Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik laat hem wel los, dan wordt ie rustiger

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: ik laat hem wel os, dan wordt ie rustiger

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Arubandog schreef: een aso is die alleen anar dreigende taal luistert.
Alsof echte aso's daar wel even naar zouden luisteren.
Da's genoeg om echt de vlam in de pan te laten schieten.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 07 dec 2013 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Kom op mensen, 16, pdd-nos/MCDD.??

Ik ben wat ouder (dus geen puber meer) , en heb die aandoeningen niet maar als iemand dreigend op mij over zou komen, en dat is waarschijnlijk zoals Zoon het gezien/ ervaren heeft, dan weet ik niet wat ik zou roepen om 1 en ander te voorkomen.

Daarbij komt dat hij dus volgens Kooi, emotioneel 2 jaar achterloopt, dus 14 jaar is.
Ik weet trouwens niet of ik dan zo'n jongen van 16 op pad zou sturen met 2 honden waaronder 1 van het kaliber Berner Sennen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Arubandog
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bandog

Ongelezen bericht door Arubandog »

tekkel schreef:
Arubandog schreef:
tekkel schreef:
Arubandog schreef: Stoere kerel met mijn bandog wat heeft dat er mee te maken?
Dat je voortdurend duidelijk maakt dat je geen enkel inlevingsvermogen hebt in mensen met een wat kwetsbaarder hond.
Nou als je mijn paar berichten die ik sinds mijn korte tijd hier op het forum had gelezen zou weten dat het juist het omgekeerde is.

Maar mij als stoere kerel afdoen omdat ik net een nieuwe bandog pup heb na het hebben van 3 duitse herders en een Chihuahua zegt meer ieis over jou

ik zeg namlijk dat die jongen gelijk heeft om die hond niet los te willen, maar dat het mogelijk oook wat socialer op te lossen was, en dat niet elke bull terrier eigenaar een aso is die alleen anar dreigende taal luistert. een vooroordeel wat jij hier nu na het lezen van 1 van mijn reacties onderstreept
Tuttuttut :wink:
Voordat ik reageer ga ik niet eerst iemands forumhistorie uitpluizen hoor!
Je reacties hier getuigen in elk geval niet van veel empathie.

Nee "stoere man met je bandog", omdat ik zeg dat de man mogelijk naar liever niet los had geluisterd en dat dreigen met de dood altijd nog kan, daarentegen is wel een zeer empatische reactie
Laatst gewijzigd door Arubandog op 07 dec 2013 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

TessaThomas schreef:
Paisley schreef:Ik vind het idee om honden los met elkaar interactie te laten hebben helemaal geen gek idee.
Mijn hond stuitert als ze aangelijnd is en contact maakt met een andere hond. Als ze los is, heeft ze ineens veel betere manieren.

Zal wel met opvoeding te maken hebben en :blah: maar dat maakt zijn of mijn hond nog niet vals.
Ja, maar dan vraag je of je ze even los kan gooien toch? Niet een hond die uitvalt los klikken en op aangelijnde honden af laten gaan. ;)
Die ken ik ook, duitse herder tetter. En praten op gepaste afstand gaat prima. Ik zie het nog voor me, Bluf en Finn twee duitse herders, met een joekel van een herder die behoorlijk uit zijn plaatje ging. "Ik doe hem even los hoor" zei de baas. Gaat vast goed! Jut en jul van mij zaten dan wel rustig, maar met gespitste oortjes en neusjes vooruit. Dát had écht niet goed gegaan als die hond los er ineens tussen had gedoken. :schrik: :schrik:
Arubandog
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:
Daar heb je ook een punt, waarschijnlijk was deze man geen ASO, want dan zit je mischien met een nog groter probleem, als een 16 jarige jongen zegt ik schop je hond dood. Dalijk heb je een gek ertussen zitten die denkt dat wil ik wel even zien
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:
tekkel schreef:
Nanna schreef:
tekkel schreef: Maar deze hond was al aan het hitvallen :roll:
Viele der paardon?
Bezig met de toptweeduizond :cool2:
Wiestaatteropéénwiestaatteropéén? Toch niet wéér Bohiemiejen repsodie van Kwien hè :hmmm:
Ja, ongelooflijk hè :schrik:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef:
Nanna schreef:
tekkel schreef: Bezig met de toptweeduizond :cool2:
Wiestaatteropéénwiestaatteropéén? Toch niet wéér Bohiemiejen repsodie van Kwien hè :hmmm:
Ja, ongelooflijk hè :schrik:
Nou ja, als ik het hedondaagse gekrijs zo eens beluister vinnik de keuze nog niet zo onvoorstelbaar ;-)
Denk toch dat er tussen 1970 en 2013 nog wel meer goede liedjes zijn geschreven. Ik vind trouwens de liedjes van nu wel weer goed te pruimon af en toede.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

tekkel schreef:
Paisley schreef:Ik vind het idee om honden los met elkaar interactie te laten hebben helemaal geen gek idee.
Mijn hond stuitert als ze aangelijnd is en contact maakt met een andere hond. Als ze los is, heeft ze ineens veel betere manieren.

Zal wel met opvoeding te maken hebben en :blah: maar dat maakt zijn of mijn hond nog niet vals.
Ja ja ja, tuurlijk.
Maar deze hond was al aan het hitvallen :roll:
Er zijn zoveel honden die aan de lijn uitvallen (vaak alleen kabaal) en los niet. Als de eigenaar daarin zijn hond kent, stel ik het zelf alleen maar op prijs als hij hem los gooit.

Maar ja, zoveel verschillende situaties, honden en eigenaren.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
wat leren we hieruit ;-) Altijd netjes en beleefd blijven, óók als aso's aanbieden hun uitvallende klapkaak even los te laten ;-)
Anders is het oorlog en is het jouw schuld, uiteraard :mrgreen:
:19: Dat het nogal meeviel met het aso gehalte van deze meneer.
Alsof er bij de échte incidenten van de laatste tijd wel even ingegrepen was door de baas na wat praatjes.
tekkel
Erelid

Nanna schreef:
tekkel schreef:Ik vind trouwens de liedjes van nu wel weer goed te pruimon af en toede.
Soms wel. Het Leedie :piew: en Miley Cyrus gekrijs laton we dan maar voor wat het is ;-)
Dat ging alleen om de clip denk ik :mrgreen:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

tekkel schreef:
Mit schreef:Nou ik kan héél héél duidelijk maken dat iemand het niet in zijn hoofd moet halen een hond los te laten zónder dat ik ga lopen vloeken. Vind dat ook een beetje onmachtig eigenlijk, van volwassenen in zo'n situatie.
Als er wel stront aan de knikker is kan ik wel heul goed schelden trouwens :mrgreen:
Maar in deze situatie, waarom zou je zo'n opmerking maken in hemelsnaam? Ik til meteen op en geef zeer dringend aan dat meneer de hond NIET moet loslaten. En dan vervolgt iedereen blij zijn weg.
Het ging om een jongetje :wink:
Dat weet ik, daarom zet ik er ook duidelijk bij dat ik het in het geval van een volwassene raar vind.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

JYBD schreef:Kom op mensen, 16, pdd-nos/MCDD.??

Ik ben wat ouder (dus geen puber meer) , en heb die aandoeningen niet maar als iemand dreigend op mij over zou komen, en dat is waarschijnlijk zoals Zoon het gezien/ ervaren heeft, dan weet ik niet wat ik zou roepen om 1 en ander te voorkomen.

Daarbij komt dat hij dus volgens Kooi, emotioneel 2 jaar achterloopt, dus 14 jaar is.
Ik weet trouwens niet of ik dan zo'n jongen van 16 op pad zou sturen met 2 honden waaronder 1 van het kaliber Berner Sennen.

Ja precies, wat een gedoe om eigenlijk niets.
Zijn Berner Sennens niet juist heel lief? Die ik ken tenminste wel. Maar van mij kon hij gaan hoor, zou niet best zijn als we de grotere kinderen al niet om een aangelijnd rondje met de hond kunnen sturen.
tekkel
Erelid

Mit schreef:
tekkel schreef:
Mit schreef:Nou ik kan héél héél duidelijk maken dat iemand het niet in zijn hoofd moet halen een hond los te laten zónder dat ik ga lopen vloeken. Vind dat ook een beetje onmachtig eigenlijk, van volwassenen in zo'n situatie.
Als er wel stront aan de knikker is kan ik wel heul goed schelden trouwens :mrgreen:
Maar in deze situatie, waarom zou je zo'n opmerking maken in hemelsnaam? Ik til meteen op en geef zeer dringend aan dat meneer de hond NIET moet loslaten. En dan vervolgt iedereen blij zijn weg.
Het ging om een jongetje :wink:
Dat weet ik, daarom zet ik er ook duidelijk bij dat ik het in het geval van een volwassene raar vind.
Ooow oké, verkeerd begrepen dan!
Mit
Zeer actief

Machie schreef:
Dat wil ik zien met een berner aan de riem :mrgreen:
Ik heb toch geen berner? Er staat ik. Hij hoeft niet op te tillen nee.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik weet eigenlijk niet of ik mijn zoon met dezelfde aandoening en waarvan je zegt dat hij emotioneel jonger is met de honden zou laten lopen.

En als ik wel die keue zou maken dan zou ik denk ik hem leren hoe hij in dergelijke situaties kan reageren. Vanuit zijn PDD-nos verhaal begrijp ik zijn eerste reactie wel maar ik denk dat hij dan wel wat meer begeleiding met net uitlaten nodig heeft.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

flamme schreef:Ik weet eigenlijk niet of ik mijn zoon met dezelfde aandoening en waarvan je zegt dat hij emotioneel jonger is met de honden zou laten lopen.

En als ik wel die keue zou maken dan zou ik denk ik hem leren hoe hij in dergelijke situaties kan reageren. Vanuit zijn PDD-nos verhaal begrijp ik zijn eerste reactie wel maar ik denk dat hij dan wel wat meer begeleiding met net uitlaten nodig heeft.
Dat bedoel ik dus ook.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ja heb later pas alle reacties gelezen. Sorry :F:
Arubandog
Vaste gebruiker

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
wat leren we hieruit ;-) Altijd netjes en beleefd blijven, óók als aso's aanbieden hun uitvallende klapkaak even los te laten ;-)
Anders is het oorlog en is het jouw schuld, uiteraard :mrgreen:
:19: Dat het nogal meeviel met het aso gehalte van deze meneer.
Alsof er bij de échte incidenten van de laatste tijd wel even ingegrepen was door de baas na wat praatjes.
Yeah right ik denk dat de baasjes van die honden die gewond of gedood zijn tijdens de echte incidenten achteref liever deze ASO baas zouden zijn tegen gekomen die wel zn hond aangelijnd heeft en niet zomaar zn hond los laat

die echte incidenten van de laatste tijd zijn toch juist allemaal gebeurd doordat honden niet waren aangelijnd en/of doordat baasjes niet luisterden naar andere honden eigenaren?

Hier is de hond wel aagelijnd geweest en is de hond na verzoek van een ander baasje niet losgelaten. Maar alsnog is het een ASO?

Ik snap heel goed dat een jongen bang is zijn honden wilt beschermen. Maar om nou gelijk zonder dat je zelf hebt gezien wat er is gebeurt te verkondigen dat deze kerel een aso is gaat me toch net wat te ver.

Als iedereen nu es gewoon zn hond zoals deze meneer aangelijnd houd daar waar nodig dan zouden we juist een stuk minder problemen hebben.

Dan zijn er echt wel wat ergere baasjes waar we onze energie aan kunnen verspillen denk ik zo.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Goh, dat moet je als vechthond eigenaar zo zeggen ben je gelijk een tokkie :schrik: hier ook weleens gehad en ik zeg gewoon rustig nou doe maar niet hoor ze zijn niet zo aardig naar andere honden en dan is het klaar nooit iemand gehad die alsnog zijn hond los klikte :19:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Even voor de goede orde...mijn zoon heeft niet gevloekt.
En of je hem met de honden zou laten lopen met zijn 87 kilo en 1 meter zesenzeventig?
Als het jouw kind niet is onthoud je je beter van dat soort uitspraken, want het is jouw kind niet, dus je kunt daar geen goede inschatting van maken.

Ja weer die bohemian, ik had toch zo gehoopt op nu eens wat anders,
zijn toch inmiddels generaties overheen gegaan?

Mijn nr.1= by far: runaway van the National.

dagmar88
Zeer actief

Brigitte schreef:Goh, dat moet je als vechthond eigenaar zo zeggen ben je gelijk een tokkie :schrik: hier ook weleens gehad en ik zeg gewoon rustig nou doe maar niet hoor ze zijn niet zo aardig naar andere honden en dan is het klaar nooit iemand gehad die alsnog zijn hond los klikte :19:
Ja, maar dat zijn normale honden en nette mensen.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

kooi schreef:Even voor de goede orde...mijn zoon heeft niet gevloekt.
En of je hem met de honden zou laten lopen met zijn 87 kilo en 1 meter zesenzeventig?
Als het jouw kind niet is onthoud je je beter van dat soort uitspraken, want het is jouw kind niet, dus je kunt daar geen goede inschatting van maken.
Hij heeft inderdaad niet gevloekt, hij heeft gedreigd om een hond dood te schoppen. Ik hoor persoonlijk liever wat gevloek. Als mensen mij bedreigen op die manier dan word ik heel giftig. Ik vind dus dat meneer met het niet bestaande ras ontzettend netjes heeft gereageerd.

Over je andere opmerking: of iemand in staat is om een hond uit te laten staat los van zijn of haar lengte en gewicht. Je moet er geestelijk toe in staat zijn. Ik beweer hierbij niets over de capaciteiten van jouw kind overigens :wink:
kooi
Zeer actief

Brigitte schreef:Goh, dat moet je als vechthond eigenaar zo zeggen ben je gelijk een tokkie :schrik: hier ook weleens gehad en ik zeg gewoon rustig nou doe maar niet hoor ze zijn niet zo aardig naar andere honden en dan is het klaar nooit iemand gehad die alsnog zijn hond los klikte :19:
Nee dat denk ik niet.
Hier in de straat woont iemand met net zo'n hond als op de foto in jouw onderschrift.
Die loopt altijd los.
Keurige man en keurige hond, geen probleem.
In aanlijngebied hebben wij onze honden ook daadwerkelijk aangelijnd, hij niet, maar die hond stormt niet op andere honden af.
als ik die meneer bezig zie met zijn hond, hij borstelt hem ook weleens in het plantsoen, dan smelt mijn hart.
Het ziet er heel liefdevol uit, ook hoe die hond zich overgeeft aan de handen van zijn baasje.
Maar Zoon zei ook: ik kende deze hond niet, die heb ik hier eerder nooit gezien.
In zijn beleving had die hond dan ook nog een soort muilkorf om, dus ja, dat maakte hem extra angstig.
Hoe komt zo'n kind aan dat soort taal, tja, gaat naar het VMBO in de Rotterdamse binnenstad hè?
Van mij hoort hij dat in ieder geval niet.
Ik zou iets zeggen van: als je dat maar uit je hoofd laat of zo.
kooi
Zeer actief

EstherK schreef: Over je andere opmerking: of iemand in staat is om een hond uit te laten staat los van zijn of haar lengte en gewicht. Je moet er geestelijk toe in staat zijn.
[/quote]

Joh, echt? :blont:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Arubandog schreef:
dagmar88 schreef: :19: Dat het nogal meeviel met het aso gehalte van deze meneer.
Yeah right ik denk dat de baasjes van die honden die gewond of gedood zijn tijdens de echte incidenten achteref liever deze ASO baas zouden zijn tegen gekomen die wel zn hond aangelijnd heeft en niet zomaar zn hond los laat

die echte incidenten van de laatste tijd zijn toch juist allemaal gebeurd doordat honden niet waren aangelijnd en/of doordat baasjes niet luisterden naar andere honden eigenaren?

Hier is de hond wel aagelijnd geweest en is de hond na verzoek van een ander baasje niet losgelaten. Maar alsnog is het een ASO?

Ik snap heel goed dat een jongen bang is zijn honden wilt beschermen. Maar om nou gelijk zonder dat je zelf hebt gezien wat er is gebeurt te verkondigen dat deze kerel een aso is gaat me toch net wat te ver.

Als iedereen nu es gewoon zn hond zoals deze meneer aangelijnd houd daar waar nodig dan zouden we juist een stuk minder problemen hebben.

Dan zijn er echt wel wat ergere baasjes waar we onze energie aan kunnen verspillen denk ik zo.
joh maak je niet dik, dat is normaal hier
als het woord klapkaak valt slaan diverse mensen direct op tilt.
daar hoeft het nog niet eens echt een klapkaak voor te zijn hoor, als het een ander soort hond is maken ze er wel een klapkaak van :lol1:

je kunt ze het beste maar even laten schelden, dat hebben ze nodig om flink te lijken vanachter hun beeldschermpje :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Moet er nou voor elk voorvalletje een topic worden geopend?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hayley84 schreef:Moet er nou voor elk voorvalletje een topic worden geopend?
het ging wel om een klapkaak hoor :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Bij de meeste mensen dring je niet door als je het netjes houd, tel daar paniek bij op, dan kan dat van de netste mensen een schreeuwlelijk maken.
groetjes monique
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Nee hoeft niet mag wel.
groetjes monique
Mit
Zeer actief

renee-uk schreef:
het ging wel om een klapkaak hoor :pffff:
Ik heb ook een klapkaakje. Io klapt echt haar gebitje KLATSJ op mekaar naar de stofzuiger toe.
Fuck :schrik:
Gelukkig heb ik al joggingpakken en piercings.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”