Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zeker bij een border, zou ik dit zo snel mogelijk afkappen, voor je het weet heb je een gestoorde hond die alles wat beweegt te pakken willen krijgen, en
dan heb je niet alleen boze mountainbikers, maar ook heel wat schadeclaims op je dak als je niet uitkijkt. Gewoon zelf dus niet zo asociaal zijn, en je hond wat nuttigs bijbrengen, ipv dat soort stupide vragen stellen over commando's die van geen enkel nut zijn.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Vast een forumtrol. :mrgreen: Wie meent dit nou serieus.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets echt meent en dacht in eerste instantie aan een 12-jarige puber die zich verveelde tijdens de kerstvakantie of zo,maar je bent 26.
Denk even verder dan je eigen ergernis.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

marian* schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je zoiets echt meent en dacht in eerste instantie aan een 12-jarige puber die zich verveelde tijdens de kerstvakantie of zo,maar je bent 26.
Denk even verder dan je eigen ergernis.
Sommige mensen van 26 kunnen ook nog erg kinderachtig zijn en zich kapot vervelen. :F:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lekker laten trollen... voorlopig hebben alle andere leden samen 3 pagina's gevuld... TS misschien 6 berichten ofzo...
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Eline* schreef:
Jeannettebo schreef: Voed je eigen hond op, dan heb je al snel minder last van die fietsers.
Even hoor :engel: , ik heb prima opgevoede honden die fietsers met rust laten. Alleen de mountainbikers fietsen loeihard voorbij en nadat mijn wat dovig wordende Nelson een keer is aangereden door die ****** wens ik gewoon niet dat ik op een wandelpad waar ik, met mijn honden los, mag lopen , van mijn sokken wordt gereden door mountainbikers die daar ieder geval niet mogen fietsen. Ik vind het prima als ik de tijd krijg even mijn honden bij me te roepen, maar die tijd heb ik niet. Ik zou er best lol in hebben om een keertje met een imponerende fietserjager door het bos te lopen hier in het weekend.. :oeps:
Ga ik met je mee. :E:
Ga ik zelf stokken in spaken steken.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

[quote=".

Floor vond het als pup nog wel lollig om een stukje mee op te lopen met een fietser. Al gauw had ik haar geleerd dat het zien van een fiets betekent dat ze een snoepje moet komen halen bij de baas. Het zou nu nog fijn zijn dat mountainbikers mijn honden de kans geven bij me te komen. :wink: Inplaats van er in volle vaart doorheen te racen onderwijl PAS OP! AAN DE KANT! te brullen.[/quote]

Nog erger is het als de fietsers je van achteren benaderen en helemaal NIET roepen van PAS OP!
ze hebben ook vaak al geen bel.
Je schrikt je het leplazerus, en je kunt vaak je hond niet meer bij je roepen.Met alle
gevolgen van dien.

Als het een gewone fietser betreft dan roep ik vaak TINGTING. :engel: Maar dan zijn ze je vaak al voorbij.
Je hond ophitsen tegen een groep ATBers heeft geen enkel nut, maar ik begrijp de reactie wel.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

MOOI nu ik allemaal jullie aandacht heb! Natuurlijk was dit een grap (effect beter als gewenst eigenlijk).

MAAR: Ik ben zeker geen trol, daar ik zelf mountainbiker ben. Ik wou even jullie standpunt t.o.v. mountainbikers in het bos testen en de aandacht van jullie allemaal hebben. Ik zal jullie even 3 dingen vertellen:

- Mountainbikers fietsen uitsluitend op MOUNTAINBIKE ROUTES (te herkennen aan een pijltje met daaronder 2 bolletjes)(ofcourse enkele uitzonderingen maar geloof mij heel weinig).
- Hondenbezitters denken dat dit wandelroutes zijn waar je met de hond los mag lopen (dit mag niet).
- Een aanvaring mountainbiker-hond loopt vaker slechter voor de hond af dan voor de biker.

Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.

En mijn echte naam is Michael trouwens :p
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 04 jan 2012 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

:F:

Waar fiets je altijd? Dan laat ik mijn Aus even in je broek hangen hahaha. Nee hoor, geintje. Ik vind het wel grappig gedaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

haha die link van het bordje :) jij ook een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen :)

zou het niet mooier zijn dat we met zijn allen rekening houden met elkaar. de mountainbiker met de hondengeleider, de hondengeleider met de mountainbiker.
Daar ben ik voor.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Michael, ga een keertje voor de lol lopen in het bos rondom de soesterduinen op een gezellige ochtend in het weekend en dan niet op de mountainbikeroutes. Praten we daarna weer verder ;-)
Ik ken de mb-route's precies en kom er niet of , als ze gelijk lopen met de wandelpaden, heb ik de honden aan de lijn. Ik ben geen asociale mafkees hoor. Het enige wat ik wil is in het weekend normaal met mijn honden kunnen lopen. Daarvoor kies ik een losloopbos, vermijd ik fiets en mountainbike-paden en let ik netjes op mijn honden. Laat ik dus een oproep doen aan alle mountainbikers; blijf op de voor jou bestemde paden en maak geen gebruik van de wandelpaden! Zo wel; geef mensen even de kans om hun honden bij hun te halen. Want Michael, zoals je al aangeeft, de hond komt er slechter vanaf dan de mountainbiker!!

Nog even overigens; ze hebben een paar weken geleden hier in het bos bekeurd; 12 mountainbikers kregen een bon. Hoezo uitsluitend op de mountainbikeroutes?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

NicoBorder schreef: - Mountainbikers fietsen uitsluitend op MOUNTAINBIKE ROUTES (te herkennen aan een pijltje met daaronder 2 bolletjes)(ofcourse enkele uitzonderingen maar geloof mij heel weinig).
Ehm.
Hier niet, hoor.
Hier zijn helemaal geen speciale routes.
Er rijden wel mountainbokers en als ze met drie of minder zijn is er meestal niets aan d ehand. Ik roep mijn honden, zij zeggen dank je wel en klaar.

Soms worden er routes uitgezet, gemarkeerd door van die roodwitte linten in de bomen. Die ruimen ze overigens nooit op.
Dan rijden ze met meer en schelden ze opeens ook behoorlijk.
Voor de goede orde: mijn honden jagen dus niet naar die lui. Ik loop daar gewoon. In losloopgebied.
- Hondenbezitters denken dat dit wandelroutes zijn waar je met de hond los mag lopen (dit mag niet).
Ehm?
Ik weet verdraaid goed waar ik met mijn honden mag lopen hoor.
En die mountainbikers rijden overal, ook op de achterpaden (wat feitelijk wildpaden zijn trouwens).
Daar loop ik dus ook, met instemming van de beheerders, want mijn honden jagen niet en verstoren dus niet.
- Een aanvaring mountainbiker-hond loopt vaker slechter voor de hond af dan voor de biker.
Klopt, ja.
Zeker als ze op niets af beginnen te schoppen.
Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars.
Die indruk had ik al.
Misschien is het handig je te realiseren dat er zat mensen zijn die wel degelijk op paden rijden waar het losloopgebied is en waar ze dus helemaal niet horen te fietsen.
En als ze dat dan wel doen, laat ze dan in elk geval beleefd blijven. Dat doe ik ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
NicoBorder

OK, mijn argumenten kracht bijzetten: Ik heb een paar weken geleden per ongeluk een hond op de vaste mtb route aangereden. De hond was er erg slecht aan toe en mijn sleutelbeen ook. Dus doe iedereen een plezier en kom met die honden niet op de routes, komen wij met de fiets niet op de honden uitlaat plaatsen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

NicoBorder schreef:OK, mijn argumenten kracht bijzetten: Ik heb een paar weken geleden per ongeluk een hond op de vaste mtb route aangereden. De hond was slecht aan toe en mijn sleutelbeen ook. Dus doe iedereen een plezier en kom met die honden niet op de routes, komen wij met de fiets niet op de honden uitlaat plaatsen.
Lullig voor je.

Ik zou zeggen: kom eens hier fietsen.
Dat mag wel niet maar hier doen mensen hun hond aan de lijn of roepen ze gewoon bij zich, ook al zijn wij als hondenbezitters legaal en die mountainbiker illegaal.
Wij doen niet zo moeilijk ;)

Het is vaak krijgen wat je geeft, he.
Als alle mountainbikers dat zouden beseffen zou er meer vrede op de wereld zijn :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

NicoBorder schreef:OK, mijn argumenten kracht bijzetten: Ik heb een paar weken geleden per ongeluk een hond op de vaste mtb route aangereden. De hond was er erg slecht aan toe en mijn sleutelbeen ook. Dus doe iedereen een plezier en kom met die honden niet op de routes, komen wij met de fiets niet op de honden uitlaat plaatsen.
Dat is dus niet waar. Als je met jouw vinger wijst richt je 3 vingers op jezelf.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik ken de bordjes wel, maar hier in het bos staan ze niet. Lijkt me ook sterk dat ze verboden voor honden zijn, dan zou zo'n pad voor die enkele fietser zijn?

Anyway, hier fietsen ze wel op de paden die daar niet voor zijn, net als de paarden die wel eens op een niet-ruiterpad lopen. Who cares? Als ik het nodig vind roep ik de honden bij me, maar vaak laat ik ze gewoon, ze negeren het gewoon.
Afbeelding
NicoBorder

Nou ik zal het maar zeggen dan, de hond is overleden... Ik woon ergens in oost brabant, en de routes hier zijn veel te mooi om links te laten liggen en ergens in "hondengebied" te fietsen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

NicoBorder schreef:OK, mijn argumenten kracht bijzetten: Ik heb een paar weken geleden per ongeluk een hond op de vaste mtb route aangereden. De hond was er erg slecht aan toe en mijn sleutelbeen ook. Dus doe iedereen een plezier en kom met die honden niet op de routes, komen wij met de fiets niet op de honden uitlaat plaatsen.
Dat is vervelend voor je en voor de hond! Zo was mijn 12 jaar oude hond dus aangereden op een wandelpad in het losloopbos door een mountainbiker en mijn hond heeft daar ook echt last van gehad! Ik snap absoluut je frustratie, maar pleit in hemelsnaam je eigen sportmaatjes niet vrij, want ik heb niet voor niets echt de balen van mountainbikers in het bos.
Laatst gewijzigd door Eline* op 04 jan 2012 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
NicoBorder

@ Hierboven, probeer het zelf één keer. Er is niets mooier! Heb m'n vriendin ook al zo ver gekregen!!:p
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Eline* schreef:
Dat is vervelend voor je en voor de hond! Zo was mijn 12 jaar oude hond dus aangereden op een wandelpad in het losloopbos door een mountainbiker en mijn hond heeft daar ook echt last van gehad! Ik snap absoluut je frustratie, maar pleit in hemelsnaam je eigen sportmaatjes niet vrij, want ik heb niet voor niets echt de balen van mountainbikers in het bos.
Inderdaad, je deelt het bos met de medegebruikers, mountainbikers hebben geen alleenrecht op bospaden en horen rekening te houden met wandelaars. En omgekeerd ook, dat scheelt een hoop ergernissen.
NicoBorder

Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

NicoBorder schreef:Nou ik zal het maar zeggen dan, de hond is overleden... Ik woon ergens in oost brabant, en de routes hier zijn veel te mooi om links te laten liggen en ergens in "hondengebied" te fietsen.
Oh jee... toch niet bij mij in de buurt???
In "mijn" bos is ook ineens een mountainbike-route aangelegd. Ik loop daar al meer dan 10 jaar dagelijks, juist omdat er verder niemand komt en ik dus niemand last bezorg. Bovendien zijn er van die mooie brede, overzichtelijke paden.
Juist ja... op die mooie overzichtelijke paden rijden nu mountainbikers. En als ik dan snel afsla stoppen ze, want dan moeten ze blijkbaar net daarin. Gelukkig komen ze doordeweeks niet zoveel, dus ik kan nog steeds redelijk rustig lopen daar.
De plaatselijke wielerclub organiseert ook mountainbike-tochten, die altijd dwars door het revierbos van onze vereniging lopen. Heel handig als je dat niet vantevoren verteld wordt en je tijdens het revieren van een hond ineens een mountainbiker ziet... Gelukkig is dat altijd goed gegaan, maar het is wachten tot het een keer verkeerd gaat en er een hond even die fietser gaat stoppen. :eek: We hebben het zelfs tijdens een wedstrijd ooit gehad :80: en die worden altijd gemeld aan de omliggende verenigingen, dus ook aan die club. :roll:
Mountainbikers kijken vaak nergens naar en houden al helemaal geen rekening met de andere gebruikers van het bos.

Ik wil met alle plezier rekening houden met anderen maar verwacht dat ook andersom.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Wat je overkomen is vind ik zowel erg voor jou als voor de hond en de hondeneigenaar. Toch vind ik wel dat je de zwartepiet erg bij de hondenbezitters neerlegt.

Mijn zwager fiets ook graag in de bossen op een mountinbike. Ik kwam daar met mijn hond en een beschrijving voor een hondenlosloopwandeling in de buurt (zij hebben geen hond en ik wilde daar wel een losloopwandeling kunnen doen dus had van te voren nagekeken waar dat mocht). "Nu snap ik waarom er zoveel honden loslopen daar" zei hij... een groot deel van de route was ZOWEL mountinbike als hondenlosloop...... Net zo goed als hier in de buurt er stukken van de route zijn zowel hondenlosloop als ruiterpaden (ook al zo'n lekker combinatie).

Het blijft een beetje geven en nemen. Ik roep mijn hond terug, maar krijg er ook wel eens niet de kans voor. Nu kan Prana ook zitten en blijven op afstand, maar dan nog moet ik wel tijd hebben om haar het commando te kunnen geven en dat lukt niet als ik de fietser die van achter komt te laat opmerk. Meestal krijg ik overigens een bedankje als ik haar dan wel bij me roep, dan wel op afstand laat zitten en blijven, maar voor sommige is zelfs dat niet genoeg.

Ik loop overigens alleen waar ze legaal mag loslopen. Vind de boetes zonde en in mijn regio zijn er genoeg mogelijkheden.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

NicoBorder schreef:Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
Ook dat niet. :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

NicoBorder schreef:Mountainbikers hebben dus wel alleenrecht op officiële mountainbike routes....
Zo werkt dat dus niet overal :U:

"De mountainbikeroutes zijn zo aangelegd, dat zoveel mogelijk op een eigen pad wordt gereden. Het is niet op alle punten mogelijk een extra pad voor mountainbikers aan te leggen. Op verschillende plaatsen moet u daarom rekening houden met andere recreanten".
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

van de site van staatsbosbeheer
Spelregels

Fiets alleen daar waar het is toegestaan;
Fiets in kleine groepjes;
Respecteer de natuur: plant en dier;
Waarschuw andere recreanten tijdig en vriendelijk;
Benader andere recreanten en drukke locaties stapvoets;

Voorkom onnodig remmen, spaar de ondergrond;
Maak geen onnodig lawaai;
Laat geen afval achter.
Met name de vetgedrukte, daar ontbreekt het nogal eens aan.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
NicoBorder

Oversteek plaatsen that is.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Aha, toen kwam de aap uit de mouw! Als ik het goed begrijp, was het een erg traumatisch ongeluk voor je want je zegt dat je er plezier in je hobby door bent verloren. Dat kan ik me goed voorstellen, ik heb zelf ook al jaren last van PTSS, het is geen pretje. Helaas denk ik niet dat het gaat helpen om hondeneigenaren te waarschuwen om je trauma te verwerken (al snap ik de impuls heel goed, honden en hun eigenaren zijn nu triggers voor je angst). Het zal nog even duren voor het weer goed voelt om voluit snelheid te maken, hoe lang is van vele zaken afhankelijk, maar troost je, slechts 20% houdt permanent klachten. Misschien is het een idee, en dat bedoel ik oprecht, om eens te googlen op PTSS. Ik weet namelijk hoeveel plezier PTSS je kan ontnemen in het leven, en dat is het niet waard. Niemand vindt het fijn om een dier dood te rijden en het was natuurlijk ook niet je bedoeling. Wat je uitlegt over de regels, laat zien dat je worstelt met een schuldvraag. Nou dan kan ik je verlossen, het was niet je bedoeling en je hield je aan de regels. Het was dus niet jouw schuld. Ga daarmee aan de slag, maar garanties zijn er niet, het zou kunnen dat je inderdaad voor altijd niet meer lekker op de fiets zit. Misschien helpt het ook om hier te posten over wat je hebt meegemaakt in de verwerking, vind het alleen een beetje een gekke manier, maar goed, het trok inderdaad veel aandacht. Die zul je dan wel nodig hebben, en je moet mensen altijd geven wat ze nodig hebben, vind ik.

Ik denk namelijk niet dat je wat gaat hebben over de discussie honden op fietspaden/mountainbikepaden, we zullen namelijk allemaal met elkaar moeten samen leven. Regeltjes helpen daar maar een beetje bij. Op alle regels zijn uitzonderingen mogelijk, that's life.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Inge schreef:
NicoBorder schreef:Nou ik zal het maar zeggen dan, de hond is overleden... Ik woon ergens in oost brabant, en de routes hier zijn veel te mooi om links te laten liggen en ergens in "hondengebied" te fietsen.
Oh jee... toch niet bij mij in de buurt???
In "mijn" bos is ook ineens een mountainbike-route aangelegd. Ik loop daar al meer dan 10 jaar dagelijks, juist omdat er verder niemand komt en ik dus niemand last bezorg. Bovendien zijn er van die mooie brede, overzichtelijke paden.
Juist ja... op die mooie overzichtelijke paden rijden nu mountainbikers. En als ik dan snel afsla stoppen ze, want dan moeten ze blijkbaar net daarin. Gelukkig komen ze doordeweeks niet zoveel, dus ik kan nog steeds redelijk rustig lopen daar.
De plaatselijke wielerclub organiseert ook mountainbike-tochten, die altijd dwars door het revierbos van onze vereniging lopen. Heel handig als je dat niet vantevoren verteld wordt en je tijdens het revieren van een hond ineens een mountainbiker ziet... Gelukkig is dat altijd goed gegaan, maar het is wachten tot het een keer verkeerd gaat en er een hond even die fietser gaat stoppen. :eek: We hebben het zelfs tijdens een wedstrijd ooit gehad :80: en die worden altijd gemeld aan de omliggende verenigingen, dus ook aan die club. :roll:
Mountainbikers kijken vaak nergens naar en houden al helemaal geen rekening met de andere gebruikers van het bos.

Ik wil met alle plezier rekening houden met anderen maar verwacht dat ook andersom.
oh inge hier nog erger :) tijdens het stelwerk hup boom open gooien in de stellaan (als we niet uit de stellaan stellen maar vanaf het veld) en zo in de lengte van het veld fietsen. ook niet kijken of er toevallig iemand aan het stellen is neeeeeeee tuurlijk niet gewoon hoppa dat terrein met zijn allen op. gelukkig ook nog goed gegaan maar is inderdaad wachten tot het mis gaat!

gelukkig is het pad dat het meeste word gebruikt door mountainbikers een stukje verder verlegd op de club zijn verzoek aantal jaar geleden. om ongelukken te voorkomen. maar nog regelmatig dat ze over het veld komen hoor.

als er een wandeltocht of fietstoch is door de bossen bij de club word dat ook altijd netjes gemeld aan ons van te voren. dus dan zijn we wel extra alert natuurlijk en kijken goed welke paden ze nemen zodat we rekening kunnen houden met revieren etc.

het is inderdaad rekening houden met elkaar.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

NicoBorder schreef:MOOI nu ik allemaal jullie aandacht heb! Natuurlijk was dit een grap (effect beter als gewenst eigenlijk).

MAAR: Ik ben zeker geen trol, daar ik zelf mountainbiker ben. Ik wou even jullie standpunt t.o.v. mountainbikers in het bos testen en de aandacht van jullie allemaal hebben. Ik zal jullie even 3 dingen vertellen:

- Mountainbikers fietsen uitsluitend op MOUNTAINBIKE ROUTES (te herkennen aan een pijltje met daaronder 2 bolletjes)(ofcourse enkele uitzonderingen maar geloof mij heel weinig).

Zelf heb ik een aantal slechte ervaringen met (honden)eigenaars. Ik wil hierbij dus de oproep doen om voortaan even te kijken waar je loopt en indien je dat bordje ziet, dat je beseft dat je verkeert bezig bent en andere mensen het plezier in hun hobby ontneemt.

En mijn echte naam is Michael trouwens :p
Als ik je ooit tegen kom pis ik je hoog persoonlijk van je fiets af fietsende forum trol :pffff:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”