Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

MH x HH

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: MH x HH

Ongelezen bericht door malinois »

En zn volle nestbroer

Afbeelding

:mrgreen:

Maar idd ze willen graag overal bij zijn en alles voor je doen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Ik heb meedere MH's , een HH korthaar, twee duitsers en een mhxdh gehad, alleen uit werklijnen. Niet een is super makkelijk. Maar op een na waren ze alle geweldige honden. Baasgericht, werkwillig, hoge buitdrift en hoge zoekdrift. Als je daar niets mee doet gaan ze zelf vertier zoeken en dat is op zijn zachts gezegd niet leuk.
Je moet alleen donders goed weten wat je doet en je soms aanpassen. Een van mijn teven kon alleen met eigen honden, andere honden waren een echte no go.
Mijn HH teef was geweldig, die mis ik echt nog elke dag. Was een zeer aanhankelijke, lieve hond maar met een fel, maar voorspelbaar, karakter.
Veruit de moeilijkste is de MHxDH kruising. Het gaat goed bij ons, we hebb er een leuke hond aan. Maar ze heeft twee gezichten. En het felle, agressieve, manupalitieve gezicht zie je echt niet als je haar alleen kent in haar 'normale' bui.
Voor mij niet anders meer als herders, maar er gaat heel veel werk in zitten. Als ze pakweg vier jaar zijn weet je echt wat je hebt aan ze en zijn ze stabiel geworden( bij de juiste aanpak) en dan zijn ze super.
Maar ben je bereidt te leren, wil je investeren in je hond(elke dag) en kun je omgaan met het typische herderkarakter moet je het zeker doen, je kan er ee geweldig maatje aan hebben.
Als je voor een herplaatser gaat, neem dan alsjeblieft iemand mee die herders kent als je gaat kijken.
Succes met je zoektocht.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik ben heel.blij met alle reacties.
We gaan begin volgend jaar eens kennismaken met wat honden om te kijken of het gaat passen hier.
Als ik jullie zo hoor gaat het absoluut wel passen.
Ik ben 200% toegewijd aan mijn honden en vind het heerlijk om met ze bezig te zijn.
Investeren in de opvoeding vind ik echt super om te doen maar daar ook zelf van te leren.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Gimmick schreef:Ik ben heel.blij met alle reacties.
We gaan begin volgend jaar eens kennismaken met wat honden om te kijken of het gaat passen hier.
Ik ben 200% toegewijd aan mijn honden en vind het heerlijk om met ze bezig te zijn.
Investeren in de opvoeding vind ik echt super om te doen maar daar ook zelf van te leren.
Je bereidt je in ieder geval goed voor zo te lezen, heel verstandig.
Aan jouw inzet zal het denk ik niet liggen. Maar realiseer je wel dat je niet alleen bent maar een gezin hebt, en de andere gezinsleden zijn minstens net zo belangrijk in het geheel om het al dan niet te doen slagen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Je bent altijd welkom
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik begrijp de charme en voordelen van een pup, maar het zou super zijn als je een herplaatser kunt nemen :ok:
Mijn Eigen honden zijn en waren herplaatsers (Amber en Kailen waren al 6 toen ik ze kreeg) en ik heb daarnaast zo'n 5 herder(kruisingen) opgevangen; stuk voor stuk fijne honden. misschien niet de makkelijksten, en je moet er zoals Angelique schrijft, op ingesteld zijn dat ze de hele dag wat van jou verwachten, maar ze blijven open staan voor wat jij als (nieuw) baasje van ze wil.
Ben benieuwd naar je ervaringen!
Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Op de mechelse herder herplaatsing groep op facebook wordt een xhh/mh reu aangeboden van 1 jaar, sociaal en lief voor andere honden.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

succes met de zoektocht ! Hier uiteraard ook altijd welkom om eens te komen kijken hoor, 3 totaal verschillende honden hier (ook 3 totaal verschillende lijnen)
Gimmick
Zeer actief

LongFields schreef:
Je bereidt je in ieder geval goed voor zo te lezen, heel verstandig.
Aan jouw inzet zal het denk ik niet liggen. Maar realiseer je wel dat je niet alleen bent maar een gezin hebt, en de andere gezinsleden zijn minstens net zo belangrijk in het geheel om het al dan niet te doen slagen.
Dat besef ik me heel goed.
Echter weet ik ook hoe het hier geregeld is en de honden zijn echt mijn ding.
Mijjn man vindt ze heerlijk en zal er echt wel wat mee doen als dat noodzakelijk is maar hoofdzakelijk is het mijn dingetje.
Ik ben degene die opstaat voordat iedereen wakker is om met de honden erop uit te trekken.
Ik ben degene die de honden tussendoor vermaakt en met de opvoeding bezig is. En.ze overdag uitlaat
'S avonds ben ik weer degene die er uren met ze op uit trekt en binnenkort met Gimmick weer start op een hondenschool.
Het is echt mijn ding en ik zou niet zonder kunnen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door SimoneV »

Oh sorry, niet goed gelezen. Je wil in de toekomst een pup ;)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik hen nu 3 honden:
Xena (boommh)
Xavi (xmh kleinzoon van Xena)
Xygan (mh x hh zoon van Xavi)
Maar ook allemaal totaal verschillende karakters
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

lucie schreef:
ik begrijp de charme en voordelen van een pup, maar het zou super zijn als je een herplaatser kunt nemen :ok:
Mijn Eigen honden zijn en waren herplaatsers (Amber en Kailen waren al 6 toen ik ze kreeg) en ik heb daarnaast zo'n 5 herder(kruisingen) opgevangen; stuk voor stuk fijne honden. misschien niet de makkelijksten, en je moet er zoals Angelique schrijft, op ingesteld zijn dat ze de hele dag wat van jou verwachten, maar ze blijven open staan voor wat jij als (nieuw) baasje van ze wil.
Ben benieuwd naar je ervaringen!
De beslissing voor een pup was in eerste instantie gemaakt omdat we 2 herplaatsers in huis hebben waar de vorige eigenaren enorme steken hebben laten vallen.
En we wilden nu zelf weer eens de hond uitzoeken en opvoeden.
Maar een herplaatser blijft trekken.
Ik hou beide opties open...
Gimmick
Zeer actief

SimoneV schreef:Op de mechelse herder herplaatsing groep op facebook wordt een xhh/mh reu aangeboden van 1 jaar, sociaal en lief voor andere honden.
Heel lief maar we zijn nu nog niet direct opzoek. We willen eerst meer info.
En als ik ga kijken/ zoeken raak ik verkocht en dat wil ik niet.
Deze beslissing wordt met het hoofd gemaakt en niet met het hart.
Gimmick
Zeer actief

maart schreef:succes met de zoektocht ! Hier uiteraard ook altijd welkom om eens te komen kijken hoor, 3 totaal verschillende honden hier (ook 3 totaal verschillende lijnen)
Leuk! Ook dat aanbod neem ik graag aan!
Begin volgend jaar gaan we eens wat afspraken hier en daar maken.
Gimmick
Zeer actief

malinois schreef:Je bent altijd welkom
Jij ook.bedankt! Met alle plezier komen we eens kijken en kennismaken.
Fijn dat we overal welkom zijn!
Dat geeft ook het gevoel dat we goed voorbereid zijn voor we er aan beginnen.
Maar ook goed geinformeerd als we besluiten er van af te zien.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Precies
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hippo »

Gimmick schreef:dat er een mogelijkheid is dat de reu een haantje is dat vind ik geen probleem.
Die heb ik altijd al gehad en daar kan ik prima mee leven.
Ik moet misschien maar eens kennis gaan maken met wat verschillende honden. zowel de mechelaars als de hollanders
Dan kan ik misschien beter mijn besluit maken. En misschien besluit ik wel dat ik geen MH of HH wil en dat het toch niet past.
Ik waardeer de bezorgheid en de waarschuwingen zeker wel.
Gelukkig heb ik wel wat ervaring en heb ik ook flink wat doorzettingsvermogen mbt honden. Ik denk dat als ik dat niet heb dan was Gimmick ook allang weggeweest denk ik.
Maar misschien moet ik het idee van een pup laten varen en inderdaad eens kijken naar een herplaatser die niet geschikt is voor de sport maar wel als actieve huishond.
:ok:

Je zou je anders kunnen aanmelden voor deze FB groep -> https://www.facebook.com/groups/Mechels ... g/?fref=ts

Daar staat nu deze jongeman
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zulk soort honden staat daar regelmatig op. En nee, uiteraard hoeven dat echt niet altijd de makkelijkste honden te zijn, toch hebben er al 2 honden van kennissen uit de KNPV op gestaan waarvan ik weet dat het heel fijne, ongecompliceerde honden waren die alleen niet geschikt waren voor de KNPV. Die hebben ook een erg leuk huis gekregen.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik heb een kruising MH x HH teef van nu ruim 3 jaar oud uit werklijnen. Geweldige hond. Ze gaat voor me door het vuur. In huis heerlijk rustig, ze ligt meestal ergens in de buurt van mij te slapen. Bezoek is welkom en wordt begroet.

Buiten is het wel opletten ze kan reactief reageren bijvoorbeeld op scooters, fietsen of mensen die haar ineens heel dicht passeren. Iets waar nog steeds op getraind wordt. Met andere honden is ze in principe sociaal. Ze gaat beter met reuen als met teven en onzekere hondjes is ook een dingetje die zou ze het liefst najagen. Dus ook in het hond-hond contact moet ze begeleid worden. Ze luister als een tierelier.

Maar ze heeft ook veel aandacht en beweging nodig oftewel werk. Ze doet niets liever als werken. Samen hardlopen is een bijzonder serieuze taak. Daarnaast doen wij behendigheid, dat vindt ze helemaal het einde. Ze zit wel hoog in haar driften. Op het veld wil ze ook geen andere honden in de buurt hebben. Vreemde mensen worden genegeerd want belangrijkere bezigheden. Ze durft mij dan ook te bijten als ik te traag ben of een fout maak in mijn handeling waardoor er bij haar onduidelijkheid ontstaat. Hier trainen wij al langer op. Behendigheid is 2 x in de week les en door de week samen nog wat oefenen. Verder doen wij ook nog speuren met haar, echt gaaf om te doen.

Kortom geweldige hond, echt sportmaatje en in voor alles. Ze is wel reactief en niet altijd even makkelijk. Ze is van het eerst doen en dan nadenken. Voor mij is ze perfect maar voor mijn vriend toch wat lastig en pittig. Dat maakt het wel eens moeilijk. Ik kan haar niet zomaar aan iedereen meegeven. Overigens wel om een rondje behendigheid te lopen want dan loopt ze met iedereen bekend of onbekend.
Gimmick
Zeer actief

Hippo schreef:
Gimmick schreef:dat er een mogelijkheid is dat de reu een haantje is dat vind ik geen probleem.
Die heb ik altijd al gehad en daar kan ik prima mee leven.
Ik moet misschien maar eens kennis gaan maken met wat verschillende honden. zowel de mechelaars als de hollanders
Dan kan ik misschien beter mijn besluit maken. En misschien besluit ik wel dat ik geen MH of HH wil en dat het toch niet past.
Ik waardeer de bezorgheid en de waarschuwingen zeker wel.
Gelukkig heb ik wel wat ervaring en heb ik ook flink wat doorzettingsvermogen mbt honden. Ik denk dat als ik dat niet heb dan was Gimmick ook allang weggeweest denk ik.
Maar misschien moet ik het idee van een pup laten varen en inderdaad eens kijken naar een herplaatser die niet geschikt is voor de sport maar wel als actieve huishond.
:ok:

Je zou je anders kunnen aanmelden voor deze FB groep -> https://www.facebook.com/groups/Mechels ... g/?fref=ts

Daar staat nu deze jongeman
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zulk soort honden staat daar regelmatig op. En nee, uiteraard hoeven dat echt niet altijd de makkelijkste honden te zijn, toch hebben er al 2 honden van kennissen uit de KNPV op gestaan waarvan ik weet dat het heel fijne, ongecompliceerde honden waren die alleen niet geschikt waren voor de KNPV. Die hebben ook een erg leuk huis gekregen.

Oh wat een leukerd... dat is dus precies wat ik zoek...
Maar nog niet de juiste tijd... :boos:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Super dat je je zo voorbereid en als je nu nog niet zoekt inderdaad niet kijken. Komt nl genoeg leuks voorbij.

De 10 hier variëren in leeftijd van jonge hond tot 12+ en deels gerelateerde lijnen deels andere lijnen dus voldoende om mee kennis te maken ;) maar dat komt vast goed.
Gimmick
Zeer actief

crutz schreef:Super dat je je zo voorbereid en als je nu nog niet zoekt inderdaad niet kijken. Komt nl genoeg leuks voorbij.

De 10 hier variëren in leeftijd van jonge hond tot 12+ en deels gerelateerde lijnen deels andere lijnen dus voldoende om mee kennis te maken ;) maar dat komt vast goed.
Ja inderdaad. Maar foto's die hier onder mijn neus gedrukt worden zijn wel heel moeilijk te weerstaan...
Heb m al wel doorgestuurd naar mijn man... :schrik:
Die gaat toch nuchter reageren en zeggen dat dit niet de afspraak was :zweep:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Staat een pupje van 9 weken die al 4 eigenaren heeft gehad nu op fb :cry:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

malinois schreef:Staat een pupje van 9 weken die al 4 eigenaren heeft gehad nu op fb :cry:

Say what? :O:

Hoe kan dat nou in hemelsnaam...
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

:80:
malinois schreef:Staat een pupje van 9 weken die al 4 eigenaren heeft gehad nu op fb :cry:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lieve iedereen,

Ongeveer een maand geleden heb ik Rex opgehaald bij mensen waarbij hij niet in het gezin zou passen. Hij viel de kinderen aan en werd daarom met 8 weken buiten vastgebonden om te dienen als waakhond. Een week later zou een gedrags specialist komen kijken bij kleine Rex, en deze verklaarde dat het het beste was als Rex meteen zou vertrekken. Die zelfde avond nog na het horen van dit nieuws ben ik Rex gaan halen, en heb ik hem mee naar huis genomen. We hebben de afspraak gemaakt dat ik zou bemiddelen voor de kleine en de oude eigenaren wilde graag de 250 euro terug die ze betaald hadden voor hem. Niet mee eens, maar te bang dat ik hem anders niet mee kreeg heb ik hem toch meegenomen. Inmiddels 9 weken oud woog de kleine slechts 3 kilo, en kon je de ribbetjes tellen. Hij bleef echter allert en het eten ging er goed in. Tot na een weekje hij ineens niet meer wilde drinken, en zwaar aan de diarree raakte. Ik ben toen naar de dierenarts gegaan, en daar werd de conclusie getrokken dat hij waarschijnlijk naast zijn ondergewicht ook giardia had, een parasiet in de darmen. Hiervoor is hij behandeld inmiddels, en er was een gouden mandje gevonden ! In eerste instantie leek de klik goed, maar na de plaatsing van de hond werd er geweigerd om het geld te betalen waar de eerste eigenaren om hadden gevraagd. Dit was duidelijk afgesproken, ookal was ik het er niet mee eens voor mij was het doel dat Rex een nieuw huis zou krijgen belangrijker dan dat stomme geld. Toen ik Rex daar had gebracht, nadat hij inmiddels bijna een maand bij mij was geweest, werden er een hoop beloftes gemaakt over dat ik op de hoogte gehouden zou worden en dat ik langs mocht komen. Helaas bleek niks minder waar en had ik na een aantal dagen nog steeds geen antwoord, en geen geld. De oude eigenaren wilde begrijpelijk hun beloofde geld hebben, en toen het via social media niet lukte zijn we daar heen gereden. De beloftes bleken allemaal loos, en Rex verkeert nu in een niet al te beste conditie. Uiteindelijk met hulp van de politie heb ik Rex mee naar huis mogen nemen, en hier zitten we dan. Terug bij af. Een kleine, eigenwijze schat van een hond die op zoek is naar een nieuw huis.... Nu komt het moeilijke gedeelte. Omdat Rex nu in een staat verkeert dat ik met hem naar de dierenarts wil, wil ik jullie hulp in roepen. Ik ben een 18 jarige studente die op zichzelf woont, en ben dus zoals de gemiddelde nederlandse student enorm blut !! Toch hoop ik zo een beroep op jullie te doen. Wat moet er namelijk gebeuren ? Die 250 euro moet naar de oude eigenaar toe. Rex moet zijn vervolg behandeling krijgen voor de giardia, kost 27 euro. Hij moet op consult, kost 30 euro. Hij heeft een rare harde bult in zijn nek die nagekeken moet worden, en een harde buik. Ook eet hij sinds gisterenavond niet meer en drinkt hij enkel onder dwang. Hij is extreem rusteloos..... Via deze weg wil ik jullie dan toch vragen om mij te helpen. Dit is veel geld om op te hoesten voor mij, iets wat ik nu ook niet kan. Zijn er mensen die een donatie willen doen, alles is welkom ! Al is het 1 euro, dat kan toch helpen. Ik wil deze schat opknappen en een echt goude mandje geven. 12 weken en 4 eigenaren is naar mijn idee namelijk veel te veel van het goede.... Delen is lief
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat staat er bij... als ik nu niet net Xygan had had ik hem gehaald arm beest
Maar zie me echt niet 2 x mh pups tegelijk opvoeden
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sorry inmiddels 12 weken
Maar t blijft van de zotte...
Laatst gewijzigd door malinois op 30 sep 2015 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Pfff wat een verhaal zeg... arm beestje.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

malinois schreef:Dat staat er bij... als ik nu niet net Xygan had had ik hem gehaald arm beest
Maar zie me echt niet 2 x mh pups tegelijk opvoeden
De raders gingen hier gelijk op tilt....maar het kan niet, echt niet nu :ugh: (komt een hoop husky shit aan ook) :ugh:
Arm dier, 9 weken, 4 eigenaren :80: waar is de "fokker" in dit verhaal ? :ugh:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

11 weken :wink: wat het niet minder triest maakt
https://www.facebook.com/Hope-for-Rex-1 ... /timeline/
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”