Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aanvaring in het bos
Moderator: moderatorteam
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Re: Aanvaring in het bos
Ik heb in al die tijd met Spike nog maar zelden hem op hoeven tillen, maar als ik het doe krijg ik negen van de tien keer commentaar dat je er zo een vals keffertje van maakt enz enz, je kent de verhalen wel. Ze kunnen me wat, Spike staat zijn mannetje wel, maar als ik hem optil is dat meestal omdat ik de andere hond wil beschermen (Spike kan fel reageren op pups) of om te zorgen dat Spike heel blijft bij lompe spelers. En ik maak uit wanneer er getild moet worden, niemand anders. Mijn blafrat, mijn pakkie-an.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Natuurlijk is het fijn en wenselijk dat mensen rekening houden met dingen, maar je maakt zelf de keuze om een hond te nemen die met geen hond kan spelen buiten door grootte verschil, dan moet je ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om die situaties dan ook niet op te zoeken. Idem met een hond agressieve hond, daar kan ik ook in een losloopgebied problemen mee verwachten, dan kan ik ook niet van anderen vragen om dan maar de eigen hond hij te houden, het zou fijn zijn, maar je kan het niet eisen.Lizzie. schreef:Vind dat de omgekeerde wereld hoor, ik heb dan geen wa wa maar dan nog is het met elkaar rekening het minste wat je kan doen.Apple schreef:Maar iedere hond is dan toch eigenlijk te lomp voor een Chi...toots schreef:Nou als er een hond denkt lomp te willen spelen met Toots en niet op te houden krijgt hij een heuze kontenwipper, zoals jeanette het noemt hoor. En als baasje dat niet wil hebben moet hij/zij de hond maar bij zich houden. Niet iedereen zit te wachten op een puberende lompe hond met strond in de oren. Dat het een losloop gebied is betekend niet dat je gelijk je hond overal op kunt laten denderen. En de eerste de beste die mij denkt de les te lezen en denkt te moeten vertellen dat een jonge hond gewoon wil spelen en dat ik dat zijn gangetje moet laten gaan krijgt een uitbrander op zijn haags dan snappen ze het vaak wel.
Dat kan je dan toch niet de halve wereld gaan verwijten dat zij hun hond met andere honden vertrouwen en ook los willen laten in een losloopgebied? Dan moet je wat mij betreft zelf actie ondernemen en je hond beschermen voor andere honden, dat is toch je eigen verantwoordelijkheid als baas, niet die van de rest van de wereld?
Wat mij opvalt is dat mensen het een overdreven of gezever vinden die hebben vaak zelf grotere honden die tegen een stootje kunnen of vaak zelf een lompe hond hebben.
Ik heb overigens geen hond die meteen lomp is.
-
Sita
- Zeer actief
Mijn honden zijn ook niet lomp, maar die zullen nooit naar kleine hondjes toegaan. Die zijn echt lucht voor ze, zelfs als ze keffend voor ze staanApple schreef:Natuurlijk is het fijn en wenselijk dat mensen rekening houden met dingen, maar je maakt zelf de keuze om een hond te nemen die met geen hond kan spelen buiten door grootte verschil, dan moet je ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om die situaties dan ook niet op te zoeken. Idem met een hond agressieve hond, daar kan ik ook in een losloopgebied problemen mee verwachten, dan kan ik ook niet van anderen vragen om dan maar de eigen hond hij te houden, het zou fijn zijn, maar je kan het niet eisen.Lizzie. schreef:Vind dat de omgekeerde wereld hoor, ik heb dan geen wa wa maar dan nog is het met elkaar rekening het minste wat je kan doen.Apple schreef:Maar iedere hond is dan toch eigenlijk te lomp voor een Chi...toots schreef:Nou als er een hond denkt lomp te willen spelen met Toots en niet op te houden krijgt hij een heuze kontenwipper, zoals jeanette het noemt hoor. En als baasje dat niet wil hebben moet hij/zij de hond maar bij zich houden. Niet iedereen zit te wachten op een puberende lompe hond met strond in de oren. Dat het een losloop gebied is betekend niet dat je gelijk je hond overal op kunt laten denderen. En de eerste de beste die mij denkt de les te lezen en denkt te moeten vertellen dat een jonge hond gewoon wil spelen en dat ik dat zijn gangetje moet laten gaan krijgt een uitbrander op zijn haags dan snappen ze het vaak wel.
Dat kan je dan toch niet de halve wereld gaan verwijten dat zij hun hond met andere honden vertrouwen en ook los willen laten in een losloopgebied? Dan moet je wat mij betreft zelf actie ondernemen en je hond beschermen voor andere honden, dat is toch je eigen verantwoordelijkheid als baas, niet die van de rest van de wereld?
Wat mij opvalt is dat mensen het een overdreven of gezever vinden die hebben vaak zelf grotere honden die tegen een stootje kunnen of vaak zelf een lompe hond hebben.
In een losloopgebied kan je gewoon verwachten dat niet iedereen zijn hond bij zich houdt, die illusie ben ik allang kwijt. Mijn honden mogen ook kennis gaan maken, maar op een beschaafde manier en als een eigenaar vraagt of ik ze bij mij wil houden op een normale manier, prima, roep ik ze bij mij. Ga je meteen lopen schreeuwen dat ik mijn K*T honden moet roepen, dan kijk ik de situatie aan en beslis zelf wel wanneer ik ze terug roep.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Apple schreef:Natuurlijk is het fijn en wenselijk dat mensen rekening houden met dingen, maar je maakt zelf de keuze om een hond te nemen die met geen hond kan spelen buiten door grootte verschil, dan moet je ook zelf de verantwoordelijkheid nemen om die situaties dan ook niet op te zoeken. Idem met een hond agressieve hond, daar kan ik ook in een losloopgebied problemen mee verwachten, dan kan ik ook niet van anderen vragen om dan maar de eigen hond hij te houden, het zou fijn zijn, maar je kan het niet eisen.Lizzie. schreef:Vind dat de omgekeerde wereld hoor, ik heb dan geen wa wa maar dan nog is het met elkaar rekening het minste wat je kan doen.Apple schreef:Maar iedere hond is dan toch eigenlijk te lomp voor een Chi...toots schreef:Nou als er een hond denkt lomp te willen spelen met Toots en niet op te houden krijgt hij een heuze kontenwipper, zoals jeanette het noemt hoor. En als baasje dat niet wil hebben moet hij/zij de hond maar bij zich houden. Niet iedereen zit te wachten op een puberende lompe hond met strond in de oren. Dat het een losloop gebied is betekend niet dat je gelijk je hond overal op kunt laten denderen. En de eerste de beste die mij denkt de les te lezen en denkt te moeten vertellen dat een jonge hond gewoon wil spelen en dat ik dat zijn gangetje moet laten gaan krijgt een uitbrander op zijn haags dan snappen ze het vaak wel.
Nou Toots kan hier met alles overweg.
Behalve met lompe puberale hondjes die tussen 6 maanden en anderhalf zitten. Hij wil dit gewoon niet geen polonaise aan zijn lijf en ik geef hem geen ongelijk.
En ja als ik ergens loop kan ik daar honden verwachten. Echter ik verwacht niet dat men een km verder op loopt en de hond maar door denderd dan grijp ik echt zelf in. De polder is niet alleen voor mensen met puberale hondjes maar ook voor mensen die gewoon in alle rust een wandelingetje willen maken. Trouwens als ik met de mechel van mijn schoonmoeder loop aan de riem die een reu is kan dat ook niet dat er puberale jonge hondjes even op hem komen denderen. En dan zou de eigenaar het heel fijn vinden dat de hond van mij een kontenwipper krijgt want als die hond het moet doen zitten er wel gaten in het puberale hondje. En dan krijg je dat gezever weer dat het arme zielge jonge pubertje een heel trauma heeft over gehouden aan de aanvaring met een andere hond tja
Als je een jonge hond hebt betekend dat niet dat je die maar maar met alles kan laten spelen. Honden van een ander zijn geen speelgoed voor jou pup hoe leuk je dat zeff ook vind. Eerst even vragen lijkt me iets gepaster. Dan krijg je ook geen irritaties over en weer.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 15 dec 2014 16:49, 4 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Een jonge hond moet ook nog leren luisteren he, terug komen uit spel is heel moeilijk, maar onmogelijk te leren als je je jonge hond altijd maar vasthoud!
Ik heb met jonge honden dan ook altijd veel geduld en word het te wild voor mijn pup dan pak ik die op of parkeer die tussen m'n benen waar het veilig is, zo simpel op te lossen
Ik heb met jonge honden dan ook altijd veel geduld en word het te wild voor mijn pup dan pak ik die op of parkeer die tussen m'n benen waar het veilig is, zo simpel op te lossen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik heb idd een grote hond, althans,v ergeleken met een Chi. Lomp ook nog ja, maar ik doe alles wat ik kan om haar bij me te houden en dat gaat ook vaak best wel prima. Zo niet, haal ik haar meteen op en bied nog mijn excuus aan ook. Ik snap heel goed dat niet iedereen daarop zit te wachten. Maar goed, het gaat mij meer om de reacties daarna. Waarom dat opgefokte gedoeLizzie. schreef:Vind dat de omgekeerde wereld hoor, ik heb dan geen wa wa maar dan nog is het met elkaar rekening het minste wat je kan doen.Apple schreef:Maar iedere hond is dan toch eigenlijk te lomp voor een Chi...toots schreef:Nou als er een hond denkt lomp te willen spelen met Toots en niet op te houden krijgt hij een heuze kontenwipper, zoals jeanette het noemt hoor. En als baasje dat niet wil hebben moet hij/zij de hond maar bij zich houden. Niet iedereen zit te wachten op een puberende lompe hond met strond in de oren. Dat het een losloop gebied is betekend niet dat je gelijk je hond overal op kunt laten denderen. En de eerste de beste die mij denkt de les te lezen en denkt te moeten vertellen dat een jonge hond gewoon wil spelen en dat ik dat zijn gangetje moet laten gaan krijgt een uitbrander op zijn haags dan snappen ze het vaak wel.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Omdat we ook maar gewoon mensen zijn en het soms je dag het niet issbientje schreef:. Waarom dat opgefokte gedoe

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Maar dat is goed toch. Als je zelf je best doet. Zo iemand hoort mij ook niet we zijn allemaal mensen.sbientje schreef:ik heb idd een grote hond, althans,v ergeleken met een Chi. Lomp ook nog ja, maar ik doe alles wat ik kan om haar bij me te houden en dat gaat ook vaak best wel prima. Zo niet, haal ik haar meteen op en bied nog mijn excuus aan ook. Ik snap heel goed dat niet iedereen daarop zit te wachten. Maar goed, het gaat mij meer om de reacties daarna. Waarom dat opgefokte gedoeLizzie. schreef:Vind dat de omgekeerde wereld hoor, ik heb dan geen wa wa maar dan nog is het met elkaar rekening het minste wat je kan doen.Apple schreef:Maar iedere hond is dan toch eigenlijk te lomp voor een Chi...toots schreef:Nou als er een hond denkt lomp te willen spelen met Toots en niet op te houden krijgt hij een heuze kontenwipper, zoals jeanette het noemt hoor. En als baasje dat niet wil hebben moet hij/zij de hond maar bij zich houden. Niet iedereen zit te wachten op een puberende lompe hond met strond in de oren. Dat het een losloop gebied is betekend niet dat je gelijk je hond overal op kunt laten denderen. En de eerste de beste die mij denkt de les te lezen en denkt te moeten vertellen dat een jonge hond gewoon wil spelen en dat ik dat zijn gangetje moet laten gaan krijgt een uitbrander op zijn haags dan snappen ze het vaak wel.
En een dier kan er niks aan doen wat zijn of haar formaat is of dat hij lomp is. Een chi is ook echt niet meteen stuk
Het gaat erom dat er mensen zijn die zelf niet ingrijpen als de hond irritant bezig is. En deze mensen zijn van mening dat mijn chi het maar uit moet zoeken met hun rottweiler kijk dat klopt niet. Die krijgen een uitbrander. Ik bepaal zelf wel waar mijn hondje mee kan en een rottweiler is geen partij. Alhoewel er uitzonderingen zijn die gewoon rustig doen.
-
Manu
Ik was een aantal weken terug te laat bij Manu. Die was van plan 2 aangelijnde herders te begroeten. Ik rennen: sorry sorry! Hij bleef op afstand gelukkig staan. Ik gauw Manu aanlijnen terwijl ik weer sorry zei en dat ik niet snel genoeg was.
Dat mens was ijskoud. Ze keek me heel zuur aan, zei niks.
Dat vind ik dan weer een ander uiterste. Vond ik ook niet helemaal netjes. Hij was op 4 meter afstand blijven staan en ik snap dat het even spannend was voor haar maar je kan toch ook wel even doen of je menselijk bent.
Edit: was in een losloopgebied. Speelveld.
Dat mens was ijskoud. Ze keek me heel zuur aan, zei niks.
Dat vind ik dan weer een ander uiterste. Vond ik ook niet helemaal netjes. Hij was op 4 meter afstand blijven staan en ik snap dat het even spannend was voor haar maar je kan toch ook wel even doen of je menselijk bent.
Edit: was in een losloopgebied. Speelveld.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik heb een redelijk hondsagressieve teef bij mij lopen. Ik doe niet meteen moeilijk als er iemand zijn hond op mijn hond laat afstuiven, maar nou moet je het niet gaan omdraaien: loslopen is een keuze losloopgebied of niet. Met een jonge hond heb ik best wel wat geduld, pak ik desnoods ff bij halsband of weer ik bij mijn teef weg, of als het mogelijk is laat ik Kay als bliksemafleider fungeren.
Loslopende honden moet je gewoon beetje in de gaten houden. Mijn reu raakt snel geblesseerd dus ruw spel vind ik voor hem ook niet altijd even fijn. Tuurlijk kan een (jonge) hond ook even onder je aandacht ontglippen. Tot dusver alle begrip en alle hulp van mij (alhoewel ook ik heb wel een mijn dag niet en reageer daar ook wel eens naar: niks menselijks is mij vreemd). Maar als die eigenaar totaal geen oog voor mij heeft, alleen maar haar hond 'leuk' ziet spelen (wat vaak veel minder leuk is dan gedacht wordt) terwijl die van mij er niks aan vind of waarvan ik weet dat het in een blessure gaat eindigen tja dan is de koek ook wel eens op.
Mijn honden mogen best ravotte. Maar Norah niet met vreemde honden. Die zal ik altijd aanlijnen. Zij luistert prima en ik kan haar ook even afleiden, maar als ik mij in alle bochten sta te wringen om te voorkomen dat mijn teef erin klapt, dan verwacht ik minstens een helpende hand (ook al lukt het niet) of medeleven. Niet een hij doet niks (ja die van mij wel), hij wil alleen maar spelen (die van mij niet, of niet op deze manier). Ik wil dan gewoon hulp. Dat is met elkaar omgaan. Beide honden moeten het leuk vinden, beide bazen moeten het leuk vinden. Anders kan je toch gewoon even elkaar helpen en met je eigen hond doorlopen. Begrip voor elkaar daar is waar het om draait. En ook mijn pup wil ik niet met elke hond laten spelen, en zeker niet op elke manier en beagles mwah zulke lieve hondjes vind ik dat in de regel helemaal niet. Recentelijk nog een pup in de groep die in echt niet met de andere pup kon laten spelen. Beagles zijn echt wel hondjes die even op hun punt kunnen staan. Staartje fier de lucht in, kop omhoog en flink beuken. Das niet altijd gepast. Moeten we niet ineens gaan doen of het schattige bart smit hondjes zijn (en ja ik vind beagles leuk, hou wel van beetje pit.)
Loslopende honden moet je gewoon beetje in de gaten houden. Mijn reu raakt snel geblesseerd dus ruw spel vind ik voor hem ook niet altijd even fijn. Tuurlijk kan een (jonge) hond ook even onder je aandacht ontglippen. Tot dusver alle begrip en alle hulp van mij (alhoewel ook ik heb wel een mijn dag niet en reageer daar ook wel eens naar: niks menselijks is mij vreemd). Maar als die eigenaar totaal geen oog voor mij heeft, alleen maar haar hond 'leuk' ziet spelen (wat vaak veel minder leuk is dan gedacht wordt) terwijl die van mij er niks aan vind of waarvan ik weet dat het in een blessure gaat eindigen tja dan is de koek ook wel eens op.
Mijn honden mogen best ravotte. Maar Norah niet met vreemde honden. Die zal ik altijd aanlijnen. Zij luistert prima en ik kan haar ook even afleiden, maar als ik mij in alle bochten sta te wringen om te voorkomen dat mijn teef erin klapt, dan verwacht ik minstens een helpende hand (ook al lukt het niet) of medeleven. Niet een hij doet niks (ja die van mij wel), hij wil alleen maar spelen (die van mij niet, of niet op deze manier). Ik wil dan gewoon hulp. Dat is met elkaar omgaan. Beide honden moeten het leuk vinden, beide bazen moeten het leuk vinden. Anders kan je toch gewoon even elkaar helpen en met je eigen hond doorlopen. Begrip voor elkaar daar is waar het om draait. En ook mijn pup wil ik niet met elke hond laten spelen, en zeker niet op elke manier en beagles mwah zulke lieve hondjes vind ik dat in de regel helemaal niet. Recentelijk nog een pup in de groep die in echt niet met de andere pup kon laten spelen. Beagles zijn echt wel hondjes die even op hun punt kunnen staan. Staartje fier de lucht in, kop omhoog en flink beuken. Das niet altijd gepast. Moeten we niet ineens gaan doen of het schattige bart smit hondjes zijn (en ja ik vind beagles leuk, hou wel van beetje pit.)

- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als je zo'n heisa maakt zal je pup daar meer last van hebben dan van die beetje lompe hond. Je kunt beter je zelfbeheersing aanwenden om een betrouwbare baas te worden voor je pup die in alle situaties rustig blijft.
Ongeacht wie er in deze situatie gelijk had. Als je ordinair gaat schreeuwen heb je trouwens nooit gelijk en maak je ook geen vrienden met andere hondeneigenaren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is zeker waar.Ri@ schreef:Als je zo'n heisa maakt zal je pup daar meer last van hebben dan van die beetje lompe hond. Je kunt beter je zelfbeheersing aanwenden om een betrouwbare baas te worden voor je pup die in alle situaties rustig blijft.Ongeacht wie er in deze situatie gelijk had. Als je ordinair gaat schreeuwen heb je trouwens nooit gelijk en maak je ook geen vrienden met andere hondeneigenaren.
TS begon kennelijk ook kwaad te worden omdat de eigenaars van de Beagle het lieten gaan.
Ondanks dat ze hadden kunnen zien dat er iets niet helemaal lekker leek te gaan en ze toen alleen maar begonnen te schreeuwen omdat de man van TS de Beagle probeerde weg te halen door hem op te tillen.
Daar maak je inderdaad geen vrienden mee
Niet iedereen kan zich dan altijd inhouden al is dat inderdaad wel beter
-
Kitsune
Actie = reactie 
Hoe iemand reageert, bepaalt vaak ook de reactie die je terug krijgt. Laats werd ik nog op de fiets aangereden door een automobilist (ik had voorrang) en die man begon meteen met "sorry, sorry...". Dan reageer ik ook niet kwaad en heb zoiets van "kan gebeuren".
Als onze hond op een andere hond afsluipt of rent en de andere hond vind het niks, verontschuldig ik me ook altijd. Er loopt hier in de buurt maar 1 onredelijk mens en die heb ik al eens de huid vol gescholden (niet goed, maar liet me even gaan) nadat ze mij en m'n hond hysterisch vals liep te beschuldigen (dan heb je al een bange hond en ga je zelf ook nog doen alsof je hond vermoord wordt, terwijl er niet eens fysiek contact was).
Hoe iemand reageert, bepaalt vaak ook de reactie die je terug krijgt. Laats werd ik nog op de fiets aangereden door een automobilist (ik had voorrang) en die man begon meteen met "sorry, sorry...". Dan reageer ik ook niet kwaad en heb zoiets van "kan gebeuren".
Als onze hond op een andere hond afsluipt of rent en de andere hond vind het niks, verontschuldig ik me ook altijd. Er loopt hier in de buurt maar 1 onredelijk mens en die heb ik al eens de huid vol gescholden (niet goed, maar liet me even gaan) nadat ze mij en m'n hond hysterisch vals liep te beschuldigen (dan heb je al een bange hond en ga je zelf ook nog doen alsof je hond vermoord wordt, terwijl er niet eens fysiek contact was).
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat Apple zegt is ook wel waar. Ik heb godzijdank een hond (en voorheen twee) die bizar voorzichtig doen/deden met met hondjes formaat cavia, maar het is eigenlijk niet iets wat je van een 'normale' hond mag verwachten. Ik vind ze vaak schattig hoor, Lilo vindt dat hele kleine grut ook geweldig en al met al is het hier helemaal Disney-cute' en ik smelt helemaal als Lilo dan een speelbuiging doet voor zo'n uk en zo'n uk is helemaal blij met zo'n groteApple schreef:Maar iedere hond is dan toch eigenlijk te lomp voor een Chi...toots schreef:Nou als er een hond denkt lomp te willen spelen met Toots en niet op te houden krijgt hij een heuze kontenwipper, zoals jeanette het noemt hoor. En als baasje dat niet wil hebben moet hij/zij de hond maar bij zich houden. Niet iedereen zit te wachten op een puberende lompe hond met strond in de oren. Dat het een losloop gebied is betekend niet dat je gelijk je hond overal op kunt laten denderen. En de eerste de beste die mij denkt de les te lezen en denkt te moeten vertellen dat een jonge hond gewoon wil spelen en dat ik dat zijn gangetje moet laten gaan krijgt een uitbrander op zijn haags dan snappen ze het vaak wel.
Maar hoe schattig ook, zijn het natuurlijk wel hopeloos misvormde honden. Een hond hoort niet zo klein te zijn. En als je kiest voor een dusdanig gehandicapte hond, zij het qua formaat of neus of weetikwat, dan zijn de gevolgen voor jou. Ik heb jarenlang met een gehandicapte hond gelopen en ik zorgde ervoor dat hij niet in spel onderuit gemept werd, desnoods met maatje 41 of een flinke discussie. Maar wel mijn verantwoordelijkheid.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.Hanneke2 schreef:Wat Apple zegt is ook wel waar. Ik heb godzijdank een hond (en voorheen twee) die bizar voorzichtig doen/deden met met hondjes formaat cavia, maar het is eigenlijk niet iets wat je van een 'normale' hond mag verwachten. Ik vind ze vaak schattig hoor, Lilo vindt dat hele kleine grut ook geweldig en al met al is het hier helemaal Disney-cute' en ik smelt helemaal als Lilo dan een speelbuiging doet voor zo'n uk en zo'n uk is helemaal blij met zo'n groteApple schreef:Maar iedere hond is dan toch eigenlijk te lomp voor een Chi...toots schreef:Nou als er een hond denkt lomp te willen spelen met Toots en niet op te houden krijgt hij een heuze kontenwipper, zoals jeanette het noemt hoor. En als baasje dat niet wil hebben moet hij/zij de hond maar bij zich houden. Niet iedereen zit te wachten op een puberende lompe hond met strond in de oren. Dat het een losloop gebied is betekend niet dat je gelijk je hond overal op kunt laten denderen. En de eerste de beste die mij denkt de les te lezen en denkt te moeten vertellen dat een jonge hond gewoon wil spelen en dat ik dat zijn gangetje moet laten gaan krijgt een uitbrander op zijn haags dan snappen ze het vaak wel.
Dat kan je dan toch niet de halve wereld gaan verwijten dat zij hun hond met andere honden vertrouwen en ook los willen laten in een losloopgebied? Dan moet je wat mij betreft zelf actie ondernemen en je hond beschermen voor andere honden, dat is toch je eigen verantwoordelijkheid als baas, niet die van de rest van de wereld?vriendin.
Maar hoe schattig ook, zijn het natuurlijk wel hopeloos misvormde honden. Een hond hoort niet zo klein te zijn. En als je kiest voor een dusdanig gehandicapte hond, zij het qua formaat of neus of weetikwat, dan zijn de gevolgen voor jou. Ik heb jarenlang met een gehandicapte hond gelopen en ik zorgde ervoor dat hij niet in spel onderuit gemept werd, desnoods met maatje 41 of een flinke discussie. Maar wel mijn verantwoordelijkheid.
In de eerste plaats je weet jij als eigenaar hoe je hond doet. Ik weet dat Toots niet ver bij mij uit de buurt gaat en de hond afblaft als hij een hond te lomp vind. Is een hond hier niet van onder de indruk en is baasje niet in de buurt dan grijp ik in op mijn manier. Ik vind dat mijn plicht en ik gebruik ook gerust mijn maatje 42. Ik verwacht echt niet dat er geen lompe pubertjes lopen die hondjes die moeten ook gewoon lekker kunnen rennen doen, Maar dat hoeft niet met een hondje van 3kg en als jij als eigenaar van zo'n hond ziet dat jou hond vervelend doet vind ik dat jij als eigenaar in moet grijpen en niet aan de andere eigenaar over moet laten. Als iemand mij aan durft spreken over mijn manier van aanpak dan komt er in mij wel een tok naar boven. Als je niet wilt dat een ander je hond aanpakt dan moet je zorgen dat een ander geen last heeft van jou hond.
Toots is onwijs lief en is niemand tot last hij loopt niemand in de weg en valt geen andere honden lastig. Ik weet dat hij daarin mogelijk een uitzondering is want veel kleintjes keffen veel naar andere honden. Maar Toots wil gewoon lekker zijn gangetje gaan zonder besprongen te worden.
En hoe klein en hond hoort te zijn daar doe ik geen uitspraak over het is een van de oudste rassen in de wereld, de naam is ontstaan in 1850 en er zijn weinig andere andere honden die zo oud worden als de chi. Daarbij heeft onze Toots geen platte snuit en is i.m.o niet misvormd in tegenstelling tot veel dogjes etc. En Toots is groter dan de meeste jackrussels.
-
Mojuan
- Zeer actief
lets have fun schreef:Och, dat weet ik niet. Er zijn zat hondenbaasjes die het geen enkel probleem vinden dat er een lomperik met hun hond komt spelen.wolvster schreef:
Ik ben wel van mening dat als je weet dat je hond lomp en onbenullig is, je hem in ieder geval onder appel probeert te houden.
Deze mensen hadden gewoon zero inlevingsvermogen in wat andere hondeneigenaren misschien wensen.
n:
Je hebt inderdaad niet handig gereageerd. Maar ergens snap ik je ook wel weer hoorIk erger me ook aan lompe 'ik dender overal dwars doorheen' honden. Maar nu heb ik wel honden die dat prima zelf op kunnen lossen. Floor negeert het straal (en dat werkt!). Rufus laat een diepe grom horen waarop de 'ik wil alleen maar spelen hond' afdruipt. Zelf stap ik stug door en meestal heeft de andere baas dan wel in de gaten hoe de vlag erbij hangt
Ook ik erger me aan zulke honden, welke leeftijd ze dan ook hebben, en wat voor formaat dan ook.
Daarom kom ik niet graag in losloopgebieden, ik ben alleen maar bezig om andermans honden te corrigeren zodat mijn twee kleintjes een beetje leuk kunnen wandelen.....
Die poedeltjes zijn helemáál niet gediend van opdringerigheid, dus dat levert niet bepaald plezier op.
Ik ga dus alleen maar naar losloopplaatsen waar het vrij rustig is.

-
Mojuan
- Zeer actief
Jaaaaah, jouw maatje 46Lizzie. schreef:Ik begrijp je frustratie helemaal hoor, dit is dan ook de reden dat ik in het weekend nooit naar losloop gebieden ga. Heb dan het gevoel dat de eigenaren van; hij doet niks hoorineens allemaal buiten wandelen. Vooral als het mooi weer is, ik scan altijd mijn omgeving af. En als ik denk dat er weer zo lompe hond aan komt denderen die het nodig vind om mijn kleine hondjes omver te walsen. Dan keer ik mij direct om, lukt het niet om ze ontwijken dan lopen ze tegen mijn maatje 46 aan hoor
Het lijkt wel of er steeds meer oninteresseerde baasjes rond lopen, word er soms best wel kriegel van.
Heeft Tselfde ook al eens kennis mee mogen maken hahaha.
Nu denkt iedereen dat je haar heel hard geschopt hebt en dat Tselfde als een idioot op die van jou af kwam denderen
Voor mij was het iig een verádeming dat iemand ook eens gewoon meewerkt met de opvoeding van andermans pup.
Want op dat moment stond ik net niet dichtbij genoeg om te reageren, en jouw honden hadden geen zin in het spel waar Tselfde ineens mee wilde beginnen. Dus jouw voet was daar precies op het juiste moment, op de juiste plaats

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb het met de kleintjes ook, daarom zie je mij dus eigenlijk nooit meer in het Develpark, ik rijd wel een stukje door... naar het Develbos.. veel beter plekkie.Lizzie. schreef:Het is niet gelijkwaardig! En hoe zou jij het vinden als er en hond die 10x groter is dan jou hond in 1 rechte lijn op jou afdenderd en je hond om ver walst.korthaar schreef:Het kan toch niet zo zijn, dat de karkassen tegenwoordig al zo krakkemikkig zijn en jonge honden niet meer lekker met elkaar kunnen spelen.
En het is toch van de zotte dat je er niks meer van en kan zeggen omdat de ander vind dat er niks aan de hand is. Mijn honden hebben hierdoor een hekel gekregen aan grote honden die zich respectloos gedragen. Daarom ga ik als het mogelijk is met een grote boog om dit soort honden en bazen heen. Want de onverschilligheid en geen inlevensvermogen van de bazen moet ik mijn honden wel beschermen voor dit gedrag

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Wij mijden in het weekend ook het losloop gebked dan komen er hordes grote honden die allen leuk zijn en die we allemaal ook wel tegen komen door de weeks alleen dan niet allemaal tegelijk. En die gaan lekker los met zijn alleen in het weekend heel leuk en dat moet gewoon kunnen zonder dat ik het met de uk kom verpesten dan lopen wij gewoon bij ons voor aan het water kan Toots ook los en de rest va de wandeling gewoon aangelijnd gaat hij echt niet dood aan.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Dat zou ik met een stafford dan weer niet doen, die heeft maar meteen mee te lopen en heeft geen punt te maken.Lemuria schreef:Ik had het gister ook, een loslopende Zwitserse witte Herder die baas-loos (zo leek het) los zwierf en ontzettend patserig (hoge staart, stramme poten) op Izzy af kwam. Die dat vervolgens écht niet grappig vond en begon terug te patsen. Ik draai me tegenwoordig gewoon om en loop aan. Izzy volgt toch wel, die blijft haar punt niet maken als vrouwtje eenmaal weg isLaat die irritante honden lekker in hun sop gaarkoken
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik snap dit ook even niet hoor.Cindy52 schreef:Dat zou ik met een stafford dan weer niet doen, die heeft maar meteen mee te lopen en heeft geen punt te maken.Lemuria schreef:Ik had het gister ook, een loslopende Zwitserse witte Herder die baas-loos (zo leek het) los zwierf en ontzettend patserig (hoge staart, stramme poten) op Izzy af kwam. Die dat vervolgens écht niet grappig vond en begon terug te patsen. Ik draai me tegenwoordig gewoon om en loop aan. Izzy volgt toch wel, die blijft haar punt niet maken als vrouwtje eenmaal weg isLaat die irritante honden lekker in hun sop gaarkoken
Naar mijn mening laat je een Staf niet terug patsen, dat is het begin... het zijden draadje dat zomaar ineens de eerste aanval kan zijn..
Op een dag volgt ze ineens niet 'toch wel' en dan? Dan is het weer zo'n geval van 'doet ie anders nooit'.. en de kranten staat er weer vol van.. Jij hebt een verantwoordelijkheid met je Stafford, waarom ga je de kat op het spek binden?

-
Cindy52
- Zeer actief
Dat dus !!!!!!Mojuan schreef:Ik snap dit ook even niet hoor.Cindy52 schreef:Dat zou ik met een stafford dan weer niet doen, die heeft maar meteen mee te lopen en heeft geen punt te maken.Lemuria schreef:Ik had het gister ook, een loslopende Zwitserse witte Herder die baas-loos (zo leek het) los zwierf en ontzettend patserig (hoge staart, stramme poten) op Izzy af kwam. Die dat vervolgens écht niet grappig vond en begon terug te patsen. Ik draai me tegenwoordig gewoon om en loop aan. Izzy volgt toch wel, die blijft haar punt niet maken als vrouwtje eenmaal weg isLaat die irritante honden lekker in hun sop gaarkoken
Naar mijn mening laat je een Staf niet terug patsen, dat is het begin... het zijden draadje dat zomaar ineens de eerste aanval kan zijn..
Op een dag volgt ze ineens niet 'toch wel' en dan? Dan is het weer zo'n geval van 'doet ie anders nooit'.. en de kranten staat er weer vol van.. Jij hebt een verantwoordelijkheid met je Stafford, waarom ga je de kat op het spek binden?
-
Lemuria
Don't worry, ik heb mijn hond príma onder controle. Toen ik zag dat ze ging patsen, heb ik actie ondernomen. Moei jij je maar lekker met je eigen hondMojuan schreef: Ik snap dit ook even niet hoor.
-
Cindy52
- Zeer actief
Je schrijft anders zelf dat je gewoon doorloopt !Lemuria schreef:Don't worry, ik heb mijn hond príma onder controle. Toen ik zag dat ze ging patsen, heb ik actie ondernomen. Moei jij je maar lekker met je eigen hondMojuan schreef: Ik snap dit ook even niet hoor.
-
Mojuan
- Zeer actief
Pardon?Lemuria schreef:Don't worry, ik heb mijn hond príma onder controle. Toen ik zag dat ze ging patsen, heb ik actie ondernomen. Moei jij je maar lekker met je eigen hondMojuan schreef: Ik snap dit ook even niet hoor.
Ik mag jou best een kritische vraag stellen. En ik geloof echt wel dat je haar onder controle hebt, maar het feit dat ze dus losloopt en de kans krijgt om te patsen, dat laat ik bij Tselfde dus niet toe.
Eens is die eerste keer he, dat besef je toch zelf ook wel hoop ik?

-
Mojuan
- Zeer actief
Precies, dat schreef ze zelf.Cindy52 schreef:Je schrijft anders zelf dat je gewoon doorloopt !Lemuria schreef:Don't worry, ik heb mijn hond príma onder controle. Toen ik zag dat ze ging patsen, heb ik actie ondernomen. Moei jij je maar lekker met je eigen hondMojuan schreef: Ik snap dit ook even niet hoor.
Dat ze doodleuk doorloopt, want Izzy komt toch wel achter haar aan... tot die ene eerste keer.... dat ze achter zich ineens een hoop kabaal hoort en Izzy erin hangt en niet meer los wil laten.
En dan?

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Izzy is nog jong en ze mag het best voelen dat ze niet zo stoer is zonder mama.
-
Cindy52
- Zeer actief
Precies en een stafford pup die nu al gaat terug patsen zou ik heel snel onder controle proberen te krijgen en doorlopen draagt daar niet aan bij, dat wordt dus wachten op ongelukken als ze ouder is.
-
Cindy52
- Zeer actief
nou ze loopt anders wel te patsen, lijkt me bepaald niet gewenst gedrag bij een jonge stafford !Valerie schreef:Izzy is nog jong en ze mag het best voelen dat ze niet zo stoer is zonder mama.
-
Mojuan
- Zeer actief
Tselfde is ook nog jong, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar dit soort dingen zelf op te laten lossen.Valerie schreef:Izzy is nog jong en ze mag het best voelen dat ze niet zo stoer is zonder mama.
Ik ga er echt niet op wachten tot ze ineens besluit dat ze er niet van gediend is en ineens dat instinct naar boven komt.
Ze loopt fijn aan de lijn waar andere honden in de buurt zijn.