Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oproep ernstige bijtincidenten/moeizaam aangifte
Moderator: moderatorteam
- miran
- Actief
Re: Oproep ernstige bijtincidenten/moeizaam aangifte
En ach...al zijn er mensen die aangifte hadden willen doen...
Zoals ik het nu meemaak worden die met foutieve info naar huis gestuurd
Zoals ik het nu meemaak worden die met foutieve info naar huis gestuurd

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
In dit geval zou ik toch de mensen aan gaan spreken die ook last ondervinden van baas en hond om alsnog melding te maken bij de politie.
- miran
- Actief
Politie gebeld maar natuurlijk was er weer niemand...
Ben langs het huis gegaan van die mensen en de man des huizes deed open.
Heb gevraagd of zijn vrouw met hond achter mijn huis fietste.
Meneer zei "ja" en "wat dan nog?"
Ik moest mijn hond maar eens opvoeden/corrigeren want hij had geblaft naar hun hond en dat is schelden in hondentaal dus was het logisch wat hun hond had gedaan.
Was eigenlijk van plan om te vragen of ze aub uit de buurt wilden blijven of op bep tijden wilden gaan fietsen met die hond maar helaas is dat niet meer doorgegaan.
Ik ben nu helemaal woest en ervan doordrongen dat ik vanmorgen mazzel heb gehad dat ik ze niet ben tegengekomen.
Dan had ik waarschijnlijk een dode hond gehad.
Ik moest mijn hond maar eens opvoeden/corrigeren want hij had geblaft naar hun hond en dat is schelden in hondentaal dus was het logisch wat hun hond had gedaan.
Was eigenlijk van plan om te vragen of ze aub uit de buurt wilden blijven of op bep tijden wilden gaan fietsen met die hond maar helaas is dat niet meer doorgegaan.
Ik ben nu helemaal woest en ervan doordrongen dat ik vanmorgen mazzel heb gehad dat ik ze niet ben tegengekomen.

-
- Zeer actief
Ach jemig, als mijn honden een vrijbrief zouden krijgen om elke hond die naar ze blaffen een koppie kleiner te maken dan was het hier behoorlijk uitgedunt met de hoeveelheid hondenmiran schreef:Politie gebeld maar natuurlijk was er weer niemand...
Ik moest mijn hond maar eens opvoeden/corrigeren want hij had geblaft naar hun hond en dat is schelden in hondentaal dus was het logisch wat hun hond had gedaan.Was eigenlijk van plan om te vragen of ze aub uit de buurt wilden blijven of op bep tijden wilden gaan fietsen met die hond maar helaas is dat niet meer doorgegaan.

- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Is het ook,maar het is wel het resultaat.Frenk schreef:Ik vind 'soft' ook iets anders dan 'angstig'
Een dog is een wantrouwend ras,als je dus veel fokt met zachte karakters is het resultaat uiteindelijk een angstige dog,wat je ook best veel ziet tegenwoordig.
Een dog is van oudsher een waakhond/jager dus kun je zo nu en dan ook pittige exemplaren verwachten en dan moet je dus je verantwoordelijkheid kunnen/willen nemen.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
-
- Zeer actief
Dat herken ik van een man die ik regelmatig tegenkwam toen ik mijn reu net had. Hij liet zijn doggen uit op een plek waar ik ook regelmatig liep. 1x stonden ze bij elkaar en je zag de spanning ontstaan. Niets gezelligs aan. Beiden de honden bij ons geroepen en in het vervolg dus als we elkaar zagen geen contact met elkaar laten maken. Ieder zijns weg. Nooit problemen gehad. Maar die man had/heeft gewoon controle over de honden en zag ook wanneer er een conflict zou ontstaan. Zijn ene dog was dus ook niet van het type sullig en lief, maar 1 met een behoorlijke kop erop, en daar is niets mis mee mits onder controle van een baas.greatdane schreef:Is het ook,maar het is wel het resultaat.Frenk schreef:Ik vind 'soft' ook iets anders dan 'angstig'
Een dog is een wantrouwend ras,als je dus veel fokt met zachte karakters is het resultaat uiteindelijk een angstige dog,wat je ook best veel ziet tegenwoordig.
Een dog is van oudsher een waakhond/jager dus kun je zo nu en dan ook pittige exemplaren verwachten en dan moet je dus je verantwoordelijkheid kunnen/willen nemen.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jee wat een verwondingen heeft je hond zeg!!
Arm ding... Ik vind de baas en zijn reactie echt belachelijk!
Ik hoop dat hier toch nog iets goeds uit voort komt..
Arm ding... Ik vind de baas en zijn reactie echt belachelijk!
Ik hoop dat hier toch nog iets goeds uit voort komt..

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
vreselijk zeg, daar word je gek van, ik zou ook niet meer durven.
Hutsje schreef: ben je al iets verder met die advocaat? die zou toch maandag terug zijn van vakantie?

- miran
- Actief
Die heb ik gebeld..
Ze was bezig met een onderzoek naar soortgelijke incidenten als de mijne..vandaar mijn oproep.
Zij vind ook dat er van ernstige incidenten altijd aangifte gedaan moet kunnen worden.
Ook mogen burgers niet foutief ingelicht worden.
Als haar onderzoek daarbij kan helpen mag ze van mij al mijn gegevens gebruiken
Verdere hulp van haar moet ik uit eigen zak betalen en dat wordt me te kostbaar.
Maar ik laat het er niet bij zitten hoor.
Zolang ik mijn hond niet normaal kan uitlaten is het voor mij niet om.
Ze was bezig met een onderzoek naar soortgelijke incidenten als de mijne..vandaar mijn oproep.
Zij vind ook dat er van ernstige incidenten altijd aangifte gedaan moet kunnen worden.
Ook mogen burgers niet foutief ingelicht worden.
Als haar onderzoek daarbij kan helpen mag ze van mij al mijn gegevens gebruiken
Verdere hulp van haar moet ik uit eigen zak betalen en dat wordt me te kostbaar.
Maar ik laat het er niet bij zitten hoor.
Zolang ik mijn hond niet normaal kan uitlaten is het voor mij niet om.

- miran
- Actief
Een dog was vroeger gewoon een vechthond.greatdane schreef:Is het ook,maar het is wel het resultaat.Frenk schreef:Ik vind 'soft' ook iets anders dan 'angstig'
Doodde beren, everzwijnen en herten zelfstandig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_dog
Machtig mooie imposante honden maar echt heel gevaarlijk in verkeerde/ondeskundige handen.
Ik vraag me ook af of dat pittige wel gewenst moet zijn in een drukke samenleving als de onze.
Van angst kun je ook agressie als gevolg krijgen dus dat is ook niet goed
Hoe moet je zon hond stoppen als hij/zij echt wil?
Ik heb voor mijn herder al anti-slip zolen nodig soms.

-
- Zeer actief
Ik kan mij voorstellen dat dit wat er gebeurd is bij jou een nare smaak geeft maar ik ga het wel even voor de dog in het algemeen opnemen.miran schreef:Een dog was vroeger gewoon een vechthond.greatdane schreef:Is het ook,maar het is wel het resultaat.Frenk schreef:Ik vind 'soft' ook iets anders dan 'angstig'
Machtig mooie imposante honden maar echt heel gevaarlijk in verkeerde/ondeskundige handen.
Ik vraag me ook af of dat pittige wel gewenst moet zijn in een drukke samenleving als de onze.
Een dog is nooit en te nimmer een "vechthond" geweest, nauurlijk kan hij wel vechten maar dat kan een poedel ook en maakt het op dat gebied weer een doodsimpele hond.
Verder zijn de doggen meestal goedaardig bij de juiste baas en maakt het daarmee ook weer een normale hond.
Een dog is redelijk trainbaar, iets minder dan een herder maar je hoeft er absoluut geen antislipzolen bij nodig te hebben. Ik wandelde met 2 a 3 doggen waaronder 1 wat minder vriendelijk exemplaar maar naast was naast en geen meter voor mij

Hoe stop je een herder die echt iets wil? Net zoals een dog

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- miran
- Actief
chrico schreef:Ik kan mij voorstellen dat dit wat er gebeurd is bij jou een nare smaak geeft maar ik ga het wel even voor de dog in het algemeen opnemen.miran schreef:Een dog was vroeger gewoon een vechthond.greatdane schreef:Is het ook,maar het is wel het resultaat.Frenk schreef:Ik vind 'soft' ook iets anders dan 'angstig'
Een dog is nooit en te nimmer een "vechthond" geweest, nauurlijk kan hij wel vechten maar dat kan een poedel ook en maakt het op dat gebied weer een doodsimpele hond.
Verder zijn de doggen meestal goedaardig bij de juiste baas en maakt het daarmee ook weer een normale hond.
Een dog is redelijk trainbaar, iets minder dan een herder maar je hoeft er absoluut geen antislipzolen bij nodig te hebben. Ik wandelde met 2 a 3 doggen waaronder 1 wat minder vriendelijk exemplaar maar naast was naast en geen meter voor mij![]()
Hoe stop je een herder die echt iets wil? Net zoals een dog
Een dog heeft een verleden als zelfstandig killer bij de jacht en bewaking van het terrein.
Hij heeft het in de genen zelfstandig andere grote dieren te doden ook al is dat aardig afgezwakt over de jaren door de honden op andere criteria te fokken en zal dat in sommige bloedlijnen meer aanwezig zijn dan in andere.
Zijn kaken en bijtkracht is groter dan bij de gemiddelde hond.
Het is dus niet hetzelfde als bij een herder ook al kunnen deze ook behoorlijk schade aan richten.
De anti-slipzolen bij mijn herder heb ik alleen nodig als hij heel opgewonden is...anders loopt hij ook netjes naast overigens.
Maar ik moet wel wel schrap zetten.
Ik kan me zo voorstellen dat als je een hond ter grootte en zwaarte van een dog hebt deze niet te houden zijn als ze over "de rooie" raken.
Eerlijk gezegd heb ik dat gezien...die -overigens stevige grote mevrouw- houdt de hond niet.
Dat maakt het zo eng voor mij.

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
- Aantal honden: 1
miran schreef:Ik weet dat deze hond al eerder lichtere bijtincidenten heeft gehad qua reu-reu agressie maar daar is waarschijnlijk geen aangifte van gedaan.
Oa de herder van een van mijn buren heeft hij een keer in de nek gegrepen.
Die had toen wat gaatjes in zn nek
De eigenaresse heeft direkt na het bijtincident gezegd dat ze weet dat haar hond doorbijt.
Nu is het dan echt mis gegaan en nog dringt het niet tot haar door schijnbaar.
Ik weet zeker dat een tweede aanval fataal gaat worden...voor mijn hond.
Die zal nmlk nog feller op die dog gaan reageren als hij hem ziet en dan komt er een reactie terug.
Die vrouw gaat hem dan echt niet houden, zeker niet als ze op de fiets zit.
Ik kan mijn hond niet meer uitlaten op deze manier.
Te gek voor woorden.
Jeetje! Wat een hufters heb je toch. Zo herkenbaar voor me, helaas, die omgekeerde logica en de lakse houding van de politie. Het ontneemt je inderdaad het genot om lekker ontspannen met je hond te lopen. Helaas neemt aan de ene kant de hufterigheid (van dergelijke hondeneigenaren) en de angst daarvoor (niet aangeven door andere hondeneigenaren) alleen maar toe.miran schreef:Politie gebeld maar natuurlijk was er weer niemand...

-
- Zeer actief
Je moet niet alles geloven wat wikipedia doorgeeft, elke gek kan daar zijn verhaal neerzetten en de geschiedenis van de dog is echt een stuk milder als jij verwoord.miran schreef:
Een dog heeft een verleden als zelfstandig killer bij de jacht en bewaking van het terrein.
Hij heeft het in de genen zelfstandig andere grote dieren te doden ook al is dat aardig afgezwakt over de jaren door de honden op andere criteria te fokken en zal dat in sommige bloedlijnen meer aanwezig zijn dan in andere.
Zijn kaken en bijtkracht is groter dan bij de gemiddelde hond.
Het is dus niet hetzelfde als bij een herder ook al kunnen deze ook behoorlijk schade aan richten.
De anti-slipzolen bij mijn herder heb ik alleen nodig als hij heel opgewonden is...anders loopt hij ook netjes naast overigens.
Maar ik moet wel wel schrap zetten.
Ik kan me zo voorstellen dat als je een hond ter grootte en zwaarte van een dog hebt deze niet te houden zijn als ze over "de rooie" raken.
Eerlijk gezegd heb ik dat gezien...die -overigens stevige grote mevrouw- houdt de hond niet.
Dat maakt het zo eng voor mij.
Een zelfstandige jager wil niet zeggen dat het een killer is. Het in de genen hebben van het doden van wild heeft weinig met de dog te maken als hond naar hond, die werden vaak in groepen gehouden in die tijd en wild is iets anders dan een hond. Zijn bijtkracht is op gelijk niveau als de rest van de grotere type honden en heeft weinig te maken met het aanrichten van schade waarmee ik bedoel dat door het regelmatig overhappen van de herder de herder grotere schade kan aanbrengen op vele plaatsen en de dog zich meestal beperkt tot 1 hap wat begrijpelijk ook behoorlijk schade kan aanrichten.
Een herder gaat veel eerder over de rooie dan de rustige bedeesde dog en helaas heb jij de verkeerde combi meegemaakt met behoorlijke schade voor jouw hond als gevolg en een eigenaar die het niet zo nauw neemt met het opvoeden van de hond wat maakt dat jouw plezier totaal ontnomen word doordat er angst voor in de plaats is gekomen. Ik vind het alleen niet terecht dat je het hele ras op deze manier onder de loep neemt want dat klopt gewoonweg niet. Nogmaals, het is niet dat ik het niet begrijp want daar ben je een mens voor maar 1 eigenaar en 1 dog is geen afspiegeling van de werkelijkheid
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- miran
- Actief
Zoals ik al eerder vermeldde..
Ik neem niet het hele ras maar wel die honden van het ras die of niet verantwoordelijk worden gehouden door de eigenaren of een foutje in de genen hebben onder de loep.
Een hond van die grootte heeft eigenaren nodig die extra verantwoordelijk zijn.
Dat bedoel ik.
Ik neem niet het hele ras maar wel die honden van het ras die of niet verantwoordelijk worden gehouden door de eigenaren of een foutje in de genen hebben onder de loep.
Dat bedoel ik.

- herejede
- Zeer actief
dus als je hond aan gort word gebeten, en je treft een baas die het totaal niet kan schelen, heb je dus vette pech?
rekening van de da moet je zelf betalen, en er word gewoon nagenoeg niks aan gedaan??\
onvoorstelbaar......
dan liep ik met pepperspray of erger op zak
rekening van de da moet je zelf betalen, en er word gewoon nagenoeg niks aan gedaan??\
onvoorstelbaar......
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Wat erg! Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat de politie toch actie gaat ondernemen zodat je weer "veilig" je hond uit kan laten. Het is toch te gek voor woorden!

------Groetjes Prana-----
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
ITAmiran schreef:Zoals ik al eerder vermeldde..
Dat bedoel ik.
Ja.herejede schreef:dus als je hond aan gort word gebeten, en je treft een baas die het totaal niet kan schelen, heb je dus vette pech?rekening van de da moet je zelf betalen, en er word gewoon nagenoeg niks aan gedaan??\
onvoorstelbaar......

- miran
- Actief
Het is al meer dan vier weken geleden dat het incident plaatsvond en de politie heeft nog steeds helemaal niets ondernomen.
Zou bijna gaan denken dat ze me expres laten zitten met de ellende.
Wachten tot het escaleert.
Dan ben ik de schuldige
Mijn hond krijgt bijna geen uitlaattijd meer.
Naa binnen en naar buiten.
Ik loop met een klauwhamer in geval van herhaling.
Dan ben ik de schuldige

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Wat een ellende, is het niet mogelijk een civiele procedure te starten, of valt daar niks mee te bereiken?
- dagmar88
- Zeer actief
Ik snap je gevoel hoor, maar dat geldt net zo hard voor de mensen met een stafford, DH of van mijn part een poedel.miran schreef:Zoals ik al eerder vermeldde..
Dat bedoel ik.
Er zou eens gestopt moeten worden met 2 maten te meten.
Hadden jouw of mijn honden hetzelfde aangericht bij een kleintje, dan ben ik er vrij zeker van dat er binnen een week politie aan de deur had gestaan.

Het is een schaamte dat iemand ongestraft dit soort schade aan kan richten en jouw woongenot mag verpesten.

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
miran schreef:Het is al meer dan vier weken geleden dat het incident plaatsvond en de politie heeft nog steeds helemaal niets ondernomen.
Dan ben ik de schuldige
met alle respect.
Maar als je mijn hond toch aan zou vallen met een klauwhamer dan had je met mij toch echt een heeeel groot probleem gehad.
Ik vind het heel erg wat er met jouw hond is gebeurd maar dat gaat echt te ver.
En geloof me dat je een heeel groot probleem hebt met de politie als jij een hond aanvalt met een klauwhamer
Zorg dan dat je een breakstick hebt dat zodat een andere hond jouw hond vast heeft dat je de bek in elk geval los kan krijgen.
Of geef de andere hond een goeie rotschop maar sorry met een hamer op een hond tikken omdat ie agressief is naar andere honden.. Not done sorry

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
wenmart20 schreef:miran schreef:Het is al meer dan vier weken geleden dat het incident plaatsvond en de politie heeft nog steeds helemaal niets ondernomen.
Dan ben ik de schuldige
met alle respect.
Maar als je mijn hond toch aan zou vallen met een klauwhamer dan had je met mij toch echt een heeeel groot probleem gehad.
En geloof me dat je een heeel groot probleem hebt met de politie als jij een hond aanvalt met een klauwhamer
Zorg dan dat je een breakstick hebt dat zodat een andere hond jouw hond vast heeft dat je de bek in elk geval los kan krijgen.
Of geef de andere hond een goeie rotschop maar sorry met een hamer op een hond tikken omdat ie agressief is naar andere honden.. Not done sorry
Een klauwhamer vind ik ook wel rigoureus maar ik kan het me voorstellen na zoiets.Ik laat mijn hond ook niet vermoorden door welke hond dan ook.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- wenmart20
- Zeer actief
Ik ook niet.
Maar ik zou met geen mogelijkheid een andere hond met een hamer durven toe te takelen sorry.
dat de andere hond een paar schoppen van me krijgt of een paar fikse stompen dat zou wel eens waarschijnlijk kunnen zijn.
Maar met een hamer op een hond inslaan absoluuuut niet.
Maar ik zou met geen mogelijkheid een andere hond met een hamer durven toe te takelen sorry.
dat de andere hond een paar schoppen van me krijgt of een paar fikse stompen dat zou wel eens waarschijnlijk kunnen zijn.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
wenmart20 schreef:Ik ook niet.
Maar hoe wil je een hond van dat formaat en kaliber dan van je hond af krijgen?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- wenmart20
- Zeer actief
marian* schreef:wenmart20 schreef:Ik ook niet.
Maar hoe wil je een hond van dat formaat en kaliber dan van je hond af krijgen?
Nouw elke hond heeft dezelfde zwakke plekken.
En op zo een moment heb je zoveel adrenaline in je lichaam dat het je echt wel lukt.
Maar er is geen haar op mn hoofd die eraan denkt om met een hamer op zak te gaan lopen voor het geval dat.
Wel heb ik een breakstick op zak.
Goede manier om honden die vasthouden van een andere hond af te krijgen zonder dat je beide honden teveel schade aan brengt.

-
- Zeer actief
Ik neem aan dat je jouw hond onder controle heb en als er iets gebeurd, jij je verantwoording neemt? Zo ja dan hoef je niet bang te zijn dat zij jouw hond aanvalt als hij op haar hond duikt om het zoveel schade aan te richten dat hij er maar net goed vanaf is gekomen. Zo nee, dan hoop ik dat zij ipv een klauwhamer iets anders bij zich heeft wat hetzelfde effect heeft als er een mep mee uitgedeeld word en jou er een mep mee op de koop toe geeft als je je ineens wel geroepen voelt om in te grijpen als blijkt dat jouw hond met een tweede tegenstander van doen heeft.wenmart20 schreef:
met alle respect.
Dit is geen normale situatie en je kan er dan ook niet als zodanig op reageren.
Ik heb het zelf ook met 1 hond die ik nooit meer hoop tegen te komen want kom ik die tegen dan sta ik niet voor mijzelf in. Die laten ze los lopen terwijl hij elke hond grijpt die hij tegenkomt en al meerdere ernstige incidenten op zijn naam heeft. Als de baas dan verhaal komt halen krijgt hij een mep toe

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- wenmart20
- Zeer actief
Ik ga mensen met honden maar al te graag uit de weg juist om dit soort dingen te voorkomen.
mijn jongste teef kan niet met andere honden de andere 2 wel.
Maar hier lopen zoveel k*t honden rond die ook andere honden grijpen en waarvoor de baasjes ook geen verantwoordelijkheid willen nemen.
En toch zal ik het niet in mijn hoofd halen om een andere hond ( hoe een grote k*t hond het ook is ) toe te takelen met een hamer.
Puur omdat de hond niet anders weet.. Het baasje dat zijn degene die moeten zorgen dat dit soort dingen niet kunnen en mogen gebeuren.
En gelukkig ben ik verantwoordelijk genoeg om te zorgen dat als er wat gebeurd tussen mijn honden en een andere hond dat ik netjes blijf en gewoon de dierenarts rekening betaal van de tegenpartij ( mits mijn hond de schade aan heeft gebracht )
Maar hier lopen zoveel k*t honden rond die ook andere honden grijpen en waarvoor de baasjes ook geen verantwoordelijkheid willen nemen.
En toch zal ik het niet in mijn hoofd halen om een andere hond ( hoe een grote k*t hond het ook is ) toe te takelen met een hamer.
Puur omdat de hond niet anders weet.. Het baasje dat zijn degene die moeten zorgen dat dit soort dingen niet kunnen en mogen gebeuren.
En gelukkig ben ik verantwoordelijk genoeg om te zorgen dat als er wat gebeurd tussen mijn honden en een andere hond dat ik netjes blijf en gewoon de dierenarts rekening betaal van de tegenpartij ( mits mijn hond de schade aan heeft gebracht )

-
- Zeer actief
Maar daar gaat het dus om, van deze bazen kan je niet op aan en op zo een moment zou bij mij toch echt de veiligheid van mijn eigen hond voorgaan. Bij vreemde honden zou ik zoiets hebben van shit happens, het zijn honden ook al zou ik er niet blij mee zijn maar de hond uit mijn voorbeeld is ook een grote sterke hond, heeft er al 2 doodgebeten, heeft een muilkorf en aanlijngebod waar gewoon hun kont mee afgeveegd word. Buiten de twee die het niet overleeft hebben zijn eer meerdere honden behoorlijk verwond. Sorry, maar die hond gaat door mij aan het kortste eind trekken en hou mijn eigen hond uit de stuiter omdat voor je het weet de rollen omgedraaid worden en je zal altijd zien dat mijn hond er dan niet zo makkelijk vanaf komt als het fout gaat en hij bij de tegenstander schade aanricht. Daarbij vind ik het niet nodig dat als het bekend is dat je hond zich zo misdraagt dat mijn hond zich gedrag gaat aanleren waar ik jaren mee bezig ben om te voorkomen.wenmart20 schreef:Ik ga mensen met honden maar al te graag uit de weg juist om dit soort dingen te voorkomen.
Dan maar een dierenbeul en een boete wegens vernielen van andermans eigendom maar deze hond gaat hem wel oplopen als hij mij nogmaals lastig valt.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Dit is een abnormale situatie!!! je kunt je hond niet eens meer uit laten, zonder de kans te hebben dat hij doodgebeten wordt....
Toen mijn hond de buurvrouw gebeten had, ik mijn excusses aan geboden heb, en de kosten vergoed, en de buurman het nodig vond om de politie er alsnog bij te halen, kreeg ik te horen dat ik na een volgende keer hem een muilkorf om moet doen.....
Als er een hond gebeten wordt, haast afgeslacht, dan is het niet belangrijk en doet de politie er niets mee.... Belachelijk!!!
Beterschap met het arme dier!!

Toen mijn hond de buurvrouw gebeten had, ik mijn excusses aan geboden heb, en de kosten vergoed, en de buurman het nodig vond om de politie er alsnog bij te halen, kreeg ik te horen dat ik na een volgende keer hem een muilkorf om moet doen.....
Als er een hond gebeten wordt, haast afgeslacht, dan is het niet belangrijk en doet de politie er niets mee.... Belachelijk!!!

Beterschap met het arme dier!!

Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...