Alsof echte aso's daar wel even naar zouden luisteren.Arubandog schreef: een aso is die alleen anar dreigende taal luistert.
Da's genoeg om echt de vlam in de pan te laten schieten.
Moderator: moderatorteam
Alsof echte aso's daar wel even naar zouden luisteren.Arubandog schreef: een aso is die alleen anar dreigende taal luistert.

tekkel schreef:TuttuttutArubandog schreef:Nou als je mijn paar berichten die ik sinds mijn korte tijd hier op het forum had gelezen zou weten dat het juist het omgekeerde is.tekkel schreef:Dat je voortdurend duidelijk maakt dat je geen enkel inlevingsvermogen hebt in mensen met een wat kwetsbaarder hond.Arubandog schreef: Stoere kerel met mijn bandog wat heeft dat er mee te maken?
Maar mij als stoere kerel afdoen omdat ik net een nieuwe bandog pup heb na het hebben van 3 duitse herders en een Chihuahua zegt meer ieis over jou
ik zeg namlijk dat die jongen gelijk heeft om die hond niet los te willen, maar dat het mogelijk oook wat socialer op te lossen was, en dat niet elke bull terrier eigenaar een aso is die alleen anar dreigende taal luistert. een vooroordeel wat jij hier nu na het lezen van 1 van mijn reacties onderstreept![]()
Voordat ik reageer ga ik niet eerst iemands forumhistorie uitpluizen hoor!
Je reacties hier getuigen in elk geval niet van veel empathie.
Die ken ik ook, duitse herder tetter. En praten op gepaste afstand gaat prima. Ik zie het nog voor me, Bluf en Finn twee duitse herders, met een joekel van een herder die behoorlijk uit zijn plaatje ging. "Ik doe hem even los hoor" zei de baas. Gaat vast goed! Jut en jul van mij zaten dan wel rustig, maar met gespitste oortjes en neusjes vooruit. Dát had écht niet goed gegaan als die hond los er ineens tussen had gedoken.TessaThomas schreef:Ja, maar dan vraag je of je ze even los kan gooien toch? Niet een hond die uitvalt los klikken en op aangelijnde honden af laten gaan.Paisley schreef:Ik vind het idee om honden los met elkaar interactie te laten hebben helemaal geen gek idee.
Mijn hond stuitert als ze aangelijnd is en contact maakt met een andere hond. Als ze los is, heeft ze ineens veel betere manieren.
Zal wel met opvoeding te maken hebben enmaar dat maakt zijn of mijn hond nog niet vals.
Daar heb je ook een punt, waarschijnlijk was deze man geen ASO, want dan zit je mischien met een nog groter probleem, als een 16 jarige jongen zegt ik schop je hond dood. Dalijk heb je een gek ertussen zitten die denkt dat wil ik wel even ziendagmar88 schreef:Alsof echte aso's daar wel even naar zouden luisteren.Arubandog schreef: een aso is die alleen anar dreigende taal luistert.
Da's genoeg om echt de vlam in de pan te laten schieten.
Ja, ongelooflijk hèNanna schreef:Wiestaatteropéénwiestaatteropéén? Toch niet wéér Bohiemiejen repsodie van Kwien hètekkel schreef:Bezig met de toptweeduizondNanna schreef:Viele der paardon?tekkel schreef: Maar deze hond was al aan het hitvallen
Denk toch dat er tussen 1970 en 2013 nog wel meer goede liedjes zijn geschreven. Ik vind trouwens de liedjes van nu wel weer goed te pruimon af en toede.Nanna schreef:Nou ja, als ik het hedondaagse gekrijs zo eens beluister vinnik de keuze nog niet zo onvoorstelbaartekkel schreef:Ja, ongelooflijk hèNanna schreef:Wiestaatteropéénwiestaatteropéén? Toch niet wéér Bohiemiejen repsodie van Kwien hètekkel schreef: Bezig met de toptweeduizond
Er zijn zoveel honden die aan de lijn uitvallen (vaak alleen kabaal) en los niet. Als de eigenaar daarin zijn hond kent, stel ik het zelf alleen maar op prijs als hij hem los gooit.tekkel schreef:Ja ja ja, tuurlijk.Paisley schreef:Ik vind het idee om honden los met elkaar interactie te laten hebben helemaal geen gek idee.
Mijn hond stuitert als ze aangelijnd is en contact maakt met een andere hond. Als ze los is, heeft ze ineens veel betere manieren.
Zal wel met opvoeding te maken hebben enmaar dat maakt zijn of mijn hond nog niet vals.
Maar deze hond was al aan het hitvallen

Nanna schreef:wat leren we hieruitdagmar88 schreef:Alsof echte aso's daar wel even naar zouden luisteren.Arubandog schreef: een aso is die alleen anar dreigende taal luistert.
Da's genoeg om echt de vlam in de pan te laten schieten.Altijd netjes en beleefd blijven, óók als aso's aanbieden hun uitvallende klapkaak even los te laten
Anders is het oorlog en is het jouw schuld, uiteraard
Dat ging alleen om de clip denk ikNanna schreef:Soms wel. Het Leedietekkel schreef:Ik vind trouwens de liedjes van nu wel weer goed te pruimon af en toede.en Miley Cyrus gekrijs laton we dan maar voor wat het is
Dat weet ik, daarom zet ik er ook duidelijk bij dat ik het in het geval van een volwassene raar vind.tekkel schreef:Het ging om een jongetjeMit schreef:Nou ik kan héél héél duidelijk maken dat iemand het niet in zijn hoofd moet halen een hond los te laten zónder dat ik ga lopen vloeken. Vind dat ook een beetje onmachtig eigenlijk, van volwassenen in zo'n situatie.
Als er wel stront aan de knikker is kan ik wel heul goed schelden trouwens![]()
Maar in deze situatie, waarom zou je zo'n opmerking maken in hemelsnaam? Ik til meteen op en geef zeer dringend aan dat meneer de hond NIET moet loslaten. En dan vervolgt iedereen blij zijn weg.
JYBD schreef:Kom op mensen, 16, pdd-nos/MCDD.??
Ik ben wat ouder (dus geen puber meer) , en heb die aandoeningen niet maar als iemand dreigend op mij over zou komen, en dat is waarschijnlijk zoals Zoon het gezien/ ervaren heeft, dan weet ik niet wat ik zou roepen om 1 en ander te voorkomen.
Daarbij komt dat hij dus volgens Kooi, emotioneel 2 jaar achterloopt, dus 14 jaar is.
Ik weet trouwens niet of ik dan zo'n jongen van 16 op pad zou sturen met 2 honden waaronder 1 van het kaliber Berner Sennen.
Ooow oké, verkeerd begrepen dan!Mit schreef:Dat weet ik, daarom zet ik er ook duidelijk bij dat ik het in het geval van een volwassene raar vind.tekkel schreef:Het ging om een jongetjeMit schreef:Nou ik kan héél héél duidelijk maken dat iemand het niet in zijn hoofd moet halen een hond los te laten zónder dat ik ga lopen vloeken. Vind dat ook een beetje onmachtig eigenlijk, van volwassenen in zo'n situatie.
Maar in deze situatie, waarom zou je zo'n opmerking maken in hemelsnaam? Ik til meteen op en geef zeer dringend aan dat meneer de hond NIET moet loslaten. En dan vervolgt iedereen blij zijn weg.
Ik heb toch geen berner? Er staat ik. Hij hoeft niet op te tillen nee.Machie schreef:Dat wil ik zien met een berner aan de riemMit schreef:Nou ik kan héél héél duidelijk maken dat iemand het niet in zijn hoofd moet halen een hond los te laten zónder dat ik ga lopen vloeken. Vind dat ook een beetje onmachtig eigenlijk, van volwassenen in zo'n situatie.
Dat bedoel ik dus ook.flamme schreef:Ik weet eigenlijk niet of ik mijn zoon met dezelfde aandoening en waarvan je zegt dat hij emotioneel jonger is met de honden zou laten lopen.
En als ik wel die keue zou maken dan zou ik denk ik hem leren hoe hij in dergelijke situaties kan reageren. Vanuit zijn PDD-nos verhaal begrijp ik zijn eerste reactie wel maar ik denk dat hij dan wel wat meer begeleiding met net uitlaten nodig heeft.

Yeah right ik denk dat de baasjes van die honden die gewond of gedood zijn tijdens de echte incidenten achteref liever deze ASO baas zouden zijn tegen gekomen die wel zn hond aangelijnd heeft en niet zomaar zn hond los laatdagmar88 schreef:Nanna schreef:wat leren we hieruitdagmar88 schreef:Alsof echte aso's daar wel even naar zouden luisteren.Arubandog schreef: een aso is die alleen anar dreigende taal luistert.
Da's genoeg om echt de vlam in de pan te laten schieten.Altijd netjes en beleefd blijven, óók als aso's aanbieden hun uitvallende klapkaak even los te laten
Anders is het oorlog en is het jouw schuld, uiteraardDat het nogal meeviel met het aso gehalte van deze meneer.
Alsof er bij de échte incidenten van de laatste tijd wel even ingegrepen was door de baas na wat praatjes.
Ja, maar dat zijn normale honden en nette mensen.Brigitte schreef:Goh, dat moet je als vechthond eigenaar zo zeggen ben je gelijk een tokkiehier ook weleens gehad en ik zeg gewoon rustig nou doe maar niet hoor ze zijn niet zo aardig naar andere honden en dan is het klaar nooit iemand gehad die alsnog zijn hond los klikte
Hij heeft inderdaad niet gevloekt, hij heeft gedreigd om een hond dood te schoppen. Ik hoor persoonlijk liever wat gevloek. Als mensen mij bedreigen op die manier dan word ik heel giftig. Ik vind dus dat meneer met het niet bestaande ras ontzettend netjes heeft gereageerd.kooi schreef:Even voor de goede orde...mijn zoon heeft niet gevloekt.
En of je hem met de honden zou laten lopen met zijn 87 kilo en 1 meter zesenzeventig?
Als het jouw kind niet is onthoud je je beter van dat soort uitspraken, want het is jouw kind niet, dus je kunt daar geen goede inschatting van maken.
Nee dat denk ik niet.Brigitte schreef:Goh, dat moet je als vechthond eigenaar zo zeggen ben je gelijk een tokkiehier ook weleens gehad en ik zeg gewoon rustig nou doe maar niet hoor ze zijn niet zo aardig naar andere honden en dan is het klaar nooit iemand gehad die alsnog zijn hond los klikte
[/quote]EstherK schreef: Over je andere opmerking: of iemand in staat is om een hond uit te laten staat los van zijn of haar lengte en gewicht. Je moet er geestelijk toe in staat zijn.
joh maak je niet dik, dat is normaal hierArubandog schreef:Yeah right ik denk dat de baasjes van die honden die gewond of gedood zijn tijdens de echte incidenten achteref liever deze ASO baas zouden zijn tegen gekomen die wel zn hond aangelijnd heeft en niet zomaar zn hond los laatdagmar88 schreef:Dat het nogal meeviel met het aso gehalte van deze meneer.
Alsof er bij de échte incidenten van de laatste tijd wel even ingegrepen was door de baas na wat praatjes.
die echte incidenten van de laatste tijd zijn toch juist allemaal gebeurd doordat honden niet waren aangelijnd en/of doordat baasjes niet luisterden naar andere honden eigenaren?
Hier is de hond wel aagelijnd geweest en is de hond na verzoek van een ander baasje niet losgelaten. Maar alsnog is het een ASO?
Ik snap heel goed dat een jongen bang is zijn honden wilt beschermen. Maar om nou gelijk zonder dat je zelf hebt gezien wat er is gebeurt te verkondigen dat deze kerel een aso is gaat me toch net wat te ver.
Als iedereen nu es gewoon zn hond zoals deze meneer aangelijnd houd daar waar nodig dan zouden we juist een stuk minder problemen hebben.
Dan zijn er echt wel wat ergere baasjes waar we onze energie aan kunnen verspillen denk ik zo.

het ging wel om een klapkaak hoorHayley84 schreef:Moet er nou voor elk voorvalletje een topic worden geopend?

Nee hoeft niet mag wel.Hayley84 schreef:Moet er nou voor elk voorvalletje een topic worden geopend?
Ik heb ook een klapkaakje. Io klapt echt haar gebitje KLATSJ op mekaar naar de stofzuiger toe.renee-uk schreef:het ging wel om een klapkaak hoorHayley84 schreef:Moet er nou voor elk voorvalletje een topic worden geopend?