Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond valt kind aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

baika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): american stafforshire terrier, boston terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hond valt kind aan

Ongelezen bericht door baika »

Nanna schreef:
Inge O schreef:volledig hypothetisch hoor maar stel : man ontvoert kind uit bedje, probeert de tuin uit te sneaken, wordt gegrepen door de hond des huizes en op die manier op heterdaad betrapt.

whoehahahaha, en jij denkt dus echt dat ze die hond gaan afspuiten (of ook maar iets wat in de buurt komt)?
Nee. Maar jij krijgt wel een douw als die man besluit aangifte te doen omdat jouw hond hem heeft aangevallen.
Totaal krankjorum, ik geef het toe. Maar zo werkt het wel.
Volgens mij ben je alleen gevrijwaard als je van die officiële bordjes hebt hangen met artikel zus en zo (van die blauwe).

Klopt.
Wij hebben op het werk 2 waakhonden lopen en zijn laatst op de vingers getikt bij een controle over die bordjes, of eerder het gebrek aan bordjes.

Maar goed dit zijn waakhonden die een afgelegen bedrijven terrein bewaken in de avonduren en geen woonhuis.
Afbeelding
Wie wil op mij stemmen voor de Rabobank starter van de maand? Zie mijn website http://www.seeinternetmarketing.nl/2011/
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Paulala schreef:
nana schreef:Snap echt niet de stoere opmerkingen "als mijn hond een kind bijt laat ik hem gelijk inslapen".
oog om oog tand om tand of zo?? Welke sanctie is er dan voor jezelf?
Beetje gemakkelijk je eigen schuldgevoel en onverantwoordelijkheid afkopen met het leven van een ander.

Zeg dan dat je nooit een weer een hond neemt omdat je zo stom bent geweest om je hond niet te verhinderen dat hij een kind bijt.

Trouwens kinderen zijn gewoon kleine mensen weet je :19:

Ik weet niet of je op mijn tekst reageert of op de tekst van een ander persoon.
Maar ik vind mijn opmerking helemaal niet stoer, en is ook totaal niet stoer bedoeld.
Volgens mij heb ik vrij duidelijk uitgelegd waarom ik mijn hond zou laten inslapen als hij een
kind ernstig zou verwonden dmv bijten.
Als daar iets niet duidelijk aan is, hoor ik dat graag.
Maar hoe jij het nu schetst is heel anders dan de reden die er voor mij achter ligt om de
hond dan te laten gaan.

Ik bedoel het zoals ik het zeg een ieder die zegt zijn hond te laten inslapen zodra het een kind bijt. Het woord stoer mag je weglaten als je dat niet past.
We hebben het steeds over verantwoordelijke eigenaren, verantwoordelijk betekent dat je verantwoordelijk bent voor de daden van jou hond. Beetje vreemd om de sanctie dan alleen bij de hond te leggen. Net zoiets als je auto naar de sloop doen doen na zware aanrijding in dit voorbeeld krijg je een rijontzegging. Wat mij betreft krijgt een hondeneigenaar na een ernstig bijtincident (bedoel hier geen gaatjes mee) ook rijontzegging dus houdverbod.

Vaak eist een slachtoffer of buurt ook de dood van zo een hond (ook in dit voorbeeld wil de moeder van dit jongetje dat de hond word ingeslapen. Eisen dat het niet weer kan en mag gebeuren of eisen dat zo een dier doodgemaakt terwijl de eigenaar dit niet wil is in mijn ogen gewoon wraak. De eigenaar van de hond wordt als het ware gedwongen zijn hond af te maken als vergelding en krijgt hiervoor terug de goedkeuring en acceptatie van de buurt.
Ik denk dat mensen vaak dan er maar voor te kiezen om de hond af te maken om de vrede te bewaren. In het geval van bijten vn eigen kinderen hoor je vaak volgens de dierenarts had de hond een kronkel of tumor of was vals en ligt de verantwoordelijkheid weer bij de hond en de sanctie natuurlijk ook.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:k ben het he-le-maal met je eens, lydia .
hier nog een :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sabje84 »

Onzin ik zou die hond gewoon niet meer vertrouwen en daarom word hij ingeslapen.
Niet omdat de buurt dat wil en ik geaccepteerd wil worden want dat zal me aan me reet roesten.

Ik moet met die hond leven en dat zou ik niet meer willen als die zomaar een kind ernstig zou verwonden. dus zonder enige geldige aanleiding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Ik ben als kind twee keer in mijn gezicht gebeten, redelijk serieus met hechtingen , blijvende littekens en de hele mikmak.

Een keer door een boxer en een keer door een Drent.

Beide keren echt niet omdat het nu zulke agressieve honden waren hoor ( ik vrees dat ik een beetje een kutkind was hahaha). Die drent was van mijn ouders en de boxer ana de ouders van een vriendinnetje. Ik was pas 8 maar hoorde later dat haar ouders aan de mijne hadden gevraagd of die wilden dat de boxer zou worden afgemaakt. Ben je bedonderd zei mijn moeder! Zoeits kan gebeuren, wij mochten alleen niet meer spelen bij/met de hond zonder toezicht. Lijkt me logisch.

Kortom; heel jammer dat in dit geval het kind de mogelijkheid had om zelf anderen bij de hond toe te laten. Daar ligt het aan.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

sabje84 schreef:Onzin ik zou die hond gewoon niet meer vertrouwen en daarom word hij ingeslapen.
Niet omdat de buurt dat wil en ik geaccepteerd wil worden want dat zal me aan me reet roesten.

Ik moet met die hond leven en dat zou ik niet meer willen als die zomaar een kind ernstig zou verwonden. dus zonder enige geldige aanleiding
Zonder reden? Ik kan me maar zo voorstellen dat als een klein kind ineens langs een hond rent (op kop hoogte, èn op zijn eigen terrein) er een uitval volgt. Braaf? Neuh maar wel denkbaar. Toch?
Afbeelding
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Is er vervolg nieuws bekend over dit incident ?.

Tja, mijn uit de klauwen gegroeide, heul lang geleden, dwergpoedeltje beet ook een neefje van een jaar of 8 in zijn handen.Maar dat deed ie pas nadat ie verschillende keren geknepen, aan zijn oren getrokken en vanalles bij het uitlaten gebeurd was ( daar kwamen we achteraf achter ).Vond het nog knap dat het beestje zolang gewacht had.

Verder heeft ie nooit naar een ander kind of persoon ook maar enige aanstalte gemaakt om te bijten.

Persoonlijk blijf ik het een moeilijke kwestie vinden, zeker bij dit verhaal.Is het ook zo gebeurt, of is dat kind per ongeluk klem komen te zitten tussen de poort door toedoen van de hond.Aan de andere kant, als er zoveel honden ( dieren ) zijn zal er best een percentage tussen zitten die verkeerd gedrag vertonen, al dan niet aangeboren, of aangeleerd ( of hoe je dat ook moet omschrijven ) .. Net als bij ons mensen ..
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

sabje84 schreef:Onzin ik zou die hond gewoon niet meer vertrouwen en daarom word hij ingeslapen.

deze hond heeft wél met een reden gebeten,en dat is dat hij zijn terrein/mensen beschermd,en of het nu een grote vent was of een kind,hij doet wat ie doet als hond zijnde,dat heet instinct.(of jij dat als mens nu leuk vind of niet...)

alleen had het een yorkie geweest die hetzelfde had gedaan,en de schade zou een kapotte broek zijn,had er verder geen hond naar gekraait.

feit blijft dat grote honden,welk ras ook heel snel veel schade maken,en bij kinderen helaas 9 van de 10x in het gezicht...

deze hond had bij mij ook niet ingeslapen geworden als ik kinderen zou hebben,maar wel herplaatst...
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Verschrikkelijk, dit soort dingen. Je zal de ouders van Noah zijn, of de eigenaar van de hond.. :ugh:

Ik zou, als het mijn hond was, heel erg op zoek gaan naar een adres waar geen kinderen rondlopen, en waar het beestje weinig kwaad zou kunnen. Ik zou niet meer durven leven met zo'n beestje in mijn huis.

In laten slapen zou ik heel moeilijk vinden, hoor... Ik bedoel, het blijft toch je beessie...
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Kimmie

hebben jullie dan zo weinig vertrouwen in je hond??

1 van mijn honden ( welke weet ik niet) heeft ook eens ( per ongeluk) een kindje gebeten,maar ben werkelijk geen millimeter vertrouwen kwijt geraakt in mijn honden...ze deden wat heel honds was en helaas betrof het hierbij 2 kinderen...zijn trouwens niet zwaar gewond geraakt hoor,maar ik weet wel dat mijn honden echt wel heel lief zijn,maar op moment dat er zomaar vreemden op het terrein lopen ze ingrijpen...en dat maakt de hond voor mij zelf niet onbetrouwbaar.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik denk dat het ook veelal neerkomt op onkunde en onwetendheid.
Mensen zien vaak hun honden niet meer als hond maar als een soort mensje op vier poten en verwachten ook bijbehorend gedrag.
En als dat afwijkt van wat ze graag willen zien en in alle onredelijkheid verwachten weten ze niet meer wat ze er mee aanmoeten en dan moet de hond maar dood of weg.

Ik heb het natuurlijk niet over de sporadische hond met kronkel die werkelijk vanuit het niets om zich heen bijt, maar over honden die zich gewoon normaal honds gedragen.
Het zou meer zoden aan de dijk zetten als mensen zich wat meer verdiepen in hondengedrag en hun verwachtingen bijstellen.
Op een realistische manier kijken naar het karakter van de hond die je aanschaft zou ook al schelen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kimmie

precies,wat er bij mij gebeurde was geheel onverwachts en ik begreep mijn honden ook volkomen dat voor hun er een situatie was dat er "indringers"waren,en ja,dan zijn dat 2 meisjes hadden ook 2 volwassen mannen kunnen zijn,maar vertrouwen in mijn honden kwijt geraakt...nee nooit...
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas heeft ook een tijd geleden een meisje gehapt, ze had een flinke schram op haar gezicht.
Maar hij had het duidelijk aangegeven en het was zijn fout dus ook niet.Ik vertrouw hem nog steeds 100 % ....maar niet met kinderen, daar is niets in veranderd.
Oudste zoon is ooit gebeten door een losgebroken Mechel, been en broek kapot. Hij was bij een vriendje aan het spelen waar de hond in een ren zat en zich opfokte toen de kinderen aan het voetballen waren. Ik heb alleen onze zoon gewaarschuwd, de wond ( was niet diep) schoongemaakt en de broek weggegooid.
Een grote hond van bv het kaliber Argentijn zou ik zelf niet willen als ik kinderen had, ze brengen nu eenmaal vriendjes mee en een ongeluk als dit is zo gebeurd.
Daarom zou ik deze hond herplaatsen als hij van mezelf was geweest, ik kan me zo voorstellen dat er nog weinig vriendjes mogen komen spelen na zo'n incident en dat wil je toch niet?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

nana schreef: Ik bedoel het zoals ik het zeg een ieder die zegt zijn hond te laten inslapen zodra het een kind bijt. Het woord stoer mag je weglaten als je dat niet past.
We hebben het steeds over verantwoordelijke eigenaren, verantwoordelijk betekent dat je verantwoordelijk bent voor de daden van jou hond. Beetje vreemd om de sanctie dan alleen bij de hond te leggen. Net zoiets als je auto naar de sloop doen doen na zware aanrijding in dit voorbeeld krijg je een rijontzegging. Wat mij betreft krijgt een hondeneigenaar na een ernstig bijtincident (bedoel hier geen gaatjes mee) ook rijontzegging dus houdverbod.

Vaak eist een slachtoffer of buurt ook de dood van zo een hond (ook in dit voorbeeld wil de moeder van dit jongetje dat de hond word ingeslapen. Eisen dat het niet weer kan en mag gebeuren of eisen dat zo een dier doodgemaakt terwijl de eigenaar dit niet wil is in mijn ogen gewoon wraak. De eigenaar van de hond wordt als het ware gedwongen zijn hond af te maken als vergelding en krijgt hiervoor terug de goedkeuring en acceptatie van de buurt.
Ik denk dat mensen vaak dan er maar voor te kiezen om de hond af te maken om de vrede te bewaren. In het geval van bijten vn eigen kinderen hoor je vaak volgens de dierenarts had de hond een kronkel of tumor of was vals en ligt de verantwoordelijkheid weer bij de hond en de sanctie natuurlijk ook.

Ik vind dat je iets te hard oordeelt.
Als het je gebeurt kan het best eens zijn dat je er heel anders over denkt.
Maar misschien ook niet, dat weet ik niet.

Ik vertrouw mezelf en mijn honden, ik weet dat het bij mij niet zomaar kan gebeuren.
Als het dus toch gebeurt, is er gewoon iets goed mis.
Dan mankeert mijn hond iets waardoor hij heeft gebeten, en dus maakt hem dat onbetrouwbaar in mijn ogen.
Ik ben van mening dat een hond hoort weg te lopen uit een situatie die hem niet bevalt waar mensen of kinderen bij betrokken zijn.
Mijn honden hebben dat ook geleerd, als een kind iets doet waar zij geen zin in hebben, lopen ze weg.
Op hun beurt heb ik kinderen weer geleerd, dat zij de hond nooit achterna mogen lopen.
Stel dat dit toch gebeurt, dan ben ik er altijd bij om het te corrigeren.

Er zou voor mijn honden dan ook totaal nooit een reden moeten zijn om een kind ernstig te verwonden.
Als dat toch gebeurt, klopt er gewoon iets niet.
En dan vind ik het niet meer dan gepast om de hond rustig te laten inslapen.
Dat is geen straf voor de hond, eerder een straf voor mezelf.
Ik zou er absoluut kapot van zijn, laat dat duidelijk zijn, dus ik heb mezelf er het allermeest mee, niet de hond.

De vergelijking met een auto gaat mank, een auto leeft niet, en handelt nooit zelf.
Een hond wel. Dus ik vind dat dit absoluut niet vergelijkbaar is, op geen enkele manier zelfs.

Dat er in veel gevallen een hond té makkelijk en té snel wordt ingeslapen na een incident is wel een feit.
Er zijn gevallen waarin de eigenaren duidelijk gefaald hebben bij de omgang en opvoeding van de hond.
En dan vind ik herplaatsen meer op z'n plaats.
Maar wie ben ik, en wie ben jij om daar uiteindelijk over te oordelen?
Ik zou het erger vinden als zo'n hond de rest van zijn leven maar continu wordt opgesloten omdat mensen niet meer weten hoe ze ermee om moeten gaan, en omdat ze het dier niet meer vertrouwen, en omdat anderen dan van ze eisen.
Nee, dan liever gewoon de spuit erin hoor, veel beter voor de hond.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Kimmie schreef:

deze hond heeft wél met een reden gebeten,en dat is dat hij zijn terrein/mensen beschermd,en of het nu een grote vent was of een kind,hij doet wat ie doet als hond zijnde,dat heet instinct.(of jij dat als mens nu leuk vind of niet...)

alleen had het een yorkie geweest die hetzelfde had gedaan,en de schade zou een kapotte broek zijn,had er verder geen * hond naar gekraait.

feit blijft dat grote honden,welk ras ook heel snel veel schade maken,en bij kinderen helaas 9 van de 10x in het gezicht...

deze hond had bij mij ook niet ingeslapen geworden als ik kinderen zou hebben,maar wel herplaatst...

In het bericht waar het hier over gaat vind ik het ook de fout van de eigenaren.
Die waren er tenslotte niet bij toen de poort open ging.
Maar dan nog, voor mij is het niet normaal dat mijn honden iemand bijten die binnenkomt in de poort, zéker niet als daar iemand bij is (in dit geval kind des huizes) die de andere persoon (kind in dit geval) binnen laat.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef: Maar dan nog, voor mij is het niet normaal dat mijn honden iemand bijten die binnenkomt in de poort, zéker niet als daar iemand bij is (in dit geval kind des huizes) die de andere persoon (kind in dit geval) binnen laat.
Het is voor een heel aantal rassen denk ik wèl normaal om te bijten. Ik vind dat je daar van tevoren over na moet denken en niet zo'n ras moet nemen als je in de kinderen zit/veel aanloop hebt of niet de mogelijkheid en de ruimte hebt om zo'n hond in een ruime kennel te huisvesten.
Ja dat is waar, daarom zou herplaatsen in dit verhaal de allerbeste optie zijn.
Die hond zit gewoon niet op z'n plek.

Ik hoef geen honden die van nature op zo'n manier waken en die 'indringers' grijpen.

Maar goed, misschien hebben die mensen zich heel erg vergist en niet beseft dat deze hond zulk gedrag zou gaan vertonen.
En misschien nemen ze nu wel bepaalde maatregelen waardoor herhaling niet mogelijk is.
Dát weet ik natuurlijk niet.

En dan heb ik een collega die daar van tevoren wel over heeft nagedacht.
Die wil kinderen, is getrouwd, en heeft tóch een Argentijn aangeschaft.
Maakt hem niet uit, hond gaat gewoon de deur uit zodra kindje eraan komt...
Want hij vindt de hond dan te gevaarlijk, had hij van tevoren al besloten.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 07 jul 2011 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nanna schreef:
Paulala schreef: Maar dan nog, voor mij is het niet normaal dat mijn honden iemand bijten die binnenkomt in de poort, zéker niet als daar iemand bij is (in dit geval kind des huizes) die de andere persoon (kind in dit geval) binnen laat.
Het is voor een heel aantal rassen denk ik wèl normaal om te bijten. Ik vind dat je daar van tevoren over na moet denken en niet zo'n ras moet nemen als je in de kinderen zit/veel aanloop hebt of niet de mogelijkheid en de ruimte hebt om zo'n hond in een ruime kennel te huisvesten.
Precies, je kan ook niet de verantwoording bij een kind leggen, tenminste niet bij bepaalde rassen.
Ik heb hier wel eens een paar buurtkinderen, maar die komen bij de voordeur vragen of Baco nog thuis is :wink: , en dan mogen ze hem even aaien, maar achterom is hermetisch gesloten.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

billy schreef:
Nanna schreef:
Precies, je kan ook niet de verantwoording bij een kind leggen, tenminste niet bij bepaalde rassen.
Ik heb hier wel eens een paar buurtkinderen, maar die komen bij de voordeur vragen of Baco nog thuis is :wink: , en dan mogen ze hem even aaien, maar achterom is hermetisch gesloten.

De verantwoording kan je sowieso nooit bij een kind leggen.
Dat was ook niet wat ik bedoelde.
Wat ik bedoelde was, dat het voor mij (omdat ik dat niet gewend ben) het niet normaal is als zoiets gebeurt terwijl een persoon wordt binnengelaten door een persoon des huizes.
In dit geval ging het dan toevallig om twee kinderen, maar het had volgens mij niet zo goed bij een volwassene kunnen gebeuren als ik het goed begrijp.
Kimmie

wat heeft een kind nou te vertellen over een hond??sterker nog over een hond die kind én huis bewaakt..

en nee de hond maakt het geen klap uit of er een kind binnen komt of een volwassene,mijn honden gaan echt niet eerst bedenken wát er binnen komt en of dat een kind is ja of nee,die handelen,met wel het probleem dat hier accuut een ganging up ontstaat..

toen wij hier net naar dld verhuist waren heb ik echt op een dag een soort engeltje bij me gehad...

onze achtertuin loopt uit op de stallen en wei,naar voor is alles afgesloten,maar toen der tijd hadden we hier de achtertuin zelf nog niet afgesloten,ja een stuk gaas neer gezet,maar goed,stelde niet veel voor..

mensen kunnen ip NIET achterlangs bij ons komen,tenzij je door 4 hect land van de buren wandeld en een sloot overspringt...

het is dat de buren van ons toen een kat hadden die stee vast in onze achtertuin zat en ik geen buren ruzie wilde voor een gelynchte kat dat ik die dag door de achterdeur keek voordat ik de paarden ging voeren en de honden los liet...

wat ik toen zag was echt onmogelijk...er liepen 2 kinderen bij de paarden... :80: :eek:

ik ben erheen gegaan en gevraagd wat ze er deden,"paardjes kijken"ja ja,noem het maar ouders die nieuwschierig waren en kids op pad gestuurd hebben om te komen polsen,kids hadden dus wel 4hect land door gewandeld en over slootje gesprongen..

heb hun verteld dit NOOIT meer te doen..

weet je,ik heb er echt wakker van gelegen wat er toen gebeurd had kunnen zijn...rennende en gillende kinderen,met in die tijd 2 argentijnen 2 kruisingen argentijn/rottweiler en 2 rottweilers erachteraan...

en toch handelen mijn honden op dat moment honds...er is een indringer op hun terrein die mot eraf,of dat nu kinderen zijn of dat er een volwassen vent had gestaan...en ja,rennen maakt dan het geheel nog eens 10x zo leuk...

inmiddels hebben we een sluis gemaakt zodat dit nooit zou kunnen gebeuren,maar jee zeg...wil niet weten wat er toen had kunnen gebeuren..

en paulala ,waken jou honden niet dan? een vriendin van mij had ook 2 staffords ( lijken 2 druppels water op die van jou) maar die reu was echt niet mild hoor...
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Inge O schreef: tsss, zijn er eigenlijk nog mensen die honden zien zoals ze zijn :19: ?
Dat laatste begin ik me tegenwoordig ook steeds vaker af te vragen. :ugh:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Kimmie

ik verbaas me er ook over hoor,dat er mensen zijn die zo reageren en als ik dan in het onderschrift naar de foto's van hun honden kijk denk ik echt...welk stukje heb je gemist,hoe kan je nou denken als je zulke honden in huis neemt dat deze altijd maar weg zullen lopen als zij onraad voelen.

hoe kan je nou hopen dat honden je in een ellendige situatie zullen helpen maar dat deze zelfde honden het moeten "weten"dat bij sommige mensjes ze niet in mogen grijpen..

overigens is mijn neefje van 12 een kop groter als dat ik ben,hoe wil je nu dat een hond het verschil ziet tussen een 12 jarige en een volwassen vent..

ik snap het niet hoor...als je nu gewoon beseft dat elke hond en dan sommige rassen nog wat meer,op instinct zullen handelen,dan kom je verder als te denken dat jou hond het nooooit zal doen...
Joy C
Zeer actief

Nanna schreef:Ik durf voor mijn honden ook mijn handen in het vuur te steken hoor, die bijten geen bezoek. :19: Wil niet zeggen dat álle andere honden dat ook niet doen ;-)
Maar jij selecteert hier toch ook bewust op? Jij wilt dat geneuzel niet dus daar let je op met de raskeuze.
Iemand die dit geneuzel niet wil, moet dan ook niet aan bepaalde rassen beginnen, waarbij vantevoren al vaststaat dat de kans op bijten groter is. :wink:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inge O schreef:
Paulala schreef: Maar dan nog, voor mij is het niet normaal dat mijn honden iemand bijten die binnenkomt in de poort, zéker niet als daar iemand bij is
hoe kan je nu met goed fatsoen zoiets over honden beweren :19: :19: :19: ?

tsss, zijn er eigenlijk nog mensen die honden zien zoals ze zijn :19: ?
Ik zit ook met verbazing te lezen hoor.
Hier bewaken ze ook alle 3 de tuin. Als iemand voor het hek gaat staan laten ze heel goed weten dat ze er zijn.
Vriendjes e.d. kunnen hier gewoon binnenlopen, de honden herkennen de stemmen wel en pleegzoon is er ook altijd bij en dan is het goed voor de honden.
maar stel dat er een vreemde kerel zomaar het hek open zou zwaaien en binnen zou stappen.... neuh ik geloof niet dat Cash dat grappig gaat vinden. Hera zal niks doen. En Woopy zal vanonder de tafel gaan staan grommen en misschien een snelle hap uitdelen.

Ik vind het normaal hondengedrag hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ja maar bezoek is toch even anders als een wild vreemde die ongevraagd je huis binnenkomt?

Hier kan ook iedereen naar binnen hoor, maar wel als ik ze binnen laat.
Ze zullen het hier niet in hun hoofd halen een monteur te bijten ofzo.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Joy C
Zeer actief

Cash schreef:Ja maar bezoek is toch even anders als een wild vreemde die ongevraagd je huis binnenkomt?

Hier kan ook iedereen naar binnen hoor, maar wel als ik ze binnen laat.
Ze zullen het hier niet in hun hoofd halen een monteur te bijten ofzo.
Neuh, dat zie ik hier ook zo 1 2 3 niet gebeuren.
Maar als je vanuit het huis het erf weer wil oplopen, loop ik wel even mee om te kijken hoe de honden dan op die meneer reageren. Want bij ons is de ene 'vreemde' de andere niet. Zie ik de honden ontspannen, mag die gerust daarna zelf nog wat uit de auto gaan halen, maar anders loop ik toch nog maar even mee. :mrgreen: Want anders kan het zijn dat het feest weer van voren af aan begint.
Meestal blijft het bij een hoop gebler, maar Snuf mag heel af en toe stiekum toch zijn tandjes ergens inzetten.
Groetjes Joyce
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Paulala schreef:
nana schreef: Ik bedoel het zoals ik het zeg een ieder die zegt zijn hond te laten inslapen zodra het een kind bijt. Het woord stoer mag je weglaten als je dat niet past.

Ik denk dat mensen vaak dan er maar voor te kiezen om de hond af te maken om de vrede
te bewaren. In het geval van bijten vn eigen kinderen hoor je vaak volgens de dierenarts had de hond een kronkel of tumor of was vals en ligt de verantwoordelijkheid weer bij de
hond en de sanctie natuurlijk ook.

Ik vind dat je iets te hard oordeelt.
Als het je gebeurt kan het best eens zijn dat je er heel anders over denkt.
Maar misschien ook niet, dat weet ik niet.

Ik vertrouw mezelf en mijn honden, ik weet dat het bij mij niet zomaar kan gebeuren.

Als het dus toch gebeurt, is er gewoon iets goed mis.
Dan mankeert mijn hond iets waardoor hij heeft gebeten, en dus maakt hem dat onbetrouwbaar in mijn ogen.
Ik ben van mening dat een hond hoort weg te lopen uit een situatie die hem niet bevalt waar mensen of kinderen bij betrokken zijn.
Mijn honden hebben dat ook geleerd, als een kind iets doet waar zij geen zin in hebben, lopen ze weg.
Op hun beurt heb ik kinderen weer geleerd, dat zij de hond nooit achterna mogen lopen.
Stel dat dit toch gebeurt, dan ben ik er altijd bij om het te corrigeren.

Er zou voor mijn honden dan ook totaal nooit een reden moeten zijn om een kind ernstig te verwonden.
Als dat toch gebeurt, klopt er gewoon iets niet.
En dan vind ik het niet meer dan gepast om de hond rustig te laten inslapen.
Dat is geen straf voor de hond, eerder een straf voor mezelf.
Ik zou er absoluut kapot van zijn, laat dat duidelijk zijn, dus ik heb mezelf er het allermeest mee, niet de hond.

De vergelijking met een auto gaat mank, een auto leeft niet, en handelt nooit zelf.
Een hond wel. Dus ik vind dat dit absoluut niet vergelijkbaar is, op geen enkele manier zelfs.
Dat er in veel gevallen een hond té makkelijk en té snel wordt ingeslapen na een incident is wel een feit.
Er zijn gevallen waarin de eigenaren duidelijk gefaald hebben bij de omgang en opvoeding van de hond.
En dan vind ik herplaatsen meer op z'n plaats.
Maar wie ben ik, en wie ben jij om daar uiteindelijk over te oordelen?
Ik zou het erger vinden als zo'n hond de rest van zijn leven maar continu wordt opgesloten omdat mensen niet meer weten hoe ze ermee om moeten gaan, en omdat ze het dier niet meer vertrouwen, en omdat anderen dan van ze eisen.
Nee, dan liever gewoon de spuit erin hoor, veel beter voor de hond.

Ik vertrouw mezelf en mijn honden dusdanig dat ik me realiseer dat ik ook een fout kan maken en er vast situaties zijn waarin er gebeten zou kunnen worden. Misschien wel hele uitzonderlijke situaties maar toch. Daar neem ik de maatregelen op.

Ik vind het onrealistisch om erop te vertrouwen dat een hond altijd wel weg zal lopen uit een situatie alleen al om het feit dat wegkomen al mogelijk moet zijn. Je kunt de kinderen wel geleerd hebben om niet achter de honden aan te gaan maar kinderen zijn kinderen en net zoals honden niet 100% betrouwbaar. En dat vind ik hard oordelen denk dat je te hoge verwachtingen hebt.

Vergelijking auto hond gaat wel op je geeft zelf ook aan je hond te "sturen " in bepaalde situaties. Denk je echt dat jou honden snappen dat er een doodstraf rust op het (in jou ogen) zo maar bijten. Je hebt zelf een ras wat potentieel hond agressief kan zijn dat weet je toch ook? Bepaalde rassen zijn waakzaam daar tref je ook maatregelen voor.

Geloof echt dat een hond liever een eigenaar heeft die voorkomt dat hij de fout in gaat (bv in de kennel als er visite) is dan een eigenaar die deze hond maar verlost door de spuit.
Er zijn wl meer situaties waarin ik mijn honden niet vertrouw ik laat nooit kaas zonder
supervisie op het aanrecht liggen :F:

Dus ja ik vind het zwak en gemakkelijk om je hond hiervoor af te spuiten.
Je bent gewoon niet in staat ervoor te zorgen dat dit niet gebeurd dan heb je of het verkeerde ras of zelf niet genoeg kennis en kunde in huis voor deze hond. Als je dan al zo dom bent geweest dan ben je in ieder geval veplicht om te proberen de hond te herplaatsen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Joy C
Zeer actief

Inge O schreef: is hier net zo : is hier binnen een monteur aan het werk en ik ben er bij dan is er geen centje pijn maar ik moet niet de honden alleen buiten laten lopen en vervolgens een vreemde in zijn uppie telkens in en uit laten lopen naar zijn wagen - of ik er nú eentje heb die dan wel een hapje monteur zou nemen weet ik niet maar ik ga het ook niet uitproberen want in het verleden had ik die wel.
Ja precies. Het is nu ook weer niet zo dat ik verwacht dat er echt een hap genomen wordt uit iemand, maar even velletje ertussen is anders gebeurd voor je het weet. Plus, Snuf heeft een takkehekel aan postbodes.
Groetjes Joyce
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Kimmie schreef: en paulala ,waken jou honden niet dan? een vriendin van mij had ook 2 staffords ( lijken 2 druppels water op die van jou) maar die reu was echt niet mild hoor...
Nou nee, niet zo erg.
Ze blaffen wel even als er iemand bij de poort staat, en rennen dan de tuin in.
Maar zodra ze mensen zien/ruiken bij de poort, staan ze blij te kwispelen want dat betekent visite!!!
En dat vinden ze geweldig.

Maar onze honden zijn dan ook opgegroeid met het feit dat het heel normaal was dat er verschillende mensen binnen liepen naast onszelf.
Want we hadden vrienden met een sleutel, en van jongs af aan was dat dus heel gewoon.
Meerdere verschillende mensen kwamen om verschillende tijden binnen lopen.
Blaffen deden ze dan wel ja, maar direct een blije kwispel zodra er iemand de deur door kwam.

Ze zijn wel heel waaks op het huis, maar ook alleen maar bij de voordeur, en dat komt omdat wij die zelden gebruiken.
Maar zodra ik zelf meeloop naar de voordeur is het ook meteen allemaal prima, want wederom is het dan visitetijd in hun ogen.
Dus gezellig.
Mojuan
Zeer actief

Inge O schreef:
Paulala schreef: Maar dan nog, voor mij is het niet normaal dat mijn honden iemand bijten die binnenkomt in de poort, zéker niet als daar iemand bij is

Sorry hoor, ik zie ze absoluut wel als honden en zo worden ze ook behandeld.
Maar ze hebben al van pup af aan geleerd dat het bij ons de normaalste zaak van de wereld is dat er van alles in en uit komt lopen.
Als ik of mijn vriend erbij zijn, zal er absoluut niemand worden gebeten.
Ze staan altijd blij te kwispelen bij onaangekondigd bezoek :19:
Is nou eenmaal zo, en ik ken nog veel meer honden die zo zijn hoor, gelukkig maar, anders waren er nog veel meer van dit soort bijtincidenten dan er al zijn.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Inge O schreef:
Ik durf voor mijn honden ook mijn handen in het vuur te steken hoor, die bijten geen bezoek. :19: Wil niet zeggen dat álle andere honden dat ook niet doen ;-)
Daarom zeg ik ook duidelijk MIJN honden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”