Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor raars vindt jullie hond superleuk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Re: wat voor raars vindt jullie hond superleuk?

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

sirene schreef:Ze vinden het allemaal, maar Atoq met stip, helemaal leuk als ik een kleed glad op de vloer probeer te leggen. Het is de sport om voordat het kleed de grond raakt erop te springen :piew: Zodra ze zien dat ik een kleedje pak voor ze om op te liggen/kluiven/spelen komen ze aangerend en staan ze te springen.

Spring is helemaal bezeten van stoffers en de bezem. Ze breekt de boel af als ik ga vegen en zij kan er niet bij. Als ze er bij loopt hangt ze dus vast in de bezem.

Elena heeft een buurvrouw fetish. Die kan urenlang de buurvrouw begluren en ze heeft periodes dat ze gillend naar de tuin of de serre rent als de buurvrouw thuiskomt om haar te gaan begluren. Geen idee hoe ze hier bij komt. De buurvrouw zegt de honden wel eens gedag maar meer niet. Ze hebben nooit een snoepje ofzo van haar gehad. Als buuf in de tuin aan het werk is, is Elena helemaal in trance heen een weer de buuf aan het volgen.

Verder kan ik even niet iets raars bedenken geloof ik.
Vind je dit niet raar genoeg hahahahaha :Q:
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Roxywoezel schreef:
sirene schreef:Ze vinden het allemaal, maar Atoq met stip, helemaal leuk als ik een kleed glad op de vloer probeer te leggen. Het is de sport om voordat het kleed de grond raakt erop te springen :piew: Zodra ze zien dat ik een kleedje pak voor ze om op te liggen/kluiven/spelen komen ze aangerend en staan ze te springen.

Spring is helemaal bezeten van stoffers en de bezem. Ze breekt de boel af als ik ga vegen en zij kan er niet bij. Als ze er bij loopt hangt ze dus vast in de bezem.

Elena heeft een buurvrouw fetish. Die kan urenlang de buurvrouw begluren en ze heeft periodes dat ze gillend naar de tuin of de serre rent als de buurvrouw thuiskomt om haar te gaan begluren. Geen idee hoe ze hier bij komt. De buurvrouw zegt de honden wel eens gedag maar meer niet. Ze hebben nooit een snoepje ofzo van haar gehad. Als buuf in de tuin aan het werk is, is Elena helemaal in trance heen een weer de buuf aan het volgen.

Verder kan ik even niet iets raars bedenken geloof ik.
Vind je dit niet raar genoeg hahahahaha :Q:
:LOL: Nou inderdaad
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Shadow is gek op straatje vegen. Hij maait dan met zijn poten naar de bezem en maakt speelbuigingen tot en met.
Misty zit al helemaal klaar als we de afkortzaag neerzetten en inpluggen, yes Klussen! Het resthout wordt vakkundig opgepakt en snel aan stukken gescheurd...,
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik zat ooit op de tv naar een concert van natalia(belgische zangeres te kijken) en mijn nakert zat op de stoelleuning naast me en begon toen spontaan mee te loeien.Sindsdien als ik vraag hoe doet natalia doet hij whoehoehoe :lol1:
Ik weet nu alleen nog niet of hij Fan is of dat hij het om te janken vind.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dee schreef:Als hij een beetje lui is, of als het warm is, dan doen we met datzelfde oranje balletje een soort voetbal voor lamzakken.
Hij neemt dat balletje dan in zijn bek, gaat op een twee/drie meter van mij afliggen en duwt hij dat balletje met zijn snuit of poot naar mij.
Ik trap hem dan terug, en zo zijn we dan een paar minuten bezig.
:I:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

DeDiana schreef: Ze wordt ook helemaal door het dolle heen als ik het woord 'kabelbaan' zeg :denken:
Hoe ben je daar ooit achter gekomen? :80: :mrgreen:
Vinou heeft overigens volgens mij geen rare gewoontes.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki draait helemaal door als het gras een beetje vochtig en zacht is.. dan roepen wij "crazy grass" en dan wordt hij helemaal gek en gaat als een idioot rondjes rennen.
Afbeelding
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya raakt door het dolle van het fototoestel; zodra ik het fototoestel pak, wordt zij ineens klaarwakker, springt op en rent
naar buiten. Ze koppelt het klaarblijkelijk aan de fotosessies van de honden en is diep teleurgesteld als ik vervolgens een foto
maak van de kerstboom of zoiets :mrgreen:

Puchu, hmm even denken... niet echt iets geks geloof ik, behalve dat hij dol is op de muizenjacht, maar dat is ook niet heel erg raar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

sirene schreef:Elena heeft een buurvrouw fetish.
Dat heeft Chaconne ook, min of meer.

Wij hebben een tussendeur naar de buren in de tuin en die staat vaak open (ze hebben eigenlijk twee huizen).
Chaconne is stapelgek op de buren. Ze hebben zo'n duobankje met een tafeltje ertussen, en wat ze het allerliefste doet van zo ongeveer alles is op dat tafeltje in de zon zitten.
Het is tof als daar dan een buurman of buurjongen zit maar dat hoeft niet eens; dat plekje (met uitzicht op alleen maar de tuin :19: ) vindt ze het mooiste van het mooiste.
Ben je die hond kwijt, kijk ik om de hoek en ja hoor, zit ze daar onderuit gezakt met haar ogen dicht op dat tafeltje. Ze kan er uren zitten. :I:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Wij hebben een vrij krachtige stofzuiger waar veel lucht uitkomt. Als we stofzuigen positioneert Elske zich altijd zo voor het apparaat dat de lucht in haar vacht wordt geblazen. Dat ziet er zo uit:

Afbeelding

Beitske en Elske zijn dol op sinaasappel. Als een van ons een sinaasappel uit de fruitschaal pakt komen ze meteen naar je toe. Dat doen ze bij appels en bananen niet.

Sypke heeft het met andijvie. Als ik andijvie ga wassen komt ze meteen aangespurt.
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Nelson vindt het erg lollig als ik au roep. Bijvoorbeeld als er een kat met een nagel in mijn panty blijft haken ofzo. Dan springt hij er gezellig bovenop terwijl ik mij van de kat probeer te bevrijden. Het voelt echt als een soort van leedvermaak
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

LOL :LOL: Om dit hele topic, er kan wel een boek van gemaakt worden!
Eigenlijk vind ik Ivy dan nog best normaal.. Er is 1 grasveld waar ik vanaf dag 1 al niet normaal kan wandelen en dat komt door.... Het Gras. Het Gras daar schijnt van zulke Goddelijke kwaliteit te zijn dat hij zich om de paar meter op z'n zij en rug werpt om te gaan liggen rollen. :Q: Hij kijkt daar zo verschrikkelijk blij bij. In het begin heb ik hem best veel aan de lijn gehad, nu kan hij daar gelukkig los, nu is het daar dus sjees-werp-rol-sjees-werp-rol, repeat, terwijl ik rustig door wandel en van het genot van een ontwarde riem geniet.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Joris vindt naar bed gaan geweldig. Als het hem te lang duurt gaat hij bij de deur zitten om vanaf daar mij aan te blijven kijken. Af en toe loopt hij even naar me toe om me er nog even duidelijk op te wijzen dat het bedtijd is. Als het dan eindelijk zover is, rent hij de trap op, ploft op mn bed en daar ligt ie dan op zn zij een beetje te piepen en kwispelen. Dan moet ik hem dus wild over z'n kont aaien en doet hij een soort handstand, gromt er woest bij en kan niet stoppen met kwispelen :I:

Biry vindt de bezem in de tuin geweldig. Daar moet in gebeten en naar geblaft worden, terwijl de zwabber en stofzuiger binnen niet interessant zijn. Ik maak er ook een leuk spelletje van tot ergernis van mn moeder, want die kan zo nooit normaal de tuin vegen :engel:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb werkelijk nog nooit iets meegemaakt wat Jack niet leuk vindt, das ook wel een beetje raar :Q:
Een paar dingetjes die me zo te binnen schieten:
- Temperatuur opnemen :cheer: zodra ik de thermometer pak wordt hij helemaal blij en komt echt zijn kont aanbieden :piew:
- De schapen voeren, langs onze wandelroute staan schapen achter een stroomdraad en die geef ik weleens wat gras, op het moment dat ik dat gras voor ze pluk gaat Jack gillen :piew: en rondjes om mij heen rennen, er zit voor hem totaal geen voordeel aan maar toch wordt hij er :gjump: van.
- De dierenartstafel, dat is echt een obsessie, als hij weleens mee gaat naar mijn werk zit hij gewoon bevend met enorme ogen en hevig kwijlend voor de tafel: mag ik alsjebliefffft erop :bounce: :cheer: (er is nog nooit iets leuks gebeurd op die tafel en vooral vorige week was het enorm naar voor hem geweest op de tafel maar hij blijft er gek op :U: )

Ik kan er volgens mij een boek over schrijven maar ik hou het maar even bij deze dingen die me nu te binnen schieten :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

samantha! schreef:Ik heb werkelijk nog nooit iets meegemaakt wat Jack niet leuk vindt, das ook wel een beetje raar :Q:
- Temperatuur opnemen :cheer: zodra ik de thermometer pak wordt hij helemaal blij en komt echt zijn kont aanbieden :piew:
And........... we have a WINNER :cheer: :balon: .
:piew: :LOL: !!!!!
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef: oh juist, doet me denken aan relax : die is gek op harken, spaden, eigenlijk alle tuingereedschap met een lange steel - daar moet naar geblaft en gegild worden, op gemept en naar gebeten en het is blijkbaar een familietrekje want suus van tamara (zusje van relax) heeft het schijnbaar net zo :piew: .
Ik wilde het net opschrijven :mrgreen: En het is geen aangeleerd gedrag want ik kan mij het nog herinneren als de dag van gisteren dat Suus als Suusje gillend blij werd toen dat ding tevoorschijn kwam :LOL:

Voor de rest wordt Suus heel blij van lege waxinelichtjes... :19: Ze doet er niets mee maar moet ze hebben/stelen/pakken en naar de mand brengen.
Voor de rest is de kruiwagen voor Suus het summum. Al loopt Gert de hele dag rond met het ding, zij loopt er als een trotse pauw naast alsof ze 'm zelf gebaard heeft.

Fien wordt gillend blij van de fiets pakken, om daarna met haar te gaan fietsen. Voor veel honden geldt dat net zo en is niet zo bijzonder maar Fien wordt niet zo snel gillend blij van iets :mrgreen:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Zamunda schreef:
samantha! schreef:Ik heb werkelijk nog nooit iets meegemaakt wat Jack niet leuk vindt, das ook wel een beetje raar :Q:
And........... we have a WINNER :cheer: :balon: .
:piew: :LOL: !!!!!
:LOL: :LOL:
Ik weet niet of dat als compliment beschouwd kan worden :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat een hilarisch topic :LOL:

Het enige wat ik zo bij Xavi kan bedenken is de douche.
Als je zegt "gaan we douchen?" weet hij niet hoe snel hij op moet staan, naar de badkamer rennen en onder de douche gaan staan wachten tot de eerste drupjes komen :mrgreen:
Eenmaal onder de douche moeten er drupjes naar hem gegooid worden zodat hij die kan vangen, dat is het mooist :cheer:
Nog mooier is als je water opvangt in je hang en ondertussen "daar komt een muisje aan" zegt.. dan kwispelt hij heel hard en begint er van te steigeren :mrgreen:

"daar komt een muisje aan" is sowieso het einde vind Xavi :mann:

Verder uiteraard tuinslangen en buiten kraantjes, want daar komen druppels uit. Bij mijn ouders en schoonouders gaat hij steevast éérst bij de kraantjes en tuinslangen staan. Een begroeting kunnen ze vergeten want er zál maar eens water uit komen :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

De stofzuiger aan vindt hij niets. Maar zodra hij uit is moet hij ervoor zorgen dat hij blijft rollen. Blaffen als een gek en rukken aan de slang. Als hij omvalt staat hij op afstand te blaffen hoe dat ding dat durft te doen haha..

Dweil vind hij ook helemaal geweldig. Heeft me al eentje gekost grr
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Wat vindt Hazel nu niet superleuk?
Ze is altijd enthousiast eigenlijk. Maar wat wel apart is, dat heeft nog geen een hond hier gedaan is dat als we achter uit gaan en we langs onze geparkeerde auto komen dat ze hem altijd even moet aanwijzen, even stilstaan en tegen de achterklep duwen met die lange neus.
Op de terugweg idem dito. Ze gaat ook graag mee in de auto.
Als ze achter losloopt, rent ze ook naar de auto toe om hem aan te tikken.
Ze vindt het ook leuk om als ik thuis kom me blij te begroeten en als ik haar gepasseerd ben met haar voorpoten mijn rug aan te tikken en zo een paar passen mee te hopsen. Maar dat telt niet want dat vinden we alletwee net zo leuk :tongue:
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Dochterlief heeft zo'n hang zitzak van Ikea met een opblaaskussen er in. Vriend kan zich heel lang bezig houden met keihard naar dat ding rennen, zodat die zak alle kanten opzwaait. Blijft staan om dat dan telkens tegen zich aan te voelen komen :cheer:

Of legt zijn flos er in, steekt zijn kop er bij en gaat rondjes lopen. Oneindig lang:piew:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Devel schreef:De stofzuiger aan vindt hij niets. Maar zodra hij uit is moet hij ervoor zorgen dat hij blijft rollen. Blaffen als een gek en rukken aan de slang. Als hij omvalt staat hij op afstand te blaffen hoe dat ding dat durft te doen haha..

Dweil vind hij ook helemaal geweldig. Heeft me al eentje gekost grr
Oja
als de kofferbakklep van de auto open staat dan wordt hij ook helemaal gek. Zit dan te gillen als ik hem moet tegen houden als hij er niet in mag. Is de klep dicht dan is er niks aan de hand... :scratch:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Numa kan zich echt obsessief op mijn tenen storten. :denken: Die worden professioneel ontdaan van oneffenheden en velletjes en geheel schoongewassen. En hij stopt pas als HIJ vindt dat het goed is, ook al trek ik mijn voeten weg. Ik kan vaak niet eens op blote voeten rondlopen, want dan probeert een grote herder al lopend mijn tenen te wassen. :roll:
Geloof niet dat Biène hele rare dingen doet.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier ook eentje met een diepgewortelde liefde voor de vuilcontainer :hmmm: Als we hem wegrollen huppelt ze mee, racet rondjes door de tuin en doet een dansje. Ze mag niet mee naar de straat, dus dan rent ze weer hard door de tuin terug, door het huis naar het raam en gaat daar al kwispelend zitten kijken waar de container naartoe gaat :19:

En mijn moeder heeft eetkamerstoelen op wieltjes. Daar gaat ze altijd in zitten en ik kan haar geen grotere lol doen dan haar een paar rondjes door de kamer rijden :F:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Mij :Q:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ohja, Biry vindt t ook geweldig als ik rondjes om de stoel heen loop die in de woonkamer staat. Ik aan de ene kant, zij aan de andere en dan loop ik steeds van dr weg en zodra ze omdraait ga ik ook de andere kant op. En dan maar Birrrrrry, Birrrrrry erbij blijven zeggen op uitdagende toon. Daar wordt ze zelfs nu ze ouder wordt nog steeds gek van.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Suske schreef:Mij :Q:
Ja, dat is wel echt iets raars ja :tongue:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Als je hier zegt hiep hiep hoeraaaaaaaa dan begint Bros te huilen als een klein pupje. :piew:
En als mijn nek vast zit dan gaat mijn man op de bank zitten en ik op de grond omdat mijn man dan beter kan kneden en Bros gaat dan voor mij zitten en moet ik Bros masseren. :U:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Met Dalí speel ik vanaf het begin het spelletje 'zal ik je staart pakken?'. Ik probeer dan zijn staart te pakken en hij racet zo hard mogelijk rond, waarbij hij natuurlijk zo dicht langs mij probeert te gaan als hij durft. Op zich zullen wel meer honden dit super leuk vinden maar hij kent het ook echt als 'zal ik je staart pakken' en begint dan al spelbuigingen makend rond te vliegen :mrgreen: Klik voor een filmpje.

En tot voor kort was hij een beetje bang voor mijn bijrijdpaardje, maar ik wil hem graag leren naast haar te lopen. Vandaag heb ik weer even geoefend en toen viel opeens het kwartje, hij vond het helemaal te gek en was niet meer naast haar weg te slaan, zelfs niet op kleine voltes of in snellere gangen. De hele tijd had ik die blije bek naast me dansen en hij was zelfs niet meer weg te sturen toen ik even zónder happy peanut een paar rondjes wilde maken :D

Zorro is wat meer een gemiddelde hond geloof ik, maar wat wel apart is, is dat hij graag boodschappen helpt uitpakken (vanuit de auto naar de keuken dragen) en zijn neus in íedere tas die hij ziet wil stoppen. Al is dat misschien ook weer niet zo gek, je weet nooit wat er uit komt.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nawosh vindt het geweldig om dingen om te gooien. De staande schemerlamp (met glazen kap) heeft al heel wat nieuwe kappen gehad en ik mag dagelijks de onderzettertjes (die in een houten houder op de salontafels staan) weer van de grond zoeken en in de houder doen. Ook de grote staande ijzeren kandelaar gaat geregeld tegen de grond. Planten worden uit de vensterbank geschoven en als ze de kans krijgt schuift ze mijn tas van de tafel op de grond (om hem vervolgens volledig uit te pakken). Buiten gooit ze de bijzettafeltjes standaard om en als het lukt (en hij zit nog niet te vol) gaat de container tegen de vlakte.
Die container kan ik nog begrijpen, daar zit mogelijk iets smakelijks in maar de lamp, de onderzettertjes en de kandelaar...? :Q:
Groetjes, Marjan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”