Prachtige hond overigens!
Moderator: moderatorteam
ArCee schreef: Ik ken gelukkig de Rottweiler, de Duitse Herder en een mix daarvan vrij goed.
Eigenlijk was King, mijn vorige hond, een nog veel moeilijkere kruising van een Akita, Wetterhoun, Appenzeller en Border Collie. Ook dat is helemaal goed gekomen, dus we gaan ervoor, eraan en ermee werken.![]()
Maar dank voor de waarschuwing, ik weet dat het goed bedoeld is, top!!
Ik ga misschien ff slightly off-topic...dagmar88 schreef:ArCee schreef: Ik ken gelukkig de Rottweiler, de Duitse Herder en een mix daarvan vrij goed.
Eigenlijk was King, mijn vorige hond, een nog veel moeilijkere kruising van een Akita, Wetterhoun, Appenzeller en Border Collie. Ook dat is helemaal goed gekomen, dus we gaan ervoor, eraan en ermee werken.![]()
Maar dank voor de waarschuwing, ik weet dat het goed bedoeld is, top!!De buurman waar ik vaker met de honden mee wandel heeft nu een appenzeller x rottweiler te logeren.
Potverdorie, dat is met haar ruim 12 jaar nog een felle tante
NEE, da´s geen raseigen eigenschap van een Appenzeller. Ze zijn namelijk over het algemeen vrij trainbaar, en de Golden die erin zit zeker.NelBowie schreef:Ik ga misschien ff slightly off-topic...dagmar88 schreef:ArCee schreef: Ik ken gelukkig de Rottweiler, de Duitse Herder en een mix daarvan vrij goed.
Maar dank voor de waarschuwing, ik weet dat het goed bedoeld is, top!!De buurman waar ik vaker met de honden mee wandel heeft nu een appenzeller x rottweiler te logeren.
Potverdorie, dat is met haar ruim 12 jaar nog een felle tanteIk heb hier een Appenzeller X Golden Retriever en hij is totaal niet fel, integendeel zelfs, mak lammetje eerder, maar hij WIL gewoon niet luisteren
. Is dat nou echt een Appenzeller-trekje
Ik heb zó mijn best gedaan...Ik heb ook een DH gehad en die luisterde heel goed...ikweetniehoor
Hij is wel héél lief!
Ja, ik weet wat je bedoelt,en wat het tweede deel betreft, dat is zeker waar. Ik hoop dat alles goed uitpakt, het is jullie zo gegund!ArCee schreef:Nou, eerlijk gezegt heb ik een gedeelde 2e optie, maar ik houd er nog even 1 voor mijzelf als je het niet erg vind omdat er ook een hond van een forumlid tussen zit en ik wuil niet op zaken vooruit lopen.
BONI staat uiteraard op 1, maar zoals gezegt, op zo'n afstand maakt het veel zaken wat lastiger om zelf te beoordelen. Je moet dus denk ik, overal rekening mee houden, misschien wel met meer zaken als dat je hier een hond zoekt en vind. Die ga je bekijken en beoordelen. Dat is nu bijna onmogelijk dus zelfs bij een overeenkomst zullen er onzekerheden blijven tot het moment dat hier is, in Nederland, en pas bij het moment van werkelijk zien zullen er een aantal zaken duidelijk worden. Het blijft een iets grotere gok, daar ontkom je niet aan, dus je moet met alles rekening houden tot het laatste moment aan toe.
en je hoeft niet te denken dat het 'oneerlijk is tegenover boni' want die weet echt van nix hoorNanna schreef:Ik ook. Gewoon in het echt bekijken, kijken of die klik er is en zo ja, dan meteen op proef mee.Djeek schreef:Ik zou voor die van het forumlid gaan.
Kun je mooi in nl bekijken en in het echie beoordelen.
Waarom wachten op één of andere misschien zieke hond?