Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleinere honden aggresiever?
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Re: Kleinere honden aggresiever?
Kleinere honden reageren agressiever richting grotere honden dan naar andere kleine hondjes.Zo ervaar ik het nu,naar Dol onzeker blaffen en hopen dat we doorlopen zie je bij Vlo dat hetzelfde hondje wel op een normale manier wil kennismaken.

- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Ja. En dit ben ik niet met je eens. Nu is stitch nog klein en schrikt hij zich rot als hij uit vinden dat niet alle hondjes vriendelijke zijn. Over 2 jaar is het een joekel van een DH en als er een chihuahua hem aggresief aanrent en hij terug hapt doet hij een hoop schade. Maar dan word het gezien als zijn fout.laeken schreef:Dat komt omdat een DH gevaarlijk is en een chihuahua niet. Je lacht toch zelf ook om een agressieve kanarie en bij een agressieve papegaai ren je de kamer uit als die in je gezicht vliegt. Waarom zou een hondje van 3 kilo gelijk staan aan een hond die door de politie gebruikt wordt om mensen mee uit te schakelen? Ik heb herders gehad waar ik zelf een rondje voor om zou lopen als die boos werden. Maar mijn huidige kleine hondje is domweg onschuldig. Ook als ze boos is. Ze kan helemaal niet bijten.
En ja, een JR kan best prima bijten. Ik vind een JR ook apart staan van de schoothondjes-categorie. Dat zijn felle rakkers met grote tanden en een groot karakter.
het feit dat ze klein zijn en relatief weinig schade kunnen doen is geen excuus om slecht gedrag te accepteren in mijn ogen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
PreciesLightsun schreef:Ja. En dit ben ik niet met je eens. Nu is stitch nog klein en schrikt hij zich rot als hij uit vinden dat niet alle hondjes vriendelijke zijn. Over 2 jaar is het een joekel van een DH en als er een chihuahua hem aggresief aanrent en hij terug hapt doet hij een hoop schade. Maar dan word het gezien als zijn fout.laeken schreef:Dat komt omdat een DH gevaarlijk is en een chihuahua niet. Je lacht toch zelf ook om een agressieve kanarie en bij een agressieve papegaai ren je de kamer uit als die in je gezicht vliegt. Waarom zou een hondje van 3 kilo gelijk staan aan een hond die door de politie gebruikt wordt om mensen mee uit te schakelen? Ik heb herders gehad waar ik zelf een rondje voor om zou lopen als die boos werden. Maar mijn huidige kleine hondje is domweg onschuldig. Ook als ze boos is. Ze kan helemaal niet bijten.
En ja, een JR kan best prima bijten. Ik vind een JR ook apart staan van de schoothondjes-categorie. Dat zijn felle rakkers met grote tanden en een groot karakter.
het feit dat ze klein zijn en relatief weinig schade kunnen doen is geen excuus om slecht gedrag te accepteren in mijn ogen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Is het ook nietLightsun schreef:Ja. En dit ben ik niet met je eens. Nu is stitch nog klein en schrikt hij zich rot als hij uit vinden dat niet alle hondjes vriendelijke zijn. Over 2 jaar is het een joekel van een DH en als er een chihuahua hem aggresief aanrent en hij terug hapt doet hij een hoop schade. Maar dan word het gezien als zijn fout.laeken schreef:Dat komt omdat een DH gevaarlijk is en een chihuahua niet. Je lacht toch zelf ook om een agressieve kanarie en bij een agressieve papegaai ren je de kamer uit als die in je gezicht vliegt. Waarom zou een hondje van 3 kilo gelijk staan aan een hond die door de politie gebruikt wordt om mensen mee uit te schakelen? Ik heb herders gehad waar ik zelf een rondje voor om zou lopen als die boos werden. Maar mijn huidige kleine hondje is domweg onschuldig. Ook als ze boos is. Ze kan helemaal niet bijten.
-
Manu
Nou ja je creëert opwinding. Dat doet soms rare dingen met honden.Badu schreef:Het is geen agressie zonder aanleiding, het is onzekerheid. Een grote muil & meeste honden maken dat ze weg komen. Klus geklaard.Lightsun schreef: Maar het gaat mij meer om de agressie zonder aanleiding.
Zie overigens nooit een hond van de leg raken van het gekrijs, de baasjes... die hebben er altijd wel iets over te mekkeren
Als er eentje staat te brullen tussen een groep honden zie je ze toch echt reageren.
In het voorbij lopen reageert er inderdaad niet veel op.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Dat beweert ook niemand denk ik. Ik accepteer het in elk geval niet van mijn honden maar ik begrijp het wel.
- Lightsun
- Actief
Ach het is ook een generale discussie hoor(tenzij je gister avond met je Franse Bulldog op de mookerhei aan het lopen was rond 18:00 uur. Dan word het persoonlijkMit schreef:Dat beweert ook niemand denk ik. Ik accepteer het in elk geval niet van mijn honden maar ik begrijp het wel.
Zoals ik zei, er zijn ook meer dan genoeg jack russels, chihuahuas, teckels, nou het maar op die of erg leuk zijn met stitch of (en dit vind ik net zo goed) waarbij de baas even aan geeft dat ze niet hoeven te ontmoeten.
-
Manu
Ik heb mijn hond ook wel moeten begeleiden met kleine hondjes. Die zag het ook nog wel eens als speelgoed en was gewoon echt te lomp.
Hij mag sowieso pas los als hij rustig en ontspannen is, niet als hij dol van enthousiasme in de riem hangt. Pas als de aandacht naar mij kan. Als hij dan bij de kleintjes wat druk is, is een "zachtjes" of "klaar" al genoeg. Wordt er gesprongen, wordt het afgebroken. En aan sommige hondjes zie ik al dat ik hem beter niet los kan laten dus lopen we gewoon door. Ook al zegt de baas dat het best kan.
Hij mag sowieso pas los als hij rustig en ontspannen is, niet als hij dol van enthousiasme in de riem hangt. Pas als de aandacht naar mij kan. Als hij dan bij de kleintjes wat druk is, is een "zachtjes" of "klaar" al genoeg. Wordt er gesprongen, wordt het afgebroken. En aan sommige hondjes zie ik al dat ik hem beter niet los kan laten dus lopen we gewoon door. Ook al zegt de baas dat het best kan.
- Lightsun
- Actief
Ja daarom vraag ik ook altijd even of het kan en of we hoi kunnen komen zeggen. Maar ik starte dit topic meer naar aanleiding van een paar ervaringen waar ik het niet in de hand had. (b.v. andere honden lopen los en komen er aan gestoven of we moeten over een smal padje langs elkaar)Nanna schreef:.
- Lightsun
- Actief
Wederom 100% met je eens. Eerst vragen we of we hoi kunnen komen zeggen. Daarna even aan de riem terwijl ik het tempo bepaal en als het allemaal goed gaat en ze rustig zijn mogen ze daarna los, en soms niet als het niet rustig word.Manu schreef:Ik heb mijn hond ook wel moeten begeleiden met kleine hondjes. Die zag het ook nog wel eens als speelgoed en was gewoon echt te lomp.
hadden we dit weekend toevallig ook met een prachtige labarador, erg vriendelijk maar mischien wel te vriendelijk. Hij wou maar niet rustig worden en bleef maar springen en duwen, dus toen zijn we ook maar even door gelopen.
-
laeken
- Zeer actief
Ik vraag me werkelijk af waarom mensen denken dat kleine hondjes maar wat in de rondte mogen bijten en dat ook vaker zouden doen. Hoe lang leeft een gemiddelde chi die alle honden aanvliegt denken jullie? En waarom is het dan zo dat toen ik zelf grote honden had ik net zo vaak grote honden tegen kwam die mijn honden aanvlogen? Ik loop echt 10 keer liever langs de gemiddelde kleine hond dan langs de gemiddelde Duitse herder. Ik heb zelf 3 herders gehad en geen van die honden was 100 fris met elke andere hond. Mijn kleine hondje is dat wel. En ik vind het gewoon onzin om generaliserend te praten dat mensen hun kleine hondjes wel laten aanvallen en uitvallen. Dat is domweg onzin. Niemand wil dat zijn hond uitvalt. Sommige eigenaren leggen zich daarbij neer maar dat doen zowel bazen van kleine als van grote honden. Mijn hondje mag niet uitvallen. Die van Merit mogen het ook niet en die van Nanna mogen het ook niet. De hondjes die het wel mogen en die allemaal naar de strotten van grote honden vliegen zoals hier gezegd wordt leven echt niet langer dan een paar maanden als dat waar is. Mijn herders hadden ze stuk voor stuk afgemaakt als ze echt zouden aanvallen en bijten. Niet dat ik dat liet gebeuren maar dat zou vast gebeurd zijn als ze allemaal zo vals zouden zijn als hier verteld wordt

- Pepie
- Zeer actief
Dol laat ik alleen spelen met honden van haar kaliber,en dan zijn het nog honden die ik ken. Ze zou in haar enthousiastme best per ongeluk schade kunnen aanrichten,met haar poot ofzoiets.Kleine hondjes zijn geen eerlijke speelpartner vind ik.

- Mit
- Zeer actief
Ik vind het ook niet goed, als we er eens eentje tegenkomen die de kruimels wel okee vinden dan wordt er niet gespeeld.
Niet alleen voor mezelf, hoe denk je dat de eigenaar zich zou voelen als de grote hond een poot verkeerd zet en mijn hondjes zijn kapot?
Dat wil ik mezelf, mijn hondjes en de andere eigenaar niet aandoen.
Niet alleen voor mezelf, hoe denk je dat de eigenaar zich zou voelen als de grote hond een poot verkeerd zet en mijn hondjes zijn kapot?
Dat wil ik mezelf, mijn hondjes en de andere eigenaar niet aandoen.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Hier verschilt het, maar ook meerder deels zijn het de kleine hondjes die onaardig doen.
De baasjes vinden het o zo stoer dat hun hondje tegen mijn grote herder aan durven te blaffen, en moedigen dit vaak aan.
Maar als het andersom gebeurd dan is mijn hond weer vals.
Kleine hondjes worden vaak opgevoed alsof het baby's zijn.
Niet allemaal, want ik ken ook veel kleine hondjes die erg leuk en lief zijn.
Maar het valt wel op dat die kleintjes sneller grommen en blaffen.
De baasjes vinden het o zo stoer dat hun hondje tegen mijn grote herder aan durven te blaffen, en moedigen dit vaak aan.
Maar als het andersom gebeurd dan is mijn hond weer vals.
Kleine hondjes worden vaak opgevoed alsof het baby's zijn.
Niet allemaal, want ik ken ook veel kleine hondjes die erg leuk en lief zijn.
Maar het valt wel op dat die kleintjes sneller grommen en blaffen.
- Valerie
- Zeer actief
Alles wat zich niet kan gedragen gewoon wegjagen 
-
laeken
- Zeer actief
Eens met Nanna. Duitse herders zijn jaloers op aandacht, beschermend naar de baas en soms eenkennig. En ja, soms kunnen ze erg leuk spelen. Zeker reuen met teven. Mijn pup Eva is echter door een reu fiks gebeten. Ze was te druk? Ze was te wild? Geen idee maar die DH gaf me toch een correctie....een jonge reu van 3 jaar. DH zijn meestal niet heel erg gezellig bij spontane ontmoetingen. Ze drijven ook nog en ze gaan ook nog vaak rughappen of nekhappen. Bijna geen enkele hond is van dat gedrag gediend, zeker niet als dat overheersend gedrag is. En ja, veel DH zijn dominant en overheersend of onzeker en lullig.
Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup. En ja, ik heb zat ervaring met herders. Ik heb 1 kruising Duitser gehad, een stamboom Belg en een X-mechelaar. Zowel reuen als teven. Geen van hen was de hond om los te gooien zonder begeleiding en eens lekker te laten spelen. Willen ze niet meer als ze ouder zijn dan 2 jaar. Of ze willen het wel maar doen gewoon onprettig. Zeker de reuen als het geen leuke grote teef is waar ze mee te maken krijgen. Ik zou Stitch dus maar gewoon gaan leren dat andere honden er niet lopen ter zijn vermaak maar dat die genegeerd moeten worden en dat jij met de bal het middelpunt van zijn leven wordt. Ik ben het dus volkomen eens met Nanna terwijl ik een herdermens in hart en nieren ben. Dus niks ten nadele van het ras.
Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup. En ja, ik heb zat ervaring met herders. Ik heb 1 kruising Duitser gehad, een stamboom Belg en een X-mechelaar. Zowel reuen als teven. Geen van hen was de hond om los te gooien zonder begeleiding en eens lekker te laten spelen. Willen ze niet meer als ze ouder zijn dan 2 jaar. Of ze willen het wel maar doen gewoon onprettig. Zeker de reuen als het geen leuke grote teef is waar ze mee te maken krijgen. Ik zou Stitch dus maar gewoon gaan leren dat andere honden er niet lopen ter zijn vermaak maar dat die genegeerd moeten worden en dat jij met de bal het middelpunt van zijn leven wordt. Ik ben het dus volkomen eens met Nanna terwijl ik een herdermens in hart en nieren ben. Dus niks ten nadele van het ras.
- Mit
- Zeer actief
Ik kan dit toch maar slecht geloven hoor. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt.semmyboy schreef: De baasjes vinden het o zo stoer dat hun hondje tegen mijn grote herder aan durven te blaffen, en moedigen dit vaak aan.
Mijn ervaring is eerder andersom: ik corrigeer ze en de andere mensen zeggen dat het alleen maar goed is en laat toch en haha.
- Lightsun
- Actief
Ik zeg toch ook niet dat alle grote honden goed zijn met andere honden? En ik zeg ook echt niet dat alle kleinere honden "gemeen" zijn (bij gebrek aan een beter woord). Maar jammer genoeg, bij mij in de buurt, zie ik vaker dat kleinere honden fel uit vallen/grommen/aan komen rennen dan grotere honden.laeken schreef:Ik vraag me werkelijk af waarom mensen denken dat kleine hondjes maar wat in de rondte mogen bijten en dat ook vaker zouden doen. Hoe lang leeft een gemiddelde chi die alle honden aanvliegt denken jullie? En waarom is het dan zo dat toen ik zelf grote honden had ik net zo vaak grote honden tegen kwam die mijn honden aanvlogen? Ik loop echt 10 keer liever langs de gemiddelde kleine hond dan langs de gemiddelde Duitse herder. Ik heb zelf 3 herders gehad en geen van die honden was 100 fris met elke andere hond. Mijn kleine hondje is dat wel. En ik vind het gewoon onzin om generaliserend te praten dat mensen hun kleine hondjes wel laten aanvallen en uitvallen. Dat is domweg onzin. Niemand wil dat zijn hond uitvalt. Sommige eigenaren leggen zich daarbij neer maar dat doen zowel bazen van kleine als van grote honden. Mijn hondje mag niet uitvallen. Die van Merit mogen het ook niet en die van Nanna mogen het ook niet. De hondjes die het wel mogen en die allemaal naar de strotten van grote honden vliegen zoals hier gezegd wordt leven echt niet langer dan een paar maanden als dat waar is. Mijn herders hadden ze stuk voor stuk afgemaakt als ze echt zouden aanvallen en bijten. Niet dat ik dat liet gebeuren maar dat zou vast gebeurd zijn als ze allemaal zo vals zouden zijn als hier verteld wordt![]()
En de enige 2 keren dat stitch echt gegrepen is door een andere hond was een kleinere hond wiens baas nog steeds aan het roepen was "hij is wat bang voor andere honden" terwijl hij totaal niet luisterde.
En ik denk dat het sociaal gezien meer geaccepteert is dat dit gebeurt en dat vind ik vreemd en fout.
gelukkig zijn er ook heeeel veel kleinere honden met goeie bazen die ze eventjes aanlijnen of gewoon erg sociaal zijn en die dit gedrag niet vertonen. Net zoals er grote honden zijn met wel of niet dit type gedrag.
Maar nogmaals: Ik zie het vaker voorkomen en geaccepteert worden bij kleinere honden.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Als dit bij mij gebeurd, zorg ik dat die grote hond geen kans heb om bij mijn hond te komen.laeken schreef:Zouden mensen het respecteren dat ik geen grote honden bij mijn hondje wil dan was er niks aan de hand. Maar ze roepen soms, hij doet niks hoor. En dan sta ik daar weer. Mijn hondje staartje tegen de buik en grommen, grote hond duwt gewoon de neus eronder en negeert elke vorm van afwijzing door mijn hondje. Snap niet dat ze niet bijt. Ze gromt en snapt alleen. Ben ik wel blij mee hoor, maar als ze gebeten had snap ik dat ook nog wel. Ze wil het niet. Echter, ze wordt totaal niet serieus genomen. Valt me dus nog mee dat ze geen schurfthekel aan grote honden heeft.
Hier in de buurt lopen 2 hussels altijd los, ook waar het niet mag.
Vaak baasje verzocht dr honden aan te lijnen, gezien ze regelrecht op mijn aangelijnde honden aflopen.
2 zijn bang aangelegd, 1 vanwege mama, 1 (mama)vanwege slechte omgooi en wegrol momenten door een whippet.
En 1 heeft riemnijd. Vaak gewaarschuwd en nu ben ik zover dat ik die hussels een gooi geef richting baas... Inmiddels heb ik al vaak tussen beide gestaan dat de hussels beter naar mij luisteren dan hun eigen baas.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Valerie
- Zeer actief
Ik toch echt welMit schreef:Ik kan dit toch maar slecht geloven hoor. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt.semmyboy schreef: De baasjes vinden het o zo stoer dat hun hondje tegen mijn grote herder aan durven te blaffen, en moedigen dit vaak aan.
Mijn ervaring is eerder andersom: ik corrigeer ze en de andere mensen zeggen dat het alleen maar goed is en laat toch en haha.
Tja dan kan ik het niet laten om tegen mijn honden te zeggen "jullie zeggen niets he? Neee jullie zijn wél opgevoed
-
laeken
- Zeer actief
Ik geloof er ook geen snars van dat mensen hun chi's maar wat laten bijten. Hoe lang gaan die dan mee vraag ik me af? Zover ik in kan schatten bijt een chi 3 keer een hond en dan treft hij de verkeerde. Hap en dood. Dus ik geloof er ook geen snars van dat mensen lachend kleine hondjes grote honden laten aanvallen. Dat is larie. Dat overleven ze gewoon helemaal niet.Mit schreef:Ik kan dit toch maar slecht geloven hoor. Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt.semmyboy schreef: De baasjes vinden het o zo stoer dat hun hondje tegen mijn grote herder aan durven te blaffen, en moedigen dit vaak aan.
- Lightsun
- Actief
Wat is dit nou weer voor een opmerking?laeken schreef: Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup.
Wat heeft mijn duitse herder puppy te maken met het feit dat ik mee maak dat van de meeste agresieve ontmoetingen met honden het grootste gedeelte met kleinere honden is en ik het vreemd vind dat dit sociaal geaccepteert gedrag is?
- Valerie
- Zeer actief
Marc reageert altijd vanuit zichzelf en zijn eigen hond. Wat een ander vind of meemaakt past niet in zijn hokjeLightsun schreef:Wat is dit nou weer voor een opmerking?laeken schreef: Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup.
Wat heeft mijn duitse herder puppy te maken met het feit dat ik mee maak dat van de meeste agresieve ontmoetingen met honden het grootste gedeelte met kleinere honden is en ik het vreemd vind dat dit sociaal geaccepteert gedrag is?
- Lightsun
- Actief
hihihi. Als er een voorvalletje is (ongeacht wat de andere hond is) dan vind ik het ook wel erg leuk om nog even iets tegen stitch te zeggen als hij netjes zit "goed zo mannetje. Zo doen brave honden dat. Jij bent geen drama hondje he?"Valerie schreef: Tja dan kan ik het niet laten om tegen mijn honden te zeggen "jullie zeggen niets he? Neee jullie zijn wél opgevoed"
heeeeellll flauw. Dat weet ik. Maar wel erg leuke.
-
laeken
- Zeer actief
Omdat jij straks maar eens moet zien of opvoeding kan zorgen dat jouw DH honden kan passeren die hem aanstaren ed. Want je zegt, voedt die kleine hondjes gewoon even op. Nou, eens aankijken of jij Stitch zo goed kan opvoeden of dat je straks ook een topic opent dat Stitch zo uitvalt sinds hij gegrepen is en dat je het niet afgeleerd krijgt. Want je doet net alsof mensen met een uitvallende hond niks doen aan opvoeding.Lightsun schreef:Wat is dit nou weer voor een opmerking?laeken schreef: Ik vind dus wel dat je geen recht van spreken hebt met een pup.
- Pepie
- Zeer actief
Andersom wil ik ook geen grote honden bij Vlo,maar het is een beetje lastig uitleg geven als je zelf met een Rottweiler en een Teckel van vijf kilo loop. 

- Lightsun
- Actief
Oh dat ben ik ook. En er zijn meer dan genoeg grote honden met sociaale problemen dat ben ik helemaal met je eens. Gelukkig dat ik ze bij ons vrijwel nooit tegen kom.Nanna schreef: Wees maar blij dat het dan geen grote honden zijn die jouw drie maanden oude pup grijpen want geloof me, daar lopen er genoeg van rond. Lang niet alle honden zijn gediend van opdringerige pups. Dan mag je je zegeningen tellen met een Teckel die jouw hond zegt op te zouten met een hap en een snauw en niet een chagrijnige Sint Bernard die even doorzet
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Zelfs Mila houd ik weg van grotere, lompe honden en zij wil daar ook écht niet mee spelen. Ze is maar 16 kilo en de meeste honden van formaat labrador en groter zijn véél te lomp voor haar en schoffelen haar ook onderuit of beuken zo hard dat ze gewoon omvalt.
Mila heeft dan ook veel meer met kleine hondjes en daar kan ze erg leuk en voorzichtig mee spelen. Zij zal zelf absoluut geen hondjes omver rennen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de écht kleine hondjes al helemaal niet op grote honden zitten te wachten en daar zelfs bang voor zijn. Hier in de buurt lopen ook wel wat van die kefchihuahua's en blaffende russeltjes, maar de meeste hondjes keffen niet zo snel tegen Mila omdat zij zich rustig gedraagt en blaffende honden standaard negeert.
Ik zie hier eigenlijk net zo veel uitvallende grote honden als kleintjes.
Mila heeft dan ook veel meer met kleine hondjes en daar kan ze erg leuk en voorzichtig mee spelen. Zij zal zelf absoluut geen hondjes omver rennen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de écht kleine hondjes al helemaal niet op grote honden zitten te wachten en daar zelfs bang voor zijn. Hier in de buurt lopen ook wel wat van die kefchihuahua's en blaffende russeltjes, maar de meeste hondjes keffen niet zo snel tegen Mila omdat zij zich rustig gedraagt en blaffende honden standaard negeert.
Ik zie hier eigenlijk net zo veel uitvallende grote honden als kleintjes.
- Lightsun
- Actief
Ligt het aan mij of ben je een beetje persoonlijk aan het worden?laeken schreef: Omdat jij straks maar eens moet zien of opvoeding kan zorgen dat jouw DH honden kan passeren die hem aanstaren ed. Want je zegt, voedt die kleine hondjes gewoon even op. Nou, eens aankijken of jij Stitch zo goed kan opvoeden of dat je straks ook een topic opent dat Stitch zo uitvalt sinds hij gegrepen is en dat je het niet afgeleerd krijgt. Want je doet net alsof mensen met een uitvallende hond niks doen aan opvoeding.
Natuurlijk zijn er meer dan genoeg duitse herders met problemen en dat ontkent ik ook totaal niet. En ik verwacht ook dat Stitch later een hele hand vol gaat zijn vandaar dat ik er nu zo veel moeite insteek om hem sociaal te maken dat gaat op later leeftijd alleen maar helpen.
Maar dat veranderd niks aan mijn originele punt. De meeste agresie die ik tegen kom komt van kleinere honden en de sociale acceptatie hiervan vind ik erg vreemd. En ja. Als jij je hond los laat lopen en jou hond valt mijn hond aan dan ben je een slechte baas en moet je meer doen aan de opvoeding.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Hier hetzelfde. Mijn Schnautzer van 40 kilo doet heel veel samen met een Dwergteckel die minder dan 3 kilo weegt. Uitermate voorzichtig gaat ze daarmee om. De teckel steekt zelfs haar hele kop in haar bek. Ook naar andere pups en kleine honden is ze erg voorzichtig. Onbekende grote honden laten we dan weer niet in de buurt van de teckel komen. Daar is een kleine hond nu eenmaal te kwetsbaar voor. En je weet maar nooit.Pepie schreef:Andersom wil ik ook geen grote honden bij Vlo,maar het is een beetje lastig uitleg geven als je zelf met een Rottweiler en een Teckel van vijf kilo loop.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.

[/url]