pfff ok ik kan je vertellen wat er precies gebeurt, maar niet hoe want dat weet ik ook niet... dan zou ik josefien even mailen als ik jou was
sam lag bij mij op schoot en had een ijzeren buisje met een draadje eraan in zijn lies. dit om het apparaatje contact met hem te laten hebben. dat draadje is verbonden met 2 andere draadjes. 1 draadje met zo'n zelfde buisje en 1 draadje met een flexibele antenne eraan de "wichelroede".
de antenne houdt ze vast (pascal en ik hebben er bovenop gezeten of ze hem zelf bewoog, was niet zo) en het andere buisje dat niet bij sam was had ze ook vast.
dan heeft ze een kist met allemaal kleine flesjes waarin stoffen zitten waarvoor je allergisch kan zijn. met het buisje in haar hand raakt ze zo'n flesje aan waardoor je dus contact hebt met sam, de antenne en de allergiestof.
de antenne geeft door de energiereactie van de hond een reactie door net als een pendel te reageren. of dat nou niet bewegen of wel bewegen was of linksaf of rechtsaf weet ik niet meer, maar de reacties waren erg duidelijk en ook opvallend. zo ging ze elk flesje af en daarna weet je dus waar de hond wel of niet op reageert. ook waarop hij een beetje reageert of heel heftig.
daarna maakt ze een rapport waar dat allemaal instaat en ook adviezen die je op kunt volgen.
buiten dat wij haar geloven en dat sam het nu goed doet had sam ook uitslagen die je niet verzint.
een allergische hond is al snel allergisch voor graan, kip of rund. als je de boel wil belazeren dan geef je die dingen aan, geef je een dieet zonder die dingen waardoor je al snel op iets geks uitkomt zoals kangaroevlees ofzo wat de hond niet kent en dus ook zijn lijf nog geen antistoffen op heeft gemaakt en mijn ervaring leert dat je al snel 7 maanden verder bent voordat dat misgaat.
bij sam kwamen die dingen eruit, maar ook nog meer. al het vlees behalve kalfsvlees.. ik bedoel, dat verzin je niet!! en het werkt ook nog. geloof me.. rundvlees gaat mis, kalfsvlees niet

zelf heb ik daar geen verklaring voor behalve dat volwassen koe meer van een bepaalde stof waar sam niet tegen kan in zich heeft dan babykoe?

geen idee maar het klopt.
ik lees zo mijn stuk nog eens over en het is echt een warrig verhaal, maar mooier kan ik het niet vertellen. tip.. teken op een kladje even mijn verhaal van de draadjes, dan wordt het duidelijker