Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje voor mensen met meer dan 1 hond..
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Re: Vraagje voor mensen met meer dan 1 hond..
Ik kan me wel voorstellen dat ik van een hond van het type Vera (super baasgericht) er maar 1 zal hebben. En dat je die hond dan lekker overal mee naartoe neemt, gezellig. Maar zolang ik nog werk (en dat zal nog een jaartje of 40 zijn denk ik
) is dat 'de hele dag overal mee naartoe' al geen optie, en ik vind het dan wel heel erg prettig als de honden ook wat aan elkaar hebben. En daarnaast vind ik het heel erg leuk om ze samen bezig te zien, dus die twee factoren zullen dan de doorslag geven voor 2 honden, denk ik.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik vind het ook heerlijk om te zien hoe Kiyoshi en Jigzy samen bezig zijn
Van Tyra hoeft dat allemaal niet, die is liever alleen.
Van Tyra hoeft dat allemaal niet, die is liever alleen.
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Het is al heel lang geleden dat ik één hond had.
Momenteel zijn er drie en eind augustus weer vier.
In de toekomst zullen we wellicht minderen, maar minder dan twee nooit.
Momenteel zijn er drie en eind augustus weer vier.
In de toekomst zullen we wellicht minderen, maar minder dan twee nooit.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- Moos
- Zeer actief
Ik herken overigens wel dat verschil in behoefte aan activiteit, maar laat ze daarvoor niet apart uit. Saar hobbelt maar gewoon lekker mee
En dat Vera zo'n apporteergek is vind ik dat juist weer handig, want een aantal keer in de week wandelen we dus niet lang, maar staan we aan een watertje te apporteren. Althans, Vera dus apporteren, en voor Saar strooi ik af en toe een handje mini brokjes over het gras om te zoeken
Maar het is wel iets waar ik in de toekomst meer rekening mee wil houden. Saar en Vera spelen wel heel leuk, en zeer regelmatig, samen (met de bekkies in elkaar rollebollen), maar samen apporteren zit er bepaald niet zin, en Vera snapt dan weer niet wat Saar toch moet met die stomme koekies. Het lijkt me wel heel leuk als je twee honden hebt die beiden een beetje dezelfde hobby hebben.
Maar het is wel iets waar ik in de toekomst meer rekening mee wil houden. Saar en Vera spelen wel heel leuk, en zeer regelmatig, samen (met de bekkies in elkaar rollebollen), maar samen apporteren zit er bepaald niet zin, en Vera snapt dan weer niet wat Saar toch moet met die stomme koekies. Het lijkt me wel heel leuk als je twee honden hebt die beiden een beetje dezelfde hobby hebben.

- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
[/quote]
Maar waarom laat je ze apart uit?
[/quote]
Omdat, als ik ze samen uitlaat, zo'n 93 kilo aan de lijn heb[/quote]
Kunnen ze niet loslopen dan? Ik vind drie honden aan de lijn ook niet echt geweldig (45 + 21 + 14 kilo), maar los heb ik er geen probleem mee. Terwijl elke hond wel een bepaald aandachtspunt heeft (Tibs jagen, Izzie pups en mensen, Bram intacte patserreutjes).[/quote]
hier kunnen /mogen ze bijna nergens lis, daarbij komt dat mijn teef absoluut niet met andere honden kan..
Maar waarom laat je ze apart uit?
Omdat, als ik ze samen uitlaat, zo'n 93 kilo aan de lijn heb[/quote]
Kunnen ze niet loslopen dan? Ik vind drie honden aan de lijn ook niet echt geweldig (45 + 21 + 14 kilo), maar los heb ik er geen probleem mee. Terwijl elke hond wel een bepaald aandachtspunt heeft (Tibs jagen, Izzie pups en mensen, Bram intacte patserreutjes).[/quote]
hier kunnen /mogen ze bijna nergens lis, daarbij komt dat mijn teef absoluut niet met andere honden kan..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Heb er 2! Wil noooooit meer terug naar 1! 
Merk dat ik juist langer wandele met 2 hondjes dan met 1, is een stuk gezelliger
Vooral in het bos wordt het langer.
Merk dat ik juist langer wandele met 2 hondjes dan met 1, is een stuk gezelliger
Vooral in het bos wordt het langer.

Made by _Inge_
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Ha, een lotgenootDa-ki schreef:britty schreef:Zo te lzen ben ik zo ongeveer de enige die terug wil naar 1 hond..
En toevallig hebben jullie honden die onderling veel aan ekaar hebben, ik denk dat dat ook wel een verschil maakt..
nee hoor.. door omstandigheden heb ik er 2 (overdag 3) maar zodra er 1 weg zou vallen (overlijden) zou ik er NOOOIT meer 1 bijnemen
Ik herken precies wat je schrijft.
Voor mij dus nooit meer 2 honden.....
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Dit is ook 1 van de redenen voor ons om niet meer zoveel honden te willen hebben.renee-uk schreef:en het maar één keer te hoeven lopen trekt me ook wel aan.
Nu laat ik ze apart uit vanwege het wangedrag van Gina en dat vind ik niet erg hoor, maar als het niet zou hoeven zou ik het wel prettiger vinden.
.
ik moet nu altijd 2x lopen. 2x op de dag een flink stuk wandelen omdat ik Hera vanwege haar agressie niet samen durf uit te laten met Cash.
Maar soms vind ik dat iedere dag 2x een eind lopen ook gewoon vervelend of lukt het niet omdat er ook andere dingen moeten op zo'n dag. En dan voel ik mij weer schuldig naar de hond die niet de lange wandeling heeft gehad.
Straks wil ik gewoon klaar zijn met 1 flinke wandeling. Cash en Woopy gaan prima samen. Spelen ook samen tijdens de lange wandeling en dat is gewoon heerlijk.
Als Woopy of Hera er straks niet meer is dan zoek ik ook echt iets uit wat goed mee kan met Cahs op de wandeling. W.s. dan een herplaatser waarvan ik weet dat die sociaal is en verder geen moeilijk gedrag vertoond.

Cash v Heiligental en Flow.
- Moos
- Zeer actief
Jawel, maar ik denk dat ze dat wel kunnen hebbenInge O schreef:dat weet ik nog zo niet - in beide gevallen zou er een stuk meer competitie zijn, toch?Moos schreef:

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Maar die kans is juist met apporteren en buitdrift wel het grootstMoos schreef: Jawel, maar ik denk dat ze dat wel kunnen hebben![]()
Je moet dan inderdaad niet krijgen dat er mot gaat ontstaan rondom die hobby.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Moos
- Zeer actief
Ja, da's waar, maar Vera bijvoorbeeld is wel bezitterig over het apportje, maar met hele bekenden hondenvriendjes vindt ze het juist weer erg leuk om samen te apporteren. Zoiets heb ik dan in gedachten uiteraardrenee-uk schreef:Maar die kans is juist met apporteren en buitdrift wel het grootstMoos schreef: Jawel, maar ik denk dat ze dat wel kunnen hebben![]()

- dagmar88
- Zeer actief
Oh nee, juist niet.Moos schreef:Het lijkt me wel heel leuk als je twee honden hebt die beiden een beetje dezelfde hobby hebben.
Bijvoorbeeld; juist omdat Pluis ballen aan z'n reet roesten kan Charlie ze speels in zin bek stoppen en weer terug pakken wanneer ze daar zin in heeft.
Zou hij ook ballengek zijn dan zou dat spanning opleveren, terwijl ze nu gewoon rond kunnen slingeren.
Met stokken buiten hetzelfde. Omdat hij er niet bijzonder op gericht is kunnen ze er samen mee spelen.
Met kluiven of snacks omgekeerd. Pluis verdedigt eten, terwijl Charlie het zonder problemen af geeft...
Verder vind ik het voor mezelf leuker; met Charlie fietsen, htk behendigheid, frisbeeën, flirt pole, met Pluis lange wandelingen en speuren.
Lekker gevarieerd
Ze zijn wel allebei gek op water en hun running egg.
Dat laatste is opgelost door ze allebei een ei in een andere kleur te geven; in het begin was er maar 1 en ging Charlie uit haar dak wanneer we weg gingen met Pluis en ei
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Hier zullen altijd 2 honden minimaal zijn.
We zitten beiden in de hondensport met onze mechelaars. En daar werkt het gewoon niet bij om met zijn 2en 1 hond af te richten.
Heb daar zelf problemen mee ondervonden toen ik Diego aan het africhten was tot zoek en speurhond. Ging Mike er ook mee oefenen tijdens wandelen. Nou had ik de problemen training er na...
Dus na 1,5 jaar voor Mike ook een hond en uiteraard helpen we elkaar bij een oefening of tips/advies, uitlaten etc. Maar Mike richt Ivan af, ik richt Diego af.
We zitten beiden in de hondensport met onze mechelaars. En daar werkt het gewoon niet bij om met zijn 2en 1 hond af te richten.
Heb daar zelf problemen mee ondervonden toen ik Diego aan het africhten was tot zoek en speurhond. Ging Mike er ook mee oefenen tijdens wandelen. Nou had ik de problemen training er na...
Dus na 1,5 jaar voor Mike ook een hond en uiteraard helpen we elkaar bij een oefening of tips/advies, uitlaten etc. Maar Mike richt Ivan af, ik richt Diego af.
-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Och, dat valt best mee hoor. Steadiness en geduld is ook iets wat ze moeten lerenrenee-uk schreef:Maar die kans is juist met apporteren en buitdrift wel het grootstMoos schreef: Jawel, maar ik denk dat ze dat wel kunnen hebben![]()
Als ik alleen met de beide honden buiten ben, dan neem ik gerust één dummy mee. Netjes om de beurt apporteren en degene die niet aan de beurt is moet gewoon even wachten. Het voordeel is dat de motivatie als ze wèl aan de beurt zijn juist extra hoog is (overigens is dat bij beiden ook geen probleem als je alleen met ze traint).
Bij een apportje uit het water zit er één dus netjes achter mij te wachten en één naast mij die aan de beurt is. En als ik een verloren apport in het bos doe, dan zet ik ze beiden vast met een lange lijn aan een boom, verstop 2 dummies en laat ze dan één voor één zoeken. Werkt prima
- Moos
- Zeer actief
Ja, maar dan vinden ze het allebei dus wel leuk. Ze kunnen hier niet samen met ballen spelen, want Saar weigert zo'n ding aan te rakendagmar88 schreef: Oh nee, juist niet.
Bijvoorbeeld; juist omdat Pluis ballen aan z'n reet roesten kan Charlie ze speels in zin bek stoppen en weer terug pakken wanneer ze daar zin in heeft.
Zou hij ook ballengek zijn dan zou dat spanning opleveren, terwijl ze nu gewoon rond kunnen slingeren.
Met stokken buiten hetzelfde. Omdat hij er niet bijzonder op gericht is kunnen ze er samen mee spelen.
En Vera apporteert dus zeer regelmatig samen met bekende honden, en dat gaat prima. Is daar enige twijfel over dan laten we ze om de beurt apporteren, net wat Zeeuwse Labjes ook zegt. En dat lijkt me dus wel erg leuk, om dat met beiden honden te kunnen doen ipv dat er eentje de tijd van haar leven heeft, en de ander zich staat af te vragen waar we in godsnaam mee bezig zijn

- Moos
- Zeer actief
Ze vindt het leuk om een wedstrijdje te doen wie er het eerste isInge O schreef: oh, ik wou na je vorige post juist vragen of dat dan ook leuker voor ze is - ja dus? wat vindt vera daar leuk aan? hier vinden ze dat alleen maar lastig.
Ze zal ook nooit vervelend doen als de andere hond er als eerste is. Dat is dan zo, en dan trekt ze ook geen apportjes uit andermans bek o.i.d, dan loopt ze bijna met muizentrippeltjes met die andere hond op, heeeeel nauwekeurig, om het moment af te wachten dat zij hem weer kan pakken.
Om de beurt apporteren vindt ze wel stom trouwens hoor

-
Inc
Als deze honden er niet meer zijn (de oudste is 3 dus ze gaan hopelijk nog wel ff mee) dan komt er hier 1 hond of een kat.
Zeker geen grote lobbes als Diesel meer.
Zeker geen grote lobbes als Diesel meer.
- Moos
- Zeer actief
Haha, ik zie het voor me ja!Inge O schreef:wedstrijdje vinden ze hier dan weer niet leuk, als ze ergens voor gaan moeten ze wel een bepaalde graad van zekerheid hebben dat het lukt anders lopen ze er al snel zobij.
Vera vindt wedstrijdjes cool, dan maakt ze de beste en verste bommetjes

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
hier hebben remy en solo ook 1 hobby...achter de bal aangaan....
maar als ik ga ballen hebben ze allebei hun eigen bal, ze zullen ze niet van elkaar afpakken en wachten netjes tot hun bal gegooid wordt
maar als ik ga ballen hebben ze allebei hun eigen bal, ze zullen ze niet van elkaar afpakken en wachten netjes tot hun bal gegooid wordt
groetjes Tamara
-
Kimmie
nee zou nooit meer terug willen naar 1 hond,ik heb er nu 6 en vind dat wel een mooi aantal,ik had 2 jaar geleden er ineens nog maar 5,en dat echt wel heel erg leeg en stil...
bij 1 zou het wel helemaal erg leeg zijn ben ik bang voor
bij 1 zou het wel helemaal erg leeg zijn ben ik bang voor
- Moos
- Zeer actief
Oh maar dat heeft Vera ook hoor, vandaar ook die super-bommetjes. Dan 'bomt' ze met een beetje mazzel over de tegenstander heenInge O schreef: als er hier eentje sneller in het water zit stopt de ander acuut, verloren moeite![]()
.

-
Sita
- Zeer actief
Terug naar 1 hond zie ik niet snel gebeuren. Maar ik ga wel weer terug naar 2 honden. Merk dat ik 3 honden best lastig vind. Met 2 vd 3 honden wordt intensief getraind en de 3e hangt er een beetje bij. Die maak ik ook niet gelukkig met trainen, maar ik vind het wel soms zielig voor hem dat er relatief weinig tijd in hem gestopt wordt.
Maar de voornaamste reden om weer terug te gaan naar 2 honden is, dat je met 2 honden veel flexibeler bent. Op visite of vakantie is gewoon makkelijker en dat zijn dingen die we graag doen.
Maar de voornaamste reden om weer terug te gaan naar 2 honden is, dat je met 2 honden veel flexibeler bent. Op visite of vakantie is gewoon makkelijker en dat zijn dingen die we graag doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- *Esther
- Zeer actief
Nee, kan geen reden bedenken waarom ik maar 1 hond zou hebben.
Er is hier ook maar een hele korte tijd 1 hond in huis geweest en dat was toen ik zwanger was en halverwege de zwangerschap overleed onze oude Boxer.
Het is voor mij echt gewoon veel minder leuk en gezellig om maar een hond in huis te hebben.
Saai is het woord wat bij me opkomt. Ook voor de meeste honden geldt dat, denk ik.
Er is hier ook maar een hele korte tijd 1 hond in huis geweest en dat was toen ik zwanger was en halverwege de zwangerschap overleed onze oude Boxer.
Het is voor mij echt gewoon veel minder leuk en gezellig om maar een hond in huis te hebben.
Saai is het woord wat bij me opkomt. Ook voor de meeste honden geldt dat, denk ik.
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Nee hoor ik denk dat ik er in de toekomst ook maar 1 zal hebben.britty schreef:Zo te lzen ben ik zo ongeveer de enige die terug wil naar 1 hond..
En toevallig hebben jullie honden die onderling veel aan ekaar hebben, ik denk dat dat ook wel een verschil maakt..

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
nee, ze hebben toch veel aan elkaar...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Hier dus niet, vandaar misschien ook mijn gedachte. Maar helemaal zeker ben ik er nog niet van, twee kan voor de honden wel heel leuk zijn, als ze goed met elkaar overweg kunnen. Maar drie of meer zie ik niet meer gebeuren.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nanni is 5 jaar lang enigste hond geweest, daarna kwam Tuana. Dat is 3 jaar geweest en vlak daarna kwam Noah, 1,5 jaar lang. Totaal dus 4,5 jaar lang 2 honden gehad. Nu heb ik alleen Noah en eerlijk gezegd, ik vind het heerlijk!! 2 honden is een stuk lastiger dan 1 hond vind ik. Nu kan ik nog logeerhonden nemen en met 1 hond gaat het toch makkelijker. Of ik zou er een oudje bij moeten nemen die weinig nodig heeft. Maar dat wil ik niet, dus voorlopig blijft Noah lekker enigshond
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Ik moet toegeven dat 1 hond op veel opzichten gemakkelijker was, en goedkoper, veeeel goedkoper
wandelen ging gemakkelijker, mijn man vind 3 honden ook leuk maar weigert met 3 tesamen te wandelen wat soms wel vervelend is maar ik zou nooit meer 1 hond willen, heb er nu 3 en denk dat dit een hele tijd zo zal blijven, 4 zou ik ook wel willen maar denk dat ik dit niet kan, nu gaat het goed met 3 grote honden aan de lijn wandelen en los zeker, met 4 zou dat niet meer te doen zijn en wil niet altijd appart gaan, te veel tijd kwijt dan in wandelen,
Maar vind het voor de honden ook veel leuker dat ze met soortgenoten samen leven, kunnen ze toch veel meer in hun taal praten dan een hond alleen, ze zijn actiever dan toen ik er maar 1 had, dan bv bij mijn vriendin die er maar 1 heeft, die hond ligt er maar triest in zijn mand, het is gewoon anders, meerdere honden samen
Vind een hond alleen eigenlijk wat triest, ik ken verschillende mensen met 1 hond en als die hier komen zijn die zoveel gelukkiger en sommige willen bijna niet naar huis terug
Er zijn altijd wel wat meer nadelen aan 3 honden maar dat pak ik er dan maar bij
Maar vind het voor de honden ook veel leuker dat ze met soortgenoten samen leven, kunnen ze toch veel meer in hun taal praten dan een hond alleen, ze zijn actiever dan toen ik er maar 1 had, dan bv bij mijn vriendin die er maar 1 heeft, die hond ligt er maar triest in zijn mand, het is gewoon anders, meerdere honden samen
Vind een hond alleen eigenlijk wat triest, ik ken verschillende mensen met 1 hond en als die hier komen zijn die zoveel gelukkiger en sommige willen bijna niet naar huis terug
Er zijn altijd wel wat meer nadelen aan 3 honden maar dat pak ik er dan maar bij
- Maartje
- Zeer actief
Ik sluit niet uit dat ik ooit terug ga naar één hond, maar dat is puur voor praktische redenen. Twee honden vind ik ideaal. Drie honden is goed te doen, maar soms wel wat veel.
Mijn honden vinden het geloof ik wel fijn dat er altijd een andere hond in de buurt is. Tess en Imke zijn echt vriendinnetjes die lief zijn voor elkaar. Abby zou het ook wel heerlijk vinden om mij niet te hoeven delen, al zou ze haar stabijschaap dan wel enorm missen.
Mijn honden vinden het geloof ik wel fijn dat er altijd een andere hond in de buurt is. Tess en Imke zijn echt vriendinnetjes die lief zijn voor elkaar. Abby zou het ook wel heerlijk vinden om mij niet te hoeven delen, al zou ze haar stabijschaap dan wel enorm missen.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
nee ik heb twee honden gehad..heb toen anderhalf jaar maar een hond gehad en nu sinds 4 maanden weer twee...maar ik vind twee honden toch echt leuker ...ik ga nu ook geregeld apart met ze uit omdat Pfaffke nog niet zo ver mag en Nina dat gewend is...maar het ene gaat niet ten koste van het andere 

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)