Vanmorgen liep ik weer op dat pad. Pepper was al even los geweest. Maar ik zag mensen aankomen en dan lijn ik haar altijd aan. (Ze heeft nog een beetje de neiging naar mensen toe te lopen en dan te springen). Even later zag ik dat het twee mannen waren met honden, waarvan de ene vrijwel zeker die klapkaak was als wie ik vorige keer beschreef. De honden liepen los. Ze zagen dat ik Pepeer had aangelijnd maar lachten daar een beetje om. Vanaf een afstandje riep ik of het vertrouwd was. Mannen lachten wat en zeiden van wel. Ondertussen was de klapkaak bij mij, hij snuffelde wat aan Pepper die ik zoveel mogelijk aan de andere kant van mij hield. Het leek mij ook inderdaad een hond die geen kwaad in de zin had. Hij leek me ook niet meer de jongste en volgens mij was hij ook wat te dik. Voor mij redenen te bedenken dat het wel meeviel. De mannen passerden ook, de hond bleef nog even kijken en sjokte toen achter de baas aan.Simone-H schreef:Ik loop om als ik iets zie wat voor mij maar vooral voor Pepper gevaarlijk zou kunnen zijn.
Gister ging ik richting een mooi pad waar Pepper los kan.
Voor ik het pad opging zie ik een man fietsend aankomen met een hond naast zich. Nog wel aan de lijn. Even overleggen met mezelf en ik ben terug gegaan. Achteromkijkend zie ik dat de man ruim voor hijhet pad op ging de hond, klapkaak, los laat. Hij kon toen nog niet zien of daar iets of iemand met hond liep. Als ik daar wel had gelopen met Pep had ik werkelijk geen kant opgekunt, met een loslopende (in mijn ogen gevaarlijke) hond achter mij.
Ik vond het best wel eng, het voordeel ik wel dat als ik deze man met hond weer tegenkom het minder spannend is.