Ik snap de kritiek wel, het zijn zelf namelijk broodfokkers. Wie heeft hun tot god almachtige gebombardeerd zodat zij alleen die doodles mogen fokken? Jezelf exclusief in stand houden en een monopolie positie behouden. Met die pupprijzen zeer interessant natuurlijk.Poffertje schreef:Ik snap de kritiek niet zo.. Het lijkt mij dat stambomen achterhouden alleen maar een goede manier is om zo broodfok te kunnen voorkomen? Vooral vanwege het geld wat een labradoodle moet kostten. Een brood fokker zal hier lekker veel aan kunnen verdienen.
Je krijgt ook weer minder mensen die voor de leuk even een nestje krijgen met hun doodle.
Met katten heeft het nog weer een andere kant. Er zijn genoeg katten(of zelfs teveel..) in Nederland. Er zijn ook genoeg mensen die even wat geld denken te verdienen met een leuke kruising en genoeg brood fokkers.. Ik heb mijn kater gewoon gelijk op naam en met stamboom e.d. gekregen. Bij zijn fokker is de koop overeenkomst puur gebaseerd op vertouwen. Maar als ik slechte bedoelingen zou hebben had ik hem nu ook gewoon als dekkater kunnen aanbieden op mp of een poes kunnen kopen en fokken. Ik snap dus best dat je zaken als stamboom eerst zou achterhouden.
En frank, asta typen is moeilijk natuurlijk