af en toe een plek (meestal ergens tussen oor en schouder) vanwege rollen in de stront/dode vis. Met een beetje shampoo. De laatste keer was ze toevallig in de rui en heb ik haar meteen maar even helemaal natgemaakt..
Voor modder en/of smerige poten doe ik het niet overigens, dan kan ik wel bezig blijven.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond wassen?
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Hond wassen?
En waar heb je deze wijsheid vandaan. Broodje aap, zo oud als, tja oud dus. Na wassen hersteld de vacht binnen 24 tot 48 uur weer volledig hoor. Daarbij dat vettig laag beschermt niet tegen kou maar is om de vacht waterdicht te krijgen. Tenzij je hond verplicht 24 uur in de regen moet liggen(elke hond zal beschutting opzoeken als het erg wordt) is er niet zo veel aan de hand. De meeste honden gaan hier na een wandeling door regenbui gewoon mee naar binnen en worden ook vaak nog afgedroogd ook. De warmte komt door iets anders, maar omdat onze honden binnen leven bij (centrale) verwarming en met kunstlicht kan je de vacht bij voorbaat al prut noemen en niet meer met natuurlijk te kunnen vergelijken.... En dan hebben we het nog niet over invloed van de (brok) voeding.lunaquinty schreef:een hond (te vaak) wassen is niet goed. als je je hond persé wilt wassen, doe dat dan maximaal 2x per jaar. honden hebben van nature een vettige laag op hun vacht, die ze beschermt tegen kou.
Ik was mijn honden overigens zelden. Inderdaad aan eind van rui wil ik het nog wel eens doen. Die van ons zwemmen ook regelmatig, maar van gewone sloot gaan ze echt niet fris ruiken. Zelfs voor ons trouwen (vorige week) heb ik ze niet gewassen, maar mee naar zee genomen. Dat helpt wel heel goed (ook als de honden jeuk hebben). Doe ik ze ook een groter plezier mee dan in de douche (en geeft tegelijkertijd ook niet zo'n bende in mijn douche. Als ze ruiken ben ik eerder geneigd om de kleedjes met een goede wasverzachter te wassen, dat werkt ook heel goed. Norah ruikt meer dan Kay, maar ik spray bij het borstelen nog wel eens anti-klit van kruidvacht in de vacht. Ruiken ze ook weer heerlijk. Ik ruik al snel hond in een huis. En dat hoeft voor mij op zich niet. Ben sterk op geur gericht, dus met simpele oplossingen hou ik het wel graag fris. En dat kan je ook bereiken door de omgeving fris te maken. Maar ook hier zijn ze soms te vies en de zee te ver weg. Dan gaan ze gewoon lekker onder de douche.