De Werk Goldens die ik heb gezien waren bepaald niet kleiner dan de "Show Goldens"crutz schreef:Nanna schreef:Waarom zouden ze dan kleiner zijn? Dat zal gerust een voordeel in het werk hebben, anders was het niet zo. Toch?Coockie schreef: wat mij stoort is het "formaat" bij de werk Goldens : ze zijn echt te klein volgens de standaard .
En ik denk zomaar dat een wat kleinere Golden beter vooruitkomt in het veld dan zo'n log show-slagschip op die korte poten.
Zou de werk golden niet een lijf hebben dat bij de lengte van z'n poten hoort....ja dan valt hij kleiner uit op die korte pootjes;-)
Is dat toeval geweest?
Ik ken er meerdere uit verschillende lijnen n.l.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat er zo veel "angstige" werklabjes zijn.Inge O schreef:en laat me raden : alles wat niet zoals de doorsnee lab als een gek kwispelend op iedereen komt afgevlogen voor een knuffel wordt zeker als 'bang' weggezet?Coockie schreef: Maar de iele, vaak bange werklabradors die op shows komen om hun "G" te halen, vind ik ook maar niks .
Ik zit met veel werklabjes op training.
Heb er nog geen angstige hond tussen gezien
Wel (nog) meer baas gericht want nogal fanatiek waar het werken met de baas betreft
Bij de meeste van die honden vind ik het persoonlijk verbijsterend dat ze maar een G krijgen.
Prachtig in verhouding met een mooi Labrador koppie.
Alleen geen tank.
Ik heb er maar een paar gezien met een wat te spits snuitje voor een Labrador.