Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

the hand that feeds...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: the hand that feeds...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ranetje schreef:
Maeve schreef:Ik begin steeds meer overeenkomsten te zien tussen Tollers en Stabijs :mrgreen: Maar toch, jatten als niemand kijkt vind ik toch anders dan uit je handen grissen.
Daar zie ik ook wel een verschil in :ok:
:oeps: En dan lijkt mij dat er nog een aardig verschil is tussen grissen en een gat en blauwe hand.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL: Heerlijk die verhalen, als ik het zo lees heeft Max ook vast stabij bloed :LOL:

Die kan ook jatten als de raven, als je er niet bij bent, een keer bij een vriendin een heel brood van het aanrecht, ik dacht waar is Max toch, loop de keuken in staat hij daar een heel brood op te eten, zak keurig open gemaakt en smullen maar.....en dan zo'n blik van: heerlijk vrouwtje, dat hebben jullie goed voor me neergelegd :mann: niks geen schuldige blik :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

dagmar88 schreef:
ranetje schreef:
Maeve schreef:Ik begin steeds meer overeenkomsten te zien tussen Tollers en Stabijs :mrgreen: Maar toch, jatten als niemand kijkt vind ik toch anders dan uit je handen grissen.
Daar zie ik ook wel een verschil in :ok:
:oeps: En dan lijkt mij dat er nog een aardig verschil is tussen grissen en een gat en blauwe hand.
:mrgreen: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Zou het echt een gebrek aan respect zijn? Ik herken het wel van Mika, die kan ik nog steeds niet normaal een koekje uit de hand geven zonder er uitdrukkelijk bij te zeggen dat ze zachtjes moet doen. En dan nog hapt ze wel eens in mijn hand. Gollum doet altijd superzachtjes.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gollum schreef:Zou het echt een gebrek aan respect zijn? Ik herken het wel van Mika, die kan ik nog steeds niet normaal een koekje uit de hand geven zonder er uitdrukkelijk bij te zeggen dat ze zachtjes moet doen. En dan nog hapt ze wel eens in mijn hand. Gollum doet altijd superzachtjes.
er is een verschil tussen niet voorzichtig aannemen wat je gegeven wordt en weggrissen wat (nog) niet voor jou is, al dan niet met gaten of blauwe plekken in de hand waar het inzit.
het eerste kan een heleboel oorzaken hebben, het tweede is een gebrek aan respect.
beetje kort door de bocht maar daar komt het voor mij wel op neer ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

renee-uk schreef:
Gollum schreef:Zou het echt een gebrek aan respect zijn? Ik herken het wel van Mika, die kan ik nog steeds niet normaal een koekje uit de hand geven zonder er uitdrukkelijk bij te zeggen dat ze zachtjes moet doen. En dan nog hapt ze wel eens in mijn hand. Gollum doet altijd superzachtjes.
er is een verschil tussen niet voorzichtig aannemen wat je gegeven wordt en weggrissen wat (nog) niet voor jou is, al dan niet met gaten of blauwe plekken in de hand waar het inzit.
het eerste kan een heleboel oorzaken hebben, het tweede is een gebrek aan respect.
beetje kort door de bocht maar daar komt het voor mij wel op neer ;)
Ah, op die manier. Ik weet niet of ze het ook weg zou grissen, daar krijgt ze eigenlijk de kans niet voor omdat alle etenswaren hoog staan. Gollum staat altijd vooraan als ik iets pak en Mika wacht daarachter (hebben ze zelf zo bedacht) en Gol grist sowieso niet dus dat is wel makkelijk.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Marjoleine schreef: Ik heb er een gehad die ook doodleuk in andermans huis de (onbeheerde) zaak van het aanrecht trok :schrik:
Want ze doen dat niet waar je bij bent, maar ze hebben wel aan een halve seconde genoeg. :oeps:
Of als ik aan de telefoon ben :lol1: Als de deurbel gaat terwijl ik sta te koken, rent ze alvast naar de keuken :LOL:
Ja ze steelt fanatiek; zo vreet ze ook dingen op die ze zou hebben geweigerd als ik die haar zelf zou hebben aangeboden.
Maar iets uit je hand grissen en daarbij jou pijn doen, vind ik not-done. Dat ik af en toe onderdelen van mijn maaltijd aan mijn hond kwijt raak omdat ik onvoorzichtig ben, vind ik doorgaans een bron van humor.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Uit de hand grissen wordt hier niet gedaan en moet ook niet geprobeerd worden want dat krijgt hij echt een pets. Daar ben ik erg hard in, zoiets had Kuda eens geflikt, 1 keer en niet weer daarna.

Loki is wel een bedelaar maar hij wacht wel tot jij hem wat geeft, hij gaat het niet proberen te jatten daar heeft te groot respect voor.
Afbeelding
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn kat duikt overigens rustig met haar ouwe hoofd in mijn bord om even te inspecteren of er iets van haar gading bij is.
En neemt dan ook gerust een hap spaghetti. De doerak neemt niet eens de moeite om weg te lopen maar peuzelt haar buit rustig náást het bord op. Voor even een slokje uit ons melkglas is ze ook niet te beroerd.
Valt dat ook onder respectloos gedrag en/of een rangordeprobleem?

:mrgreen:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Marjoleine schreef:Een wetter zou het echt niet eens bedenken!
Oh, wat vreselijk saai. :mrgreen: Al is het wel makkelijk een hond die geen eten jat.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Paisley schreef:
Marjoleine schreef: Ik heb er een gehad die ook doodleuk in andermans huis de (onbeheerde) zaak van het aanrecht trok :schrik:
Want ze doen dat niet waar je bij bent, maar ze hebben wel aan een halve seconde genoeg. :oeps:
Of als ik aan de telefoon ben :lol1: Als de deurbel gaat terwijl ik sta te koken, rent ze alvast naar de keuken :LOL:
Ja ze steelt fanatiek; zo vreet ze ook dingen op die ze zou hebben geweigerd als ik die haar zelf zou hebben aangeboden.
Maar iets uit je hand grissen en daarbij jou pijn doen, vind ik not-done. Dat ik af en toe onderdelen van mijn maaltijd aan mijn hond kwijt raak omdat ik onvoorzichtig ben, vind ik doorgaans een bron van humor.
Dan heb je wel dé manier gevonden oom haar aan het eten te krijgen :P
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier zullen ze nooit iets jatten als ik thuis ben. Zou niet in ze opkomen om dat te doen. Als ze alleen thuis zijn en ligt iets binnen bereik, dan is het Sita die het pakt. Rowan en Taro zullen nooit iets jatten.

Geloof dus dat ik geen echte stabij heb. Taro heeft echt van zijn leven nog nooit iets gejat.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
lieke schreef:Mijn kat duikt overigens rustig met haar ouwe hoofd in mijn bord om even te inspecteren of er iets van haar gading bij is.
En neemt dan ook gerust een hap spaghetti. De doerak neemt niet eens de moeite om weg te lopen maar peuzelt haar buit rustig náást het bord op. Voor even een slokje uit ons melkglas is ze ook niet te beroerd.

nee, dat valt onder een baas die dat gewoon toestaat.

Ik???? :eek:
Ik ben anders reuze streng, hoor. :pffff:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Sita schreef:Hier zullen ze nooit iets jatten als ik thuis ben. Zou niet in ze opkomen om dat te doen. Als ze alleen thuis zijn en ligt iets binnen bereik, dan is het Sita die het pakt. Rowan en Taro zullen nooit iets jatten.

Geloof dus dat ik geen echte stabij heb. Taro heeft echt van zijn leven nog nooit iets gejat.
Dat doen ze hier wel. Interesseert me ook niet, had ik maar op moeten ruimen.
Verband tussen jatten en in je klauwen pakken om iets waar ze in de eerste plaats al niets mee te maken hebben zie ik niet.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

dagmar88 schreef:
Sita schreef:Hier zullen ze nooit iets jatten als ik thuis ben. Zou niet in ze opkomen om dat te doen. Als ze alleen thuis zijn en ligt iets binnen bereik, dan is het Sita die het pakt. Rowan en Taro zullen nooit iets jatten.

Verband tussen jatten en in je klauwen pakken om iets waar ze in de eerste plaats al niets mee te maken hebben zie ik niet.
Als ik hier iets eetbaars laat liggen terwijl ik de kamer uit loop, dan is het ook weg als ik terug kom. Dus ik laat nooit iets eetbaars liggen, of ik loop pas weg als ik het buiten bereik heb gelegd.
Ik begrijp het verband trouwens ook niet.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:
lieke schreef:Mijn kat duikt overigens rustig met haar ouwe hoofd in mijn bord om even te inspecteren of er iets van haar gading bij is.

Das gewoon hondsbrutaal, maar oh zo leuk. :lol1:
Een paar jaar geleden hoefde ze dat ook niet te flikken, hoor. :wink:
Maar de keizerin is nu ruim 16 en op haar leeftijd krijg je privileges. Hele Grote Privileges. :mrgreen:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

LongFields schreef:
dagmar88 schreef:

Als ik hier iets eetbaars laat liggen terwijl ik de kamer uit loop, dan is het ook weg als ik terug kom. Dus ik laat nooit iets eetbaars liggen, of ik loop pas weg als ik het buiten bereik heb gelegd.
Ik begrijp het verband trouwens ook niet.
Had niet het hele topic gelezen, alleen de laatste berichtjes... Maar jatten en iets uit je handen pakken is ook heel iets anders voor mij. Daar zie ik het verband ook niet tussen.

Maar ook dat doen ze hier niet (meer). Sita heeft het 1x een stuk boterkoek uit mijn handen willen grissen. Uit een reflex had ze een pets op haar snuit te pakken, daarna nooit meer gedaan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:

nee, dat valt onder een baas die dat gewoon toestaat.
Welnee, voor de kat is Lieke personeel.
En dan is het de baas (=kat) uiteraard toegestaan om de maaltijd te inspecteren :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

TessaThomas schreef:
Paisley schreef:
Dan heb je wel dé manier gevonden oom haar aan het eten te krijgen :P
Hahaha inderdaad, ik heb een keer met uiterste concentratie boontjes zitten doppen boven haar voerbak, die hond zinderde van nieuwsgierigheid. En toen ben ik even erbij weg gelopen en trof ik mijn hond driftig etend aan :LOL:
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Zou het ook niet uitmaken dat een berner wat meer kracht heeft (en een grotere kaak?) dan b.v. mijn hond? Mijn hond kan soms in haar enthousiasme verkeerd happen naar wat lekkers en dan heeft ze het topje van mijn vinger. Ik houd er alleen nooit een letsel aan over omdat ze niet zo hard hapt. Deed ze trouwens wel toen we haar net hadden, we hebben haar ook aangeleerd eerst rustig te zijn voordat ze iets krijgt.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Daantje_ schreef:Zou het ook niet uitmaken dat een berner wat meer kracht heeft (en een grotere kaak?) dan b.v. mijn hond? Mijn hond kan soms in haar enthousiasme verkeerd happen naar wat lekkers en dan heeft ze het topje van mijn vinger. Ik houd er alleen nooit een letsel aan over omdat ze niet zo hard hapt. Deed ze trouwens wel toen we haar net hadden, we hebben haar ook aangeleerd eerst rustig te zijn voordat ze iets krijgt.
nee dat heeft er niks mee te maken ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Daantje_ schreef:Zou het ook niet uitmaken dat een berner wat meer kracht heeft (en een grotere kaak?) dan b.v. mijn hond? Mijn hond kan soms in haar enthousiasme verkeerd happen naar wat lekkers en dan heeft ze het topje van mijn vinger. Ik houd er alleen nooit een letsel aan over omdat ze niet zo hard hapt. Deed ze trouwens wel toen we haar net hadden, we hebben haar ook aangeleerd eerst rustig te zijn voordat ze iets krijgt.
Ja, dat lijkt me logisch.
renee-uk
Zeer actief

kooi schreef:
maar dat is het niet.
honden kunnen hun (kaak)kracht uitstekend doseren.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
Heb een paar maanden terug een gaatje en blauwe hand gehad. Moest ingrijpen bij de honden en in mijn onhandigheid pakte ik Charlie vol in haar bek, in plaats van aan haar hals.
Gelukkig schrok ze enorm toen ze besefte dat ik er tussen zat en deed haar bek in een fractie van een seconde weer open.
:o Maar man, wat een enorme kracht komt daar bij kijken. :mrgreen: Ik (held) kon nog net bij het aanrecht komen en daar slap overheen hangen met m'n hand onder de koude kraan.
Dat gaat echt niet per ongeluk.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

kooi schreef:
Toch wel grappig dat je nog steeds in de ontkenningsfase zit dat de handeling van de hond fout was :8):

Heeft werkelijk niks met kaakkracht te maken. Onze mechel had een stel kaakspieren waar je U tegen zei van het pakwerken, stokken knagen en hapte een tennisbal in 1 kauw kapot. 1x en blauw vingertopje gehad van hem. Tijdens de training met belonen en enthousiast zwaaien met de bal aan een touw pakte hij met de bal ook 1 vinger mee.
Echter met voer deed hij gewoon voorzichtig en jatten of weg gritsen kwam niet in hem op. Mijn honden hebben sowieso niet zo dichtbij mij te staan als ik met eten(voor hen of mezelf) bezig ben. Ze houden altijd keurig afstand, dan heb je dergelijke voorvallen niet :wink:
kooi
Zeer actief

renee-uk schreef:
kooi schreef:
maar dat is het niet.
honden kunnen hun (kaak)kracht uitstekend doseren.
Dat klopt....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef:
Heb een paar maanden terug een gaatje en blauwe hand gehad. Moest ingrijpen bij de honden en in mijn onhandigheid pakte ik Charlie vol in haar bek, in plaats van aan haar hals.
Gelukkig schrok ze enorm toen ze besefte dat ik er tussen zat en deed haar bek in een fractie van een seconde weer open.
:o Maar man, wat een enorme kracht komt daar bij kijken. :mrgreen: Ik (held) kon nog net bij het aanrecht komen en daar slap overheen hangen met m'n hand onder de koude kraan.
Dat gaat echt niet per ongeluk.
Aiiii :jank:
Ik heb dat ook weleens gehad met een trekspelletje met Kaya, dan verschoof ik mijn hand en had ze die per ongeluk vast (ze schrok zich altijd een ongeluk en hield direct terug zodra ze dat merkte) en dan merk je ineens wat een enorme kracht er in die kaken zit, terwijl het speeltje er dan zelfs nog tussen zat :schrik:
Ze weten echt wel hun kaakkracht te doseren, ik vergeet nooit dat ze schijnzwanger was en een rubberen kip had... god o god, dat was d'r puppie en
zo ontzettend zacht werd het kippie vastgepakt en neergelegd, alsof het een breekbaar poppetje was. Dat was eigenlijk een heel lief tafereeltje.
Zij pakt alles ook altijd heel zacht en rustig uit mijn handen, ik kan een kruimeltje geven en dan nog voel ik helemaal niks.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Marjoleine schreef:
Inge O schreef:het is maar waar je jezelf mee kan troosten hè :engel: .
Ach, weet je, het boeit me niet zo.
Dat hele gedoe van rangorde en zo boeit me niet, in die zin dat ik me daar niet vreselijk in verdiep.
Ze hebben te luisteren en zich aan de regels te houden en verder ben ik wel makkelijk.
En de stabijs jatten en de rest niet.

Of dat self-fulfillung prophecy is weet ik niet, ze deden het ook al toen ik dat niet wist namelijk.
Ik heb er een gehad die ook doodleuk in andermans huis de (onbeheerde) zaak van het aanrecht trok :schrik:
Diezelfde dame heeft ook eens gezellig op een show met een meneer staan kroelen, terwijl ze ondertussen de lunch uit zijn tas stond op te vreten.
Dat was dan niet onbeheerd (ik was er niet bij, hij zou even op haar letten) maar hij keek de andere kant op. :oeps:
Dat soort dingen heb ik echt nooit met andere honden meegemaakt. Een wetter zou het echt niet eens bedenken!
Nou ik geloof dat mijn wetter toch echt wel mijn bordje leegeet als ik het laat staan en even me omkeer :engel:

Asta jat weleens, overigens niet uit mijn handen dat is een pets. Is ze uit logeren presteert ze het rustig om over het aanrecht te lopen en alles op te vreten en ook te stelen. Maar die probeert gewoon diegene uit. Want ze weet donders goed wat wel en niet mag. Maar hee als iemand het toestaat dan ben je natuurlijk dom als je het niet doet.
kooi
Zeer actief

Hippo schreef:
kooi schreef:
Toch wel grappig dat je nog steeds in de ontkenningsfase zit dat de handeling van de hond fout was :8):

Heeft werkelijk niks met kaakkracht te maken. Onze mechel had een stel kaakspieren waar je U tegen zei van het pakwerken, stokken knagen en hapte een tennisbal in 1 kauw kapot. 1x en blauw vingertopje gehad van hem. Tijdens de training met belonen en enthousiast zwaaien met de bal aan een touw pakte hij met de bal ook 1 vinger mee.
Echter met voer deed hij gewoon voorzichtig en jatten of weg gritsen kwam niet in hem op. Mijn honden hebben sowieso niet zo dichtbij mij te staan als ik met eten(voor hen of mezelf) bezig ben. Ze houden altijd keurig afstand, dan heb je dergelijke voorvallen niet :wink:
Ik denk niet dat ik in een ontkenningsfase zit, ik wil er alleen niet aan dat het respectloosheid was naar mij.
Ik houd het op een vergissing.
Mijn handen bevinden zich met grote regelmaat tussen de kaken van Jop en daar bezeert ze me nooit bij.

Net ook bij ons avondritueeltje.
zij ligt dan gestrekt op haar rug op de grond en weet dat het tijd is voor ons laatste rondje.
Ik sta over haar heen en zij presteert het om zelfs op haar rug liggend te kwispelen met haar complete onderlijf, ze slaat met haar poten en ik neem haar wangen tussen mijn handen, schud zacht haar kop heen en weer en geef haar plaagstootjes tegen haar borst en buik.
Zij neemt dan oneindig zacht mijn hand in haar bek, laat los, pakt weer vast etc.
Dan stap ik opzij, zij komt overeind en schudt zich en we zijn klaar om te gaan.

Je kunt de hond niet kwalijk nemen dat ik haar iets niet heb aangeleerd.
als ik aan het koken ben stuur ik haar wel weg, maar ze heeft nooit geleerd iets zachtjes aan te pakken omdat ze het altijd gegooid krijgt.
Nu was ik zo onbewust bezig dat ik haar niet eens opmerkte en ik denk toch echt dat ze mijn gebaar, hand uit het onderkastje wegbuigen heeft gezien als een gooiend gebaar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”