Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Open voordeur.. en een klapkaak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Open voordeur.. en een klapkaak

Ongelezen bericht door DeDiana »

Caro. schreef:
Suusz27 schreef:Ik vind dit soort dingen altijd twee kanten hebben, ondanks dat ik met mijn klapkaak (maar ook zonder) toch liever gewoon de voordeur dicht heb.

Als een hond Teun toe blaft, zal Muis er ook zeker op af gaan, net zoals jouw eigen honden ook zullen doen en als jij jouw honden alle kanten op slingert omdat je bang voor Muis bent, zal Muis ook alle kanten op gaan en ik haar dus niet kunnen pakken... Als hij had willen bijten, dan had hij dat echt wel gedaan en dat ook wel gered.

Als zoiets dan 1 keer gebeurd, vind ik het eerlijk gezegd best triest om meteen een melding te maken bij te wijkagent en mevrouw helemaal verrot te schelden.
Breng je honden naar huis en ga eens het gesprek aan met die mevrouw, kom je dan niet verder en krijg je dan geen begrip of gebeurd het nogmaals, bel dan eens de politie.
Het uitdagen mag allemaal maar voor het gevolg wordt meteen de politie gebeld...

Nogmaals, ik snap je schrik want ik schrik me soms ook het heen en weer als er een grote hond op mijn klapkaak afkomt of een klein hondje die haar wilt grijpen (die altijd aangelijnd is bij andere honden ondanks dat ze tot op heden geen hondagressie heeft getoond) maar ergens vind ik dit gewoon niet terecht als ik het zo lees.
En ja ik snap jullie angst en weet wat ze kunnen aanrichten etc. etc. maar toch... Ik ben soms bang voor mensen zoals jullie. ;-)

Ook wel mee eens eigenlijk.

Vooropgesteld dat dit niet mag gebeuren en dat je je natuurlijk helemaal kapot schrikt, vind ik soms ook wel dat er te snel naar de politie
gegaan wordt.
Persoonlijk zou ik dat pas doen als er werkelijk gebeten is (en dan nog afhankelijk van de situatie). Als we met z'n allen van iedere dreiging
melding gaan maken, dan heeft de politie het veel te druk (of nemen ze het niet meer serieus) als er echt iets aan de hand is.

Het mag niet dat een deur openstaat en een hond uitbreekt, en is het dan een Stafford dan schrikken we nog extra. Maar het is 'schrik', de
vrouw zelf was ook geschrokken, kan het daar dan niet bij gelaten worden?
Ik ook.
Ik heb hier iets vergelijkbaars meegemaakt met de kruising boerboel x bull mastiff van de overburen die zich lostrok met riem en al om Mila een kopje kleiner te maken. Ik kon in een superreflex die riem pakken voordat de hond bij Mila was, maar ik zag natuurlijk ook al de meest verschrikkelijke taferelen op mijn netvlies voorbij komen. Deze overburen hebben ook nog een bull mastiff en die is ook hondagressief. Ze lieten de honden altijd met z'n tweeën uit, maar konden ze dus niet houden. In eerste instantie was ik natuurlijk heel kwaad en geschrokken, maar er heeft toch een soort van normaal gesprek plaatsgevonden en sindsdien laten de overburen hun honden altijd apart uit zodat ze meer controle hebben. Prima, probleem opgelost wat mij betreft, ik hoef nu niet meer voor het leven van mijn honden te vrezen. Mochten ze na dat incident geen maatregelen hebben getroffen om een herhaling te voorkomen, dan had ik altijd nog een wijkagent kunnen inschakelen. Het was blijkbaar geen onwil van die mensen, maar onbenulligheid dat ze zoiets niet aan zagen komen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Snap nooit zo goed dat mensen dat gekef 'onopgevoed gedrag' vinden maar het er voorts op klappen van hun eigen hond meteen goedpraten. "ja, moeten ze maar niet keffen" :roll: Newsflash, dat vind ík nou onopgevoed gedrag. :engel:
Nee keffen en blaffen is echt t schoolvoorbeeld van een goed opgevoede hond, ik denk dat ik de mijne ergens niet goed begeleid heb want die doen dat niet :oohja: misschien kan ik het ze nog leren -
Nee, dat zegt ook niemand dat het goed opgevoed gedrag is. Maar er vallen tenminste geen dooien bij dát onopgevoede gedrag.
Die vergelijking ook tussen keffen en de keffer naar de barrebiesje bijten. :roll:

Overigens, de laatste keer dat ik keek, hadden veel spa's helemaal geen aanleiding nodig om ergens op te klappen.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

je schrikt je echt wild,ik heb het eens meegemaakt waar we vroeger woonde,voor we in het park waren moesten we onze straat uitlopen en daar stoof een herder een voordeur uit welke mijn dogo teefje dus wél vol greep, mijn andere 3 honden deden niets naar die herder gelukkig,maar eigenaresse van de herder kwam aangelopen en gaf nog een grote bek dat wij maar niet met onze honden daar over de straat moesten lopen.. ( nu was het redelijk lastig om in dat park te komen zonder voorbij aan haar huis te gaan :clown: )

de dierenarts kosten hoefde we ook niet mee aan te komen want het was een eigen schuld gevalletje volgens mevr,tja,ik ben niet zo politie bellerig verder ,dus life goes on,maar keek wel altijd of de deur dicht was als we erlangs liepen..
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Ik keur het voordeur open zetten, honden die naar buiten kunnen rennen en zeker met klapkaak ook zeker echt niet goed hoor, laat dat duidelijk wezen!!
Maar van er bovenop klappen is mijn inziens geen sprake, was dit wel het geval, had er zeker schade geweest en had ik het ook zeker overwogen.

Ik liep laatst ook de hoek om bij mij in de straat en de hond van de buurvrouw die andere honden niet blieft, stond met flexi aan de voordeur terwijl ze de tuin deed... Nou ik zat ook zowat tegen het plafond met mijn klapkaak, sta je dan.. Hup, hond kort, buurhond weggeduwd en retesnel doorgelopen..
Daarna nog even langsgelopen of het de volgende keer niet anders kan omdat dit niet zo handig is...
Stuur ik niet meteen mijn meneer klapkaak (politie) langs.
Is het nou 2 of 3 keer gebeurd, heb je dingen aangegeven en luisteren ze nou nog niet.... Tja dan....

En ja, ik snap de angst voor klapkaken en fouten kun je je niet permitteren maar is het dan zo moeilijk om mevrouw eerst even aan te spreken en het gesprek aan te gaan? Helemaal als er niks!!! is gebeurd qua schade, alleen schrik en eigen interpretatie.
Ja, ook ik vind dat mevrouw fout zat maar als je net een fanatiekeling er tussen hebt, heeft hond gewoon een spuitje/in beslag genomen. Is dat dan wat je zo graag wilt?
Ik snap dat je je eigen hondjes wilt beschermen maar nee, hier ben ik het gewoon niet helemaal mee eens.

En wat is een agressieve reactie? Als de hond agressief was geweest, was er met een klapkaak echt wel schade geweest.
En ja als er een hond naar Muis/Teun blaft, wilt ze er ook naar toe, gelukkig zonder agressie maar elk persoon die angst voor het ras heeft, zal dit zien als eng en dus.... En ja, ik ben hier hard op aan het trainen en ontwijk dit soort situaties zodat mensen niet bang hoeven te worden en zorg er uiteraard voor dat ze er ook niet kan komen.
Laatst gewijzigd door Suusz27 op 19 jun 2017 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Snap nooit zo goed dat mensen dat gekef 'onopgevoed gedrag' vinden maar het er voorts op klappen van hun eigen hond meteen goedpraten. "ja, moeten ze maar niet keffen" :roll: Newsflash, dat vind ík nou onopgevoed gedrag. :engel:
Nee keffen en blaffen is echt t schoolvoorbeeld van een goed opgevoede hond, ik denk dat ik de mijne ergens niet goed begeleid heb want die doen dat niet :oohja: misschien kan ik het ze nog leren -
Keffen is ook onopgevoed gedrag, ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar er meteen veters van willen maken vind ik net zo goed onopgevoed. Beetje de pot die de ketel verwijt zwart te zien.
De mijne zijn réuze opgevoed :engel: Ze keffen niet naar andere honden en als andere honden naar hen blaffen maakt ze dat de pis nog geen seconde lauw. Waarom zouden ze ook :19:
Nou prima toch, de mijne ook niet, maar er zijn honden die wel reageren dus een goede reden om dat keffen gewoon "niet" goed te praten en er mee aan de slag te gaan..... recht lullen wat krom is helpt nooit iemand
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S@ndr@ schreef:

Keffen naar de overkant is niet ok ;) en idd niet een voorbeeld voor goedopgevoedde hondjes. maar het gebeurd.
Wat niet zou mogen gebeuren is dat zo,n hond ineens onbeheerd overstraat loopt dat is gewoon echt niet ok en mag niet gebeuren ;) ook niet ėėn keer.
De vrouw heeft de deur dus open gezet in de wetenschap dat de honden dan naar buiten kunnen in zo'n geval vind ik melding doen bij de wijkagent echt niet gek iig. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig zal ik maar zeggen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Suusz27 schreef:Ik keur het voordeur open zetten, honden die naar buiten kunnen rennen en zeker met klapkaak ook zeker echt niet goed hoor, laat dat duidelijk wezen!!
Maar van er bovenop klappen is mijn inziens geen sprake, was dit wel het geval, had er zeker schade geweest en had ik het ook zeker overwogen.

Ik liep laatst ook de hoek om bij mij in de straat en de hond van de buurvrouw die andere honden niet blieft, stond met flexi aan de voordeur terwijl ze de tuin deed... Nou ik zat ook zowat tegen het plafond met mijn klapkaak, sta je dan.. Hup, hond kort, buurhond weggeduwd en retesnel doorgelopen..
Daarna nog even langsgelopen of het de volgende keer niet anders kan omdat dit niet zo handig is...
Is het nou 2 of 3 keer gebeurd, heb je dingen aangegeven en luisteren ze nou nog niet.... Tja dan....

En ja, ik snap de angst voor klapkaken en fouten kun je je niet permitteren maar is het dan zo moeilijk om mevrouw eerst even aan te spreken en het gesprek aan te gaan? Helemaal als er niks!!! is gebeurd qua schade, alleen schrik en eigen interpretatie.
Ja, ook ik vind dat mevrouw fout zat maar als je net een fanatiekeling er tussen hebt, heeft hond gewoon een spuitje/in beslag genomen. Is dat dan wat je zo graag wilt?
Ik snap dat je je eigen hondjes wilt beschermen maar nee, hier ben ik het gewoon niet helemaal mee eens.

En wat is een agressieve reactie? Als de hond agressief was geweest, was er met een klapkaak echt wel schade geweest.
En ja als er een hond naar Muis/Teun blaft, wilt ze er ook naar toe, gelukkig zonder agressie maar elk persoon die angst voor het ras heeft, zal dit zien als eng en dus.... En ja, ik ben hier hard op aan het trainen en ontwijk dit soort situaties zodat mensen niet bang hoeven te worden.
Maar met een vechthond icm zo'n kleine hond kan je je die 2/3 keer vaak niet permitteren.
Dat er geen schade was kan natuurlijk ook gewoon te danken zijn aan het handelen van TS.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb dan ''onopgevoede'' keffers :roll: Misschien moeten andere eens afvragen hoe dat komt. Ik loop jarenlang te trainen om mijn honden andere honden te negeren en om niet te gaan blaffen. Maar helaas zijn mijn honden zovaak heel vervelend benaderd en dan spreek ik dit nog heel subtiel uit. Dus wat mijn honden doen is als ze bepaalde honden zien dan gaan ze blaffen en ja op zo'n moment schaam ik me dood en probeer op alle fronten het blaffen te dimmen. Als het een tijdje goed gaat komt ik weer zo randdebiel tegen en dan kan ik weer opnieuw gaan trainen om het blaffen er uit te krijgen. Ik ben nu zover dat ik het maar gewoon laat gaan, want ik word schijtziek van die asoos die grote honden hebben op kleine hondjes af laat stormen onder het motto van...ze doen niksssssssss.... De meeste mensen realiseren niet wat voor impact het heeft als er een grote hond op een klein hondje af komt stormen, ben het zat om dat steeds weer opnieuw te gaan uitleggen. Mijn wandelingen bestaan daarom uit mensen met honden te ontwijken... gezellig joh om op de ze manier te wandelen met dicht geknepen bilnaat.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Keffen is ook onopgevoed gedrag, ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar er meteen veters van willen maken vind ik net zo goed onopgevoed. Beetje de pot die de ketel verwijt zwart te zien.
De mijne zijn réuze opgevoed :engel: Ze keffen niet naar andere honden en als andere honden naar hen blaffen maakt ze dat de pis nog geen seconde lauw. Waarom zouden ze ook :19:
Als je onopgevoed tussen aanhalingstekens zet lijkt het net alsof je het wel goed praat.
Met je nieuwe uitleg ben ik het meer eens.

Natuurlijk hoeft er niet meteen veters van gemaakt te worden van zo'n kleintje.
Maar realiseer je toch eens dat die kleintjes snel stuk zijn.
Dat daar niet eens een pitje voor nodig is om dat voor elkaar te krijgen.............
Dus doe er iets aan!

Iedereen wil rustig over straat kunnen lopen.
Ook diegene die wèl verantwoord met zijn pitje om gaat.
Je kunt elkaar helpen, het hoeft niet allemaal van één kant te komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lizzie. schreef:Ik heb dan ''onopgevoede'' keffers :roll: Misschien moeten andere eens afvragen hoe dat komt. Ik loop jarenlang te trainen om mijn honden andere honden te negeren en om niet te gaan blaffen. Maar helaas zijn mijn honden zovaak heel vervelend benaderd en dan spreek ik dit nog heel subtiel uit. Dus wat mijn honden doen is als ze bepaalde honden zien dan gaan ze blaffen en ja op zo'n moment schaam ik me dood en probeer op alle fronten het blaffen te dimmen. Als het een tijdje goed gaat komt ik weer zo randdebiel tegen en dan kan ik weer opnieuw gaan trainen om het blaffen er uit te krijgen. Ik ben nu zover dat ik het maar gewoon laat gaan, want ik word schijtziek van die asoos die grote honden hebben op kleine hondjes af laat stormen onder het motto van...ze doen niksssssssss.... De meeste mensen realiseren niet wat voor impact het heeft als er een grote hond op een klein hondje af komt stormen, ben het zat om dat steeds weer opnieuw te gaan uitleggen. Mijn wandelingen bestaan daarom uit mensen met honden te ontwijken... gezellig joh om op de ze manier te wandelen met dicht geknepen bilnaat.
Ook dat is heel vervelend.
En ook daar zouden anderen jouw honden met rust moeten laten.
Dus ook die mensen zou je moeten kunnen aanspreken.

Het moet van twee kanten komen.
Anders gaat het nooit lukken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Brindlecardi schreef:
Suusz27 schreef:Ik keur het voordeur open zetten, honden die naar buiten kunnen rennen en zeker met klapkaak ook zeker echt niet goed hoor, laat dat duidelijk wezen!!

En ja als er een hond naar Muis/Teun blaft, wilt ze er ook naar toe, gelukkig zonder agressie maar elk persoon die angst voor het ras heeft, zal dit zien als eng en dus.... En ja, ik ben hier hard op aan het trainen en ontwijk dit soort situaties zodat mensen niet bang hoeven te worden.
Maar met een vechthond icm zo'n kleine hond kan je je die 2/3 keer vaak niet permitteren.
Dat er geen schade was kan natuurlijk ook gewoon te danken zijn aan het handelen van TS.
Meen je dat serieus? Zo'n hysterische eigenaresse die van die keffers/gillers aan de riem door de lucht aan het slingert is echt dé manier om de aandacht op je hondjes te vestigen i.p.v. een aanval af te wenden.
Wat Suus als schreef, als die klapkaak had gewild, had hij gewoon gebeten en minstens 1 chihuahua ter plekke laten hemelen. Dat is gelukkig niet gebeurd. En ja een verhaal heeft 2 kanten. Als die chihuahua's niet hadden geblaft was die klapkaak niet naar buiten gestormd. De zeer nalatige eigenaresse van de klapkaak had aan de andere kant natuurlijk te allen tijde haar hond niet de kans mogen geven om te ontsnappen, want haar hond had enorme schade kunnen aanrichten.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik ben het er mee eens hoor dat een hond, en zeker niet een hond die potentieel wat minder goed met andere honden kan, niet naar buiten mag kunnen stormen.

Maar als je van je honden een flirtpole maakt dan gaan zullen 9 van de 10 honden er achteraan gaan verwacht ik. Ik denk ook dat als de hond daadwerkelijk kwaad had gewild je honden niet waren ontkomen ondanks jouw gezwier. Melding bij de politie bij zo'n eenmalig incident had ik ook niet gedaan. Wel was ik inderdaad terug gegaan om over het voorval te praten en te kijken of er afspraken gemaakt kunnen worden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Ik zou trouwens, als door mijn toedoen middels melding bij de wijkagent, de klapkaak in beslag wordt genomen, me geen seconde schuldig voelen. Als het beest wordt afgespoten is de enige die zichzelf daar heel hartelijk voor mag bedanken dat lakse wijf zelf.
Je wéét nu eenmaal dat je met dit type hond honderd keer meer verantwoording hebt dan met een gilwawa. Die neem je dan ook maar. En anders is het doei Tyson.
Dingen bereiken kan op verschillende manieren, je opstellen als KLAPKAAK is er een van die je blijkbaar heel goed ligt, dood moet het,... kan mij het schelen - Nou niets dus, duidelijk
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Ik zou trouwens, als door mijn toedoen middels melding bij de wijkagent, de klapkaak in beslag wordt genomen, me geen seconde schuldig voelen. Als het beest wordt afgespoten is de enige die zichzelf daar heel hartelijk voor mag bedanken dat lakse wijf zelf.
Je wéét nu eenmaal dat je met dit type hond honderd keer meer verantwoording hebt dan met een gilwawa. Die neem je dan ook maar. En anders is het doei Tyson.
Dingen bereiken kan op verschillende manieren, je opstellen als KLAPKAAK is er een van die je blijkbaar heel goed ligt, dood moet het,... kan mij het schelen - Nou niets dus, duidelijk
Tja, dat krijg je als klapkaakhater. Totdat het een onschuldig ras gebeurd, dan is het ineens belachelijk en idioot want hij heeft niks gedaan en wilde alleen maar spelen.
Maar met twee maten meten kan natuurlijk niet want Tyson wilt altijd moorden en als Chanel Tyson grijpt, is het Tysons schuld. Zelfs zonder schade.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Lizzie. schreef:Ik heb dan ''onopgevoede'' keffers :roll: Misschien moeten andere eens afvragen hoe dat komt. Ik loop jarenlang te trainen om mijn honden andere honden te negeren en om niet te gaan blaffen. Maar helaas zijn mijn honden zovaak heel vervelend benaderd en dan spreek ik dit nog heel subtiel uit. Dus wat mijn honden doen is als ze bepaalde honden zien dan gaan ze blaffen en ja op zo'n moment schaam ik me dood en probeer op alle fronten het blaffen te dimmen. Als het een tijdje goed gaat komt ik weer zo randdebiel tegen en dan kan ik weer opnieuw gaan trainen om het blaffen er uit te krijgen. Ik ben nu zover dat ik het maar gewoon laat gaan, want ik word schijtziek van die asoos die grote honden hebben op kleine hondjes af laat stormen onder het motto van...ze doen niksssssssss.... De meeste mensen realiseren niet wat voor impact het heeft als er een grote hond op een klein hondje af komt stormen, ben het zat om dat steeds weer opnieuw te gaan uitleggen. Mijn wandelingen bestaan daarom uit mensen met honden te ontwijken... gezellig joh om op de ze manier te wandelen met dicht geknepen bilnaat.
Ik vind dat heel vervelend voor jou en je honden maar ik vind niet dat ik me af moet vragen hoe het komt als mijn twee stille en kalme honden uitgescholden worden door een keffert. Dan wil ik gewoon dat je even zorgt dat je hond zijn kop houdt. Waarom moeten mijn honden zich dan uit laten schelden als die gewoon netjes om je hond heen lopen? Die krijgen toch na keffer 100 misschien ook wel irritaties. Ik zorg toch ook dat ik dat voorkom. Het moet toch van twee kanten komen? Als je altijd maar uitgaat van het slechte in mensen en honden en daarom niets op wilt lossen bij je eigen honden heb je wel een heel zwarte kijk op de wereld. Lijkt me toch behoorlijk vervelend, voor anderen maar vooral voor jezelf.
Jackira
Zeer actief

In gevallen waarbij er gewonden vallen begrijp ik dat maar in dit verhaal vind ik het een reactie buiten proporties en vooral een uiting van alles aangrijpen om je frustraties te etaleren. Die hond wordt dan met droge ogen aangegeven en inbeslagname zou niet erg zijn? Omdat er iemand met een paar keffers in paniek raakt. Wat ik me ook voor kan stellen trouwens als zo'n hond die je niet kent aan komt stormen.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik vind dat er nog wel veel verschil zit in keffen hoor. Keffend naar honden toe rennen of in de lijn hangen is inderdaad onopgevoed gedrag (alhoewel nooit iets wat een andere hond 'het recht geeft' zich er maar eens goed in vast te bijten)

Maar mijn Mies blaft veel en dat is irritant ja maar ook gewoon communicatie en helaas haar karakter. Ze blaft niet dóór (mag ook niet) maar als ze schrikt, wil spelen, aan het spelen is, Diem aan de kant wil hebben of een andere buurtende hond moet opzouten geeft ze vaak een paar blaffen :19:

Geen idee of de honden van Anja krijsend in de lijn hingen hoor. Zo ja, dan zou ik daar zeker wat aan doen.
Maar als Mies langs dat huis had gelopen en ze zou uit haar ooghoek opeens een naar haar starende hond zien zou ze zomaar een blaf gegeven kunnen hebben. Zo zit ze nu eenmaal in elkaar :19: Daar valt niks verder aan op te voeden en de volledige verantwoordelijkheid leg ik dan echt bij de eigenaar van de potentieel gevaarlijke hond. Wel zou ik eerst in gesprek gaan met eigenaar voor ik melding maak. Als die vrouw door het stof gaat en maatregelen neemt is het ook opgelost immers.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik kan me heel goed de ergernis voorstellen op keffers zeker als er iemand met twee of 3 van die krengen loopt. Toots loopt meestal braaf maar er komt ook wel eens gekef uit dat is een ruk aan de riem en doorlopen klaar ;) maar als je twee van dat soort hebt dan gaat dat lekker door.
Het is natuurlijk vervelend ik met mijn uk vind het zelfs irritant Toots zelf vind de meeste chihuahua's en andere kleine keffers ook irritant dat zegt wat ;)
Maar hoe de hondjes ook keffen. Praat niet goed dat een klapkaak gewoon los in zijn uppie rond loopt dat is vragen om problemen. Er zijn mensen die van hun honden weten dat ze keffen en die wijken uit naar de woonwijken en niet naar de losloopgebieden omdat ze hopen daar veilig te kunnen lopen. Natuurlijk zou het beter zijn als ze de hondjes onder controle hebben. Maar het keffen opzich kan geen kwaad ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

pioenroos schreef:Ik vind dat er nog wel veel verschil zit in keffen hoor. Keffend naar honden toe rennen of in de lijn hangen is inderdaad onopgevoed gedrag (alhoewel nooit iets wat een andere hond 'het recht geeft' zich er maar eens goed in vast te bijten)

Maar mijn Mies blaft veel en dat is irritant ja maar ook gewoon communicatie en helaas haar karakter. Ze blaft niet dóór (mag ook niet) maar als ze schrikt, wil spelen, aan het spelen is, Diem aan de kant wil hebben of een andere buurtende hond moet opzouten geeft ze vaak een paar blaffen :19:

Geen idee of de honden van Anja krijsend in de lijn hingen hoor. Zo ja, dan zou ik daar zeker wat aan doen.
Maar als Mies langs dat huis had gelopen en ze zou uit haar ooghoek opeens een naar haar starende hond zien zou ze zomaar een blaf gegeven kunnen hebben. Zo zit ze nu eenmaal in elkaar :19: Daar valt niks verder aan op te voeden en de volledige verantwoordelijkheid leg ik dan echt bij de eigenaar van de potentieel gevaarlijke hond. Wel zou ik eerst in gesprek gaan met eigenaar voor ik melding maak. Als die vrouw door het stof gaat en maatregelen neemt is het ook opgelost immers.
Inderdaad, de ene kef is de andere niet. Er zijn honden die uitdagend lopen te keffen (gewoonlijk met naar voren gerichte lichaamstaal/hangend in de lijn). Er zijn ook honden die moeten keffen (is meer reflexmatig dus) uit onzekerheid/angst. Daar zie je ook een andere lichaamstaal bij (lager bij de grond, oren naar achteren, bij loslopen eerder heen en weer springend dan recht naar voren). En er wordt ook verschillend op gereageerd door honden. Dat eerste moet je je hond zo snel mogelijk afleren, omdat dat zeker reactie uit kan lokken, en dat is ook best te doen. Dat eerste is een stuk lastiger af te leren, maar er zijn nauwelijks honden die daarop reageren en meestal als ze reageren is dat juist kalmerend: ik doe niets, bedreig je niet. Bij Elco is het het laatste en daar werken we ook aan; Gait zou eerder de neiging hebben tot dat eerste, maar daar krijgt hij de kans niet voor bij ons ;)
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb ook beide gevallen in huis.
Een teckel die veel en makkelijk blaft maar ook een Amstaff.
Slinger een hond (of een doek of wat dan ook) in de rondte gil daar wat bij (of scheld) en mijn amstaff is tot op het bot getriggerd.
Maar als deze hond je wawa had willen slopen had hij dat zonder problemen gedaan.
Moet deze hond dood? Nee absoluut niet.

Snap ik het probleem van een keffende hond, ja zeker.
Gentle blaft werkelijk overal om. En nee dag krijg je er echt niet zomaar uit. En helemaal met dit soort situaties is het lastig (bijna onmogelijk)
Maar het is wel iets waarop gecorrigeerd dient te worden.

Beide honden hebben het recht niet. Maar in deze situatie zijn er duidelijk 2 met schuld.
En daarom een hond afspuiten? Nee absoluut niet.
Melding bij de wijkagent. Ja is een goede. Maar ik was zelf ook nog langs gegaan om te vertellen hoe erg je geschrokken bent!
Het hebben van een spa maakt niet meteen iemand niet voor rede vatbaar he.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou ja, ik snap het gewoon niet. Ik vind dat er 'over gereageerd' wordt.

Als ik even terug denk, dan denk ik aan een Rottweiler reu die los de straat overvloog op mijn 2 honden af (die aangelijnd waren).
Dook op Puchu en mijn Kaya greep vervolgens de reu. Liep af met een sisser en wat kleine wondjes.
Werkelijk, ik heb er geen seconde over nagedacht om de politie in te schakelen. Even gepraat met de eigenaar 'sorry sorry, ik had
beter op moeten letten' en klaar.

Of de 'vechthond' (kruising pitbull en wat groters) die van zijn erf afkwam (hek was open) en woest op Puchu afkwam.
Mijn man liep gelukkig met hem en na wat grof gebrul droop de hond af.
Ook geen seconde over nagedacht om hiervoor de politie in te schakelen (wel kijk ik heel goed uit als ik nog langs die boerderij loop,
want de hond kwam ook een keer bijna door de sloot op Puchu af).

Zelfs bij de Mechelse herder die de buik van het hondje van mijn moeder open haalde, is niet bij de politie terecht gekomen:
gepraat met de eigenaar die ook van de kaart was en die alle dierenartskosten betaalde en klaar.

Als een hond echt werkelijk keer op keer op keer de kans krijgt om andere honden toe te takelen, dan zeg ik 'ja, ik begrijp volledig
dat je de politie inschakelt', maar de trend van dit moment lijkt erop om ieder incident (ook zonder gewonden) te melden.
Ik vind dat te ver gaan.
Het zijn honden en onderling gebeurt er dan nog weleens wat. Nee, het moet niet uit de klauwen lopen, maar we hoeven ook niet
overal iets groots van te maken.
Dat je hevig schrikt, ja natuurlijk dat begrijp ik volledig. Even schelden, ja logisch, dat is de schrik. Hier je verhaal doen, ook prima,
even afreageren. Maar wat mij betreft blijft het daar dan wel bij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Dat je hevig schrikt, ja natuurlijk dat begrijp ik volledig. Even schelden, ja logisch, dat is de schrik. Hier je verhaal doen, ook prima,
even afreageren. Maar wat mij betreft blijft het daar dan wel bij.
Ik denk dat iedereen dat wel voor zichzelf kan bepalen.
En zo'n wijkagent zal echt niet Psycho standrechtelijk uit dat huis sleuren en een nekschot geven :roll:
Als die een praatje maakt met die mevrouw zal dat gerust meer indruk maken dan dat je dat zelf doet. Er is immers een melding en dat is een fraaie stok achter de (hopelijk voortaan gesloten) voordeur.
Ja, en ondertussen gebeurt er ergens anders daadwerkelijk iets ernstigs, maar nee, de politie is druk met dit soort dingen :roll:

Kom op zeg, wat een onzin allemaal. Niemand is gewond, schudt je hoofd een keer en ga door (of ga zelf even praten met de eigenaren).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Brindlecardi
Zeer actief

Ik vind het wel raar hoor, blijkbaar is het heel gerechtvaardigd als je hond zonder toezicht losloopt op straat en dan aanstalten maakt tot aanvallen.
Want ja, de hondjes keften!
Dat staat toch gewoon niet in verhouding tot een losgebroken vechthond die er met mogelijk hele kwade bedoelingen opaf rent? Was het wel oké geweest als ze nu een Chi kwijt was?
Als eigenaar van een kleinere hond ga je niet vrolijk zitten afwachten of de vechthond wel of niet zal aanvallen. Je loopt er voor om, iets wat TS wss ook doet, ware het niet dat de hond gewoon doodleuk alleen op straat liep.

Het lijkt me eens een hele goede les om iedereen met vechthonden eens een maand op pad te sturen met een kleine kwetsbare hond. Even kijken hoe prima je dit dan nog vindt...

Een wijkagent zal trouwens bij een melding weinig kunnen doen, maar hij is in ieder geval op de hoogte en hij kan eventueel even langsgaan.
Jackira
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Ik vind het wel raar hoor, blijkbaar is het heel gerechtvaardigd als je hond zonder toezicht losloopt op straat en dan aanstalten maakt tot aanvallen.
Dat staat toch gewoon niet in verhouding tot een losgebroken vechthond die er met mogelijk hele kwade bedoelingen opaf rent? Was het wel oké geweest als ze nu een Chi kwijt was?
Als eigenaar van een kleinere hond ga je niet vrolijk zitten afwachten of de vechthond wel of niet zal aanvallen. Je loopt er voor om, iets wat TS wss ook doet, ware het niet dat de hond gewoon doodleuk alleen op straat liep.

Het lijkt me eens een hele goede les om iedereen met vechthonden eens een maand op pad te sturen met een kleine kwetsbare hond. Even kijken hoe prima je dit dan nog vindt...

Een wijkagent zal trouwens bij een melding weinig kunnen doen, maar hij is in ieder geval op de hoogte en hij kan eventueel even langsgaan.
Nee het is niet gerechtvaardigd om zo'n hond zonder toezicht op straat te hebben. Maar het is ook niet zo dat de "schuld" alleen daar ligt. En natuurlijk hoeft dat niet af te worden gestraft met een dode hond en zo'n klein hondje kan weinig anders dan keffen. Maar van allebei de kanten dan geen dode hond.

Het ligt anders als die hond al meerdere incidenten zou hebben veroorzaakt of vaak dit soort overlast zou geven. Dan is het een ander verhaal want dan leren de eigenaren er niks van blijkbaar. Maar dat lees ik nergens.
Laatst gewijzigd door Jackira op 19 jun 2017 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gimmick schreef:Het hebben van een spa maakt niet meteen iemand niet voor rede vatbaar he.
Nou, precies. Ik ken de mevrouw niet en misschien is ze inderdaad niet voor rede vatbaar - dan zou ik een bezoek aan de wijkagent nog wel snappen.
Maar misschien is de mevrouw er net zo goed heel erg van geschrokken, kan ze zich wel voor haar hoofd slaan voor haar onoplettendheid en let ze nu wel tien keer op of de deur wel goed dichtzit. Dan is het toch ook opgelost?
Ik ben het ermee eens dat je je met dit soort rassen eigenlijk geen fouten of lakse houding kunt permitteren, maar sommige mensen hebben dat gewoon niet zo in de gaten. Hopelijk is dat nu wel tot haar doorgedrongen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind het nogal kort door de bocht om te oordelen dat het geen echte aanval was omdat TS godzijdank haar hondjes uit de bek van dat beest heeft kunnen houden. Je was er niet bij, dus hoezo kan jij de intentie van die hond beter beoordelen dan TS? :19: Ja dat is 'haar eigen interpretatie', maar er staat nu eenmaal geen onafhankelijke jury bij als dit soort dingen voorvallen dus het enige wat TS kan doen is afgaan op wat zij heeft meegemaakt.

Ik snap je angst, omdat je ook zo'n hond hebt, maar ik denk dat de angst dat je hond een spuitje krijgt door een schadeloos incident niet terecht is. In de eerste plaats omdat je hier uberhaupt geen aangifte van kan doen volgens mij, je kunt alleen een melding doen en dan gaat de wijkagent even een babbeltje met die mevrouw maken. En mocht er dan in de toekomst wel een incident met schade plaatsvinden, dan kan de melding meegenomen worden in de beoordeling van die hond en hoe die vrouw die hond houdt. Lijkt me dus wel degelijk van belang dat hier een melding van wordt gemaakt, want ook al was er geen sprake van schade, er was op dat moment wel degelijk sprake van onverantwoord houderschap.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Nanna schreef:
Suusz27 schreef:
S@ndr@ schreef:
Tja, dat krijg je als klapkaakhater. Totdat het een onschuldig ras gebeurd, dan is het ineens belachelijk en idioot want hij heeft niks gedaan en wilde alleen maar spelen.
Maar met twee maten meten kan natuurlijk niet want Tyson wilt altijd moorden en als Chanel Tyson grijpt, is het Tysons schuld. Zelfs zonder schade.
Ik moet er inderdaad helemaal niks van hebben. Omdat ik zèlf honden heb. En ik wil geen enkele hond die onvoorspelbaar is en al generaties lang gefokt is om andere honden te doden daar bij in de buurt. Als je er zo'n krokodil op na wilt houden moet je zelf weten maar dat houdt in dat je 110% oplettend moet zijn. En een door de voordeur stormende klapkaak is voor mij reden genoeg om naar de wijkagent te gaan. Omdat ik van mijn honden hou en niet wil dat ze door iemand's hond kapot gebeten worden. Ieder ander ras schop ik trouwens zelf wel weg als dat moet.
Ja hoor Nanna, jij schopt ff elke willekeurig herder of molosser weg :LOL: :LOL:
Brindlecardi
Zeer actief

Ri@ schreef:
Brindlecardi schreef:Ik vind het wel raar hoor, blijkbaar is het heel gerechtvaardigd als je hond zonder toezicht losloopt op straat en dan aanstalten maakt tot aanvallen.

Nee het is niet gerechtvaardigd om zo'n hond zonder toezicht op straat te hebben. Maar het is ook niet zo dat de "schuld" alleen daar ligt. En natuurlijk hoeft dat niet af te worden gestraft met een dode hond en zo'n klein hondje kan weinig anders dan keffen. Maar van allebei de kanten dan geen dode hond.

Het ligt anders als die hond al meerdere incidenten zou hebben veroorzaakt of vaak dit soort overlast zou geven. Dan is het een ander verhaal want dan leren de eigenaren er niks van blijkbaar. Maar dat lees ik nergens.
Maar TS kan toch niet weten of dat al vaker is gebeurd? Zoals gezegd, fouten kan je je ook gewoon niet zo permitteren. Waarom zou je dan wachten tot je het weer meemaakt, met dan misschien wel dodelijke gevolgen?
Dus wat is nou precies het probleem dat de wijkagent daar een praatje gaat maken? Als hij dat überhaupt al doet. Als ik net zo'n hond zou hebben ontweken is het enige waar ik aan zou denken zsm naar huis te gaan en daar voorlopig ook echt niet meer wandelen.
Ik zou er geen behoefte aan hebben daar dan gezellig op de thee te gaan met de vechthond naast je.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Overdrijven is ook een vak zeg... :roll:

Maar ja het is een spa dus dood moet hij!
Is het een malamute dan is het van de pot gerukt dat hij in beslag genomen wordt...
Iets met 2 maten
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Maar hoe komt dat gedoe over inslapen ineens in deze discussie? Niemand heeft gezegd dat ie dood moet. Alleen dat het onverantwoordelijk is om met zo'n type hond de voordeur open te laten staan en hij blijkbaar agressief gedrag vertoonde. Dat dat een melding (geen aangifte!) bij de wijkagent waard is, is volgens mij alles wat er gezegd is?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”