Dat zal vastJaap* schreef:Dat hangt in hoge mate af van wat voor soort figuur het isranetje schreef:Jaap* schreef:Ik denk dat Felix wel even gaat kijken. Dat is net een oud wijf wat zulks betreft.
En ik zou me nog maar net kunnen bedwingen om te vragen of de hond misschien met een stroomband gecorrigeerd is voor het opzoeken van andere honden![]()
Maar je bedwingt je wel?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe reageren jullie honden?
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Hoe reageren jullie honden?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is inderdaad het lastigste moment.Tara schreef:Ik heb een hekel aan zulk soort honden, die vertonen heel raar gedrag waar Tara en Ceetje dus fel op kunnen reageren.Miranda schreef:Ja, maar.....die hond komt frank en vrij, helemaal ontspannen op je aflopen.Elmo/maureen schreef:Elmo gaat aan de lijn. En onder apel. Die zou een punt willen maken.
Dan verwacht je toch niks?
Waarom zou jij je hond dan onder appèl zetten?
Maar omdat het zo ineens van neutraal naar *IEKS!!!* omslaat kun je hier bijna niet op anticiperen.
Ik roep dus bij voorkeur maar gewoon alles bij me als ik iets tegemoet zie komen op een pad.
Ik houd Ita daarom meestal gewoon vanuit een ooghoek in de gaten als er een tegenligger aan komt.
Zij ziet eerder dan ik of er bijzonder gedrag gaat volgen.
En dat kan ik dan weer aan haar zien.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier trekken ze vreemd gedrag gewoon niet. Ontmoetingen gaan met een boogje en ene rustige houding en alles wat daar vanaf wijkt moet weg 
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Sem zou zo'n hond negeren. Als sem losloopt gaat hij meestal liggen, of blijft hij stil staan (bevriezen).
Als sem aan de lijn zou zijn dan doet hij alsof de hond niet bestaat en loopt hij gewoon rustig met mij mee.
Honden die agressief zijn wilt hij niks mee te maken, de confrontatie zoek hij niet op.
Angstige honden dan doet hij alsof ze niet bestaan, die negeerd hij.
Als sem aan de lijn zou zijn dan doet hij alsof de hond niet bestaat en loopt hij gewoon rustig met mij mee.
Honden die agressief zijn wilt hij niks mee te maken, de confrontatie zoek hij niet op.
Angstige honden dan doet hij alsof ze niet bestaan, die negeerd hij.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom zou erachteraan gaan denk ik.. Niet om lelijk te doen, maar die vindt alles dolletjes en wil spelen. Ik zou overigens met zo'n naderende hond ook weinig noodzaak zien om haar aan te lijnen, terwijl ik dat met de kennis achteraf waars. wel liever gedaan zou hebben. Want als die hond het ziet als opjagen en hij schiet ervandoor, dan vind ik dat ook weer rot...
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Er is een reden dat ik natuurlijk eerst vraag hoe andere honden zouden reagerenTara schreef:Off-topic, maar ik ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met honden die zo vinnig kunnen reageren op schichtig gedrag van andere honden. Het is natuurlijk hatelijk dat ze het doen, maar het is geen echt afwijkend gedrag.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Focus zou er achter aan gaan. Niet om een punt te maken, maar omdat hij overal een uitdaging tot spelen in ziet.
Xavi zou waarschijnlijk negeren.
Xavi zou waarschijnlijk negeren.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Dat had hier wel een discussie opgeleverd. In eerste instantie waren ze vriendelijk gaan snuffelen en had Chester hem waarschijnlijk genegeerd, maar dat soort vreemd gedrag daar zijn ze niet van gediend. Je behoort als hond zijnde je keurig volgens de honden-etiquette te gedragen en zo niet dan zullen de dames Floor en Penny a.k.a Tak en Teef wel even haarfijn vertellen wat ze daarvan vinden. Chester wordt gewoon woest van dat soort gedrag. Gelukkig zijn ze over het algemeen goed terug te roepen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Beau zou het negeren. Net zoals hij bij de gemiddelde andere hond doet 

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Bonnie was zelf al lang weggerend...
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Negeren zit absoluut niet in Luna's aard. Ik denk dat ze er achteraan zou gaan. Gelukkig luistert ze goed en zou ze, wellicht na enig aandringen van mijn kant, ook zo weer door lopen. In de eerste plaats moet er echter gereageerd en bij voorkeur ook geregeld worden. Als het aan Luna ligt dan, maar helaas voor haar is dat niet het geval 
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Mijn eerste gedachte lezend is ook had die hond geen stroomband om of is ooit zo er voor gecorrigeerd? Ik vind dit nogal abnormaal afwijkend gedrag.
Mijn honden houden niet van afwijkend gedrag, 2 van mijn honden vinden dat dat gecorrigeerd dient te worden.
Mijn honden houden niet van afwijkend gedrag, 2 van mijn honden vinden dat dat gecorrigeerd dient te worden.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Mika gaat los sowieso tegen alles tekeer wat groter is dan zij dus die loopt aan de lijn bij naderende honden. Gol reageert wat bozig op schichtig en onzeker gedrag, die zou ook wel even blaffen of grommen en er misschien wel achteraan willen rennen om de hond weg te jagen.

[/url]
Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15