Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel-rage?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Poedel-rage?

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:Wat is dat toch met al die mannen die "daar niet mee willen lopen"? Hebben die zo'n laag zelfbeeld dat ze hun image direct moeten ontlenen aan wat er voor stoers aan de riem loopt?
Ik weet wel dat ik zo'n sneue trieste vent niet zou hoeven. :neenee:
Tsja, mijn vent wilde eigenlijk ook niet met een Puli lopen..
Ik denk bang voor opmerkingen ofzo?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

We krijgen hier niet eens echt opmerkingen :mrgreen:
Ja, af en toe een voorbijganger die zegt, borstel die hond eens, dit kan zo echt niet :pffff:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Nanna schreef:Wat is dat toch met al die mannen die "daar niet mee willen lopen"? Hebben die zo'n laag zelfbeeld dat ze hun image direct moeten ontlenen aan wat er voor stoers aan de riem loopt?
Misschien komt het zo over bij mij, maar het is niet zo dat mijn vriend geen poedel wilt, maar hij vindt inderdaad de wat "stoerdere" rassen mooier, terwijl hij de rassen met een snor :mrgreen: (dus snauzer, fox terrier, airedale, ruwhaar teckel, leakense herder) ook mooie honden vindt. Ik denk ook dat omdat mijn vriend nog nooit een poedel in het echt heeft gezien hij er ook geen beeld van kan krijgen. En geef nou toe, de meeste poedels die in beeld komen zijn alleen maar geknipte, tuttige bolletjes honden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Machie schreef:
Tsja, mijn vent wilde eigenlijk ook niet met een Puli lopen..
Ik denk bang voor opmerkingen ofzo?
Als je al niet weerbaar genoeg bent om al dan niet geestig een opmerking te pareren dan ben je idd maar een zwakkeling. En alsof je géén opmerkingen krijgt als je met een pitbull loopt. Ik denk overigens dat dié opmerkingen een stuk negatiever uitpakken, maar ja, dan loop je wèl een pikverlenger van belang dus dan zullen de heren dan beter kunnen verstouwen.
Wát een zieligheid.
Met een fifi lopen daar krimp je pikkkie accuut van hoor en je balletjes schieten je lies in.
En iedereen kan dat op je voorhoofd lezen. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:
Misschien komt het zo over bij mij, maar het is niet zo dat mijn vriend geen poedel wilt, maar hij vindt inderdaad de wat "stoerdere" rassen mooier, terwijl hij de rassen met een snor :mrgreen: (dus snauzer, fox terrier, airedale, ruwhaar teckel, leakense herder) ook mooie honden vindt. Ik denk ook dat omdat mijn vriend nog nooit een poedel in het echt heeft gezien hij er ook geen beeld van kan krijgen. En geef nou toe, de meeste poedels die in beeld komen zijn alleen maar geknipte, tuttige bolletjes honden.
Een poedel kun je in ieder gewenst model laten knippen.
zelfs met snor en baard.
Heb er hier 1 lopen in Kerry blue model.
Machie
Zeer actief

Nanna schreef:
Machie schreef:We krijgen hier niet eens echt opmerkingen :mrgreen:
Ja, af en toe een voorbijganger die zegt, borstel die hond eens, dit kan zo echt niet :pffff:
Ik hoor nooit wat, alleen maar leuke opmerkingen :lol1: Maar ja, dat zal mijn dominant-agressieve uitstraling wel zijn :zweep: Ik heb alvast geen pitbull nodig :mrgreen:
Dumas is hier in nog geen 2 maanden ook uitgegroeit tot de bekendste hond in het dorp. Een hond met dreads, dat heeft men nooit niet gezien! En dan ook nog rennen en doen alsof het de beste clown is!
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

bouvierpoedel schreef:
Judith-Diesel schreef:
zelfs met snor en baard.
Heb er hier 1 lopen in Kerry blue model.
Kan je niet een foto sturen naar mij :mrgreen:
Kan ik gelijk laten zien dat het onzettend leuke snorren honden zijn :engel:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Misschien komt het zo over bij mij, maar het is niet zo dat mijn vriend geen poedel wilt, maar hij vindt inderdaad de wat "stoerdere" rassen mooier, terwijl hij de rassen met een snor :mrgreen: (dus snauzer, fox terrier, airedale, ruwhaar teckel, leakense herder) ook mooie honden vindt. Ik denk ook dat omdat mijn vriend nog nooit een poedel in het echt heeft gezien hij er ook geen beeld van kan krijgen. En geef nou toe, de meeste poedels die in beeld komen zijn alleen maar geknipte, tuttige bolletjes honden.[/quote]
zelfs met snor en baard.
Heb er hier 1 lopen in Kerry blue model.[/quote]

Kan je niet een foto sturen naar mij :mrgreen:
Kan ik gelijk laten zien dat het onzettend leuke snorren honden zijn :engel:[/quote]
===============================================================

PB mij je e=mail maar even.
dan kun jij die foto hier plaatsen.
want dat kan ik niet.
Ga effe zoeken voor je.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Judith-Diesel schreef: Kan je niet een foto sturen naar mij :mrgreen:
Kan ik gelijk laten zien dat het onzettend leuke snorren honden zijn :engel:
Afbeelding
Oh in het foto topic heeft Panne fotos van mijn poedel geplaats van haar bezeok hier. :ok:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

We hebben zo'n 15 jaar een oppas dwergpoedeltje gehad, een zwarte. Een heel pittig,
heel wijs diertje. Tot op hoge leeftijd zeer speels en actief, tot het in het laatste jaar
echt bergaf ging en zij uiteindelijk ingeslapen moest worden.
Voordelen (van dat specifieke hondje in het bijzonder): luisterde zeer goed, begreep
dingen zeer snel, was af en toe net een mens in haar reacties (als je zat te geinen met
haar ofzo), was zelfs gevoelig voor complimentjes (!) en natuurlijk het niet verharen.
Nadelen: snel blaffen, bijvoorbeeld zodra er iemand in de buurt van de deur was al blaffen,
laat staan als de bel ging. Ook constant hysterisch blaffen tijdens het spelen, zoals
apporteren: blaffen om je de bal te laten gooien, blaffen tijdens het rennen naar de bal,
eindelijk still als ze de apport terugbracht en meteen na het afgeven van het apportje
weer hysterisch blaffen om de volgende worp.
Dat hondje had altijd gewoon een leuke puppylook, qua model. Maar 1 x was ze op de
een of andere manier verkeerd getrimd en was het echt zo'n nuffig showhondje en het
leek ook echt net of dat hondje zichzelf ook zeer ongemakkelijk voelde met die gekke
coupe. :LOL:
Het verschil met de kruising poedel, zoals de Goldendoodle die Bailey is, is zeer duidelijk
in het blaffen; Bailey's blafjes zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Alleen als ze met
sommige honden speelt doet ze me aan dat oppashondje denken omdat ze bij zo'n
enkele hond tijdens het spel ook veel blaft. Maar tijdens het spel met de meeste honden
is ze stil op het hijgen na en tijdens het apporteren ook. Als de bel gaat blaft ze soms
1 enkele keer en als ze alleen thuis is, piept ze misschien 5 minuten maar is dan ook stil
Dat is dus het grootste verschil met de raszuivere poedel in onze ervaring.
Afbeelding
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Mijn man heeft er geen probleem mee om met Bunker aan de wandel te gaan !! Trouwens die zou doodsbenauwd zijn met een joekel aan zijn arm !! :Q:
Ik moet hem alleen nog leren om aandacht te maken met de hond !! hoge stem en "goed zo !!! " DAT gaat em nou net wat te ver !! :mrgreen:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Judith-Diesel schreef:En geef nou toe, de meeste poedels die in beeld komen zijn alleen maar geknipte, tuttige bolletjes honden.
Zo zijn ze juist leuk!!!
Mijn vriend vind dat het hoort, die bollen.
Anders is de clou eraf, zegt hij.
We gaan nog wel even bijtijds met je vriend en jou praten :pffff:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Wij kregen in 1970 al een grote poedel. Een 6-jarige dame die naar de trimsalom werd gebracht waar mijn zus werkte. Ze moest gewassen en geknipt worden, maar ze zou niet meer opgehaald worden. De trimsalon mocht dus meteen een adres voor haar zoeken. Mijn zus heeft haar toen mee naar huis genomen. Helaas was het niet zo'n goede combinatie met de Engelse cockerteef van 2 jaar die we toen net een jaartje hadden. We hebben ons er mee gered.
het was een slimme hond, die nog heel veel trucjes en kunstjes leerde. Doggy dance avant la lettre.

Het voordeel van een poedel is dat ze niet haren, je kunt ze in (bijna) elk gewenst formaat kopen en ook nog in diverse kleuren. Hun lichaamsbouw is "normaal", dus geen extreme uiterlijke kenmerken. Ook zijn ze intelligent. Dus de ideale hond :pffff: Waarom je ze niet meer ziet? Geen idee. Vroeger zag ik ze veel meer. Maar zo te lezen komt er een kentering en loopt er over 5 jaar op iedere straathoek wel iemand met een poedel. :E:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Die van mij loopt wel met een Cavalier aan touw, dus dat is de reden niet. Hij vind ze gewoon lelijk :(:
We hebben thuis trouwens twee keer een dwergpoedel gehad en mijn eerste eigen hond was een dwergpoedelmix. Ik heb al mijn hele leven een grote gewild, een zwarte. :I:
Misschien als ik hem van iemand voor mijn verjaardag krijg? Dan kan ie niet zoveel zeggen toch? Hmmm, goed idee al zeg ik het zelf.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Lars vindt ze ook lelijk. Maar qua karakter te leuk om te af te keuren op uiterlijk.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Shima schreef:
Die van mij loopt wel met een Cavalier aan touw, dus dat is de reden niet. Hij vind ze gewoon lelijk :(:
We hebben thuis trouwens twee keer een dwergpoedel gehad en mijn eerste eigen hond was een dwergpoedelmix. Ik heb al mijn hele leven een grote gewild, een zwarte. :I:
Misschien als ik hem van iemand voor mijn verjaardag krijg? Dan kan ie niet zoveel zeggen toch? Hmmm, goed idee al zeg ik het zelf.
Je kunt hem jezelf toch voor je verjaardag geven? En wat je gekregen hebt, moet je dankbaar voor zijn zeg je tegen je man, mag je niet weigeren.:engel:
Machie
Zeer actief

Elly* schreef:Je kunt hem jezelf toch voor je verjaardag geven? En wat je gekregen hebt, moet je dankbaar voor zijn zeg je tegen je man, mag je niet weigeren.:engel:
Ik zou 'm je man als kado gevem :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wilde eerst wel een poedel zelf. Nu begin ik er langzaam maar zeker op af te knappen omdat ik het idee heb dat werkelijk iedereen ineens een poedel moet hebben. Soort nieuwe labrador :schrik:
Ik weet niet hoe de pups verkopen maar ik zou denken als warme broodjes. Dan gaat dat in elk geval niet goed zijn voor het ras en daarom ben ik zelf ook wel meteen een beetje genezen helaas....
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:Ik wilde eerst wel een poedel zelf. Nu begin ik er langzaam maar zeker op af te knappen omdat ik het idee heb dat werkelijk iedereen ineens een poedel moet hebben. Soort nieuwe labrador :schrik:
Ik weet niet hoe de pups verkopen maar ik zou denken als warme broodjes. Dan gaat dat in elk geval niet goed zijn voor het ras en daarom ben ik zelf ook wel meteen een beetje genezen helaas....
Die warme broodjes valt reuze mee hoor.
Weet van verschillende fokkers dat ze soms met de pups blijven zitten.
Labrador aantallen zullen het nooit worden in dat je op iedere hoek een poedel tegen komt. :neenee:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Mijn man zou ook met een chihuahua lopen hoor :engel: (alhoewel dat wel weer gevaarlijk is met maatje 48 in zijn schoenen :mrgreen: )
Maar niet iedereen die van de "stoerdere"(niet voor niks tussen aanhalingstekens) rassen valt heeft zo'n hond als pikverlenger.Het is in ons geval een kwestie van smaak.Het is nu puur mijn wil...ik wilde nu een laeken om mee te sporten en daar gaat mijn man gewoon mee uit...en als ik een poedel had gewild voor de sport..had hij daar ook meegelopen hoor ook al was het echt niet zijn keuze van ras geweest.Maar als hij had mogen kiezen...was het iets heel anders geweest :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Danoontje powerrr schreef:
Judith-Diesel schreef:En geef nou toe, de meeste poedels die in beeld komen zijn alleen maar geknipte, tuttige bolletjes honden.
Zo zijn ze juist leuk!!!
Mijn vriend vind dat het hoort, die bollen.
Anders is de clou eraf, zegt hij.
We gaan nog wel even bijtijds met je vriend en jou praten :pffff:
Kom je ook bij mij praten :engel:
Mijn vriend vind ze lelijk :U: Hij vind de krulletjes en de kop lelijk..
Terwijl ik juist het koppie en de lange poten geweldig vind :19:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Mekkie schreef:Kom je ook bij mij praten :engel:
Maar natuurlijk. Ik train mensen, geen honden.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik kan er nik aan doen maar vond ze altijd verschrikkelijk,als kind hadden wij er 1 en me tante had ook altijd poedels.
Van die nerveuze trildingen,dien onder de bank in je enkel beten.
En dan die vreemde kapsels van ze.
Nu ik ze vaker zie zonder die vreemde toefjes vind ik ze leuker worden,maar kleine kans dat ik er ooit 1 in huis neem
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik ben van huis uit opgegroeid met poedels.
Ik wilde zo'n 10 jaar geleden een harlekijn, middenslag,, poedel, maar kon toen niets leuks vinden.
Vervolgens ging ik me verdiepen in de waterhonden en toen kwam ik de lagotto tegen. Toen ik
die gezien en ontmoet had ben ik compleet helemaal verliefd geworden op de lagotto. Vind ze mooier als de poedel
maar vooral het karakter staat me meer aan als de poedel.
Maar een poedel middenslag (harlekijn) in showmodel staat nog steeds op mijn verlanglijstje.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

O, en ik herinner me een dame in Den Haag (1965) die drie middenslagen had, zwart, wit en bruin. Tot in de puntjes verzorgd en een prima karakter. Het waren echte blikvangertjes, en ook vriendelijk. Ze woonde in de flat waar ik toen kortstondig logeerde.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Dit is een rage die ik oversla :wink: ik heb er weinig mee.
Nova vind ik wel leuk maar dat is omdat ik haar ken.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik vind de poedelrage wel mee vallen, zie ze haast nooit :wink: Hier op het forum zijn er wel een aantal mensen die poedels leuk vinden maar lang niet allemaal hebben ook poedels. Ik vind Nova absoluut geen huppelkutje trouwens, ze is wel vrolijk maar geen pit? Er zit echt wel pit in hoor. Ze is ontzettend slim en heel goed trainbaar, maar dat slimme is niet altijd even handig. Daarnaast kan ze ook echt wel ondeugend zijn, en ik vind haar ook ontzettend stoer als ze achter Kirby aan door het weiland crosst :ok:

En dat mensen nu meer oog voor poedels hebben vind ik helemaal niet zo raar, ze zijn ook gewoon ontzettend leuk :I:
Mijn vader heeft er trouwens absoluut geen problemen mee om Nova even uit te laten. Een beer van een vent met een dwergpoedel aan de lijn, ik vind het geweldig :D
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Buiten het HF merk ik niks van een rage. Je ziet ze juist heel weinig, vind ik. (Behalve in Frankrijk, daar stikt het de dwerg-poedeltjes).
Ik vind ze wel leuk. Wij hadden vroeger thuis ook een poedel (mix). Een ontzettend slim, vrolijk en taai hondje. We waren er allemaal gek mee.
In die tijd zag je sowieso veel poedels. Ze hadden ook van die leuke namen: Whisky, Chérie (of was het toch Sherry :D ), Brandy. :wink:
De kans dat er hier een poedel komt acht ik trouwens zeer klein. Ik vind ze leuk (jeugd-sentiment) maar niet voor de heb.
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Nemen jullie maar de poedel, ik ga voor de krullen van de bouffff :I: :I: :I:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

mn
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”