooit! Echt niet!" Terwijl er twee honden doorheen krijsen haha!
En haar dochter woont al anderhalf jaar niet bij haar vanwege het gedoe met de buurvrouw, maar die Wawa's gaan nergens heen?!
Ik kon de dreigende tokkenbuurvrouw wel enigszins begrijpen trouwens. Al was de manier waarop weer oerdom natuurlijk

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hangt van de dosering af, lage dosering quetiapine wordt voorgeschreven als slaapmiddel. Pas in hoge doseringen heeft het ook een antipsychotische werking.Sandra&co schreef:Als je buiten de oxazepam ook nog quetiapine (naast onrust is dit ook voor waanbeelden en manies) slikt, lijkt me dat er wel iets meer in je breintje aan de hand is dan stress
Verder heb ik het terug gekeken, ging helemaal stuk

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
In haar geval zou ik het iig niet gek vinden als het voor manies was, wat een mens 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Nou nee.Sandra&co schreef:Als je buiten de oxazepam ook nog quetiapine (naast onrust is dit ook voor waanbeelden en manies) slikt, lijkt me dat er wel iets meer in je breintje aan de hand is dan stress
In lage doseringen wordt dit voorgeschreven als slaapmiddel. De verpakking doet vermoeden dat het hier gaat om een dosering van 25 mg, per pil. De dosering als antipsychoticum is 10 tot 15 keer of nog veel hoger. ( rond 800 mg en dat komt in andere verpakkingen) Ik denk dat het aan haar is voorgeschreven als slaapmiddel en de oxazepam tegen de stress.
Maar dat terzijde. Ik vond haar veel te heftig maar op zich had ze wel gelijk. Je zou naast zo iemand wonen. Goed dat er aan het blafgedrag grenzen werden gesteld door Frank Visser. Dat je je kind ergens anders laat wonen vanwege je honden is voor mij niet invoelbaar. Tenzij het toch ook vooral vanwege de angst van het kind voor die Kenau was. Daar zou het afstand doen van die honden dan niets aan veranderen. Ik hoop dat ze een andere woning aangeboden krijgt en dat ze daar, een ervaring rijker, de overlast van haar hondjes op dezelfde manier gaat beperken als is opgelegd door Visser.
Het was dan ook niet helemaal serieus bedoeld 

- Miezemuis
- Zeer actief
Joh die vrouw was toch ook niet helemaal fris. Dat kind zal vast wel ook andere redenen hebben om niet daar wonen.
-
- Zeer actief
Schoonmaken .Nanna schreef:Ik vraag me dan weer af wat voor werk ze doet als ze steeds maar twee uurtjes weg is en dan weer thuis.

- Feather__
- Zeer actief
Wij hebben het ook gezien.
Diesel de chihuahua
Het ergste was nog dat er op het overlijdenscertificaat ook chihuahua stond! Dat komt toch van een dierenarts of crematorium
En die bruine hond was een corgimix.. Ik zag er zelf vrij weinig corgi in. Maar ja toen noemde ze een franse bull een chihuahua.. Toen wist ik wel genoeg
Wat een tokkiebende, ook echt diegene met die bull terrier. Op d'r slippers inderdaad, haha.
Oh god, je zal er toch naast wonen
Diesel de chihuahua

En die bruine hond was een corgimix.. Ik zag er zelf vrij weinig corgi in. Maar ja toen noemde ze een franse bull een chihuahua.. Toen wist ik wel genoeg

Wat een tokkiebende, ook echt diegene met die bull terrier. Op d'r slippers inderdaad, haha.
Oh god, je zal er toch naast wonen