Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras zouden jullie aanraden?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Welk ras zouden jullie aanraden?

Ongelezen bericht door Miranda »

DaniBanani schreef:Dexter kan altijd zo schattig napruttelen.
Hahahaha. Herkenbaar wel.
Dat gaat hier zo:
"Skadi, je mag best een mening hebben en die mag je ook wel ventileren, als je maar wel doet wat ik zeg.".
"Hmpf! :hmmm: "
*laat zich onder luid gekreun op de grond ploffen*
*rug naar mij toe*
"Hmpfff!".
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Miranda schreef:
DaniBanani schreef:Dexter kan altijd zo schattig napruttelen.
Hahahaha. Herkenbaar wel.
Dat gaat hier zo:
"Skadi, je mag best een mening hebben en die mag je ook wel ventileren, als je maar wel doet wat ik zeg.".
"Hmpf! :hmmm: "
*laat zich onder luid gekreun op de grond ploffen*
*rug naar mij toe*
"Hmpfff!".

Volgens mij een typisch herderdingetje. Ongeacht ras.
Lyndie kan ook schattig binnensbeks mopperen (luidere protesten sta ik niet toe vanwege het akelige schelle kefblafje van d'r).
Vooral de laatste wandeling 's avonds vindt ze niet leuk. Stoort haar in haar schoonheidsslaapje, denk ik.
Loopt ze de eerste vijf minuten achter me met dicht op elkaar geklemde lippen binnensmonds te 'wráf-wráf-wráf'-en om als ik verstoord omkijk pomtidomtidom in de lucht om zich heen te kijken. En als ik weer omdraai gaat ze weer verder.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

*Petra* schreef:
Laura84 schreef:
Wellus schreef:
Laura84 schreef:Hollandse herder ruwhaar, de variëteit met de meeste humor
Ik vind persoonlijk een ruwhaar niet meer of minder humor hebben dan een kort of langhaar.
Integendeel eigenlijk :mrgreen: Ik vind de meesten irritant zelfs.

Een Ierse Water Spaniel, is dat niet wat?
Komt doordat jij rare honden hebt :mep:
Ehm Laura ik vind de ruwhaar ook niks en durf zelfs te beweren dat de langhaar meer humor heeft dan de ruwhaar :lol1:
En volgens mij moet je dat wel toegeven als je naar je eigen langharen kijkt. :balon:
Ik zeg niet dat mijn dames geen humor hebben maar als ik kijk qua training met het verschil tussen bijvoorbeeld de dames van Joke (Anne en meike) dan doen die van mij het echt onder
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

lieke schreef: Loopt ze de eerste vijf minuten achter me met dicht op elkaar geklemde lippen binnensmonds te 'wráf-wráf-wráf'-en om als ik verstoord omkijk pomtidomtidom in de lucht om zich heen te kijken. En als ik weer omdraai gaat ze weer verder.
:LOL:

Ik vertelde mijn vriend trouwens van dit topic en de verschillende rassen die aangeraden werden. Toen ik over de poedel begon was zijn reactie: "Oh, dat vind ik van die leuke, stoere honden!" Had ik niet helemaal verwacht, haha. Ik denk wel dat die, samen met de Zwitser, wat gemakkelijker als herplaatser te vinden zijn dan een Hollandse herder of een Laekense?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

In aantallen gefokte honden zullen er zeker meer poedels zijn dan bijvoorbeeld Laekense, maar ik heb in de jaren dat ik zelf Laekense heb toch wel vrij regelmatig herplaatsers voorbij zien komen. En soms is er een fokker die langer blijft zitten met enkele pups (er wordt momenteel best flink gefokt en de vraag blijft hier wat op achter heb ik de indruk) dus er zijn ook wel pups te vinden van een maand of 4 tot een half jaar of soms ouder.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik sluit me deels aan bij Longfields hoewel er qua HH ruwharen misschien 2 tot 3 per jaar vrij komen voor herplaatsing. Op www.hollandseherder.nl staan de herplaatsers
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Maar "vrij komen voor herplaatsing" betekent in veel gevallen ook dat er tientallen gegadigden zijn.
Toch is het het proberen waard natuurlijk.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Gister kwam ik toevallig een Laekense herder tegen, een teefje. Mooie hond, groter en imposanter dan ik had verwacht. Mijn vriend vond haar ook erg leuk, dus als we over een tijdje serieus op zoek gaan zullen we dat ras zeker ook in gedachten houden!
Afbeelding
chandor013
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nog geen 1 ras wil een labrador en een huskyachtige of poolhondachtige. Je snapt wel wat ik bedoel

Ongelezen bericht door chandor013 »

Mijn oude buurman heeft een zwitserse witte herder. Mooi beestje en intelligent maar dat zijn de meeste herders wel. En de ruin ach als je een halve husky gewend bent dan kan dit er ook wel bij.
TheLovelyBitch
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Witte herder ;) ik vind ze altijd net iets minder serieus dan een Duitser... Maar dat komt omdat ik zelf een zeer serieuze Duitser had en de oude Witte komiek bleef tot hij overleed :)
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Zwitser zijn ook wel wat herplaatsers van te vinden. Maar er is flinke run op, heb er ook een over de vloer gehad maar dat werd het dus echt niet... doe mij maar een pup en alle bijkomende sores :)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zit voor TS ook wel meer in de richting van de herders te denken inderdaad. Ik vind het wel weer grappig om te lezen hoe de verschillende mensen dan over hun eigen herders praten.
Mijn vriend bijvoorbeeld gaf in het begin nog wel eens aan dat hij de hollandse herder ook wel interessant vond. Terwijl ik dat type herder juist weer wat scherp vind en niet zo heel leuk vind met andere honden (diegenen die ik kende dan, en dat waren een langhaar en meerdere kortharige, de kortharige ken ik dan weer meer van de africhting, dus misschien een vertekend beeld)
De mechelse herders die ik ken zijn wat drukker in mijn ogen dan de gemiddelde duitser.
En de duitsers die ik ken vind ik persoonlijk wel erg grappig en open. Mijn eigen reu was wat op zichzelf en de baas, maar ook voor vreemden die hij snel ok vond was hij wel prima, en mijn teef was gewoon een open boek voor iedereen, een blij ei eigenlijk. Het reutje wat ik nu heb is ook best een hond met humor, leert snel en pikt snel dingen op, en verzint ze ook waar je bij staat :roll:
Vooralsnog ok met allerlei honden, bij sommige honden is het opletten wat najagen betreft, maar dat vind ik deels een dingetje wat je kunt verwachten bij veel herderachtigen en waar je alert op moet zijn, zeker in de opgroeifase.

Maar een eh briard, is dat niet ook wat?
Emmaaa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Heb zelf een heidewachtel

Ongelezen bericht door Emmaaa »

Ga naar het asiel :P daar zijn genoeg lieve honden die nog een baasje zoeken. Die van mij is ook uit het asiel en het is een schat van een beest. Zelf ben ik niet zo'n fan van een ras uitkiezen, maar kijk liever puur naar hoe ze zijn. Mijn heidewachtel komt ook uit het asiel, een ras wat ik normaal gesproken niet zou kiezen.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

DaniBanani schreef:Ik denk wel dat die, samen met de Zwitser, wat gemakkelijker als herplaatser te vinden zijn dan een Hollandse herder of een Laekense?
Als het vachttype van de Hollander je niet veel uitmaakt, en het mag ook eentje zonder papieren zijn, dan zijn er altijd wel wat herplaatshonden te vinden. Reuen zijn er meestal meer dan teven.

blondie schreef:Mijn vriend bijvoorbeeld gaf in het begin nog wel eens aan dat hij de hollandse herder ook wel interessant vond. Terwijl ik dat type herder juist weer wat scherp vind en niet zo heel leuk vind met andere honden (diegenen die ik kende dan, en dat waren een langhaar en meerdere kortharige, de kortharige ken ik dan weer meer van de africhting, dus misschien een vertekend beeld)
Het ligt er voor de beeldvorming ook aan waar je de hond ziet. In omschrijvingen van herplaatsers zie ik regelmatig langskomen "kan aangelijnd op straat blaffen tegen soortgenoten, maar los in het bos is er niets aan de hand" en dat herken ik ook wel van mijn huidige hond (langhaar).
Er zijn inderdaad ook exemplaren die minder gezellig met andere honden zijn. Aan de andere kant worden er ook door HH-liefhebbers geslaagde groepswandelingen gehouden, dus het kan vaak wel.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”