Ik ken ook geen leuke LabsGoldylocks schreef:sorry ik doe ook niet mee,ik ken er ook geen een leuke.

Moderator: moderatorteam
Ik ken ook geen leuke LabsGoldylocks schreef:sorry ik doe ook niet mee,ik ken er ook geen een leuke.
Nouja ergens snap ik dat wel. Jij wil denk ik ook dat jouw ras z'n drijfinstincten behouden blijven? Ik vind dat wel de essentie van een ras, en dus ook van die rassen. Zo zijn ze ooit ontstaan en door juist dat eruit te fokken, selecteer je erop om het een heel ander ras te maken. Dat mensen dat niet willen kan ik nog best snappen. Als ze dan ook maar hun verantwoordelijkheid nemen en de honden aangelijnd houden en verdomde goed weten wat ze aan de lijn hebben. Dan hoor je mij niet-Saskia- schreef:Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.monky555 schreef:Ik zeg niet dat ze dan onstabiel worden. Maar als je hun genen wil wissen kan je net zo goed het hele ras wissen en een labrador nemen ofzo.
Zat honden die intolerant zijn naar soortgenoten maar niet voor de kill gaan.
Floortje schreef:Ik ben bang dat dit mij ook gaat overkomen in de toekomst.monky555 schreef:O dat zei ik ook wel 5 hele (lange) maanden![]()
Nooit meer een staff en echt ik was vastberaden.
Ik heb nog nooit 5 zulke saaie maanden gehad. De muren kwamen op me af. Iza is veelste braaf, echt een super fijne hond. Alleen alleen was ze doodsaaiIk heb de leegte nog geprobeerd te vullen met 2 katten, werkte niet. Ze zijn er nog wel hoor, hartstikke leuke beesten
![]()
Tja en toen kwam Lila voorbij, patsboem weer verkochtTotaal geen spijt van!!
Ik roep nu heel hard "nooit meer een BT!".
Maar ik vraag me af of ik dat kan, leven zonder BT. Het wordt dan toch veel saaier allemaal
Ik las het en ik dacht "Ha, wat een voornemen, dat lukt je nooitFloortje schreef:Ik ben bang dat dit mij ook gaat overkomen in de toekomst.monky555 schreef:O dat zei ik ook wel 5 hele (lange) maanden![]()
Nooit meer een staff en echt ik was vastberaden.
Ik heb nog nooit 5 zulke saaie maanden gehad. De muren kwamen op me af. Iza is veelste braaf, echt een super fijne hond. Alleen alleen was ze doodsaaiIk heb de leegte nog geprobeerd te vullen met 2 katten, werkte niet. Ze zijn er nog wel hoor, hartstikke leuke beesten
![]()
Tja en toen kwam Lila voorbij, patsboem weer verkochtTotaal geen spijt van!!
Ik roep nu heel hard "nooit meer een BT!".
Maar ik vraag me af of ik dat kan, leven zonder BT. Het wordt dan toch veel saaier allemaal
Ja natuurlijk. Blijven andere mensen met honden heerlijk uit de buurtbouvierpoedel schreef:Nee eigenlijk vinden ze die agressie ook heel leuk misschien nog wel het leukste.-Saskia- schreef:Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.monky555 schreef:Ik zeg niet dat ze dan onstabiel worden. Maar als je hun genen wil wissen kan je net zo goed het hele ras wissen en een labrador nemen ofzo.
.
Maar wii als andere hondenbezitters vinden dat wel vervelend omdat er 9 van de 10 x niet iemand als jou of Brigitte aan de andere kant van t lijntje hangt. Daarnaast is die hondagressie totaal nergens voor nodig meer... gewoon niet. Dus waarom kan dat stukje er niet uit dan?monky555 schreef:Ja natuurlijk. Blijven andere mensen met honden heerlijk uit de buurtbouvierpoedel schreef:Nee eigenlijk vinden ze die agressie ook heel leuk misschien nog wel het leukste.-Saskia- schreef:Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.monky555 schreef:Ik zeg niet dat ze dan onstabiel worden. Maar als je hun genen wil wissen kan je net zo goed het hele ras wissen en een labrador nemen ofzo.
.
![]()
Als ik graag nog een Golden retriever had willen hebben. Dan had ik die wel genomen.
Ik heb totaal 0,0 problemen met de 'hondagressie' van mijn hond. En bij de rasechte honden die bij goeie eigenaren terecht komen is dat ook totaal geen probleem.
Het verschil tussen een ander ras en voor mij een AST zit hem niet in agressie. Ik heb inmiddels een aantal rassen gehad, gezien etc en in vergelijking met een AST zijn en waren de meeste rassen oersaai. En nee dat is niet mijn ding. Daarnaast als ik een hondenhonden dingen wil doen heb ik daar mijn Peludo voor. Het is alleen niet mijn ding en gelukkig ook niet nodig ook
Ik snap het wel maar beweren dat een stafford zonder hondagressie een golden wordt is onzin.Maeve schreef:Nouja ergens snap ik dat wel. Jij wil denk ik ook dat jouw ras z'n drijfinstincten behouden blijven? Ik vind dat wel de essentie van een ras, en dus ook van die rassen. Zo zijn ze ooit ontstaan en door juist dat eruit te fokken, selecteer je erop om het een heel ander ras te maken.-Saskia- schreef:Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.monky555 schreef:Ik zeg niet dat ze dan onstabiel worden. Maar als je hun genen wil wissen kan je net zo goed het hele ras wissen en een labrador nemen ofzo.
Het zijn intense honden, op het gestoorde af, op alle vlakken. Hond agressie is daar maar een klein onderdeel van.-Saskia- schreef:Ik snap het wel maar beweren dat een stafford zonder hondagressie een golden wordt is onzin.Maeve schreef:Nouja ergens snap ik dat wel. Jij wil denk ik ook dat jouw ras z'n drijfinstincten behouden blijven? Ik vind dat wel de essentie van een ras, en dus ook van die rassen. Zo zijn ze ooit ontstaan en door juist dat eruit te fokken, selecteer je erop om het een heel ander ras te maken.-Saskia- schreef:Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.monky555 schreef:Ik zeg niet dat ze dan onstabiel worden. Maar als je hun genen wil wissen kan je net zo goed het hele ras wissen en een labrador nemen ofzo.
Genoeg staffordbaasjes op dit forum die sociale exemplaren hebben en ik vraag me af hoe spijtig ze het vinden dat hun hond geen soortgenoten dood wil.
Ik vind het drijfinstinct trouwens een stuk gemakkelijker om te buigen dan een dergelijke mate van hondagressie. Bovendien kan je als je dat wil nog steeds gaan schapendrijven met een border collie. Of naar de renbaan met een greyhound. Wat heb je aan het fokken van honden die voor de kill gaan als ze die raseigenschap nooit mogen gebruiken?
Ik heb de indruk dat mensen denken dat hun hond dan meteen een slap afkooksel wordt van wat het ras ooit was. Ik ken genoeg border collies die niet kunnen schapendrijven, zit nog steeds reteveel drive en will to please in.
En door al het rozedagmar88 schreef:Mensen die haar niet kennen zien gewoon een vrolijk, ultrasportief hondje en hebben geen flauw benul wat er achter zit.
Ik vind ze vreselijk leuk, als ze niet voor de kill gingen maar 'gewoon' hondagressief waren had ik al lang een ADBA pitbull in huisdagmar88 schreef:Het zijn intense honden, op het gestoorde af, op alle vlakken. Hond agressie is daar maar een klein onderdeel van.
Het mocht een tikje minder debiel dan Charlie, maar ik zou het zeker weten heel jammer vinden als mijn stafford (kruising) dat niet had.
Ik ken precies één (stamboom) stafford die en heel stabiel/zelfverzekerd en redelijk sociaal naar andere honden was.
Waar heb ik gezegd dan dat het dan een golden/labrador wordt?-Saskia- schreef:Ik snap het wel maar beweren dat een stafford zonder hondagressie een golden wordt is onzin.Maeve schreef:Nouja ergens snap ik dat wel. Jij wil denk ik ook dat jouw ras z'n drijfinstincten behouden blijven? Ik vind dat wel de essentie van een ras, en dus ook van die rassen. Zo zijn ze ooit ontstaan en door juist dat eruit te fokken, selecteer je erop om het een heel ander ras te maken.-Saskia- schreef:Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.monky555 schreef:Ik zeg niet dat ze dan onstabiel worden. Maar als je hun genen wil wissen kan je net zo goed het hele ras wissen en een labrador nemen ofzo.
Genoeg staffordbaasjes op dit forum die sociale exemplaren hebben en ik vraag me af hoe spijtig ze het vinden dat hun hond geen soortgenoten dood wil.
Ik vind het drijfinstinct trouwens een stuk gemakkelijker om te buigen dan een dergelijke mate van hondagressie. Bovendien kan je als je dat wil nog steeds gaan schapendrijven met een border collie. Of naar de renbaan met een greyhound. Wat heb je aan het fokken van honden die voor de kill gaan als ze die raseigenschap nooit mogen gebruiken?
Ik heb de indruk dat mensen denken dat hun hond dan meteen een slap afkooksel wordt van wat het ras ooit was. Ik ken genoeg border collies die niet kunnen schapendrijven, zit nog steeds reteveel drive en will to please in.
Daar heb je maar gewoon rekening mee te houden en als je daar niet op zit te wachten neem je een ras of kruising die in de regel wel geschikt is om gezellig los met andere honden te laten spelen. Of een leuke herplaatser van minimaal een jaar of 3-4.Staffie34 schreef:Het gaat niet om erkenning, was benieuwd of hier nog meer "echte liefhebbers" ronddwalen.
Maar ik heb geloof ik mijn antwoord wel.
Want net wat iemand eerder al schreef een echte liefhebber zal de voors en tegens van deze honden weten en weten hoe ze daar naar moeten handelen.
De aankomende pups gaan ook alleen maar mensen die weten waar ze aan beginnen, dus het ras kennen, eerder in aanraking zijn geweest met dit ras en wat ze aantrekt in hun.
Toch wat ik her en der tussen de regels door lees van sommige eigenaren is het knuffelen, erg herkenbaar.
Kesha gaat ook altijd bij mij op schoot alsnog ze een klein schoothondje is.
Dus de erkenning is niet nodig, maar de herkenning was wel leuk geweest.
En bevestiging over mijn honden heb ik ook niet nodig, ik houd van ze en ik ken ze als geen ander en dat is genoeg voor mij
Uiteindelijk draait het daar om, gelukkig kan ik mij niet in de verhalen vinden wat ik hier lees, over klapkaken, andere honden grijpen, grommen enz.
Zal wel de toekomstige eigenaars duidelijk maken dat dit gedrag wel voor kan komen bij deze honden en dat juist handelen nodig is en dat wanneer ze merken dat hun hond hondagressiviteit vertoont, dat ze er verstandig aan doen, contact te vermijden door aan de andere kant te gaan lopen en ze niet los te laten mochten ze dit vertonen.
Waarom wil je zo graag een kruising nest op deze wereld zetten? Zijn ze wel getest?Staffie34 schreef:Het gaat niet om erkenning, was benieuwd of hier nog meer "echte liefhebbers" ronddwalen.
Want net wat iemand eerder al schreef een echte liefhebber zal de voors en tegens van deze honden weten en weten hoe ze daar naar moeten handelen.
De aankomende pups gaan ook alleen maar mensen die weten waar ze aan beginnen, dus het ras kennen, eerder in aanraking zijn geweest met dit ras en wat ze aantrekt in hun.
Toch wat ik her en der tussen de regels door lees van sommige eigenaren is het knuffelen, erg herkenbaar.
En bevestiging over mijn honden heb ik ook niet nodig, ik houd van ze en ik ken ze als geen ander en dat is genoeg voor mij
Uiteindelijk draait het daar om, gelukkig kan ik mij niet in de verhalen vinden wat ik hier lees, over klapkaken, andere honden grijpen, grommen enz.
Zal wel de toekomstige eigenaars duidelijk maken dat dit gedrag wel voor kan komen bij deze honden en dat juist handelen nodig is en dat wanneer ze merken dat hun hond hondagressiviteit vertoont, dat ze er verstandig aan doen, contact te vermijden door aan de andere kant te gaan lopen en ze niet los te laten mochten ze dit vertonen.
-Saskia- schreef:Ik vind ze vreselijk leuk, als ze niet voor de kill gingen maar 'gewoon' hondagressief waren had ik al lang een ADBA pitbull in huisdagmar88 schreef:Het zijn intense honden, op het gestoorde af, op alle vlakken. Hond agressie is daar maar een klein onderdeel van.
Het mocht een tikje minder debiel dan Charlie, maar ik zou het zeker weten heel jammer vinden als mijn stafford (kruising) dat niet had.
Ik ken precies één (stamboom) stafford die en heel stabiel/zelfverzekerd en redelijk sociaal naar andere honden was.
De BT bungelt een beetje onder aan de lijst voor mijn gevoel. Feit blijft wel dat ze ooit gefokt zijn voor de vechterij (is dat een woord?) en als ze iets in de kop hebben hebben ze het niet in de kont zeg maarSas schreef:goh, ik moet eerlijk zeggen dat ik de BT helemaal niet als een powerbreed zag. Nu kom ik ze in de praktijk nooit tegen maar aan de hand van wat ik hier op het HF heb gezien heb ik een hele leuke, goede indruk hahahaha. Ik zou er in ieder geval geen stap voor opzij doen, wat ik bij sfaffies etc vaak wel doe
Ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten.dagmar88 schreef:Ik snap de keuze om in deze tijd aan een stafford kruising nest te beginnen totaal niet en voor mij heeft dat minder dan niets met liefhebberij te maken.
Mijn meisje is de leukste hond ter wereld en ik had dolgraag pups met haar gehad. Helaas zitten de asiels al vol genoeg met moeilijk plaatsbare staffords en aanverwanten, om het over marktplaats nog maar niet te hebben.
De markt is verzadigd, nieuwe wetgeving gaat er zeker komen, goede bazen liggen niet voor het oprapen en kiezen eerder voor een stamboomhond of tweedekansje.
100% zeker dat er van dit nest meerdere in het asiel terecht gaan komen.
Luna87 schreef:De BT bungelt een beetje onder aan de lijst voor mijn gevoel. Feit blijft wel dat ze ooit gefokt zijn voor de vechterij (is dat een woord?) en als ze iets in de kop hebben hebben ze het niet in de kont zeg maarSas schreef:goh, ik moet eerlijk zeggen dat ik de BT helemaal niet als een powerbreed zag. Nu kom ik ze in de praktijk nooit tegen maar aan de hand van wat ik hier op het HF heb gezien heb ik een hele leuke, goede indruk hahahaha. Ik zou er in ieder geval geen stap voor opzij doen, wat ik bij sfaffies etc vaak wel doeEigenwijs en volhardend en als ze willen kunnen ze natuurlijk flink wat schade maken.
Gelukkig is de BT niet zo heel populair en mijn ervaring is dat mensen met BT's over het algemeen gewoon heel goed weten wat ze aan de lijn hebben. Als ik bullen tegenkom is het meestal heel makkelijk; lopen ze los dan zijn ze over het algemeen prima te pruimen, zitten ze aan de lijn dat zou het wel eens een etterbak kunnen zijn (of hij/zij luistert voor geen meter, dat kan ook nog)
Beter vertel je de toekomstige eigenaren dat het waarschijnlijk is dat de pup hondagressief wordt als ie volwassen wordt.Staffie34 schreef:Het gaat niet om erkenning, was benieuwd of hier nog meer "echte liefhebbers" ronddwalen.
Ik heb er een gekend een stafford reu die heel lief was met teefjes, zo gauw er een reu in zicht kwam, ging hij aan de lijn. Het was Tirsa's grootste vriend en ze hebben samen veel gespeeld, zelfs samen stokje knauwen.dagmar88 schreef:Het zijn intense honden, op het gestoorde af, op alle vlakken. Hond agressie is daar maar een klein onderdeel van.-Saskia- schreef:Ik snap het wel maar beweren dat een stafford zonder hondagressie een golden wordt is onzin.Maeve schreef:Nouja ergens snap ik dat wel. Jij wil denk ik ook dat jouw ras z'n drijfinstincten behouden blijven? Ik vind dat wel de essentie van een ras, en dus ook van die rassen. Zo zijn ze ooit ontstaan en door juist dat eruit te fokken, selecteer je erop om het een heel ander ras te maken.-Saskia- schreef: Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.
Met drijfinstinct zoals een border heeft, eye en het (tegenover mijn honden) slaafse zou ik dan weer niets kunnen, terwijl ik juist door die hyperfocus geen enkel probleem meer heb met Charlie's hond agressie.
Dat maakt het voor mij heel makkelijk beheersbaar. Mensen die haar niet kennen zien gewoon een vrolijk, ultrasportief hondje en hebben geen flauw benul wat er achter zit.
Te laat, ze hebben de teef al laten dekkenM@scha schreef:jee ik had nog helemaal niet door dat het om een kruising nest ging!
en dan bedoel ik specifiek deze rassen kruising nest.
niet doen TO, niet doen. je zegt dat je alleen mensen wil die weten waar ze aan beginnen. die krijg je niet op deze manier. ik voorspel je dat je ermee blijft zitten. zeker als je kritisch bent naar nieuwe eigenaren
oh ja,na alle niet zo leuke reacties pik je mij er maar uit;ik ben geen "bekende hondenforummer" van alle reacties valt die van mij nog mee dacht ik.Brigitte schreef:Ik ken ook geen leuke LabsGoldylocks schreef:sorry ik doe ook niet mee,ik ken er ook geen een leuke.maar vind het dan weer niet nodig om in ieder topic dat te moeten melden.
Goldylocks schreef:oh ja,na alle niet zo leuke reacties pik je mij er maar uit;ik ben geen "bekende hondenforummer" van alle reacties valt die van mij nog mee dacht ik.Brigitte schreef:Ik ken ook geen leuke LabsGoldylocks schreef:sorry ik doe ook niet mee,ik ken er ook geen een leuke.maar vind het dan weer niet nodig om in ieder topic dat te moeten melden.
kan voorkomen?Zal wel de toekomstige eigenaars duidelijk maken dat dit gedrag wel voor kan komen bij deze honden