Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De "powerbreeds" in een goed daglicht,wie doet mee?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Re: De "powerbreeds" in een goed daglicht,wie doet mee?

Ongelezen bericht door Brigitte »

Goldylocks schreef:sorry ik doe ook niet mee,ik ken er ook geen een leuke. :U:
Ik ken ook geen leuke Labs :19: maar vind het dan weer niet nodig om in ieder topic dat te moeten melden.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

-Saskia- schreef:
monky555 schreef:Ik zeg niet dat ze dan onstabiel worden. Maar als je hun genen wil wissen kan je net zo goed het hele ras wissen en een labrador nemen ofzo.
Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.
Zat honden die intolerant zijn naar soortgenoten maar niet voor de kill gaan.
Nouja ergens snap ik dat wel. Jij wil denk ik ook dat jouw ras z'n drijfinstincten behouden blijven? Ik vind dat wel de essentie van een ras, en dus ook van die rassen. Zo zijn ze ooit ontstaan en door juist dat eruit te fokken, selecteer je erop om het een heel ander ras te maken. Dat mensen dat niet willen kan ik nog best snappen. Als ze dan ook maar hun verantwoordelijkheid nemen en de honden aangelijnd houden en verdomde goed weten wat ze aan de lijn hebben. Dan hoor je mij niet :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Floortje schreef:
monky555 schreef:O dat zei ik ook wel 5 hele (lange) maanden :mrgreen:
Nooit meer een staff en echt ik was vastberaden.
Ik heb nog nooit 5 zulke saaie maanden gehad. De muren kwamen op me af. Iza is veelste braaf, echt een super fijne hond. Alleen alleen was ze doodsaai :oeps: Ik heb de leegte nog geprobeerd te vullen met 2 katten, werkte niet. Ze zijn er nog wel hoor, hartstikke leuke beesten :W:
Tja en toen kwam Lila voorbij, patsboem weer verkocht :LOL: Totaal geen spijt van!!
Ik ben bang dat dit mij ook gaat overkomen in de toekomst.
Ik roep nu heel hard "nooit meer een BT!".
Maar ik vraag me af of ik dat kan, leven zonder BT. Het wordt dan toch veel saaier allemaal :mrgreen:

Maar heel eerlijk gezegd denk ik wel dat een Bullterrier zoals hij nu vaak is toch een heel ander verhaal is dan de honden waar ts het over heeft.
Ik vind het in elk geval een van de leukste terriers terwijl ik met de andere rassen 0,0 heb.
Mits je een goed gefokte hebt natuurlijk; buurtgenoten hebben er een gehad die ze met krap 2 jaar hebben moeten laten inslapen omdat hij alles en iedereen beet. Hij is onderzocht en lichamelijk was er niks aan de hand, dus nadat hij zijn baas voor de zoveelste keer om niks aanvloog is hij helaas ingeslapen.Hij was afkomstig van een broodfokker, net als degene die ze daarvóór hadden en maar 4 heeft mogen worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik vind mijn OEB geweldig, en zie veel goede kanten. Hij is lief, waaks, een clown en doet zich geregeld slimmer voor dan dat hij is.
Maar hij kan buiten niet met reutjes (dus loopt vaak aangelijnd),vreet m'n inboedel en schoenen op als hij de kant krijgt en gaat nog steeds liggen als hij een andere hond ziet.
Nou denk ik nog dat ik het redelijk getroffen heb, Maylo trekt vrijwel niet aan de riem, ook niet als hij een reu ziet. Heeft een bord voor z'n kop maar is wel voor rede vatbaar. Ik zie ze ook wel die niet te houden zijn aan de riem, en totaal niet luisteren.

Alleen maar goeds te vertellen heb ik dus ook niet, en in het begin trok ik me heel erg aan van wat mensen vonden maar daar heb ik nu best wel schijt aan.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marc147
Actief
Mijn ras(sen): Asielhonden
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Marc147 »

Ik heb alvast een grote supporter gevonden voor TS:

Battersea Dogs & Cats Home: Staffies. They're softer than you think.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Floortje schreef:
monky555 schreef:O dat zei ik ook wel 5 hele (lange) maanden :mrgreen:
Nooit meer een staff en echt ik was vastberaden.
Ik heb nog nooit 5 zulke saaie maanden gehad. De muren kwamen op me af. Iza is veelste braaf, echt een super fijne hond. Alleen alleen was ze doodsaai :oeps: Ik heb de leegte nog geprobeerd te vullen met 2 katten, werkte niet. Ze zijn er nog wel hoor, hartstikke leuke beesten :W:
Tja en toen kwam Lila voorbij, patsboem weer verkocht :LOL: Totaal geen spijt van!!
Ik ben bang dat dit mij ook gaat overkomen in de toekomst.
Ik roep nu heel hard "nooit meer een BT!".
Maar ik vraag me af of ik dat kan, leven zonder BT. Het wordt dan toch veel saaier allemaal :mrgreen:
Ik las het en ik dacht "Ha, wat een voornemen, dat lukt je nooit :P" Als je eenmaal een BT gehad hebt lijkt het leven zonder mij inderdaad ook saaai!
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

bouvierpoedel schreef:
-Saskia- schreef:
monky555 schreef:Ik zeg niet dat ze dan onstabiel worden. Maar als je hun genen wil wissen kan je net zo goed het hele ras wissen en een labrador nemen ofzo.
Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.
Nee eigenlijk vinden ze die agressie ook heel leuk misschien nog wel het leukste.
:zweep: .
Ja natuurlijk. Blijven andere mensen met honden heerlijk uit de buurt :goeie:
Als ik graag nog een Golden retriever had willen hebben. Dan had ik die wel genomen.
Ik heb totaal 0,0 problemen met de 'hondagressie' van mijn hond. En bij de rasechte honden die bij goeie eigenaren terecht komen is dat ook totaal geen probleem.
Het verschil tussen een ander ras en voor mij een AST zit hem niet in agressie. Ik heb inmiddels een aantal rassen gehad, gezien etc en in vergelijking met een AST zijn en waren de meeste rassen oersaai. En nee dat is niet mijn ding. Daarnaast als ik een hondenhonden dingen wil doen heb ik daar mijn Peludo voor. Het is alleen niet mijn ding en gelukkig ook niet nodig ook :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

goh, ik moet eerlijk zeggen dat ik de BT helemaal niet als een powerbreed zag. Nu kom ik ze in de praktijk nooit tegen maar aan de hand van wat ik hier op het HF heb gezien heb ik een hele leuke, goede indruk hahahaha. Ik zou er in ieder geval geen stap voor opzij doen, wat ik bij sfaffies etc vaak wel doe ;-)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

monky555 schreef:
bouvierpoedel schreef:
-Saskia- schreef:
Nee eigenlijk vinden ze die agressie ook heel leuk misschien nog wel het leukste.
:zweep: .
Ja natuurlijk. Blijven andere mensen met honden heerlijk uit de buurt :goeie:
Als ik graag nog een Golden retriever had willen hebben. Dan had ik die wel genomen.
Ik heb totaal 0,0 problemen met de 'hondagressie' van mijn hond. En bij de rasechte honden die bij goeie eigenaren terecht komen is dat ook totaal geen probleem.
Het verschil tussen een ander ras en voor mij een AST zit hem niet in agressie. Ik heb inmiddels een aantal rassen gehad, gezien etc en in vergelijking met een AST zijn en waren de meeste rassen oersaai. En nee dat is niet mijn ding. Daarnaast als ik een hondenhonden dingen wil doen heb ik daar mijn Peludo voor. Het is alleen niet mijn ding en gelukkig ook niet nodig ook :ok:
Maar wii als andere hondenbezitters vinden dat wel vervelend omdat er 9 van de 10 x niet iemand als jou of Brigitte aan de andere kant van t lijntje hangt. Daarnaast is die hondagressie totaal nergens voor nodig meer... gewoon niet. Dus waarom kan dat stukje er niet uit dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monky555
Zeer actief

Ja waarom? Van mij mag het hoor. Ik hou me daar alleen niet mee bezig. Ik vind het op dit moment belangrijker dat er wat aan al die andere violen wordt gedaan. Ik vind de hondagressie totaal geen probleem dus van mij hoeft het er niet uit. Ik weet alleen niet wat er gebeurt als het er wel uit gaat. En mocht het er uit gehaald worden weet ik niet wat er over blijft. Voor mij mogen ze dus blijven wat het is. Ik heb daar geen probleem mee. Dat er iets moet gebeuren aan het houderschap vind ik bijv belangrijker :W:
Afbeelding

-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Maeve schreef:
-Saskia- schreef:
Nouja ergens snap ik dat wel. Jij wil denk ik ook dat jouw ras z'n drijfinstincten behouden blijven? Ik vind dat wel de essentie van een ras, en dus ook van die rassen. Zo zijn ze ooit ontstaan en door juist dat eruit te fokken, selecteer je erop om het een heel ander ras te maken.
Ik snap het wel maar beweren dat een stafford zonder hondagressie een golden wordt is onzin.
Genoeg staffordbaasjes op dit forum die sociale exemplaren hebben en ik vraag me af hoe spijtig ze het vinden dat hun hond geen soortgenoten dood wil.
Ik vind het drijfinstinct trouwens een stuk gemakkelijker om te buigen dan een dergelijke mate van hondagressie. Bovendien kan je als je dat wil nog steeds gaan schapendrijven met een border collie. Of naar de renbaan met een greyhound. Wat heb je aan het fokken van honden die voor de kill gaan als ze die raseigenschap nooit mogen gebruiken?

Ik heb de indruk dat mensen denken dat hun hond dan meteen een slap afkooksel wordt van wat het ras ooit was. Ik ken genoeg border collies die niet kunnen schapendrijven, zit nog steeds reteveel drive en will to please in.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

-Saskia- schreef:
Maeve schreef:
-Saskia- schreef:
Nouja ergens snap ik dat wel. Jij wil denk ik ook dat jouw ras z'n drijfinstincten behouden blijven? Ik vind dat wel de essentie van een ras, en dus ook van die rassen. Zo zijn ze ooit ontstaan en door juist dat eruit te fokken, selecteer je erop om het een heel ander ras te maken.
Ik snap het wel maar beweren dat een stafford zonder hondagressie een golden wordt is onzin.
Genoeg staffordbaasjes op dit forum die sociale exemplaren hebben en ik vraag me af hoe spijtig ze het vinden dat hun hond geen soortgenoten dood wil.
Ik vind het drijfinstinct trouwens een stuk gemakkelijker om te buigen dan een dergelijke mate van hondagressie. Bovendien kan je als je dat wil nog steeds gaan schapendrijven met een border collie. Of naar de renbaan met een greyhound. Wat heb je aan het fokken van honden die voor de kill gaan als ze die raseigenschap nooit mogen gebruiken?

Ik heb de indruk dat mensen denken dat hun hond dan meteen een slap afkooksel wordt van wat het ras ooit was. Ik ken genoeg border collies die niet kunnen schapendrijven, zit nog steeds reteveel drive en will to please in.
Het zijn intense honden, op het gestoorde af, op alle vlakken. Hond agressie is daar maar een klein onderdeel van.
:mrgreen: Het mocht een tikje minder debiel dan Charlie, maar ik zou het zeker weten heel jammer vinden als mijn stafford (kruising) dat niet had.
Ik ken precies één (stamboom) stafford die en heel stabiel/zelfverzekerd en redelijk sociaal naar andere honden was.

:wink: Met drijfinstinct zoals een border heeft, eye en het (tegenover mijn honden) slaafse zou ik dan weer niets kunnen, terwijl ik juist door die hyperfocus geen enkel probleem meer heb met Charlie's hond agressie.
Dat maakt het voor mij heel makkelijk beheersbaar. Mensen die haar niet kennen zien gewoon een vrolijk, ultrasportief hondje en hebben geen flauw benul wat er achter zit.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

dagmar88 schreef:Mensen die haar niet kennen zien gewoon een vrolijk, ultrasportief hondje en hebben geen flauw benul wat er achter zit.
En door al het roze :pffff: :mrgreen:
Staffie34
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse staffordxbully xl
Amerikaanse buldog X stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Staffie34 »

Het gaat niet om erkenning, was benieuwd of hier nog meer "echte liefhebbers" ronddwalen.
Maar ik heb geloof ik mijn antwoord wel.
Want net wat iemand eerder al schreef een echte liefhebber zal de voors en tegens van deze honden weten en weten hoe ze daar naar moeten handelen.
De aankomende pups gaan ook alleen maar mensen die weten waar ze aan beginnen, dus het ras kennen, eerder in aanraking zijn geweest met dit ras en wat ze aantrekt in hun.
Toch wat ik her en der tussen de regels door lees van sommige eigenaren is het knuffelen, erg herkenbaar.
Kesha gaat ook altijd bij mij op schoot alsnog ze een klein schoothondje is.
Dus de erkenning is niet nodig, maar de herkenning was wel leuk geweest.
En bevestiging over mijn honden heb ik ook niet nodig, ik houd van ze en ik ken ze als geen ander en dat is genoeg voor mij ;)
Uiteindelijk draait het daar om, gelukkig kan ik mij niet in de verhalen vinden wat ik hier lees, over klapkaken, andere honden grijpen, grommen enz.
Zal wel de toekomstige eigenaars duidelijk maken dat dit gedrag wel voor kan komen bij deze honden en dat juist handelen nodig is en dat wanneer ze merken dat hun hond hondagressiviteit vertoont, dat ze er verstandig aan doen, contact te vermijden door aan de andere kant te gaan lopen en ze niet los te laten mochten ze dit vertonen.
"I am not a breed standard,but an individual!!! :E:
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

dagmar88 schreef:Het zijn intense honden, op het gestoorde af, op alle vlakken. Hond agressie is daar maar een klein onderdeel van.
:mrgreen: Het mocht een tikje minder debiel dan Charlie, maar ik zou het zeker weten heel jammer vinden als mijn stafford (kruising) dat niet had.
Ik ken precies één (stamboom) stafford die en heel stabiel/zelfverzekerd en redelijk sociaal naar andere honden was.
Ik vind ze vreselijk leuk, als ze niet voor de kill gingen maar 'gewoon' hondagressief waren had ik al lang een ADBA pitbull in huis :I:
monky555
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Maeve schreef:
-Saskia- schreef:

Waar heb ik gezegd dan dat het dan een golden/labrador wordt?
Ik zeg alleen dat je dan net zo goed een labrador kan nemen. Alleen maar omdat ik weet dat het ook doldrieste honden zijn. Iets uit een ras fokken wat er in hoort gaat gewoon niet zonder het ras min of meer te 'vernietigen' of dat dan goed is voor het ras weet ik gewoon niet. Ik heb namelijk geen glazen bol :wink: En mochten ze dat ooit gaan doen heb ik ook niet zoveel aan want dan zal ik vast niet meer in staat zijn om een Stafford te bezitten. En aangezien ik niet van plan ben om ooit te gaan fokken. Is dat ook niet iets waar ik me bezig houdt.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Staffie34 schreef:Het gaat niet om erkenning, was benieuwd of hier nog meer "echte liefhebbers" ronddwalen.
Want net wat iemand eerder al schreef een echte liefhebber zal de voors en tegens van deze honden weten en weten hoe ze daar naar moeten handelen.
De aankomende pups gaan ook alleen maar mensen die weten waar ze aan beginnen, dus het ras kennen, eerder in aanraking zijn geweest met dit ras en wat ze aantrekt in hun.
Toch wat ik her en der tussen de regels door lees van sommige eigenaren is het knuffelen, erg herkenbaar.
En bevestiging over mijn honden heb ik ook niet nodig, ik houd van ze en ik ken ze als geen ander en dat is genoeg voor mij ;)
Uiteindelijk draait het daar om, gelukkig kan ik mij niet in de verhalen vinden wat ik hier lees, over klapkaken, andere honden grijpen, grommen enz.
Zal wel de toekomstige eigenaars duidelijk maken dat dit gedrag wel voor kan komen bij deze honden en dat juist handelen nodig is en dat wanneer ze merken dat hun hond hondagressiviteit vertoont, dat ze er verstandig aan doen, contact te vermijden door aan de andere kant te gaan lopen en ze niet los te laten mochten ze dit vertonen.
Daar heb je maar gewoon rekening mee te houden en als je daar niet op zit te wachten neem je een ras of kruising die in de regel wel geschikt is om gezellig los met andere honden te laten spelen. Of een leuke herplaatser van minimaal een jaar of 3-4.
Fijn dat die twee teven bij jou toevallig goed gaan, maar ik hoop dat je er wel bovenop zit dat je pups geen risico combinaties worden.
Wanneer hun pup hondagressie vertoont zijn de eigenaren al te laat. Ze moeten heel zorgvuldig zijn in het uitzoeken van hond contacten, ieder subtiel signaal kunnen interpreteren en moeten hun pup van jongs af aan leren anderen te negeren en alleen met toestemming contact te maken.
Ik snap de keuze om in deze tijd aan een stafford kruising nest te beginnen totaal niet en voor mij heeft dat minder dan niets met liefhebberij te maken.
Mijn meisje is de leukste hond ter wereld en ik had dolgraag pups met haar gehad. Helaas zitten de asiels al vol genoeg met moeilijk plaatsbare staffords en aanverwanten, om het over marktplaats nog maar niet te hebben.
De markt is verzadigd, nieuwe wetgeving gaat er zeker komen, goede bazen liggen niet voor het oprapen en kiezen eerder voor een stamboomhond of tweedekansje.
100% zeker dat er van dit nest meerdere in het asiel terecht gaan komen.
monky555
Zeer actief

Staffie34 schreef:Het gaat niet om erkenning, was benieuwd of hier nog meer "echte liefhebbers" ronddwalen.
Waarom wil je zo graag een kruising nest op deze wereld zetten? Zijn ze wel getest?
En als ze het mochten vertonen dan ben je wel al een beetje laat. Dat moet je dus zien te voorkomen!!
Het is 10 voor 12 voor deze 'rassen' snap niet zo goed waarom er dan weer gefokt moet worden. Alleen maar voor de leuk?
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

-Saskia- schreef:
dagmar88 schreef:Het zijn intense honden, op het gestoorde af, op alle vlakken. Hond agressie is daar maar een klein onderdeel van.
Ik vind ze vreselijk leuk, als ze niet voor de kill gingen maar 'gewoon' hondagressief waren had ik al lang een ADBA pitbull in huis :I:

:mrgreen: Ik vond het nare lelijke drukke rotbeesten. Dat is Charlie eigenlijk ook en toch ben ik nog nooit zo verknocht geweest aan een hond als aan dit roze mormel :LOL:
Ze vermoordt veel liever een piepertje of laserlampje en ziet überhaupt geen andere hond staan zolang ze bezig gehouden wordt.
Verder vallen er prima afspraken mee te maken. Ik vertel waar we heen gaan en laat zien welk speelgoed ik bij heb.
Dan huppelt ze in een rechte lijn naar de afgesproken plaats en houdt onderweg haar waffel, anders lopen we terug naar huis.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Sas schreef:goh, ik moet eerlijk zeggen dat ik de BT helemaal niet als een powerbreed zag. Nu kom ik ze in de praktijk nooit tegen maar aan de hand van wat ik hier op het HF heb gezien heb ik een hele leuke, goede indruk hahahaha. Ik zou er in ieder geval geen stap voor opzij doen, wat ik bij sfaffies etc vaak wel doe ;-)
De BT bungelt een beetje onder aan de lijst voor mijn gevoel. Feit blijft wel dat ze ooit gefokt zijn voor de vechterij (is dat een woord?) en als ze iets in de kop hebben hebben ze het niet in de kont zeg maar :schrik: Eigenwijs en volhardend en als ze willen kunnen ze natuurlijk flink wat schade maken.
Gelukkig is de BT niet zo heel populair en mijn ervaring is dat mensen met BT's over het algemeen gewoon heel goed weten wat ze aan de lijn hebben. Als ik bullen tegenkom is het meestal heel makkelijk; lopen ze los dan zijn ze over het algemeen prima te pruimen, zitten ze aan de lijn dat zou het wel eens een etterbak kunnen zijn (of hij/zij luistert voor geen meter, dat kan ook nog) :wink:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Een vriend van m'n broer had een BT in de jaren 80.
Hij nam het beesje (Porkie) altijd mee naar de wedstrijden, lag hij daar vast gebonden aan de trekhaak om op z'n spullen te passen....
Hij heeft eens een heel zadel aan stukken gebeten :ugh: Das zuur, mot je rijden heb je geen zadel :LOL:
Hij kauwde echt alles stuk, speciaal leer werk. Laarzen, hoofdstellen, zadels etc ver bij hem uit de buurt houden. :F:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:Ik snap de keuze om in deze tijd aan een stafford kruising nest te beginnen totaal niet en voor mij heeft dat minder dan niets met liefhebberij te maken.
Mijn meisje is de leukste hond ter wereld en ik had dolgraag pups met haar gehad. Helaas zitten de asiels al vol genoeg met moeilijk plaatsbare staffords en aanverwanten, om het over marktplaats nog maar niet te hebben.
De markt is verzadigd, nieuwe wetgeving gaat er zeker komen, goede bazen liggen niet voor het oprapen en kiezen eerder voor een stamboomhond of tweedekansje.
100% zeker dat er van dit nest meerdere in het asiel terecht gaan komen.
Ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten.
Er zijn zoveel honden van dit ras en mixen daarvan die op zoek zijn naar een goed plekje, imo teveel om dan maar gewoon een nestje voor de leuk te doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Luna87 schreef:
Sas schreef:goh, ik moet eerlijk zeggen dat ik de BT helemaal niet als een powerbreed zag. Nu kom ik ze in de praktijk nooit tegen maar aan de hand van wat ik hier op het HF heb gezien heb ik een hele leuke, goede indruk hahahaha. Ik zou er in ieder geval geen stap voor opzij doen, wat ik bij sfaffies etc vaak wel doe ;-)
De BT bungelt een beetje onder aan de lijst voor mijn gevoel. Feit blijft wel dat ze ooit gefokt zijn voor de vechterij (is dat een woord?) en als ze iets in de kop hebben hebben ze het niet in de kont zeg maar :schrik: Eigenwijs en volhardend en als ze willen kunnen ze natuurlijk flink wat schade maken.
Gelukkig is de BT niet zo heel populair en mijn ervaring is dat mensen met BT's over het algemeen gewoon heel goed weten wat ze aan de lijn hebben. Als ik bullen tegenkom is het meestal heel makkelijk; lopen ze los dan zijn ze over het algemeen prima te pruimen, zitten ze aan de lijn dat zou het wel eens een etterbak kunnen zijn (of hij/zij luistert voor geen meter, dat kan ook nog) :wink:

Voor het einde van de pitbullwet waren ze bij ons de schrik van de buurt.
Ken meer bt's persoonlijk die andere honden (meer dan eens) dood hebben gebeten dan staffords of kruisingen daarvan.
:mrgreen: Kwam ik overigens pas achter toen er al zo'n half hondverslindend puppymonster rondhuppelde en mensen een vies gezicht trokken als het geen volle stafford of "fukske" bleek te zijn :cool2:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jee ik had nog helemaal niet door dat het om een kruising nest ging!

en dan bedoel ik specifiek deze rassen kruising nest.

niet doen TO, niet doen. je zegt dat je alleen mensen wil die weten waar ze aan beginnen. die krijg je niet op deze manier. ik voorspel je dat je ermee blijft zitten. zeker als je kritisch bent naar nieuwe eigenaren
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Beter vertel je de toekomstige eigenaren dat het waarschijnlijk is dat de pup hondagressief wordt als ie volwassen wordt.
Wiel
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
-Saskia- schreef:
Maeve schreef:
-Saskia- schreef: Ach kom. Alsof fokken op honden die elkaar niet willen vermoorden meteen een retriever oplevert.

Het zijn intense honden, op het gestoorde af, op alle vlakken. Hond agressie is daar maar een klein onderdeel van.

:wink: Met drijfinstinct zoals een border heeft, eye en het (tegenover mijn honden) slaafse zou ik dan weer niets kunnen, terwijl ik juist door die hyperfocus geen enkel probleem meer heb met Charlie's hond agressie.
Dat maakt het voor mij heel makkelijk beheersbaar. Mensen die haar niet kennen zien gewoon een vrolijk, ultrasportief hondje en hebben geen flauw benul wat er achter zit.
Ik heb er een gekend een stafford reu die heel lief was met teefjes, zo gauw er een reu in zicht kwam, ging hij aan de lijn. Het was Tirsa's grootste vriend en ze hebben samen veel gespeeld, zelfs samen stokje knauwen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

M@scha schreef:jee ik had nog helemaal niet door dat het om een kruising nest ging!

en dan bedoel ik specifiek deze rassen kruising nest.

niet doen TO, niet doen. je zegt dat je alleen mensen wil die weten waar ze aan beginnen. die krijg je niet op deze manier. ik voorspel je dat je ermee blijft zitten. zeker als je kritisch bent naar nieuwe eigenaren
Te laat, ze hebben de teef al laten dekken ;)
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Brigitte schreef:
Ik ken ook geen leuke Labs :19: maar vind het dan weer niet nodig om in ieder topic dat te moeten melden.
oh ja,na alle niet zo leuke reacties pik je mij er maar uit;ik ben geen "bekende hondenforummer" van alle reacties valt die van mij nog mee dacht ik. :pffff:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
dagmar88
Zeer actief

Goldylocks schreef:
Brigitte schreef:
oh ja,na alle niet zo leuke reacties pik je mij er maar uit;ik ben geen "bekende hondenforummer" van alle reacties valt die van mij nog mee dacht ik. :pffff:

:mrgreen: Oh kijk, het eierdopje heb je al, zou maar snel zo'n pup reserveren! :ok:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Zal wel de toekomstige eigenaars duidelijk maken dat dit gedrag wel voor kan komen bij deze honden
kan voorkomen?

Dat is alsof je over een fauve zegt het voorkomt dat sommige niet zo goed los kunnen lopen....Zeg dan: ze zijn wel onverdraagzaam naar andere honden maar als je daar heel veel tijd en energie in stopt dan kan het misschien mee vallen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”