Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo eindigde mijn wandeling vanavond.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Zo eindigde mijn wandeling vanavond.

Ongelezen bericht door Simone-H »

Simone-H schreef:Ik loop om als ik iets zie wat voor mij maar vooral voor Pepper gevaarlijk zou kunnen zijn.
Gister ging ik richting een mooi pad waar Pepper los kan.
Voor ik het pad opging zie ik een man fietsend aankomen met een hond naast zich. Nog wel aan de lijn. Even overleggen met mezelf en ik ben terug gegaan. Achteromkijkend zie ik dat de man ruim voor hijhet pad op ging de hond, klapkaak, los laat. Hij kon toen nog niet zien of daar iets of iemand met hond liep. Als ik daar wel had gelopen met Pep had ik werkelijk geen kant opgekunt, met een loslopende (in mijn ogen gevaarlijke) hond achter mij.
Vanmorgen liep ik weer op dat pad. Pepper was al even los geweest. Maar ik zag mensen aankomen en dan lijn ik haar altijd aan. (Ze heeft nog een beetje de neiging naar mensen toe te lopen en dan te springen). Even later zag ik dat het twee mannen waren met honden, waarvan de ene vrijwel zeker die klapkaak was als wie ik vorige keer beschreef. De honden liepen los. Ze zagen dat ik Pepeer had aangelijnd maar lachten daar een beetje om. Vanaf een afstandje riep ik of het vertrouwd was. Mannen lachten wat en zeiden van wel. Ondertussen was de klapkaak bij mij, hij snuffelde wat aan Pepper die ik zoveel mogelijk aan de andere kant van mij hield. Het leek mij ook inderdaad een hond die geen kwaad in de zin had. Hij leek me ook niet meer de jongste en volgens mij was hij ook wat te dik. Voor mij redenen te bedenken dat het wel meeviel. De mannen passerden ook, de hond bleef nog even kijken en sjokte toen achter de baas aan.
Ik vond het best wel eng, het voordeel ik wel dat als ik deze man met hond weer tegenkom het minder spannend is.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

mijke schreef:Ja inderdaad, wegwezen! Dat is hier standaard. Klapkaak = omdraaien. Punt.
Mijn overburen hebben er 2 en maken graag een praatje....
Gelukkig laten ze de honden altijd uit in hun tuintje en komen de honden verder niet buiten.....
Erg sneu voor de honden :( maar goed voor de buurt want ze kan ze volgens eigen zeggen niet de baas (is ze volgens mij nog trots op ook) maar waarom hij er dan niet mee gaat lopen...

En de meest uitvallende honden waar ik last van heb zijn juist die kleine hondjes.
Ik laat mijn aangelijnde "gevaarlijke herdurr" dan altijd aan de andere kant lopen zodat ik er nog altijd tussen zit en die ander mensen laten hun hondje dan altijd aan "mijn" kant lopen. :scratch:
Volgens mij vinden ze het dan nog leuk ook dat hun hondje fel uitvalt terwijl ik mijn hond die dan rustig naast mij loopt erg kort hou en als die dan verdedigd reageer ik haar nog corrigeer ook.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ja heel vervelend die kleine hondjes maar niet vergelijkbaar met een klapkaak.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Simone-H schreef:
Simone-H schreef:Ik loop om als ik iets zie wat voor mij maar vooral voor Pepper gevaarlijk zou kunnen zijn.
Gister ging ik richting een mooi pad waar Pepper los kan.
Voor ik het pad opging zie ik een man fietsend aankomen met een hond naast zich. Nog wel aan de lijn. Even overleggen met mezelf en ik ben terug gegaan. Achteromkijkend zie ik dat de man ruim voor hijhet pad op ging de hond, klapkaak, los laat. Hij kon toen nog niet zien of daar iets of iemand met hond liep. Als ik daar wel had gelopen met Pep had ik werkelijk geen kant opgekunt, met een loslopende (in mijn ogen gevaarlijke) hond achter mij.
Vanmorgen liep ik weer op dat pad. Pepper was al even los geweest. Maar ik zag mensen aankomen en dan lijn ik haar altijd aan. (Ze heeft nog een beetje de neiging naar mensen toe te lopen en dan te springen). Even later zag ik dat het twee mannen waren met honden, waarvan de ene vrijwel zeker die klapkaak was als wie ik vorige keer beschreef. De honden liepen los. Ze zagen dat ik Pepeer had aangelijnd maar lachten daar een beetje om. Vanaf een afstandje riep ik of het vertrouwd was. Mannen lachten wat en zeiden van wel. Ondertussen was de klapkaak bij mij, hij snuffelde wat aan Pepper die ik zoveel mogelijk aan de andere kant van mij hield. Het leek mij ook inderdaad een hond die geen kwaad in de zin had. Hij leek me ook niet meer de jongste en volgens mij was hij ook wat te dik. Voor mij redenen te bedenken dat het wel meeviel. De mannen passerden ook, de hond bleef nog even kijken en sjokte toen achter de baas aan.
Ik vond het best wel eng, het voordeel ik wel dat als ik deze man met hond weer tegenkom het minder spannend is.
Snap dat je wat benauwd was. Vind het zelf ook niet fijn als ik Tobi aangelijnd heb omdat ik een andere hond niet vertrouw en die daar maar lekker luchtig over doet.

Ben zelf al een paar keer een man met twee staffords/klapkaken tegengekomen waarvan de ene aan een lange lijn zit en de ander los. Ik lijn Tobi altijd aan als ik hem tegenkom, hij zegt verder niets en die loslopende klapkaak was tot nu toe met een bal bezig en zag Tobi niet eens. Maar nu kwam ik de buurvrouw tegen en zij vertelde dat er honden hadden gevochten. Dat was dus die loslopende stafford. Hij had zijn bal, er liep een andere hond voorbij en die stafford viel uit naar de voorbijlopende hond. Moest naar de dierenarts en al dat beest.

Dus de volgende keer draai ik ook gewoon om als ik die man tegenkom.
_Esmee
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”