Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het wordt steeds gekker lijkt het wel..........

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: het wordt steeds gekker lijkt het wel..........

Ongelezen bericht door lets have fun »

nathalie71 schreef:
bouvierpoedel schreef:Vind al die kinderwagens en kleding ook niet zo , vind het grootste gedeelte aandachttrekkerij en nergens voor nodig.
En soms om te kotsen ,behalve in uitzonderings gevallen als een honmd zich niet warm kan houden.
Maar heb wel steeds meer het idee dat mensen juist bepaalde rassen aanschaffen waarbij het zogenaamd standaard nodig en zelfs gewenst is om ze aangekleed rond te toeren in een kinderwagentje.
het is dat je nog zegt "het grootste gedeelte :wink: "

Want ik voel me totaal niet aangesproken wat aandachttrekkerij betreft.Die aandacht die ik steeds krijg als de hondjes mee gaan in de fietskar/buggy gaat me juist vaak mijn neus uit hangen.

Kijk de hondjes mogen niet zo mee lopen in het winkelcentrum,wel in de "buggy'.
Ik ben alle dagen thuis,dat ze alleen zijn komt nauwelijks voor.Dus als ik weg ga gaan ze mee anders blaffen ze de buurt bij elkaar.Of mijn dochter past op als ik ergens heen moet.

En de hondjes zijn ook weer even ergens anders.Ik ga meestal even naar de dierenwinkel,bakker en groentenwinkel.Dan weer naar huis.Nou de dierenwinkel vinden ze wel leuk.En die aandacht is wel leuk,maar al die mensen ...Ahhh kijk nou wat een lieve hondjes,...ahhh mama kijk ens....ahhh dat is handig.....Goh ik dacht dat er een kind in zat.Dit zijn de zinnen die ik tig keer hoor als ik even naar de winkel ga.Dat is op een gegeven moment niet meer grappig.Of de vraag of ze zlef niet kunnen lopen...Nou meneer dat kunnen ze wel maar dat mag hier niet....

Maar goed,ik klik dat ding aan de fiets en kom overal met ze.Van bos tot winkel.

En voor mij zijn ze hond,geen baby.Ik heet ook geen mama,ik ben vrouwtje.

En een jasje is alleen voor als het ECHT nodig is.

Er zullen vast mensen zijn die oordelen en denken als ze mij zien met 2 hondjes in de kar dat ik ze behandel als baby,en dat ze niet vies mogen worden,jammer dat die mensen niet zien dat ik ze juist verder hond laat zijn en ik een van de weinigen ben die met dit soort rassen WEL een lange wandeling ga maken,weer of geen weer :wink:

:D

Precies. Jij vindt dat je hele goede redenen hebt om je honden rond te rijden in een buggy. De mensen die hun whippet rare pakjes aantrekken vinden ook dat zij daar een prima reden voor hebben. Eigenlijk is het hetzelfde.
Wij hebben allemaal hinden voor ons plezier. Voor de een is dat tutten voor de ander sporten en voor een derde gezelschap. Dat maakt allemaal niet uit en is helemaal prima zolang je niet uit het oog verliest dat het om een hond gaat met eigen behoeftes. Het kan prima naast elkaar bestaan.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Inge O schreef:
lets have fun schreef:Het gevaar is natuurlijk wel dat er verwachtingen zijn van zo'n gepamperde hond die het beest zelf nooit waar kan maken. Het is nu eenmaal geen kindje en ook geen modepopje. Het gedraagd zich honds en dan komen de teleurstellingen en het onbegrip. Dat vind ik altijd wel heel sneu om te zien.
dat dus. en dat alleen maar in toenemende mate naarmate al dit soort excessen steeds maar 'normaler' gevonden worden (wat ze voor mij dus echt nooit zullen zijn).

ik zal zelfs nog een stapje verder gaan : mensen die zeggen dat dat niet zo is snappen er in mijn ogen niks van.

Eens. Maar nogmaals het 1 sluit het ander niet uit.

Ik weet dat dit topic niet over mij gaat en toch voel ik mij een beetje aangesproken. Je kunt al dat getut en gefrut leuk vinden en een hond hebben die zich dat laat aanleunen zonder voorbij te gaan aan het wezen van het dier. Ik merk dat ik het eigenlijk heel vervelend vind als er zo ongenuanseerd over gesproken wordt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lets have fun schreef: Precies. Jij vindt dat je hele goede redenen hebt om je honden rond te rijden in een buggy. De mensen die hun whippet rare pakjes aantrekken vinden ook dat zij daar een prima reden voor hebben. Eigenlijk is het hetzelfde.
Wij hebben allemaal hinden voor ons plezier. Voor de een is dat tutten voor de ander sporten en voor een derde gezelschap. Dat maakt allemaal niet uit en is helemaal prima zolang je niet uit het oog verliest dat het om een hond gaat met eigen behoeftes. Het kan prima naast elkaar bestaan.

:mrgreen: Dat was niet de insteek, maar Charlie is gewoon een tuthond en heb er uiteindelijk maar aan toegegeven. Dat ligt liefst de hele dag op schoot, vanaf 18 graden onder een dekbed op te bank, smelt als het regent. Kletsen, spelen, troetelen en lekkers voeren :mann:
Kun je nog op d'r kop zetten in een tutu als je er bij kirt dat 't zo'n mooi meisje is.
Voor honden dingen heb ik maar echte honden genomen :U:
Bolus

Ongelezen bericht door Bolus »

Ik ben voor jassen die de hond beschermen tegen de kou. Maar om je hond nou in allerlei rare kleren te stoppen om daar vervolgens mee over straat te pronken, vind ik maar stom.
Dan koop je maar een pop of een barbie, die kan je wel van alles aantrekken zonder dat ze er iets van zeggen.

Charlie heeft ook een jasje vanwege zijn gezondheid die af en toe op een laag pitje staat. Ook heeft hij artrose. Dus ik hou hem graag warm met zo'n jas.
Hij heeft er totaal geen problemen mee. Alleen zijn we dit jaar op wintersport en toen was ik zijn jasje vergeten. :oeps: Maar hij heeft er weinig last van gehad.

Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door esenhazel »

dagmar88 schreef: Kun je nog op d'r kop zetten in een tutu als je er bij kirt dat 't zo'n mooi meisje is.
Afbeelding
Tja dat krijg je als je een baasje van 7 hebt die van roze en glitters houdt Afbeelding
Maar gelukkig mogen onze hondjes ook gewoon hond zijn
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

esenhazel schreef:
dagmar88 schreef: Kun je nog op d'r kop zetten in een tutu als je er bij kirt dat 't zo'n mooi meisje is.
Afbeelding
Tja dat krijg je als je een baasje van 7 hebt die van roze en glitters houdt Afbeelding
Maar gelukkig mogen onze hondjes ook gewoon hond zijn
Afbeelding
Het spijt me heel erg maar als ik haar moeder was zou ik zeggen dat een hond geen pop is en dat onze hond zoiets niet aan zou krijgen.
Kon dochter op haar kop gaan staan maar het gebeurde niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn rietje heeft een elektriek onderdekentje op haar bed boven, omdat het stervenskoud is op onze slaapkamer en ik haar en haar ouwe -wat opspelende botten- graag wat soepel hou.
waar valt dat onder dan, getuttel of functioneel?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Dat hangt ervan af; is het een roze deken met frutsels en swarovski-steentjes of niet
Anneke & Timka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

Ik vind het grote onzin om honden kleren cq jassen aan te doen.
Maar............
Mijn (inmiddels overleden) bulletje Gina was heel oud en bejaard (12½ jaar) en de beharing was zo verschrikkelijk dun dat je de huid er doorheen zag schemeren. De arme schat had het zo ontzettend koud. Heb haar toen inderdaad een jasje aangedaan. Een model dat enkel om het lichaam sloot, dus niet met de pootjes of kop erin. Kon de schat toch weer naar buiten zonder dat ze verkleumde van de kou. Overigens droeg ze het jasje enkel in de winter.
esenhazel
Zeer actief

marian* schreef: Het spijt me heel erg maar als ik haar moeder was zou ik zeggen dat een hond geen pop is en dat onze hond zoiets niet aan zou krijgen.
nou moet je niet gaan denken dat onze honden heel de dag als aankleed-pop worden
gebruikt (al zouden ze daar geeneens moeite mee hebben).
we hadden voor mijn dochter en haar knuffel een tutu gemaakt en voor de foto moest haas 'm ff aan.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
renee-uk
Zeer actief

kipo schreef:Dat hangt ervan af; is het een roze deken met frutsels en swarovski-steentjes of niet
haha nee, het is een gewoon wit onderdekentje, maar daar liggen wel mooie roze fleecedekentjes met hondenpootjes overheen :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Contacteer:

esenhazel schreef:
marian* schreef: Het spijt me heel erg maar als ik haar moeder was zou ik zeggen dat een hond geen pop is en dat onze hond zoiets niet aan zou krijgen.
nou moet je niet gaan denken dat onze honden heel de dag als aankleed-pop worden
we hadden voor mijn dochter en haar knuffel een tutu gemaakt en voor de foto moest haas 'm ff aan.
Ja, nou ja, zo had ik het niet begrepen. Voor de foto en dan snel weer uit vind ik ook geen probleem maar er zijn mensen die hun hond de hele dag zo laten lopen en dat elke dag. Dat vind ik wel veel straten te ver gaan.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
kipo schreef:Dat hangt ervan af; is het een roze deken met frutsels en swarovski-steentjes of niet
haha nee, het is een gewoon wit onderdekentje, maar daar liggen wel mooie roze fleecedekentjes met hondenpootjes overheen :mrgreen:
Dat is nog net functioneel :engel:
:lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

marian* schreef:
esenhazel schreef:
Ja, nou ja, zo had ik het niet begrepen. Voor de foto en dan snel weer uit vind ik ook geen probleem maar er zijn mensen die hun hond de hele dag zo laten lopen en dat elke dag. Dat vind ik wel veel straten te ver gaan.

Je begrijpt toch zeker wel dat ik straks een foto van mijn lieve Kiertje hier neerzet waarop ze met haar zirkonen-prinsessekroontje, bontkraagje en chifonnenrokje prijkt, hè?
Afbeelding
kipo
Zeer actief

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
Nou, ik vind het een beetje op het randje :F: . Maar ik had al begrepen dat Rietje wel meer soft-spots heeft losgemaakt bij Renée, ik bedoel, ze slaapt náást het bed notabene :engel:
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
oh gelukkig dan maar :F:
Afbeelding
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

kipo schreef:
ranetje schreef: Dat is nog net functioneel :engel:
Nou, ik vind het een beetje op het randje :F: . Maar ik had al begrepen dat Rietje wel meer soft-spots heeft losgemaakt bij Renée, ik bedoel, ze slaapt náást het bed notabene :engel:
ja erg he, ik hoor in mijn dromen nog steeds jan brommen :schrik:
die had dat ook wel heel graag gewild denk ik ;)
Afbeelding

marian*
Erelid
Contacteer:

lieke schreef:
marian* schreef:
esenhazel schreef:

Je begrijpt toch zeker wel dat ik straks een foto van mijn lieve Kiertje hier neerzet waarop ze met haar zirkonen-prinsessekroontje, bontkraagje en chifonnenrokje prijkt, hè?
Natuurlijk :8):
Afbeelding
kipo
Zeer actief

renee-uk schreef:
kipo schreef:
ranetje schreef: Dat is nog net functioneel :engel:
ja erg he, ik hoor in mijn dromen nog steeds jan brommen :schrik:
daisy2007
Actief
Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje

Ongelezen bericht door daisy2007 »

Grappig!
Zeker lekker warm in deze tijd!!
Groetjes Kirsten
en een pootje van Daisy

http://www.dierenarts-dierenkliniek.nl/category/home
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

lets have fun schreef:
nathalie71 schreef: het is dat je nog zegt "het grootste gedeelte :wink: "

Want ik voel me totaal niet aangesproken wat aandachttrekkerij betreft.Die aandacht die ik steeds krijg als de hondjes mee gaan in de fietskar/buggy gaat me juist vaak mijn neus uit hangen.

...

Precies. Jij vindt dat je hele goede redenen hebt om je honden rond te rijden in een buggy. De mensen die hun whippet rare pakjes aantrekken vinden ook dat zij daar een prima reden voor hebben. Eigenlijk is het hetzelfde.
Inderdaad! Precies het zelfde en smaken verschillen. En wat voor redenen dan ook - ik vind hondjes in wandelwagentjes om te kotsen dus mijn hond geen wagen. Ik loop overal met mijn hond en ook op plekken waar dat niet mag en dat heb ik er dus voor over als mijn enige andere optie een wandelwagen zou zijn.

Maar wat hindert het als iemand anders jou smaak niet deelt? Je hebt andermans goedkeuring niet nodig om met je honden in een wandelwagen te lopen.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik vind dat soort dingen enig voor de foto's.
Verder hebben mijn Chihuahua's jasjes. Ze hebben ze nog niet aan gehad en het is geloof ik ook meer omdat ik denk dat ze het nodig hebben. En ja ik trek ze dan ook gerust aan. Ook dan kunnen ze hond zijn hoor, gewoon hond-met-jasje, daar verandert hun wezen niet door.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:ja erg he, ik hoor in mijn dromen nog steeds jan brommen :schrik:
Dat denk ik ook wel :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ohhhhh ik wil muis wel leuk in zo'n pakje hijsen als in de beginpost :mrgreen:
Is het net een echte Muis :E: :cheer:
dagmar88
Zeer actief

lieke schreef: Je begrijpt toch zeker wel dat ik straks een foto van mijn lieve Kiertje hier neerzet waarop ze met haar zirkonen-prinsessekroontje, bontkraagje en chifonnenrokje prijkt, hè?

:F:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

renee-uk schreef: Afbeelding
Heerlijk toch!
Koude slaapkamer, raam ws. open, hondje lekker warm :I:
Afbeelding
esenhazel
Zeer actief

Paisley schreef:
lets have fun schreef:
nathalie71 schreef: het is dat je nog zegt "het grootste gedeelte :wink: "

...

Inderdaad! Precies het zelfde en smaken verschillen. En wat voor redenen dan ook - ik vind hondjes in wandelwagentjes om te kotsen dus mijn hond geen wagen. Ik loop overal met mijn hond en ook op plekken waar dat niet mag en dat heb ik er dus voor over als mijn enige andere optie een wandelwagen zou zijn.

Maar wat hindert het als iemand anders jou smaak niet deelt? Je hebt andermans goedkeuring niet nodig om met je honden in een wandelwagen te lopen.
wij hebben een buggy gekocht toen Hazel geopereerd was en 3 maanden niet mocht lopen. Nu zit Bloem erin, want die mag nog niet heel de wandeling lopen.
Als we naar "opoe" gaan zitten ze er allebei in, want anders mogen ze niet naar binnen.
Wat anderen er van vinden zal me een worst zijn :lekkerpuh: en dat denken de dames ook :pffff:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Inge O schreef:
lieke schreef: maakt het toch niet uit hóe die jas er uitziet?
jawel, dat maakt hééééél erg uit maar als je dat niet ziet en snapt ga ik er geen pagina's aan argumentatie aan wijden.

alleen dit nog : dus jij vindt de eerste twee foto's compleet gelijkwaardig aan de twee volgende? jij ziet niet ergens een mogelijkheid dat die eerste twee honden compleet anders behandeld worden dan die laatste?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
precies daar ging het mij ook over, niet een functionele jas of lekkere dekentjes maar om het feit dat je naar mijn mening hier voorbij gaat aan de hond zelf. Hoe kan zo'n hond nu lekker bewegen en rennen? Het is toch geen barbiepop?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
dagmar88
Zeer actief

Selene schreef: precies daar ging het mij ook over, niet een functionele jas of lekkere dekentjes maar om het feit dat je naar mijn mening hier voorbij gaat aan de hond zelf. Hoe kan zo'n hond nu lekker bewegen en rennen? Het is toch geen barbiepop?
De eerste niet nee. Maar van dat roze gedrocht zouden m'n honden echt niet opeens minder hond worden.
Ik vind hem niet leuk of mooi, maar dat zullen die mensen ook vast niet van Charlie's pakjes vinden.
Neem sowieso aan dat dat type overgekapt hondje niet lekker door de blubber zal crossen.
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Selene schreef: precies daar ging het mij ook over, niet een functionele jas of lekkere dekentjes maar om het feit dat je naar mijn mening hier voorbij gaat aan de hond zelf. Hoe kan zo'n hond nu lekker bewegen en rennen? Het is toch geen barbiepop?
De eerste niet nee. Maar van dat roze gedrocht zouden m'n honden echt niet opeens minder hond worden.
Ik vind hem niet leuk of mooi, maar dat zullen die mensen ook vast niet van Charlie's pakjes vinden.
Neem sowieso aan dat dat type overgekapt hondje niet lekker door de blubber zal crossen.
Dat kan het hondje vast wel, maar misschien mag dat niet van het baasje :wink:
Ook zo'n keurig kapsel geeft geen hinder bij het rollen :tongue:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”