Dat inderdaad, pup zou bij alleen blijven wel apart gaan denk, vanwege het niet zindelijk zijn. Niet omdat pup anders stuk is bij terugkomstMarjoleine schreef:Pup kan altijd tenzij de andere hond echt invalide is.
Precies en dan moet je dus niet de boel uit elkaar gaan houden. Ze moeten wel de kans krijgen te communiceren. Op hún manier.M@rleen schreef:Nee, eigenlijk juist nietInge O schreef:ja, de eerste uren/dagen moet je natuurlijk in de gaten houden hoe de volwassen hond reageert maar ik denk niet dat marleen het alleen over die eerste paar dagen heeft.
Eventuele pup en Boomer zouden wel vanaf het begin samen zijn, maar zou ze dan echt nog niet alleen laten. Niet los bij elkaar in elk geval. Eerst weten wat iedereen aan de ander heeft en hoe er op elkaar gereageerd wordt.
Kan me voorstellen dat Boomer niet direct staat te springen en dat hij moet wennen. Pup net zo goed.
Ik denk dat Boomer uitstekend kan uitleggen wat hij wel en wat hij niet wil. Hij is niet direct een wandelende nietmachine.
Ik zou er overigens niet bang voor zijn ze wel samen te laten, wat de interactie betreft dan.
Dat je er voorzichtig mee bent zou voor mij vooral zijn vanwege het feit dat pups op alles knagen en nog niet zindelijk zijn, maar niet omdat ik bang was dat die pup aan flarden ging.
Tenzij het een gigantisch verschil in formaat is (Fien hield ik wel apart in het begin), maar dat is dan zuiver vanwege risico op stukgaan.
Maar dan zou je al een chi moeten willen. En gek genoeg denk ik niet dat dat je keuze wordt
Boomer zat tot een maand of 7 geloof ik, in de keuken, met de bench met mand erin op de plek van de deur. Als ik lang weg was dan, daarna mocht hij gewoon los in de huiskamer.
Boomer kan heel goed met houding duidelijk maken wat hij wel en niet accepteert. Hij kan ook snauwen, maar dat is 9 van de 10 keer niet nodig, dat doet hij alleen als een pup echt bovenop hem springt.
Nee, een chi wordt het sowieso niet
Als ik ervoor geschikt ben, zou ik graag een Hovawart willen. Of een Wetter, die vind ik ook echt heel erg leuk
Maar geen idee of de rassen bij mij passen, dat ga ik nog uitzoeken.
Ga ik daarna wel beslissen over wel of geen pup