Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yes, WE HEBBEN HAAR & ze heet GILA!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Yes, we gaan voor haar!!

Ongelezen bericht door Ariane »

Wat leuk joh, en ik duim ook heel hard dat ze bij jullie kan komen :ok: :ok: :ok:
Prachtige hond overigens!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk! Maar onderschat deze hond maar niet. Ik zie een pittige miks van herder en rottweiler. Als die nu al aardig waaks is zou ik mijn borst maar nat maken. Ook het niet getest zijn op katten bevalt me niet als jij katten hebt. De verkeerde hond en het gaat goed mis. Ik dacht dat Eva wel redelijk betrouwbaar was maar dat bleek niet zo te zijn. (ze heeft overigens geen kat doodgebeten voor de duidelijkheid) Zij zou een kat pakken en doodbijten weet ik nu. Nog voor je iets kan doen. Als deze hond echt niet op katten getest is dan zou ik zeeeeer voorzichtig zijn met haar en je katten :engel:

Ik wil je niet ontmoedigen, juist niet. Want dit soort honden is lastig plaatsbaar omdat weinig mensen er voor gaan. Puur om het grove uiterlijk. Het kan natuurlijk een doetje zijn maar zo ziet ze er voor mij zeker niet uit. Ik zie een hele pittige miks waar je nog flink wat werk in gaat steken. Prima, juist leuk lijkt mij. Verwacht echter geen grote poedel of labrador als je deze hond neemt :mann: :F:
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Lasken, de afspraak staat al met de organisatie dat, voor dat we uberhaupt het groene licht geven, ze met katten getest MOET zijn. Eerder maken we geen concrete afspraken om haar hier naartoe te halen. Ze gaan, als de kuur tegen de wormen klaar is en goed gewerkt heeft, ook met Boni naar het huis van 1 van de medewerkers toe die katten heeft, om haar gedrag binnen in huis te bekijken. :ok:
Dat was ook de reden waarom wij van een andere hond afzagen, TARKKA, omdat deze stichting niets qua testen op katten kon en dat maakt het risico te groot. Ik bedoel, de hond komt van nogal een afstand hier naartoe. Blijkt het niet te gaan, en dan moet ik de hond weer in een Nerderlands asiel trappen?
Daar schiet niemand iets mee op, hond niet en mijn saldo niet!!
Dat ze waaks is geeft niet. Dat zijn eigenlijk alle honden geweest die ik mij kan herinneren. Je weet dat als je voor zo'n ras of mix gaat, dat het erin zit, en eerlijk is eerlijk, we kiezen haar ook om die karakter eigenschap. WIJ, mijn vrouw en ik, zullen het alleen in goede banen moeten leiden als het TE blijkt te zijn, maar dat is ons tot nu toe altijd vrij goed gelukt. Voordeel is dat er nu nog 24-7 iemand thuis is om dat te bekijken en om er meteen mee aan de gang te gaan.
Geen idee wanneer, hoe en of er verandering in die situatie komt.
Trouwens, als het BONI word, of welke hond dan ook, dan neem ik sowieso 2 a 3 weken vakantie om een goede start te maken. Dat hij-zij goed kan leren wie de baasjes zijn, regeltjes, noem het maar op :W:

Ik ken gelukkig de Rottweiler, de Duitse Herder en een mix daarvan vrij goed.
Eigenlijk was King, mijn vorige hond, een nog veel moeilijkere kruising van een Akita, Wetterhoun, Appenzeller en Border Collie. Ook dat is helemaal goed gekomen, dus we gaan ervoor, eraan en ermee werken. :ok:
Maar dank voor de waarschuwing, ik weet dat het goed bedoeld is, top!! :ok:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ben heel erg benieuwd! Veel succes met het wachten! :flower:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze vorige hond was Rottweiler x Herder, een geweldige en gemakkelijke hond was dat.. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ArCee schreef: Ik ken gelukkig de Rottweiler, de Duitse Herder en een mix daarvan vrij goed.
Eigenlijk was King, mijn vorige hond, een nog veel moeilijkere kruising van een Akita, Wetterhoun, Appenzeller en Border Collie. Ook dat is helemaal goed gekomen, dus we gaan ervoor, eraan en ermee werken. :ok:
:wink: De buurman waar ik vaker met de honden mee wandel heeft nu een appenzeller x rottweiler te logeren.
Potverdorie, dat is met haar ruim 12 jaar nog een felle tante :mrgreen:
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door NelBowie »

dagmar88 schreef:
ArCee schreef: Ik ken gelukkig de Rottweiler, de Duitse Herder en een mix daarvan vrij goed.
:wink: De buurman waar ik vaker met de honden mee wandel heeft nu een appenzeller x rottweiler te logeren.
Ik ga misschien ff slightly off-topic... :tongue: Ik heb hier een Appenzeller X Golden Retriever en hij is totaal niet fel, integendeel zelfs, mak lammetje eerder, maar hij WIL gewoon niet luisteren :19: . Is dat nou echt een Appenzeller-trekje :denken: Ik heb zó mijn best gedaan...Ik heb ook een DH gehad en die luisterde heel goed...ikweetniehoor :19: Hij is wel héél lief! :D
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Geen idee, ik ken geen pure appenzellers, alleen kruisingen. En daar zit wel een kop op ja :mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

toots heete toen wij hem over namen Gucci ''verschrikkelijk'' vonden wij , we hebben toen eerst tootsie geroepen en toen toots en zeg maar na 2 dagen luisterde hij er naar en wist niet beter :D
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ArCee
Zeer actief

Appenzellers, daar kan inderdaad een behoorlijke kop op zitten ja. Mijn overburen hadden eerst een reu, die hebben ze op een gegeven moment weg gedaan naar een hondengelieder van politie. Deze hond domineerde, en terroriseerde het hele huishouden zo snel de man des huizes weg was. Deze man werkte toen als agent en zodoende is hij bij die hondengeleider is gekomen. Later bleek dat ook deze "expert" er niets mee kon, en ze hebben hem tot zijn laatste snik in een buitenkennel gehouden tussen zijn andere honden, wat dan weer wel goed ging.

King was op z´n tijd, in de juiste omstandigheden, net zo´n felle en agressieve "hufter" alleen beter trainbaar en beter in goede banen te leiden. Dat zal door de andere rassen in hem komen. Dom zijn Appenzellers trouwens absoluut niet. Ze hebben alleen op zich niet zoveel met mensen buiten hun eigen baasjes om. Bij een Appenzeller moet je ook wachten tot de hond naar jouw toe komt om kennis te maken, en niet andersom. Daarmee bereik je eerder het tegenovergestelde.
Maar goed, gelukkig haalde de andere rassen in King de scherpe randjes eraf.

Ik denk, over het algemeen, dat een Herder of Rottweiler makkelijker te handelen is als een Appenzeller. Ze zijn voorspelbaarder en bekender in hun gedrag. Ik heb het natuurlijk wel over volle Appenzeller, niet over kruisingen.

Met kruisingen tussen Herders en Rottweilers merk je dat ze bij elkaar, in 1 hond, vaak dingen bij elkaar versterken, of juist opheffen. Zeker bij een iets oudere hond is het even de kat uit de boom kijken om te zien wat je in huis (hebt) gehaald, maar omdat mijn vrouw en ik erg rechtlijnig zijn, consequent en hetzelfde eisen van een hond, pakken honden dit vaak vrij makkelijk en snel op. Omdat ze gewoon geen ruimte hebben, of krijgen om het anders te doen.
Streng, duidelijk, met niet teveel druk, in de fluwelen handschoen zeg maar.
Maar........pas nadat de hond wat tot rust is gekomen :W:
We beginnen altijd met rust, vertrouwen winnen en aandacht. Vanuit daar gaan we stapsgewijs verder. :ok:
ArCee
Zeer actief

NelBowie schreef:
dagmar88 schreef:
Ik ga misschien ff slightly off-topic... :tongue: Ik heb hier een Appenzeller X Golden Retriever en hij is totaal niet fel, integendeel zelfs, mak lammetje eerder, maar hij WIL gewoon niet luisteren :19: . Is dat nou echt een Appenzeller-trekje :denken: Ik heb zó mijn best gedaan...Ik heb ook een DH gehad en die luisterde heel goed...ikweetniehoor :19: Hij is wel héél lief! :D
NEE, da´s geen raseigen eigenschap van een Appenzeller. Ze zijn namelijk over het algemeen vrij trainbaar, en de Golden die erin zit zeker.
Appenzellers werden erg vaak gehouden als waakhond op eigen erf maar, en ook, als hond bij de kudde samen met de baas, de boer of herder. Volgens mij dreven zij de dieren, en bewaakte ze ook, maar wel samen met de herder of boer.
Het MOET dus zowat een andere reden hebben?? :U:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

:cheer: :cheer: wat fijn voor jullie, ik hoop dat de kuur goed aanslaat. Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ArCee
Zeer actief

Dank jullie allemaal voor jullie getoonde blijdschap en mooie woorden. Ik ben oop voorhand zo blij als een kind met een Dinky Toy (of is het tegenwoordig al een nintendo) :U: :mrgreen:

Ik word gelukkig goed op de hoogte gehouden van elke verandering. Zodra ik iets meer weet, dan zet ik het hier meteen neer.

Dagboek van een Bulgaarse adoptiehond en zijn zenuwachtige baasje?????? :mann:
ArCee
Zeer actief

Zoals jullie in dit topic kunnen lezen zijn we bezig om BONI te adopteren, maar er zijn nog een paar onzekerheden. Ten eerste haar wormenbesmetting, maar ook weten we nog steeds niet of zij samen kan met katten. Dit word pas bekeken als ze weer helemaal gezond is. Er blijft momenteel dus een kans aanwezig dat het op het laatste moment niet doorgaat.
Dat bljkt dus een nadeel te zijn met honden uit het buitenland halen, je kunt zelf zaken niet bekijken en het duurt over het algemeen langer voor al je vragen beantwoord zijn via de mail.

Maar goed, met het idee in mijn achterhoofd dat het op het laatste moment wel eens fout kon lopen heb ik gekeken voor een eventueel alternatief en daarmee ontdekte ik DOLSA uit Spanje (vreselijke naam die meteen word veranderd trouwens). Eindelijk heb ik wat recente foto's van haar gekregen. Dolsa is een teeefje van net aan 1 jaar jong maar al een hele dame. De dame op de foto is rond de 1.60 cm, do the math!! :W:
Vermoedelijuk zal zij in de hoogte niet veel of helemaal niet meer groeien (gelukkig) alleen wat in de breedte en qua spieropbouw wat steviger worden, zoals bij de meeste honden van een jaar.

DOLSA, kruising herder, uit Spanje, 1 jaar jong, teefje.
Afbeelding

mooie meid (die hond) :I:

Afbeelding

Stevige tante hoor (wederom die hond) :mrgreen:

Afbeelding

DOLSA is een rustige dame van karakter. Kalm, mellow, aanhalig en absoluut niet fel op katten. Binnen kan zij uren rustig in haar mand liggen, ze is niet aandachtvragerig, tenzij je naar haar toe komt. Zoals gezegt,ze heeft in huis een heerlijk rustig karakter en eerste tekenen van waaksheid, maar dat is in een shelter erg lastig te beoordelen met zoveel honden en geen eigen territorium.
Dit is zeker een zeer goede kandidate voor ons, prachtig mooie meid!! :love:
Roompie
Zeer actief

Re: Yes, we gaan voor haar + UPDATE!!

Ongelezen bericht door Roompie »

Dat is een hele mooie grote dame zeg! :ok:
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Ja, ff groter als verwacht, maar ik wachtte al iets van een week of 4 op foto's omdat ik alleen photoshop foto's had gezien waarbij ik niets kon ontdekken over haar werkelijke afmeting. Dus, weken bezig geweest om deze foto's.
Ik was met haar al bezig op hetzelfde moment als dat ik naar BONI informeerde.
Nu alleen even horen of mijn vrouw haar niet al te groot vind? :W:
Ze toont wel slanker als BONI, maar die is tenslotte ook al een jaar ouder dus is al compleet uitgegroeit denk ik? Zo'n jaar kan aardig schelen?
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dolsa lijkt me ook een prima kanshebber, gelukkig heb je een tweede optie want anders is de teleurstelling toch wel erg groot denk ik, je verheugt je er zo op....fijn dat je voor alles realistisch blijft.
ArCee
Zeer actief

Nou, eerlijk gezegt heb ik een gedeelde 2e optie, maar ik houd er nog even 1 voor mijzelf als je het niet erg vind omdat er ook een hond van een forumlid tussen zit en ik wuil niet op zaken vooruit lopen.

BONI staat uiteraard op 1, maar zoals gezegt, op zo'n afstand maakt het veel zaken wat lastiger om zelf te beoordelen. Je moet dus denk ik, overal rekening mee houden, misschien wel met meer zaken als dat je hier een hond zoekt en vind. Die ga je bekijken en beoordelen. Dat is nu bijna onmogelijk dus zelfs bij een overeenkomst zullen er onzekerheden blijven tot het moment dat hier is, in Nederland, en pas bij het moment van werkelijk zien zullen er een aantal zaken duidelijk worden. Het blijft een iets grotere gok, daar ontkom je niet aan, dus je moet met alles rekening houden tot het laatste moment aan toe.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

ArCee schreef:Nou, eerlijk gezegt heb ik een gedeelde 2e optie, maar ik houd er nog even 1 voor mijzelf als je het niet erg vind omdat er ook een hond van een forumlid tussen zit en ik wuil niet op zaken vooruit lopen.

BONI staat uiteraard op 1, maar zoals gezegt, op zo'n afstand maakt het veel zaken wat lastiger om zelf te beoordelen. Je moet dus denk ik, overal rekening mee houden, misschien wel met meer zaken als dat je hier een hond zoekt en vind. Die ga je bekijken en beoordelen. Dat is nu bijna onmogelijk dus zelfs bij een overeenkomst zullen er onzekerheden blijven tot het moment dat hier is, in Nederland, en pas bij het moment van werkelijk zien zullen er een aantal zaken duidelijk worden. Het blijft een iets grotere gok, daar ontkom je niet aan, dus je moet met alles rekening houden tot het laatste moment aan toe.
Ja, ik weet wat je bedoelt,en wat het tweede deel betreft, dat is zeker waar. Ik hoop dat alles goed uitpakt, het is jullie zo gegund!
ArCee
Zeer actief

Re: Yes, we gaan voor haar + HOE KRIJG IK IEMAND GEK??

ZOALS JE TOPIC TITEL ZEGT, HOE KRIJG JE IEMAND GEK?

Krijg ik gister een mail van een organisatie, hebben ze deze hond binnen gekregen en meteen doorgestuurd naar mij, is het iets voor je Rene??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe meer honden, hoe moeilijker het word zo :cry: :denken:

Dit hondje is een geholpen reu, kruising Rottweiler van anderhalf a twee jaartjes jong en zeer sociaal met andere dieren, met teefjes en reuen, mensgericht en speels (vrij normaal gezien de leeftijd).
HEEEEEELLLLLLUUUUUUUUPPPPPPPPPPPPPPP, ik weet het bijna niet meer :U:
Ariane
Erelid

Die is ook wel heel erg :I: :I:

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

neem ze allemaal :cheer:
nee gekheid natuurlijk, maar jeetje dit is best een luxeprobleem en erg lastig als je nog 5 (?) weken moet wachten tot je weet of Boni zou kunnen/mogen komen....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ArCee
Zeer actief

Psies, ik denk dat ik me maar 5 weken in een kunstmatige coma laat opnemen of zo :mrgreen:
Hopelijk komt er al wat eerder berichtgeving over Boni waar ik iets mee kan, en die aangeeft welke richting het opgaat?
Pffff, dillema, dillema's. :denken:
Ariane
Erelid

Wat is je gevoel bij de laatste hond?

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Die is ook erg mooi. Moet zeggen dat ik Boni wel mooier vind, wat een prachtige hond. Jammer dat het nog zo lang duurt voor je weet of ze ook echt geschikt is.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

goed kijken wie voor jou het meest aanspreekt op de foto.

is het deze dan is het deze en anders wordt het boni of nr 2 hier van het forum? die zou je al in het echie kunnen bekijken dat is misschien ook een pré :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Die is inderdaad ook heeeeeeeel leuk zeg !! Kan je nog jaaaaaren plezier van hebben René....
Ftt....wat een keuzes....moet je niet voor meer dan 1 gaan ? :mrgreen:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Helemaal GEK, dat kan ik me voorstellen...
Alhoewel ik mijn prioriteit zou leggen op het sociaal wezen en het met katten kunnen (bewezen).
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik zou voor die van het forumlid gaan.
Kun je mooi in nl bekijken en in het echie beoordelen.
Nog 5 weken wachten, en dan ook nog in onzekerheid als als als zou ik niet kunnen! ;)
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:
Djeek schreef:Ik zou voor die van het forumlid gaan.
Kun je mooi in nl bekijken en in het echie beoordelen.
Ik ook. Gewoon in het echt bekijken, kijken of die klik er is en zo ja, dan meteen op proef mee.
Waarom wachten op één of andere misschien zieke hond?
en je hoeft niet te denken dat het 'oneerlijk is tegenover boni' want die weet echt van nix hoor :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”