Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Collie-activiteitendag 25 september in Lelystad

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Collie-activiteitendag 25 september in Lelystad

Ongelezen bericht door Valerie »

BorderBlue schreef:Nee door die kleine was niks, maar met het wandelen had er een reu hem wel goed te pakken, waardoor hij ook niet meer echt in de groep durfde te lopen en dus afstand hield en alleen liep. Hij loopt vaak in groepen, maar zoiets is nog nooit gebeurt. Hij kan met alle honden goed opschieten en zal nooit in aanval gaan.

Ik zit ook op training, behendigheid. Maar doggydance leek mij juist leuk om een x te proberen, maar dit had ik zelf ook nog wel kunnen vertellen.
Zoals ik al zeg, verwent dus.
Ik vond het evenement helemaal op z'n Lieke's. We komen aan en worden meteen voorgesteld aan iedereen (Kiyoshi deed zijn eigen voorstelrondje :mrgreen: ) en krijgen consumptiebonnen. De rest van de dag was ongedwongen. Dat er loslopende honden zouden zijn was vooraf al verteld dus dat had je kunnen weten. Ik had juist daarom ook Kiyoshi meegenomen die braver is dan menig collie :mrgreen: (grapje hoor Lieke). Tijdens de workshop heeft Kiyoshi 2 nieuwe trucjes geleerd en bij het afscheid kregen we ook proefzakjes mee. Niet 1 maar 2 van alles :F: Ondanks dat ik met een ander soort haarbal rondliep waren we gewoon welkom.
Mocht Kiyoshi de volgende keer nog steeds zo makkelijk zijn dan ben ik er zeker weer bij :ok:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

:pffff:

ik heb genoten van de collie mentaliteit :E: wij waren niet bij de wandeling dus daar kan ik niet over meepraten... mijn honden zijn wat loslopen betreft tussen alle honden erg makkelijk, Browny had toch meer reuk naar de konijntjes maar hield zich voorbeeldig in :mann:

Browny heeft ook zo zijn voorkeur bij wie wel bij hem te ver mag en wie niet :pffff: zo was er een collie helemaal verliefd op hem en mocht zijn gang gaan :piew: ach ja hij heeft wel smaak :mrgreen:

volgende keer willen we er weer bij zijn hoor Lieke :ok:

@forestmeisje
nee hoor hij heeft geen flinke correctie van Browny gehad
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Bedankt luitjes voor jullie complimenten. Natuurlijk was het ongedwongen en zo nu en dan een beetje chaotisch. Sterker nog, die ongehoorzame collies waren mijn meiden. Die vonden het nodig om bij de flyball weg te lopen om te kijken wat ik bij de doggy dance aan het doen was (of ze wilden ook koekjes hebben).
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

lieke schreef:Bedankt luitjes voor jullie complimenten. Natuurlijk was het ongedwongen en zo nu en dan een beetje chaotisch. Sterker nog, die ongehoorzame collies waren mijn meiden. Die vonden het nodig om bij de flyball weg te lopen om te kijken wat ik bij de doggy dance aan het doen was (of ze wilden ook koekjes hebben).
Ze wilde gewoon even mee dansen :F: ik vond het lullig dat ze dat niet mochten van je hoor.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

lieke schreef:Bedankt luitjes voor jullie complimenten. Natuurlijk was het ongedwongen en zo nu en dan een beetje chaotisch. Sterker nog, die ongehoorzame collies waren mijn meiden. Die vonden het nodig om bij de flyball weg te lopen om te kijken wat ik bij de doggy dance aan het doen was (of ze wilden ook koekjes hebben).
Je was ook erg in trek met de koekjes :LOL: Browny was ook weggelopen om heel braaf voor je te gaan zitten voor een koekie :oeps: heerlijk dat eigenwijze :mann:
je honden waren ook wel echt een goed voorbeeld bij de flyball hoe het NIET moest :goeie:
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

huh, maar dat lees ik hier:
Over de dominantie van Blue: ik heb zelf gezien dat hij minstens vijf minuten met zijn kop ónder Browny hing en aan zijn piemel likte. Jij greep daarbij niet in, hoewel hij wel aan de lijn was. Ik kan me voorstellen dat Browny daar op een gegeven moment genoeg van had en een (terechte) correctie uitdeelde.
Browny negeerde hem opgegeven moment maar Blue blijft fixeren.. Dat is wel een signaal om als baas rekening mee te houden voor als je daar zelf nog geen erg in had.
Browny laat niet toe dat andere honden bovenop hem duiken en hoeft hij ook niet van mij, hij maakt zijn punt dan en dan is het klaar (wat hem betreft) en gaat hij in de negeer stand met kalmerende signalen, helaas luisteren niet alle honden daar na
Hij was zelf heel opgewonden en probeerde Browny te domineren die daarna zijn punt wilde maken. Het was een beetje grommen en patsen maar verder niets.
Vandaar mijn reactie, ken Browny heel goed en die kan op een gegeven moment een correctie geven, logisch. Maar doet dit op een nette manier!!
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”