Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook afgezette stukken niet veilig voor de jager.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ook afgezette stukken niet veilig voor de jager.

Ongelezen bericht door Tiny »

Inge O schreef:
Tamara. schreef:
Inderdaad en ik vraag mij serieus af hoe je dit tegenover het hondenforum gaat verantwoorden :hmmm:

Ik heb wel heel veel respect voor je dat je dit zo out in the open durft te vertellen :schrik: Ik durf er niet voor uit te komen dat mijn omheining maar 1.50 m is
ik bied lager : 1.20 :engel: .
:LOL: :lief:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Een leuke baasgerichte teef erbij geen optie? En petje af dat je het neerzet dat het ondanks je gedachten dat het kon dat het toch misging.
Het blijft een dier, en een waar een bepaald jachtinstinct zeer sterk in is geworteld blijkbaar. Die van mij konden ook met gemak een hek over maar doen dat niet. Maar Bluf kon wel katten en hazen en konijnen jagen. Grotendeels door in te grijpen, af te leren etc.. en bovenal altijd op te blijven letten kon ik het later op tijd stoppen. Maar er zal altijd een moment zijn dat je net dat signaal mist. Moet een hond daarom altijd maar aan de lijn blijven?
Tevens vraag ik me dus af, vandaar mijn begin vraag, of het misschien fijner zou zijn voor een roedeldier als het ras van Manu om er niet een hond naast te hebben. Je doet veel met hem, en jullie wonen wijds, maar er zijn weinig mogelijkheden om te interacten met andere honden zo ik lees. Persoonlijk denk ik dat een tweede hond in huis al wat meer afleiding geeft, en buiten aan een lange lijn met een hond erbij is altijd leuker dan alleen lopen met de baas voor een hond als Manu.
En deels denk ik toch ook dat zijn jacht- en killerinstinct behoorlijk ontwikkeld zijn. Daar breek je niet zomaar doorheen, dus loslopen zal een risico blijven. Maar dat besef je jezelf ook. Als het bij opjagen blijft is dat ook niet leuk, maar dan zal je denken verdorie hij is me weer ontglipt :gvd: maar jij beseft je ook dat hij gewoon voor de kill kan gaan omdat hij dat dus recent heeft gedaan. Lastig hoor.
Tiny
Zeer actief

yamie schreef:
gonnie schreef:Nou ik heb mijn honden nooit over een hek heen zien springen.

Zal in Oostenrijk dus nog beter moeten opletten als de konijnen weer beneden in het gras staan. Ze proberen wel over het balkon heen te komen maar meer door te klimmen, maar nu ik hier lees dat sommige honden zo over een hek van 1.60 m springen uit stand, mag ik in Oostenrijk wel nog beter op gaan letten voordat ze dood in de tuin eindigen.

je kent je eigen honden toch wel ondertussen?

heb er hier een paar waarvan ik weet dat ze over een ( voor hun) hoog hek kunnen als de motivatie groot genoeg is, maar ook een paar waarvan ik weet dat ze dat niet doen/kunnen.

voor mijn honden zou 1.50 hoog zat zijn, voor de gemiddelde husky niet. ( nee Kira is niet de gemiddelde hus tienus :engel: )
Ik weet het, maar ze wel heel lief :I:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

blondie schreef:Een leuke baasgerichte teef erbij geen optie? En petje af dat je het neerzet dat het ondanks je gedachten dat het kon dat het toch misging.
Het blijft een dier, en een waar een bepaald jachtinstinct zeer sterk in is geworteld blijkbaar. Die van mij konden ook met gemak een hek over maar doen dat niet. Maar Bluf kon wel katten en hazen en konijnen jagen. Grotendeels door in te grijpen, af te leren etc.. en bovenal altijd op te blijven letten kon ik het later op tijd stoppen. Maar er zal altijd een moment zijn dat je net dat signaal mist. Moet een hond daarom altijd maar aan de lijn blijven?
Tevens vraag ik me dus af, vandaar mijn begin vraag, of het misschien fijner zou zijn voor een roedeldier als het ras van Manu om er niet een hond naast te hebben. Je doet veel met hem, en jullie wonen wijds, maar er zijn weinig mogelijkheden om te interacten met andere honden zo ik lees. Persoonlijk denk ik dat een tweede hond in huis al wat meer afleiding geeft, en buiten aan een lange lijn met een hond erbij is altijd leuker dan alleen lopen met de baas voor een hond als Manu.
En deels denk ik toch ook dat zijn jacht- en killerinstinct behoorlijk ontwikkeld zijn. Daar breek je niet zomaar doorheen, dus loslopen zal een risico blijven. Maar dat besef je jezelf ook. Als het bij opjagen blijft is dat ook niet leuk, maar dan zal je denken verdorie hij is me weer ontglipt :gvd: maar jij beseft je ook dat hij gewoon voor de kill kan gaan omdat hij dat dus recent heeft gedaan. Lastig hoor.
Die tip kreeg ik inderdaad ook al.
Nu is onze huisvesting alles behalve ideaal om een tweede hond erbij te nemen. Rond september verandert dit allemaal en kunnen we een stabiel huis bieden. Ik ben dan ook al een tijdje rustig rond aan het kijken. Wat jij zegt, vooral voor een ras als de Hus en ook omdat hij verder weinig honden tegen komt misschien fijn om een vriendin te hebben.
Ik durf hem nu gewoon echt niet meer los te laten. Hoe lief hij ook uit zijn ogen kijkt, hij gaat voor de kill. En inderdaad, hij is wakker.
Ik heb hem inmiddels zo ver dat als hij een konijn ziet weg hupsen hij gelijk naar mij kijkt en oogcontact zoekt. Daar heb ik hard aan gewerkt na mijn laatste topic. Echter los van de riem zou ik hem zo kwijt zijn. Het is een rasechte schijtHus geloof ik :engel:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als honden willen ontsnappen maakt de hoogte van de schutting/hek ook niet uit hoe klein de hond ook is. Lou klimt snel over hekken, die had er dus niet overheen gesprongen maar gewoon geklommen. Razendsnel, dit hek is zo een 1,80 cm :mrgreen:
Afbeelding
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Petje af voor de verantwoordelijkheid die je neemt. Gelukkig zie je het nog wel zitten met Manu, ik vrees dat er meer dan genoeg bazen zijn die de handdoek in de ring zouden gooien met zo'n jager. En dat kijken naar jou bij een haas.... Goed gedaan, ik wou dat dat hier ook zo ging :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Manu schreef:
marian* schreef:
Manu schreef: Hier heb ik een inschattingsfout gemaakt met het hek.
Vergissen is menselijk joh.
Zo'n fout maak je toch nooit meer? Ik had (lang geleden) ook nooit gedacht dat mijn Drent vanuit stand over een 1,60 hoog hek zou kunnen springen maar nadat hij het eens voor mijn ogen gedaan had was ik genezen van dat idee.
Wel jammer dat hij nooit meer los kan hoor.
Nouja, kan me wel voorstellen dat ik nu heel stom overkom na mijn topic nog geen maand geleden.
Ik slik het ook allemaal maar, is terecht.

Manu is mijn eerste hond. Ik heb in mijn omgeving ook nooit veel honden gekend.
Dat er met zoveel gemak over zo´n hek gesprongen wordt had ik gewoon echt niet verwacht.
Wel heb ik begrepen, en mijn vriend ervaren, dat het verdomd goede klimmers zijn. Dus toen ik een hek zag met spijlen dacht ik nog :idea: "daar kan hij niet op klimmen!"
Ik zou degenenen die met hun eerste hond fouten als deze hebben gemaakt de kost niet willen geven hoor. Gelukkig weet Kiki niet dat ze met gemak over het hekje van het hondendpeeltuintje en om dat van het hondenveldje kan springen maar aangezien ik dat dus wel weet hou ik haar daar in de smiezen. Door schade en schande wijs geworden, net als jullie nu.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sjon is ook zo'n vreselijke wegloper/jager, niet toen hij jonger was maar het wordt wel steeds erger. Ik heb na een aantal keren proberen en aan de lange lijn werken besloten om hem gewoon niet meer los te laten, heel jammer maar ik wil geen risico nemen dat hem wat overkomt of dat hij een ongeluk veroorzaakt. Sjon gaat ook over hekken heen die moeten echt hoger dan 2 meter zijn, op mijn werk gaat hij nu ook over de hekken heen dus kan hij daar ook niet meer los :(: ik ga nu dus met hem regelmatig (maandag weer) naar een hondenspeeltuin die heel hoog omheind is, daar kan hij echt lekker even los het is wel een beperkte ruimte maar het is niet anders en verder komt hij wel aan zijn trekken met fietsen, weightpullen en flinke wandelingen. Wij kregen ook de tip om in een groepje te lopen nou Sjon vindt het hardstikke leuk met andere honden maar zodra ik hem zou aflijnen interreseren als die honden hem echt helemaal niets meer :hmmm: :mrgreen:

vind het echt jammer want het is echt wel een leuke sociale hond maar ja ik durf er gewoon niet aan en omdat ik al in de stress ging als we erop gingen trainen ja dat werkt ook niet mee ik ben gewoon zo bang dat ik hem zal kwijt raken en nooit meer terug zal vinden dat is het me echt niet waard...
Laatst gewijzigd door Brigitte op 14 feb 2014 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

Nogmaals bedankt voor alle begrip :flower:
Doet me goed te lezen dat ik niet helemaal achterlijk ben.
Hoewel ik ook begrijp dat degenen die met onbegrip reageren het ook alleen maar jammer vinden dat dit gebeurd is en het beste voor hebben met beide partijen (ree en hond).

Dit is dom geweest, maar ik zelf ben niet dom.
Ik zet echt alle zeilen bij om Manu een succesverhaal te maken en er samen plezier in te houden.
Mijn vriend heeft altijd Husky´s gehad en daarom wilde hij er nu weer 1. Ik wist niet meer dan uit de boekjes en heb het daarmee gedaan. Ik zal verschrikkelijk veel fout gedaan hebben en fout doen en toch heb ik er elke dag nog plezier in om weer nieuwe dingen te leren, o.a. op het forum. Ook Manu is voor zover ik kan beoordelen niet ongelukkig.
Ik ben geen perfect baasje, toch denk ik dat je het als hond best goed hebt bij mij in huis. Ik steek er al mijn tijd en energie in als dat nodig is. Hier heb ik een fout gemaakt, en die zal nooit weer gebeuren.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

chrico schreef:Als honden willen ontsnappen maakt de hoogte van de schutting/hek ook niet uit hoe klein de hond ook is. Lou klimt snel over hekken, die had er dus niet overheen gesprongen maar gewoon geklommen. Razendsnel, dit hek is zo een 1,80 cm :mrgreen:
Afbeelding
:LOL: :LOL: Mijn god, wat een beest :LOL: Echt geen gezicht, zo'n wit ding, hangend in een hekwerk :LOL:
marian* schreef: Ik zou degenenen die met hun eerste hond fouten als deze hebben gemaakt de kost niet willen geven hoor.
Ook met hond nummer 3 maak ik nog fouten, schat ik iets compleet verkeerd in of word ik totaal verrast :wink:
Brigitte
Zeer actief

chrico schreef:Als honden willen ontsnappen maakt de hoogte van de schutting/hek ook niet uit hoe klein de hond ook is. Lou klimt snel over hekken, die had er dus niet overheen gesprongen maar gewoon geklommen. Razendsnel, dit hek is zo een 1,80 cm :mrgreen:
Afbeelding
Haha zo gaat Elektra ook over de 3 meter hekken op mijn werk heen, die had ik een keer buiten gezet ff voor ik naar huis ging met Bunker en Buffel en toen vonden we haar een keer in de goot ernaast en tussen de schutting en ik snapte maar niet hoe ze daar kwam dus toen hebben we een keer een camera neer gezet en ja hoor klimt er gewoon zo overheen :mrgreen:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Jammer hoor dat hij niet meer los kan :( , maar het is helaas niet anders. Hebben jullie in je nieuwe woonsituatie niet de gelegenheid de tuin goed (hoog :wink: ) af te zetten, zodat Manu daar lekker kan dollen? Een teefje erbij is natuurlijk altijd leuk :cheer: Dan zou ik wel kijken voor een niet jagend ras, voor jezelf best relaxed (kan ik zeggen na bij twee jagertjes nu een niet-jager er bij te hebben) :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik zit die foto nog een keer goed te bekijken en ik moet misschien nog wel meer lachen om Niek en de andere hond. De ene kijkt omhoog met een blik alsof er water brand en Niek kijkt de fotograaf alsof hij wil zeggen 'Help! die is niet normaal hoor, doe er wat aan' :mrgreen:
Manu

Lizanne schreef:Petje af voor de verantwoordelijkheid die je neemt. Gelukkig zie je het nog wel zitten met Manu, ik vrees dat er meer dan genoeg bazen zijn die de handdoek in de ring zouden gooien met zo'n jager. En dat kijken naar jou bij een haas.... Goed gedaan, ik wou dat dat hier ook zo ging :mrgreen:
Neee hij blijft hier. Ondanks de horrorverhalen die ik post is het ook echt a dog from heaven. Hij is de grootste knuffelbeer en goedzak die ik ken. Makkelijk met honden, makkelijk met mensen, zelfs de kleinste kinderen. Aan de riem gedraagt hij zich keurig, in huis is hij stil, hij luistert ook gewoon keurig. Als ik naar die kop kijk tovert hij al een lach op mijn gezicht.
Ik heb nog geen jaar een hond maar zou nu al geen dag zonder hem kunnen :lief:

Het kijken heb ik met kaas en een clicker geleerd.
Hij heeft dan wel vaak banenen in zijn oren, maar als er kaas te verdienen valt kan meneer echt geweldig goed luisteren. Ik maak een klikje met mijn tong. Inmiddels legt hij de link konijn = kijken naar baasje al, dus ben daar al ontzettend blij mee.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

luna2906 schreef:
Rebble schreef:
Serieus? Ga je zo kinderachtig doen? Ik geef gewoon mijn mening en val haar verder helemaal niet aan. Door jou en Luna wordt er een beetje belachelijk gedaan door over hoge schuttingen en bunkers te praten en daar reageer ik op.

Edit quote verkloot maar krijg m niet goed op mn telefoon
Ik doe niet belachelijk over hoge schuttingen. Ik ge een reactie op het gebrek aan begrip voor een gemaakte fout. Ik vraag je daarom ook of jij nooit een fout hebt gemaakt? Dat meen ik bijzonder serieus overigens, want ik heb legio fouten gemaakt met Luna en zal nog steeds een heleboel dingen doen die een ander niet zal doen of dingen laten die een ander wel zou doen. Mensen maken fouten. Een beetje menselijk begrip mag daarin wel. Daarmee reageer ik overigens niet op het feit dat jij zei dat je het naïef vond, maar op eerdere reacties in het topic. Ik reageerde alleen op jou, omdat je mij quote, niet omdat jij degene was die ik bedoelde :wink:

Nou ja, ik voelde me aangesproken omdat ik ook tegengas gaf en er geen namen werden genoemd.

En ja, ik maak, heel af en toe ook hele kleine foutjes :engel: :F:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tamara. schreef:Iedereen heeft een afgezette tuin van 2.5 meter?
Rondom dicht idd. Ene kant t huis, zijkanten muren en schutting van min. 2 mtr. Overkant schuur en doorgetrokken poort dus min. 2,5 mtr idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Manu schreef: Het is een rasechte schijtHus geloof ik :engel:
:engel: Ik ken het ras van zien, en ik vind het mooie honden. Vriend vindt ze ook geweldig. Nu vindt hij Bluf af en toe al lastig :mrgreen: dus toen hij het woord Husky of Husky achtige (Malamute) in de mond nam heb ik hem maar fijntjes duidelijk gemaakt dat dát echt geen ras voor ons zou zijn.
En trouwens. Het is gewoon niet altijd te voorspellen hoe een hond zich ontwikkeld met zijn raseigenschappen. Ik had een Finn en ik heb een Bluf, met Bluf heb ik ook voor verschillende verrassingen en uitdagingen gestaan. Totaal onverwachte escapades die uit het niets leken te komen en die ik totaal niet verwachtte destijds. Maar op het moment dat het je gebeurd moet je er mee aan de slag, en dat doe jij nu ook.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Kells schreef:Je kunt je inderdaad behoorlijk vergissen. Mijn eerste hond, formaatje Labrador sprong uit stilstand over een hek van 2 meter heen. Die had geen jachtinstinct maar wilde geen meter bij mij vandaan zijn. Mijn huidige jachthonden zouden met gemak over de huidige omheining van slechts 1 meter kunnen springen, maar ze doen het niet. Jammer dat Manu nooit meer los kan. Het is iets wat je je hond toch graag gunt.
Ik heb een kruising labrador/herder gehad die klom uit de kennels in het asiel om bij mij te komen :roll: Hij klom omhoog en liet zich gewoon vallen. Daar zaten ook eens twee husky's moeder en dochter die deden precies hetzelfde. Die vond ik samen gillend voor de konijnehokken :80: Het konijn leek opgelucht toen ik het tweetal daar weg haalde. :lol1:
Toen hebben we zware kenneldelen bovenop de kennels moeten leggen :roll:
Idefix springt uit stand naar 1.90, is hij opeens op ooghoogte met mijn man :LOL: Hij springt gelukkig niet over de hekken in de tuin, groot gedeelte ook 1.90....
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Manu

Flevo Bordertje schreef:Jammer hoor dat hij niet meer los kan :( , maar het is helaas niet anders. Hebben jullie in je nieuwe woonsituatie niet de gelegenheid de tuin goed (hoog :wink: ) af te zetten, zodat Manu daar lekker kan dollen? Een teefje erbij is natuurlijk altijd leuk :cheer: Dan zou ik wel kijken voor een niet jagend ras, voor jezelf best relaxed (kan ik zeggen na bij twee jagertjes nu een niet-jager er bij te hebben) :wink:
Ik ben zelf erg gek op herders maar eerlijk, als er een leuke herplaatser is die een ander ras is of iemand hier heeft een idee sta ik daar ook geheel voor open.
In onze nieuwe woonsituatie hebben we een heeel grote echte Franse tuin. Al denk ik dat die hekken ook niet hoger dan 1,5m zijn. Het is ons eigen huis niet dus helaas kunnen we daar ook niets aan veranderen.
Inge O schreef:
Manu schreef: Ik zal verschrikkelijk veel fout gedaan hebben en fout doen
ik denk dat dit nog wel erruggg mee zal vallen hoor :wink: .
:flower:
Ik doe heel hard mijn best het goed te doen in ieder geval.
In dit geval hoopte ik voor hem een stukje vrijheid te bieden waar hij zelf kan ravotten, snuffelen, door de bagger schuiven en in het meer kan plonzen. Helaas..
Laatst gewijzigd door Manu op 14 feb 2014 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Rebble schreef:
luna2906 schreef:
Rebble schreef:
Serieus? Ga je zo kinderachtig doen? Ik geef gewoon mijn mening en val haar verder helemaal niet aan. Door jou en Luna wordt er een beetje belachelijk gedaan door over hoge schuttingen en bunkers te praten en daar reageer ik op.

Edit quote verkloot maar krijg m niet goed op mn telefoon
Ik doe niet belachelijk over hoge schuttingen. Ik ge een reactie op het gebrek aan begrip voor een gemaakte fout. Ik vraag je daarom ook of jij nooit een fout hebt gemaakt? Dat meen ik bijzonder serieus overigens, want ik heb legio fouten gemaakt met Luna en zal nog steeds een heleboel dingen doen die een ander niet zal doen of dingen laten die een ander wel zou doen. Mensen maken fouten. Een beetje menselijk begrip mag daarin wel. Daarmee reageer ik overigens niet op het feit dat jij zei dat je het naïef vond, maar op eerdere reacties in het topic. Ik reageerde alleen op jou, omdat je mij quote, niet omdat jij degene was die ik bedoelde :wink:

Nou ja, ik voelde me aangesproken omdat ik ook tegengas gaf en er geen namen werden genoemd.

En ja, ik maak, heel af en toe ook hele kleine foutjes :engel: :F:
Met tegengas heb ik doorgaans geen problemen. Met het wegzetten van mensen alsof ze dom zijn omdat ze een fout maken wel. Dat laatste deed je niet.

Ach en die kleine foutjes zal ik maar over het hoofd zien :F: anders moeten we het straks nog over mijn fouten hebben en dan zijn we nog we even bezig :mrgreen:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Kom op meid, koop een lijn van 20 meter voor hem en laat hem zijn ding doen. Het is niet terug te draaien maar wel te voorkomen dat het nog een keer gebeurd. :J:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Manu schreef:Hij sprong het echt met groot gemak. Ik denk dat hij zelf zo´n 60cm hoog is.

Manu blijft hier tot hij zijn laatste adem uitblaast en tot die tijd geef ik hem een geweldig leven waarin hij zijn ei kwijt kan en ´s avonds weer bij me op de bank ligt. Maar hierna komt er geen Husky meer in. Ik wilde een hond in Frankrijk en mijn vriend heeft me omgepraat naar een Husky. En nu loop ik met een hond in die prachtige omgeving waar hij niet van de riem kan. Mijn eigen schuld ook, ik wist van het jagen. Je denkt dat het wel goed zit en probeert toch je hond redelijk onder appél te krijgen. Nuja, helaas pindakaas.
Niet meer los, nergens meer, ook niet in een tuin, al zou er een hek van 3 meter staan dan denk ik dat hij er nog onder door zou kunnen graven als hij wild ruikt.
Natuurlijk kan t gebeuren denk ook niet dat je dat kwalijk genomen wordt. Niet door mij iig. Ik vind t wel apart dat veel mensen (niet alleen jij) de spronkracht van de gemiddelde hond onderschatten. Nogmaals t gebeurd en dat is kut ... niks meer aan te doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

malinois schreef:
Manu schreef:Hij sprong het echt met groot gemak. Ik denk dat hij zelf zo´n 60cm hoog is.

Manu blijft hier tot hij zijn laatste adem uitblaast en tot die tijd geef ik hem een geweldig leven waarin hij zijn ei kwijt kan en ´s avonds weer bij me op de bank ligt. Maar hierna komt er geen Husky meer in. Ik wilde een hond in Frankrijk en mijn vriend heeft me omgepraat naar een Husky. En nu loop ik met een hond in die prachtige omgeving waar hij niet van de riem kan. Mijn eigen schuld ook, ik wist van het jagen. Je denkt dat het wel goed zit en probeert toch je hond redelijk onder appél te krijgen. Nuja, helaas pindakaas.
Niet meer los, nergens meer, ook niet in een tuin, al zou er een hek van 3 meter staan dan denk ik dat hij er nog onder door zou kunnen graven als hij wild ruikt.
Natuurlijk kan t gebeuren denk ook niet dat je dat kwalijk genomen wordt. Niet door mij iig. Ik vind t wel apart dat veel mensen (niet alleen jij) de spronkracht van de gemiddelde hond onderschatten. Nogmaals t gebeurd en dat is kut ... niks meer aan te doen.
Zelfs Phantom met zijn logge 45 kg hoef ik niet achter 1.50 hek te zetten die vliegt daar ook met gemak overheen :schrik:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Okay, het dak is bagger maar deze eigenaren hebben ook een inschattingsfoutje gemaakt. http://youtu.be/yJ13Wcx4wjQ
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Manu schreef:
Lizanne schreef:Petje af voor de verantwoordelijkheid die je neemt. Gelukkig zie je het nog wel zitten met Manu, ik vrees dat er meer dan genoeg bazen zijn die de handdoek in de ring zouden gooien met zo'n jager. En dat kijken naar jou bij een haas.... Goed gedaan, ik wou dat dat hier ook zo ging :mrgreen:
Neee hij blijft hier. Ondanks de horrorverhalen die ik post is het ook echt a dog from heaven. Hij is de grootste knuffelbeer en goedzak die ik ken. Makkelijk met honden, makkelijk met mensen, zelfs de kleinste kinderen. Aan de riem gedraagt hij zich keurig, in huis is hij stil, hij luistert ook gewoon keurig. Als ik naar die kop kijk tovert hij al een lach op mijn gezicht.
Ik heb nog geen jaar een hond maar zou nu al geen dag zonder hem kunnen :lief:

Het kijken heb ik met kaas en een clicker geleerd.
Hij heeft dan wel vaak banenen in zijn oren, maar als er kaas te verdienen valt kan meneer echt geweldig goed luisteren. Ik maak een klikje met mijn tong. Inmiddels legt hij de link konijn = kijken naar baasje al, dus ben daar al ontzettend blij mee.
Dat dikgedrukte, dat is het allerbelangrijkste. Houden zo :ok:

Dat clickeren doe ik met Lola ook en van ganzen en kraaien win ik het wel, maar een hazenspoor of :schrik: rondhupsend konijn :schrik: is toch echt leuker dan de baas :boos: Ik ben Lola ook weleens kwijt geweest, alleen jaagt zij niet goed genoeg om daadwerkelijk in de buurt van haar prooi te komen en schade aan te richten. Waarmee ik maar wil zeggen, vergeet niet dat je ook gewoon heel goed bezig bent en dat je heus niet alleen staat met een inschattingsfout maken.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Als je bij je nieuwe huis een mooie grote tuin krijgt maar de schutting is niet zo hoog dan zou ik een meter voor de schutting een stroomdraadje spannen.
Kan hij lekker los maar blijft bij de schutting uit de buurt. Er bestaan speciale setjes voor huisdieren.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Manu schreef: Ik ben geen perfect baasje, toch denk ik dat je het als hond best goed hebt bij mij in huis.
Je moet wat milder voor jezelf zijn :wink: Natuurlijk heeft Manu het naar zijn zin bij jullie, hij krijgt alles wat een hond zich maar kan wensen. Dat jagen is gewoon een raseigenschap en als jullie elkaar begrijpen en het leuk hebben ben jij voor hem het perfecte baasje hoor.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Manu schreef:Nogmaals bedankt voor alle begrip :flower:
Doet me goed te lezen dat ik niet helemaal achterlijk ben.
Hoewel ik ook begrijp dat degenen die met onbegrip reageren het ook alleen maar jammer vinden dat dit gebeurd is en het beste voor hebben met beide partijen (ree en hond).

Dit is dom geweest, maar ik zelf ben niet dom.
Ik zet echt alle zeilen bij om Manu een succesverhaal te maken en er samen plezier in te houden.
Mijn vriend heeft altijd Husky´s gehad en daarom wilde hij er nu weer 1. Ik wist niet meer dan uit de boekjes en heb het daarmee gedaan. Ik zal verschrikkelijk veel fout gedaan hebben en fout doen en toch heb ik er elke dag nog plezier in om weer nieuwe dingen te leren, o.a. op het forum. Ook Manu is voor zover ik kan beoordelen niet ongelukkig.
Ik ben geen perfect baasje, toch denk ik dat je het als hond best goed hebt bij mij in huis. Ik steek er al mijn tijd en energie in als dat nodig is. Hier heb ik een fout gemaakt, en die zal nooit weer gebeuren.

Je moet jezelf ook niet te hard vallen he. Ja ik ben 1 van degenen die wat onbegrip heeft :wink: maar verschrikkelijk veel fouten? Als ik foto's van hem zie of de verhalen die je over hem schrijft komt hij nou niet bepaald ongelukkig op mij over of als een totaal ongeleid projectiel. Gewoon nemen zoals het is, er van leren en verder genieten :ok:
Afbeelding
Manu

marian* schreef:Okay, het dak is bagger maar deze eigenaren hebben ook een inschattingsfoutje gemaakt. http://youtu.be/yJ13Wcx4wjQ
:O:
Dat verwacht je helemaal niet!
Manu

Pemba schreef:Als je bij je nieuwe huis een mooie grote tuin krijgt maar de schutting is niet zo hoog dan zou ik een meter voor de schutting een stroomdraadje spannen.
Kan hij lekker los maar blijft bij de schutting uit de buurt. Er bestaan speciale setjes voor huisdieren.
Dat is een goede tip, bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”