Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meningsverschil: wat voor hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rianneuhh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Witte herder, mengelmoesjes

Re: meningsverschil: wat voor hond?

Ongelezen bericht door Rianneuhh »

Ik heb hem de witte herder laten zien en die vond hij zowaar prima :lol1:

Bastaardjes ben ik ook voor in, we zien wel wat er tegen die tijd voor moois op ons pad komt. Ik kijk er in ieder geval al zo ontzettend naar uit, mede ook door al jullie mooie verhalen hier op het forum. Kan echt niet wachten!
Outside of a dog, a book is probably man’s best friend, and inside of a dog, it’s too dark to read.
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Een noorse elandhond?

Waarschijnlijk wel altijd aan de lijn houden vanwege jachtpassie, maar speuren zou je er prima mee kunnen doen, als je vroeg genoeg begint. En anders zweetwerk.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Rianneuhh schreef:Ik heb hem de witte herder laten zien en die vond hij zowaar prima :lol1:

Bastaardjes ben ik ook voor in, we zien wel wat er tegen die tijd voor moois op ons pad komt. Ik kijk er in ieder geval al zo ontzettend naar uit, mede ook door al jullie mooie verhalen hier op het forum. Kan echt niet wachten!
Wat je ook kan doen, is dienen als opvang gezin voor tijdelijke honden, en wie weet kom je er 1 tegen die mag blijven :lol1:
Of een geleide pup in huis nemen het 1e jaar, voordat ie naar school / werk moet, doe je de samenleving een dienst mee, en jij hebt een hoop ervaring erbij :)
Afbeelding
Rianneuhh
Vaste gebruiker

Goede tips Marco :) Ik zal het hem zeker voorstellen.
Outside of a dog, a book is probably man’s best friend, and inside of a dog, it’s too dark to read.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wij hebben een Husky op initiatief van mijn vriend. Ik had het idee dat ik mezelf goed geïnformeerd heb van tevoren maar nu weet ik natuurlijk een hele hoop meer.
Ik zou na onze Manu geen Husky meer nemen. Niet omdat ik niet blij met hem ben maar wel omdat ik een andere verwachting had van "mijn" hond. Mijn vriend heeft meerdere Husky's gehad en vindt het allemaal wel prima. "Nou dan blijft hij toch aan de riem tot hij luistert?"
Ik wil lekker naar het strand met een loslopende hond maar het kan niet door de jachtpassie.
Lees mijn topics maar aan je vriend voor :F:

Verder is het een heerlijke hond, zeer sociaal naar mensen en honden, heel slim en was/is ook makkelijk te trainen, overigens wel alleen als hij er het nut van in ziet. Heerlijk sportief, gauw warm maar daar is makkelijk rekening mee te houden. Alleen die rui :schrik: Denk niet dat het mee valt.
Je hebt in het asiel zulke leuke honden zitten, ga eens kijken. Misschien zit daar een ideale kruising tussen voor jullie.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Manu schreef: Ik zou na onze Manu geen Husky meer nemen. Niet omdat ik niet blij met hem ben maar wel omdat ik een andere verwachting had van "mijn" hond.
Manu is ook nog hartstikke jong toch?
De basis is prachtig - een goed sociale hond waar geen kwaad in zit. Ik zou me kunnen voorstellen dat je hier over een jaar of 2 heel anders over denkt :D want een hond die je eindelijk geeft waar je jaren voor gewerkt hebt, daarvan is de beloning des te groter.
Als onervaren honden eigenaar kan ik me voorstellen dat het even lastig is in het begin, maar als je straks kan lezen en schrijven met hem, wil je allicht nooit meer anders!
Dan is een hond die geen boeh of bah zegt misschien hartstikke saai en wil je weer een uitdaging waar je mee aan het werk kan.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Manu

Dat hoop ik Sanchis :lol1: Ik ben nu al apetrots op hem hoor en we blijven hard werken.
Gelukkig zijn wij bereid er veel energie en tijd in te stoppen maar kan me zo voorstellen dat er ook mensen zijn die het teveel gedoe vinden om te sporten met je hond omdat hij niet los kan en de hond ook in het asiel eindigt met de knappe looks.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Gut wat een pokkehonden heb ik eigenlijk zeg als ik hier zo lees...ts, ik geloof dat ik er een paar in de aanbieding doe :schrik: :mrgreen:
Manu

Angelique. schreef:Gut wat een pokkehonden heb ik eigenlijk zeg als ik hier zo lees...ts, ik geloof dat ik er een paar in de aanbieding doe :schrik: :mrgreen:
Pokkehonden zijn toevallig wel de leukste :F:

Ach nee ik klink wel heel negatief, hij is gewoon een zeer grote, harige schoothond :D Waar je, met wat tijd erin, een heerlijke hond aan hebt. Maar.. Om de looks moet je het niet doen.
Ik las hier wel dat je niks aan een knappe kop hebt als je hem schijtvervelend vindt. Daar ben ik het niet mee eens :LOL:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Angelique. schreef:Gut wat een pokkehonden heb ik eigenlijk zeg als ik hier zo lees...ts, ik geloof dat ik er een paar in de aanbieding doe :schrik: :mrgreen:
Ja, jij spant helemaal de kroon :pffff:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

meningsverschil: wat voor hond?

Ongelezen bericht door Lief »

Je hebt er toch genoeg :mrgreen:

Ik had vroeger ook een labrador, dus ik wilde ook weer een retriever toen wij besloten samen voor een hond te gaan. vriend wilde een herder en in onze schoot geworpen werd Misty, tweedehands Malamute, een ras dat we al eens hadden opgezocht (mooie honden!) en na de rasbeschrijving hadden besloten dat het toch iets teveel voor ons zou zijn.
En in het begin hebben we er echt veel mee te stellen gehad, nu ze dit jaar zes wordt is het nog steeds een hond met een kop erop, maar een kop die ik ken, begrijp en kan handelen. En nu zijn retrievers in mijn ogen ineens maar saaie honden.

TS:Hoeveel ervaring hebben jullie met honden?
Laatst gewijzigd door Lief op 09 apr 2014 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

falkje schreef:Een noorse elandhond?

Waarschijnlijk wel altijd aan de lijn houden vanwege jachtpassie, maar speuren zou je er prima mee kunnen doen, als je vroeg genoeg begint. En anders zweetwerk.
Die jachtpassie valt wel mee toch? Ik ken er twee, en die lopen gewoon lekker los. Prima sociale honden, niet echt superbraaf als het gaat om hierkomen, maar ook zeker geen weglopers. Wat ik ervan ken vind ik ze vergelijkbaar met IJslanders.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Groetjes Sandra
Rianneuhh
Vaste gebruiker

Leuuuuuk!
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Ik zat na je verhaal ook te denken aan de herders en drijvers groep als compromis voor jullie wensen. Heb je weleens aan een (working) kelpie gedacht, worden ook wel eens gebruikt voor t speuren ondanks dat t echte drijvers zijn zijn ze ook zeker inzetbaar voor vele andere sporten. Ik weet alleen niet of jullie ze groot genoeg vinden met een schofthoogte tussen de 45 en 55 cm met soms wat uitschieters naar boven.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Weet je het al?
Afbeelding
Rianneuhh
Vaste gebruiker

Een witte herder en zit er iets leuks in een asiel, nemen we die!
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Korthaar collie? Actieve en baasgerichte honden en als je een blue merle neemt, van een afstandje kijkt en iets met je ogen knijpt, lijkt de korthaar op een husky :pffff:
mmartinn
Zeer actief

Wat een schatje!
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

bouvierpoedel schreef: Begreep je wel hoor. Veel kerels moet zo nodig het stoere hebben om iets kracht bij te zetten of uit gemis van een paar centimeters :mann: of ego :oeps: ,
En vrouwen met kleine kuthondjes hebben die beestje ter compensatie van een schrale vagina?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

petertje schreef:
bouvierpoedel schreef: Begreep je wel hoor. Veel kerels moet zo nodig het stoere hebben om iets kracht bij te zetten of uit gemis van een paar centimeters :mann: of ego :oeps: ,
En vrouwen met kleine kuthondjes hebben die beestje ter compensatie van een schrale vagina?
Nee ter compensatie van hun dikke boobies :wink:
Afbeelding
petertje
Zeer actief

mmartinn schreef:
petertje schreef:
Nee ter compensatie van hun dikke boobies :wink:
oh ja, dat zie je idd ook nog wel eens, dan lijkt het net of er nog een paar onder hun shirt zitten :P
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

petertje schreef:
:LOL: Misschien wel een schrale kut door die kleine kuttelikker. :LOL:
Feit blijft dat kerels over het algemeen wat stoerdere honden willen , ze zijn toch geen homo of watje/mietje en aan toch niet met zo'n kuttelikker aan het lijntje lopen ,wat motten andere daar wel niet van vinden. Vrouwen zijn voor de lieve vrede en het inschikken en die zie je vaker met die kuthond langs de straten meegetrokken worden die man lief graag wilde,. :oeps:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

petertje schreef:
:LOL:

Ik heb ook heel veel te compenseren (mss voel ik me wel man van binnen :tongue: ) haha nou ja het zal wel iig heb ik aardig volgens mensen hier 'stoer' roedeltje maar ik krijg vrijwel zelden tot nooit nare reacties op de honden hun uiterlijk.
Brigitte
Zeer actief

hier in de buurt lopen ze net zo makkelijk met kleine hondjes hoor. Loopt een hele stoere vent met een Dwerg Schnauzer en een man die eerst met een Sarplaninac (die wilde zijn vrouw overigens) voorbij komt schuiven en even later met een kruising Malthezer en Jack Russel :mrgreen: maar ja er wonen hier ook niet zoveel Pitbullachtige als iedereen die hier niet woont denkt :lol1:
Laatst gewijzigd door Brigitte op 12 apr 2014 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Het schijnt voor gespierde sportschool types ineens ook een hype te zijn om met een chihuahua op de arm te lopen
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
petertje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
petertje schreef:
:LOL: Misschien wel een schrale kut door die kleine kuttelikker. :LOL:
Feit blijft dat kerels over het algemeen wat stoerdere honden willen , ze zijn toch geen homo of watje/mietje en aan toch niet met zo'n kuttelikker aan het lijntje lopen ,wat motten andere daar wel niet van vinden. Vrouwen zijn voor de lieve vrede en het inschikken en die zie je vaker met die kuthond langs de straten meegetrokken worden die man lief graag wilde,. :oeps:
ik hoef niets te compenseren, en ik hoef me ook niet te profileren via een hond of auto ofzo, het zal met ook worst vinden of iemand me een homo, mietje, aso travestiet of weet ik veel wat vind maar ik heb idd niets met die cavia`s aan een riempje. En er zijn overigens toch best wel heel veel vrouwen die de keus voor een stoerdere hond maken als ik op de diverse stafford groepen kijk :)
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Brigitte schreef:
petertje schreef:
:LOL:

Ik heb ook heel veel te compenseren (mss voel ik me wel man van binnen :tongue: ) haha nou ja het zal wel iig heb ik aardig volgens mensen hier 'stoer' roedeltje maar ik krijg vrijwel zelden tot nooit nare reacties op de honden hun uiterlijk.
ik ook vrij weinig hoor, ik denk dat uitsraling van de eigenaar ook wel een beetje meespeelt
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rianneuhh schreef:Hoi allemaal!

Ik heb het er de laatste tijd wel eens (lees: steeds vaker) over met mijn vriend: als we straks een huis hebben, nemen we dan een hond? Het lijkt ons beide ontzettend leuk, echter is er een probleem: hij houdt van een heel ander type honden dan ik!

Ik ben gek op retriever-typjes, met de Toller in het bijzonder. Hij zou het liefst een husky, akita of shiba inu in huis halen.

Wat is wijsheid in zo'n situatie?
Praat eens met Manu :wink:

Wijsheid is kijken waar de honden voor zijn bedoeld, wat je op grond daarvan kunt verwachten en of je dat wel wilt.
Daarnaast wat je zelf van een hond verwacht en of hij daaraan zou kunnen voldien.

Naar het uiterlijk kijken mag best.
Als je je maar niet alleen daarop gaat richten en zeker niet als eerste prioriteit.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brigitte
Zeer actief

Nanna schreef:
petertje schreef: ik ook vrij weinig hoor, ik denk dat uitsraling van de eigenaar ook wel een beetje meespeelt
Tulijk. Maar je kunt niet ontkennen dat dat soort honden, áls er dan al wat ter pikverlenging aangeschaft dient te worden, de pineut is. En niet de witte poedel.
Maar die poedel wordt sowieso niet snel aangeschaft ook niet door een leuk wij hebben niets te compenseren gezinnetje. De enigste die ze hier in de buurt had was Jetty van der Hulst :tongue:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”