Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Net naar de dierenarts geweest. Jarah had een hematoom.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Net naar de dierenarts geweest.

Ongelezen bericht door gonnie »

Hilly45 schreef:Mmm, je man heeft zo wel zijn eigen manier van frustraties uiten en spanning ventileren. Maar ja, er is geen gebruiksaanwijzing hoe je dat wel doet. Emoties doen soms rare dingen met mensen. Maar wel jammer, dat daardoor bij jou spanning ontstaat enz.

(soms ik alleen wonen gemakkelijker geloof ik)
Lijkt me soms ook wel lekker ja. Al zullen daar best ook wel nadelen aan kleven.
Ga denk ik ook maar naar bed.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

gonnie schreef:Weet ik niet aan haar gemoedstoestand te zien misschien wel, maar ze hijgt nog niet dus misschien valt de pijn wel mee.
Jij kent haar natuurlijk; maar Pluis heeft tot in het laatste stadium eigenlijk nauwelijks pijn aan gegeven.

Had ze verhoging trouwens?
gonnie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
gonnie schreef: Mijn man heeft allemaal hele geruststellende opmerkingen zo van nou misschien is ze morgen wel dood dan ben je er vanaf. Lekker gezellig. Zijn moeder had hem toch niet zo moeten verwennen.
:tongue: Het is wat aparts he, die man van jou haha

Hopelijk kan hij de slaap vatten, heb jij ook weer een beetje rust!
Inderdaad een apart geval. Ze zeggen wel van mannen dat het het sterke geslacht is, maar volgens mij is dat gelogen.
Maar goed mijn jongste zoon zegt altijd dat mijn man een jurkje moest dragen. Haha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

gonnie schreef:
Hilly45 schreef:Mmm, je man heeft zo wel zijn eigen manier van frustraties uiten en spanning ventileren. Maar ja, er is geen gebruiksaanwijzing hoe je dat wel doet. Emoties doen soms rare dingen met mensen. Maar wel jammer, dat daardoor bij jou spanning ontstaat enz.

(soms ik alleen wonen gemakkelijker geloof ik)
Lijkt me soms ook wel lekker ja. Al zullen daar best ook wel nadelen aan kleven.
Ga denk ik ook maar naar bed.
Ja, dat is ook zo............
Ik hoop, als je naar bed gaat, dat je wat rust kunt pakken. De periode is energievretend genoeg.......
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Gisteravond een klein beetje verhoging heb er vandaag niet aan gedacht om de temperatuur op te nemen.
En ik denk dat ik haar nu maar lekker rustig laat liggen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Allemaal trouwens bedankt voor de tips en het medeleven.
En de knuffel houdt Tama maar te goed heb geen zin in een afgebeten neus. Haha
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Net weer naar de dierenarts geweest, mijn man was niet meer te houden en is er gewoon naar toe gereden.
Ze had koorts daar heeft ze een koortsremmend middel voor gekregen.
Deden ze liever niet voor als er eventueel met prednison behandeld moet gaan worden.
Dus ik had haar gisteravond eigenlijk geen pijnstiller mogen geven.

Nou moeten we vanmiddag bellen want soms is de uitslag iets eerder binnen, deze dierenarts vond het ook een hele rare bult.
Ze zei hoe eerder er behandeld kan worden hoe beter, maar ja er moet natuurlijk eerst een uitslag zijn.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wat een ellende, geen knuffel :wink: maar een duim :ok: :ok: :ok:
gonnie
Zeer actief

Dank je.

Hoop dat we de uitslag vandaag krijgen.
Ik zelf heb eigenlijk het gevoel dat het kanker is. En ik persoonlijk zou haar als het kwaadaardig is dan liever in laten slapen.
Mijn man wil dat niet want hij wil haar niet missen. Ja, ik ook niet maar heb eigenlijk ook geen zin in een lijdensweg voor haar.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Moeilijk, Gon.
Ik hoop dat je snel de uitslag hebt.

Je man is slecht in berusten, he?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

akelig allemaal :(
ik lees mee maar weet niet zo goed wat ik moet zeggen behalve sterkte en dat ik duim dat het toch niks ernstigs is :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef:
dagmar88 schreef:
Fizgig schreef:Wat een gek advies. Bij zwelling adviseert de verpleegkundige toch echt een koud compres, al is het voor het comfort.
:19: Helemaal niet gek wanneer je weet wat een oedeem is.
ligt er helemaal aan of het oedeem vanuit de bloedvaten of vanuit de lymfevaten is ontstaan.

in het eerste geval (meest voorkomend) is masseren een slecht idee en koudecompressen een goed, in het tweede geval is massage wel goed.
:ok:

Maar goed, zonder resultaten heb je daar waarschijnlijk weinig aan.
gonnie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Moeilijk, Gon.

Inderdaad. Zal hij wel van zijn moeder hebben.
Nadat haar man was overleden zei ze een keer, omdat er weer een of ander formulier ingevuld moest worden, waarom heeft hij me in de steek gelaten? Ja duh, omdat hij dood ging denk dat hij zelf ook liever was blijven leven.

Heb het er al voorzichtig over met mijn man dat als het kwaadaardig is ik voor inslapen ben, maar hij wil daar niet aan. Nou zijn het mijn honden dus ik neem dan die beslissing, maar ja, heb natuurlijk ook wel met hem te maken.
Al denk ik wel dat ik mijn poot stijf houd. Heb zelf helemaal geen zin om eindeloos te blijven behandelen als het kwaadaardig is, vroeg of laat gaat ze toch dood.
Het is alleen maar uitstel. Ben ik niet zo voor.
Die paar maanden meer maakt me dan ook niet zoveel meer uit.

Laat ik maar hopen dat het gewoon een ontsteking is, maar betwijfel het, mij lijkt het dat als het ontstoken is ze toch pijn moet hebben, tenminste ik heb een ontstoken teen en als ik die stoot zit ik zowat tegen het plafond. Ik mag gewoon aan die bult zitten en ze wordt dan niet pissig tenminste als ik aan de gang zou blijven wordt ze wel pissig.
Net keek ik alleen maar naar haar en toen maakte ze al dat ze weg kwam ze heeft helemaal geen zin in al dat gedoe.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

weet je al wat of het een ontsteking of wat anders is???

klote is dat die onzekerheid...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gonnie schreef:
Marjoleine schreef:Moeilijk, Gon.

Inderdaad. Zal hij wel van zijn moeder hebben.
Nadat haar man was overleden zei ze een keer, omdat er weer een of ander formulier ingevuld moest worden, waarom heeft hij me in de steek gelaten? Ja duh, omdat hij dood ging denk dat hij zelf ook liever was blijven leven.
:LOL: :LOL: :LOL: wat ben je ook een heerlijk lekker nuchter wijf. :LOL:
Heb het er al voorzichtig over met mijn man dat als het kwaadaardig is ik voor inslapen ben, maar hij wil daar niet aan. Nou zijn het mijn honden dus ik neem dan die beslissing, maar ja, heb natuurlijk ook wel met hem te maken.
Al denk ik wel dat ik mijn poot stijf houd. Heb zelf helemaal geen zin om eindeloos te blijven behandelen als het kwaadaardig is, vroeg of laat gaat ze toch dood.
Het is alleen maar uitstel. Ben ik niet zo voor.
Die paar maanden meer maakt me dan ook niet zoveel meer uit.

Laat ik maar hopen dat het gewoon een ontsteking is, maar betwijfel het, mij lijkt het dat als het ontstoken is ze toch pijn moet hebben, tenminste ik heb een ontstoken teen en als ik die stoot zit ik zowat tegen het plafond. Ik mag gewoon aan die bult zitten en ze wordt dan niet pissig tenminste als ik aan de gang zou blijven wordt ze wel pissig.
Net keek ik alleen maar naar haar en toen maakte ze al dat ze weg kwam ze heeft helemaal geen zin in al dat gedoe.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief

Nee, weten nog niks, we zijn nu steeds aan het bellen maar ze zijn steeds in gesprek.
Heb ze nu aan de lijn, maar eigenlijk moesten we morgen bellen, de dierenarts van vanochtend zei dat we het ook vandaag konden proberen omdat ze soms eerder binnen zijn. We kunnen ook nog vanavond
bellen. Ze zijn nu aan het kijken. Ben benieuwd. Die onzekerheid is verschrikkelijk.
We moeten straks terug bellen.
Tama kwam net aanlopen en het vocht is nu tenminste wat aan het wegtrekken, tenminste zakt wat meer naar beneden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Zegt mijn man ook steeds dat ik te nuchter ben. Hahaha.

Maar samen leven met iemand die alles altijd maar zwart in ziet kan verrekte moeilijk zijn. Maar goed mijn man vind het misschien moeilijk om met iemand te leven die erg nuchter is. Hahaha.

Ik zie er trouwens ook het nut niet van in om de hele dag te lopen janken veranderd niks aan de zaak, je wordt er alleen zelf beroerd van.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

renee-uk schreef:akelig allemaal :(
ik lees mee maar weet niet zo goed wat ik moet zeggen behalve sterkte en dat ik duim dat het toch niks ernstigs is :ok:
Maakt niet uit hoor, ik vind het ook altijd moeilijk om wat te zeggen.

De uitslag was nog niet binnen, maar goed ik zou ook eigenlijk pas morgen de uitslag krijgen.

Geloof dat mijn man het toch met me eens begint te worden dat als de uitslag slecht is we haar in laten slapen.
Ik zeg wel eens tegen mezelf denk je daar nu al aan, maar ik wil wel dat mijn man een beetje aan het idee gaat wennen dat als het kwaadaardig is we die beslissing nemen. Als ik het pas zeg tegen hem als we de uitslag hebben moet hij er lang over nadenken en ik vind dat je beter met alles rekening kan houden dan valt het niet zo heel rauw op je dak als het verkeerd uitpakt.

Dat wachten is wel moordend zeg. Maar goed straks even lekker met de andere twee naar buiten, gisteren had ik Tama ook mee genomen naar het bos, maar ze had er geen zin in, moest toen we daar waren weer naar huis want ze ging op haar krent zitten en wilde niet meer verder. Wel terug dat wilde ze wel.
Had het er net over dat ik met ze naar het bos wilde en Tama is hem mooi gepeerd ze heeft dus weer geen zin, is niks voor haar maar goed zo vochtzak onder je kop hebben hangen zal ook niet zo lekker gevoel zijn.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

ik duim voor jullie, dat de uitslag niets ernstigs aan het licht zal brengen. Positief blijven denken hoor. :W:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
gonnie
Zeer actief

Doe ik ook wel, houd er alleen wel rekening mee zodat ik straks weet wat ik moet doen.
Ik ben op zich een positief ingesteld mens, dat wordt alleen weleens weggedrukt als je met iemand samenleeft die heel erg negatief is ingesteld.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier draaien de duimen voor een goede uitslag.. :ok:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Dank je.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik ben er ook nuchterder in dan mijn vriend, als het om ziekte en dood gaat. Ik kan me er goed bij neer leggen als er niks meer aan te doen is, want ik zorg goed voor mijn dieren en je kunt niet meer doen dan je doet, meer dan je best kun je niet doen.(als het om de kosten gaat, dat regel ik ook wel)Ik heb een kat die diabetes en pancreatitis heeft en ben mijn vriend er ook op aan het voorbereiden dat als ie nu ziek wordt, ik hem niet meer ga pesten dan ik hem nu al doe met prikken voor zijn suiker, hij is ook al 13 en heeft veel aandoeningen gehad. Als het erg onverwacht is of heel plotseling, kan ik er alleen helemaal niet goed mee omgaan. Dan worstel ik met schuldvragen, heb ik het wel goed gedaan? Met kanker, als het kwaadaardig is, ben ik net als jij want een dier kan zo'n ziekteproces niet begrijpen. Die kun je niet uitleggen dat het misschien wel pijn doet, maar dat je er toch nog bent! Dat doe je dan voor jezelf, en dat vind ik egoïstisch. Ik heb een paar maanden geleden een konijn in laten slapen waarvan de nieren niet meer werkten, en ik heb hem een dikke kus gegeven maar ben er niet bij geweest op het moment van inslapen. Dan word ik namelijk heel emotioneel, en ik denk zelf dat het dier dat voelt, en daar onrustig van wordt. Liever dat hij dan de wereld uitgaat met de dierenarts alleen want die is heel rustig en kalm.

Ik heb het nu wel over de dood enzo maar ik weet niet of dat voor jou al aan de orde is, is het niet zo dat juist goedaardige tumoren snel groeien en kwaadaardige langzaam? Over het algemeen dan. En is het ook niet zo dat kwaadaardige tumoren pijnlijk kunnen zijn en goedaardige minder? Dat is tenminste wat mijn algemene kennis zegt, wat het waard is dan. (na ja, toch het gymnasium gedaan vroeger, een jaar hbo verpleegkunde en vier jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt) Maar misschien dat jouw intuïtie je iets vertelt wat wij niet kunnen weten omdat het jouw hond is. Je hebt er in ieder geval geen goed gevoel bij, las ik al, ik hoop ergens dat dat komt omdat je man je toch beïnvloed met zijn pessimisme. Zou dat misschien kunnen, denk je?
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

hier brandt een kaarsje voor een goed uitslag!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
gonnie
Zeer actief

Zou best kunnen hoor dat mijn man me beinvloed met zijn pessimisme.
Maar ik weet niet volgens mij wordt die bult alleen maar groter.
Maar dat kan natuurlijk ook maar een idee zijn omdat mijn man er al de hele dag over aan het doorzagen is.

Ik kan er gelukkig goed tegen als er een dier ingeslapen moet worden. Ben er altijd bij gebleven. Niet dat het nu zo vaak is gebeurd, een keer bij Kelly, Bijou ging zelf dood onderweg naar de dierenarts, en ik ben een keer met een buurvrouw meegeweest waarvan haar kat ingeslapen moest worden, zij ging in de wachtkamer zitten en ik bleef er bij. Ook bij onze kat ben ik er jaren geleden bij gebleven.
Dat vond ik wel vervelender want die wilde niet in slaap raken daar had ik wel een rotgevoel bij.

Maar goed misschien valt het wel mee en is het alleen een fikse ontsteking.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Ik heb niet zo verstand van tumoren dus welke goedaardig en kwaadaardig kunnen zijn dat weet ik niet.
Maar het is gewoon een kwestie van geduld hebben en dan weten we het.
Mijn man heeft geen geduld want die roept alweer dat ik alweer moet gaan bellen.
Maar de dierenarts zei vanochtend dat ik tussen de midddag kon bellen en anders rond zeven uur.
Maar de uitslag zou morgen pas komen, dus ik reken er niet op dat de uitslag er vanavond als is.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Ik heb net gebeld voor de uitslag en die is binnen, maar de dierenarts was nog bezig dus die zou me terugbellen.
Krijg nou wel de zenuwen, een assistente kan toch ook gewoon de uitslag doorgeven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
dagmar88
Zeer actief

gonnie schreef:Ik heb net gebeld voor de uitslag en die is binnen, maar de dierenarts was nog bezig dus die zou me terugbellen.
Krijg nou wel de zenuwen, een assistente kan toch ook gewoon de uitslag doorgeven.
Nou, kan me helemaal voorstellen dat je niet meer weet hoe je het hebt :schrik:
gonnie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
gonnie schreef:Ik heb net gebeld voor de uitslag en die is binnen, maar de dierenarts was nog bezig dus die zou me terugbellen.
Nou, kan me helemaal voorstellen dat je niet meer weet hoe je het hebt :schrik:
Inderdaad, ik denk nu van als het een ontsteking zou zijn dan kan de assistente het toch gewoon vertellen. Als ik daar in de wachtkamer zit dan hoor ik zo vaak dat een assistente een uitslag doorgeeft.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is rond zeven uur, hoor.
Bel jij of belt hij je terug?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”