Ik ook.Caro. schreef:Suusz27 schreef:Ik vind dit soort dingen altijd twee kanten hebben, ondanks dat ik met mijn klapkaak (maar ook zonder) toch liever gewoon de voordeur dicht heb.
Als een hond Teun toe blaft, zal Muis er ook zeker op af gaan, net zoals jouw eigen honden ook zullen doen en als jij jouw honden alle kanten op slingert omdat je bang voor Muis bent, zal Muis ook alle kanten op gaan en ik haar dus niet kunnen pakken... Als hij had willen bijten, dan had hij dat echt wel gedaan en dat ook wel gered.
Als zoiets dan 1 keer gebeurd, vind ik het eerlijk gezegd best triest om meteen een melding te maken bij te wijkagent en mevrouw helemaal verrot te schelden.
Breng je honden naar huis en ga eens het gesprek aan met die mevrouw, kom je dan niet verder en krijg je dan geen begrip of gebeurd het nogmaals, bel dan eens de politie.
Het uitdagen mag allemaal maar voor het gevolg wordt meteen de politie gebeld...
Nogmaals, ik snap je schrik want ik schrik me soms ook het heen en weer als er een grote hond op mijn klapkaak afkomt of een klein hondje die haar wilt grijpen (die altijd aangelijnd is bij andere honden ondanks dat ze tot op heden geen hondagressie heeft getoond) maar ergens vind ik dit gewoon niet terecht als ik het zo lees.
En ja ik snap jullie angst en weet wat ze kunnen aanrichten etc. etc. maar toch... Ik ben soms bang voor mensen zoals jullie.
Ook wel mee eens eigenlijk.
Vooropgesteld dat dit niet mag gebeuren en dat je je natuurlijk helemaal kapot schrikt, vind ik soms ook wel dat er te snel naar de politie
gegaan wordt.
Persoonlijk zou ik dat pas doen als er werkelijk gebeten is (en dan nog afhankelijk van de situatie). Als we met z'n allen van iedere dreiging
melding gaan maken, dan heeft de politie het veel te druk (of nemen ze het niet meer serieus) als er echt iets aan de hand is.
Het mag niet dat een deur openstaat en een hond uitbreekt, en is het dan een Stafford dan schrikken we nog extra. Maar het is 'schrik', de
vrouw zelf was ook geschrokken, kan het daar dan niet bij gelaten worden?
Ik heb hier iets vergelijkbaars meegemaakt met de kruising boerboel x bull mastiff van de overburen die zich lostrok met riem en al om Mila een kopje kleiner te maken. Ik kon in een superreflex die riem pakken voordat de hond bij Mila was, maar ik zag natuurlijk ook al de meest verschrikkelijke taferelen op mijn netvlies voorbij komen. Deze overburen hebben ook nog een bull mastiff en die is ook hondagressief. Ze lieten de honden altijd met z'n tweeën uit, maar konden ze dus niet houden. In eerste instantie was ik natuurlijk heel kwaad en geschrokken, maar er heeft toch een soort van normaal gesprek plaatsgevonden en sindsdien laten de overburen hun honden altijd apart uit zodat ze meer controle hebben. Prima, probleem opgelost wat mij betreft, ik hoef nu niet meer voor het leven van mijn honden te vrezen. Mochten ze na dat incident geen maatregelen hebben getroffen om een herhaling te voorkomen, dan had ik altijd nog een wijkagent kunnen inschakelen. Het was blijkbaar geen onwil van die mensen, maar onbenulligheid dat ze zoiets niet aan zagen komen.