Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Seppe herplaatst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Korte lontjes, update fikse escalatie

Ongelezen bericht door ranetje »

Rot schade :?

Kijk je uit met dat verbandje bij Seppe, dat het niet te strak gaat zitten?
Met deze warmte en wat stuwing moet het niet gaan klemmen.

Sterkte met te nemen beslissingen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

ranetje schreef:Rot schade :?

Kijk je uit met dat verbandje bij Seppe, dat het niet te strak gaat zitten?
Met deze warmte en wat stuwing moet het niet gaan klemmen.

Sterkte met te nemen beslissingen.
Ja hou het in de gaten en moet morgen even laten controleren
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door cindymaes »

Ik vind de poot ook erg dik, en denk dat het eerder door het verband komt dan door de beet.
Houd het maar goed in de gaten.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

cindymaes schreef:Ik vind de poot ook erg dik, en denk dat het eerder door het verband komt dan door de beet.
Houd het maar goed in de gaten.
Nee dat was gisteren direct al, ook voor het verband.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat vreselijk rot Inge :(
En kan me een beetje voorstellen dat je in twijfel bent over wat nu te doen. De escalaties zijn nu wel kort op elkaar, maar eigenlijk tussen alle drie de honden ineens mot.
Het kan natuurlijk goed zijn dat ook de onrust van de bovenbuurman meespeelt. Jijzelf bent dat gedoe ook gewoon zat en dat zal ongetwijfeld ook wat met jou doen, niet écht tot rust komen in je eigen huis.
Zelf zou ik geen overhaaste beslissingen nemen, al helemaal niet als het op herplaatsen aan komt dat je eigenlijk ook nog niet precies weet wie je zou willen/kunnen herplaatsen.
Beterschap voor de mannen in ieder geval, ze hebben elkaar niet bepaald ontzien :(
En voor jou ook beterschap en hoop dat het nu even rustig blijft, zowel met de buurman als de honden onderling.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Heb je Numa eigenlijk al gecertificeerd? Ik ben natuurlijk ff weggeweest dus ik weet niet meer hoe je daar mee bezig bent eigenlijk....
Gr. Aniek

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat naar ik zou denk ik zelf er voor kiezen hoe moeilijk ook 1 van de 2 een ander huis te geven dit zou ik geen tweede keer willen ik denk dat er toch een soort spannings boog is.
Maar dat weet je natuurlijk alleen echt als je het geheel hebt gezien
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Heb je Numa eigenlijk al gecertificeerd? Ik ben natuurlijk ff weggeweest dus ik weet niet meer hoe je daar mee bezig bent eigenlijk....
Nee, vorig jaar stilgelegd. Probleem in de laan en niemand op 1 na die me kon helpen op de club toen (ben inmiddels daar ook vertrokken, zoals vrijwel alle andere leden)
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Je weet wat ik gisteren zei. Zou kiezen om Numa weg te doen. Voor het werk komt hij in een 1 op 1 situatie en heeft weer meer uitdaging ook dan nu.
Denk dat het de eerlijkste keuze is.
Al zal Seppe zowel voor gewone herplaatsing als verkoop makkelijker zijn. Ook omdat hij jonger is. Maar voor gewond herplaatsing, als hij niet meer traint maar huishond wordt blijft hij dan ook zo makkelijk? Nu met vechten en eerder al bij de dierenarts ook z'n lastigere kant gezien.

Kan de fokker van Numa nog helpen voor een goede plek? (Ook al is er bij hun ook het eea veranderd)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat balen zeg, dat beide heren elkaar zo in de haren gevlogen zijn. Kan me voorstellen dat dat voor jou de druppel geweest is, na eerdere incidentjes die minder heftig waren maar toch ook niet uit te vlakken zijn, zeker niet in combinatie met wat er nu gebeurde.
Eerlijk gezegd zou ik mezelf in jouw situatie afvragen of het wel slim is om nog 3 honden van dit kaliber bij elkaar te hebben, waarvan er 2 van hetzelfde geslacht zijn, en zoals nu qua leeftijd ook niet echt ver van elkaar af zitten.
Het lijkt mij niet echt ontspannen voor jezelf, en voor de honden blijkt dit ook niet zo te zijn.

Hopelijk geneest de boel bij beide honden gewoon goed, en kun je voor 1 of beide honden een geschikt nieuw thuis vinden op termijn. Veel wijsheid voor je te nemen beslissing! :roos: :J:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Qua leeftijd zijn ze 11 (volgende week), 5 en 1, zit niet echt kort op elkaar. Maar ik snap je punt.
Ik neem de tijd om rustig na te denken voor ik definitief beslis, zoals al eerder gezegd wil ik ze eerst laten herstellen.

Carmen, denk niet dat de fokker van Numa nog iets kan betekenen, hij is niet plaatsbaar als huishond. Hij zou als waakhond ergens geplaatst kunnen worden (terreinbewaking bv) of bij een beveiliger die er nog wat jaren mee kan werken.

Dierenarts belde net hoe het ging met de honden, heel fijn.
Mijn lijf doet intussen overal zeer. Nek, schouders, armen, rug en mijn benen beginnen ook. Fikse spierpijn. :wink:

Vanmorgen even naar de club geweest (moest ze toch uitlaten, kan ik net zo goed daar doen en anderen helpen) en daarna even naar mijn ouders, waar Seppe mee de tuin in mocht. Als je dan ziet hoe vriendelijk hij is, ondanks dat hij daar nooit komt, zelfs mijn moeder is niet bang van hem (en die vindt herders eng). Hij zwiept zijn staart er bijna af en komt kroelen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een nare update, bah..

Helaas heb ik hetzelfde doorgemaakt als jij. Twee cattledog teven die niet meer samen konden, die vochten uiteindelijk echt voor de kill. Het begon 'onschuldig', als er opwinding was greep Foxy Luca. Dat ging er heftig aan toe en we konden ze bijna niet uit elkaar krijgen. Samen met mijn zoon werd ik wel een soort van handig in. Rustig beide honden vast blijven houden tot er één wilde verpakken, dan lukte het om ze uit elkaar te trekken. Na een vechtpartij leek het weer even rustig te worden. Ook wel bij de dierenarts geweest voor hechtingen en we hebben ze regelmatig pijnstilling gegeven omdat ze na het knokken met een scheve kop ofzo liepen. We stelden ons meer als baas op wat dan wel hielp, tot het volgende incident. Ook nog op advies van de dierenarts beide honden gecastreerd, wat geen bal hielp. Uiteindelijk werd het vechten zo erg, dat we ze volledig zijn gaan scheiden. Als dat scheiden eens per ongeluk mis ging, vlogen ze elkaar direct aan. Omdat beide honden de dupe werden van het scheiden en ik bang was dat het ooit fout zou gaan met fatale gevolgen, heb ik na een jaar één van de twee herplaatst.
Ik had eigenlijk geen keuze welke van de twee herplaatst moest worden. Foxy is van mijn zoon, zij kon echt niet weg. We hebben gelukkig voor Luca een supergoede baas gevonden. We missen haar nog steeds, maar ze heeft het nu beter als bij ons. Bij ons zat ze soms uren in de slaapkamer zodat Foxy van de kamer van mijn zoon af kon en binnen en buiten rond kon lopen. Daarnaast had Luca eigenlijk niet zoveel met de andere honden in de roedel, ze was veel meer een hond voor de baas. Nu is ze de enige hond van ervaren en actieve bazen. Pas stonden er foto's van haar op facebook tijdens een vakantie naar Denemarken. Er wordt veel van haar gehouden en ze heeft het meer dan goed.

Ik vind het heel verstandig dat je voor herplaatsen kiest. Had ik ook eerder moeten doen.
Heel erg veel sterkte. En als je ooit zover bent, hoop ik dat je net zo'n goed thuis vindt als wij voor onze Luca hebben gevonden.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Qua leeftijd zijn ze 11 (volgende week), 5 en 1, zit niet echt kort op elkaar. Maar ik snap je punt.
Ik neem de tijd om rustig na te denken voor ik definitief beslis, zoals al eerder gezegd wil ik ze eerst laten herstellen.
hopelijk wel voldoende regels in acht nemen om vervolg te voorkomen. Ik lees bv dat je Seppe en Biene in de tuin laat met Numa in de kennel. Helaas weet ik dat ze door de tralies heen elkaar ook nog flink kunnen beschadigen als het wel weer zou escaleren :(
Carmen, denk niet dat de fokker van Numa nog iets kan betekenen, hij is niet plaatsbaar als huishond. Hij zou als waakhond ergens geplaatst kunnen worden (terreinbewaking bv) of bij een beveiliger die er nog wat jaren mee kan werken.
spijtig, geen van beiden? Zou juist het adres moeten zijn waar je aan kan kloppen en niet voor plaatsing als huishond, maar juist ook voor plaatsing bij beveiliger of als waakhond, ik krijg ook nog wel eens vragen, dus zal je in gedachten houden
Dierenarts belde net hoe het ging met de honden, heel fijn.
Mijn lijf doet intussen overal zeer. Nek, schouders, armen, rug en mijn benen beginnen ook. Fikse spierpijn. :wink:
spierpijn was te verwachten, fijn dat de dierenarts nog even belde
Vanmorgen even naar de club geweest (moest ze toch uitlaten, kan ik net zo goed daar doen en anderen helpen) en daarna even naar mijn ouders, waar Seppe mee de tuin in mocht. Als je dan ziet hoe vriendelijk hij is, ondanks dat hij daar nooit komt, zelfs mijn moeder is niet bang van hem (en die vindt herders eng). Hij zwiept zijn staart er bijna af en komt kroelen.
en op de club geen geintereseerden voor Seppe? Als je er voor kiest Seppe weg te doen dan ;)
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Heb inmiddels met Sandra contact gehad (tamtam gaat snel) en ze heeft hulp aangeboden als ik dat nodig heb qua herplaatsing.
Carmen, er staat niet dat Seppe en Biène in de tuin lopen, zij zijn gewoon binnen en Numa buiten in de kennel (vanmiddag heeft Seppe paar uurtjes in de bench gelegen en Numa los in huis, nu zit hij weer buiten). Als Seppe met mij mee naar buiten loopt als Numa daar in de kennel is reageren ze helemaal niet agressief op elkaar, ze zijn beide ontspannen. Maar goed, ze komen dus niet bij elkaar nu, zeker niet zonder toezicht.
Op de club geen geïnteresseerden qua sport maar ze houden ogen en oren open of mensen een leuke actieve hond zoeken.
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Heb inmiddels met Sandra contact gehad (tamtam gaat snel) en ze heeft hulp aangeboden als ik dat nodig heb qua herplaatsing.
Carmen, er staat niet dat Seppe en Biène in de tuin lopen, zij zijn gewoon binnen en Numa buiten in de kennel (vanmiddag heeft Seppe paar uurtjes in de bench gelegen en Numa los in huis, nu zit hij weer buiten). Als Seppe met mij mee naar buiten loopt als Numa daar in de kennel is reageren ze helemaal niet agressief op elkaar, ze zijn beide ontspannen. Maar goed, ze komen dus niet bij elkaar nu, zeker niet zonder toezicht.
Op de club geen geïnteresseerden qua sport maar ze houden ogen en oren open of mensen een leuke actieve hond zoeken.
Oké vond dat qua tuin idd al vreemd.

En tamtam? Sandra is hier lid en ik vond jouw antwoord mbt de fokker niet geheel passend. En ook al is ze niet alleen fokker van Numa (en de andere helft is hier bij mijn weten geen lid) heb ik haar toch de link idd gestuurd.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Niet passend? Ik zei alleen dat ik dacht dat ze niets zouden kunnen betekenen :wink:
Maakt verder niet uit hoor, had haar echt wel op de hoogte gesteld maar vond het nu nog niet nodig, van schrik zouden de weeën zomaar kunnen beginnen daar :schrik: :wink: En aangezien er niets gebeurt voordat ze hersteld zijn had ik nog wel even tijd.
Groetjes Inge
Afbeelding

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Sterkte!
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Over 2 uur op controle met Seppe voor zijn poot, hoop dat ze er ook weer een nieuw verbandje omheen kunnen doen want hij blijft er netjes af, scheelt weer een kraag om moeten doen. De poot lijkt minder dik, hij belast hem ook gewoon volledig (moet hem echt remmen, want hij vindt dat hij alweer overal op kan springen).
De wonden van Numa zien er gewoon rustig uit, dat geneest wel weer. Zwellingen bij hem zijn duidelijk aan het slinken.
Groetjes Inge
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Succes zo bij de controle, het klinkt alvast positief hoe het nu met beide honden gaat.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat balen zeg van dit incident. Gelukkig zijn ze er best goed vanaf gekomen.

Ik heb al vaker 2 (of meer)mechelreuen bij elkaar gehad en dat hoeft niet fout te gaan, ook niet nadat ze elkaar in de haren zijn gevlogen.
Toen ik Dico erbij kreeg was dat echt een recalcitrante pup/puber. Hippo had 'm direct goed op zijn plek gezet(die is daar een meester in zonder een enkele verwonding). De eerste 3 maanden niks aan de hand. Erna ging Oscar op zijn strepen staan en dat accepteerde Dico niet. Bij mij, bij mijn man en toen mijn zusje ze uitliet zijn ze elkaar in de haren gevlogen. Alleen met het verschil dat binnen enkele seconden en :boos: woeste baas ze direct stopte. Paar diepe tandgaten(ook dwars door de wang heen)in kop, poten en 1x op een schouder.

Inmiddels zijn we alweer een paar maanden verder en sinds die 3 incidenten in 1 maand tijd geen geëtterbak meer gehad. Oscar houdt zich gedeisd waarop Dico niet meer terug vecht. Ze zijn hier 's nachts wel samen, maar dat is omdat we ergens tijdelijk verblijven en het slaapvertrek is met een gordijn afgesloten van de woonkamer. Dus bij mot staan we er direct naast. Verder zijn ze altijd gescheiden als we er niet bij zijn. En dingen al 'x hangt in de riem van Y' of 'x dook op y' of 'x corrigeerde y' komt hier niet voor, ze hebben zich gewoon niet met elkaar te bemoeien :zweep: . In de omgang zijn ze nu ontspannen naar elkaar.

Je schrijft dat Seppe nu 1 is, dat is geestelijk nog niet helemaal volwassen voor een mechelreu. Best kans dat hij dat gebemoei van Numa en Biene niet meer accepteert? Het hoeft dus niet definitief fout te zijn, maar gezien wat je hier post en je beschrijving nu in dit topic is misschien herplaatsen van 1 van de heren wel de beste keuze.
Beterschap en succes de komende tijd.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Wondcontrole gehad, gelukkig zag alles er rustig uit onder het verband. We hebben het opnieuw kunnen verbinden (betadinepleisters, vette watten en dan van dat zelfklevend verband), hij heeft nu een blauwe poot met sterretjes :mrgreen:
Vrijdag weer op controle, eerder als het moet.
Groetjes Inge
Afbeelding

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat de wonden er goed uitzien :ok:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

FIjn! Arme Seppe, het zit hem ook niet mee :roos:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

In plaats van morgen vandaag op controle, het verband lijkt Seppe nu te gaan irriteren en hij gaat er meer aan likken. Dus straks ff controle en kijken of het opnieuw verbonden moet worden of dat het zonder kap nu kan.
Bij Numa geneest het gelukkig ook prima, wonden blijven er rustig uit zien. Wel vind ik her en der bij beide honden korstjes van krassen die we gemist hebben zaterdag.
Ik houd de mannen nog steeds gescheiden en dat gaat gelukkig prima. Moet alleen alert zijn als Seppe in de bench zit en denkt dat we uit gaan, vanmorgen wist hij zich bijna weer uit de bench te wurmen. De deur dus nu met een extra haak dicht zodat hij de bench op geen enkele manier uit kan komen op die momenten.
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:In plaats van morgen vandaag op controle, het verband lijkt Seppe nu te gaan irriteren en hij gaat er meer aan likken. Dus straks ff controle en kijken of het opnieuw verbonden moet worden of dat het zonder kap nu kan.
Bij Numa geneest het gelukkig ook prima, wonden blijven er rustig uit zien. Wel vind ik her en der bij beide honden korstjes van krassen die we gemist hebben zaterdag.
Ik houd de mannen nog steeds gescheiden en dat gaat gelukkig prima. Moet alleen alert zijn als Seppe in de bench zit en denkt dat we uit gaan, vanmorgen wist hij zich bijna weer uit de bench te wurmen. De deur dus nu met een extra haak dicht zodat hij de bench op geen enkele manier uit kan komen op die momenten.
fijn dat het scheiden goed gaat, ja Seppe was (is) inderdaad toch je ontsnappings specialist?

wondjes missen doe je altijd wel, maar dat zijn niet de ergste, hoop dat de controle goed is bij de dierenarts
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Controle was prima, hij had 1 hechting net losgetrokken, maar dat is met een nietje weer vastgezet. Rest zag er heel rustig uit, zwelling is inmiddels ook helemaal verdwenen.
Hij heeft een nieuw verbandje gekregen en begin volgende week mogen ws. de hechtingen er uit.
Groetjes Inge
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge schreef:Controle was prima, hij had 1 hechting net losgetrokken, maar dat is met een nietje weer vastgezet. Rest zag er heel rustig uit, zwelling is inmiddels ook helemaal verdwenen.
Hij heeft een nieuw verbandje gekregen en begin volgende week mogen ws. de hechtingen er uit.
Gelukkig, dan heb je het ergste gehad denk ik :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Fijn nieuws Inge! :cheer:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Goed zo!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Gelukkig!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”