nathalie71 schreef:het is dat je nog zegt "het grootste gedeeltebouvierpoedel schreef:Vind al die kinderwagens en kleding ook niet zo , vind het grootste gedeelte aandachttrekkerij en nergens voor nodig.
En soms om te kotsen ,behalve in uitzonderings gevallen als een honmd zich niet warm kan houden.
Maar heb wel steeds meer het idee dat mensen juist bepaalde rassen aanschaffen waarbij het zogenaamd standaard nodig en zelfs gewenst is om ze aangekleed rond te toeren in een kinderwagentje."
Want ik voel me totaal niet aangesproken wat aandachttrekkerij betreft.Die aandacht die ik steeds krijg als de hondjes mee gaan in de fietskar/buggy gaat me juist vaak mijn neus uit hangen.
Kijk de hondjes mogen niet zo mee lopen in het winkelcentrum,wel in de "buggy'.
Ik ben alle dagen thuis,dat ze alleen zijn komt nauwelijks voor.Dus als ik weg ga gaan ze mee anders blaffen ze de buurt bij elkaar.Of mijn dochter past op als ik ergens heen moet.
En de hondjes zijn ook weer even ergens anders.Ik ga meestal even naar de dierenwinkel,bakker en groentenwinkel.Dan weer naar huis.Nou de dierenwinkel vinden ze wel leuk.En die aandacht is wel leuk,maar al die mensen ...Ahhh kijk nou wat een lieve hondjes,...ahhh mama kijk ens....ahhh dat is handig.....Goh ik dacht dat er een kind in zat.Dit zijn de zinnen die ik tig keer hoor als ik even naar de winkel ga.Dat is op een gegeven moment niet meer grappig.Of de vraag of ze zlef niet kunnen lopen...Nou meneer dat kunnen ze wel maar dat mag hier niet....
Maar goed,ik klik dat ding aan de fiets en kom overal met ze.Van bos tot winkel.
En voor mij zijn ze hond,geen baby.Ik heet ook geen mama,ik ben vrouwtje.
En een jasje is alleen voor als het ECHT nodig is.
Er zullen vast mensen zijn die oordelen en denken als ze mij zien met 2 hondjes in de kar dat ik ze behandel als baby,en dat ze niet vies mogen worden,jammer dat die mensen niet zien dat ik ze juist verder hond laat zijn en ik een van de weinigen ben die met dit soort rassen WEL een lange wandeling ga maken,weer of geen weer![]()
Precies. Jij vindt dat je hele goede redenen hebt om je honden rond te rijden in een buggy. De mensen die hun whippet rare pakjes aantrekken vinden ook dat zij daar een prima reden voor hebben. Eigenlijk is het hetzelfde.
Wij hebben allemaal hinden voor ons plezier. Voor de een is dat tutten voor de ander sporten en voor een derde gezelschap. Dat maakt allemaal niet uit en is helemaal prima zolang je niet uit het oog verliest dat het om een hond gaat met eigen behoeftes. Het kan prima naast elkaar bestaan.